Gå til innhold

Hva har du trent i dag?

Gjest Anonvm

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har løpt 5 km idag og totalt 150 km i 2024. Jeg har slitt med en autoimmun sykdom siste 1,5 året, er nå endelig stabil. Jeg elsker å løpe. Før sykdommen brøt ut løp jeg så ofte og mye jeg kunne, gjerne 50 km hver uke. 

Jobber hardt for å få formen tilbake. 

Anonymkode: af65f...27d

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Tatt en liten styrkeøkt hjemme i dag med manualer mellom slagene. 
-Vilja

Anonymkode: fb44c...9c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåmonster

- Trapbar lavt håndtak ( for å hovedsaklig styrke lår) 3x5 

- benkpress 3 x 5-12 reps ( kjørte pyramide setts i dag

- pullups 5x5 ( kommer til å kjøre 3x5 etterhvert er ikke sterk nok til at 3x5 stresser kroppen tilstrekkelig 

Endret av Blåmonster
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill3My skrev (12 timer siden):

Vår = mars, april, mai … bare å begynne :)

veldig gøy å kunne løpe slike distanser ganske uanstrengt, og oppnås kun med 2 ukentlige løpe- økter

Fader... 🤭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble det 17 min jogg/løping på mølla som oppvarming før styrke bein, 16550 kg tot. 

Hadde årets første 5 km ute i helga, våren er en skikkelig løpe-motivasjons-boost🌞 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blåmonster
blåbærpai skrev (Akkurat nå):

I dag ble det 17 min jogg/løping på mølla som oppvarming før styrke bein, 16550 kg tot. 

Hadde årets første 5 km ute i helga, våren er en skikkelig løpe-motivasjons-boost🌞 

Når du tar utganspunktet i total belastning på trening, er det hovedsaklig via økt vekt eller øker du sett også? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåmonster skrev (1 minutt siden):

Når du tar utganspunktet i total belastning på trening, er det hovedsaklig via økt vekt eller øker du sett også? 

Total belastning i kg sier ikke nødvendigvis noe om hvor tung økta har vært, men mer om arbeid utført - for min del iaff. Men de dagene jeg ender opp med å løfte tyngst (totalt antall kg) blir jo ofte de samme dagene jeg øker volum, enten i vektbelastning eller i antall set eller reps per øvelse :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blåbærpai skrev (1 time siden):

Total belastning i kg sier ikke nødvendigvis noe om hvor tung økta har vært, men mer om arbeid utført - for min del iaff. Men de dagene jeg ender opp med å løfte tyngst (totalt antall kg) blir jo ofte de samme dagene jeg øker volum, enten i vektbelastning eller i antall set eller reps per øvelse :)  

Problemet mitt med denne måten å "telle volum" på er at det ikke nødvendigvis sier noe om effekten av volumet du har gjort. Det er ikke automatisk slik at en økt med flere kilo løftet bidrar til bedre treningseffekt. Det store "men" her er jo selvsagt at om du har ganske faste rammer på treningen, så vil det jo gjøre det likevel (som du så fint er inne på) :) 

Altså at om du trener ganske likt i antall reps og sett og vekt per økt, med progresjon over tid i reps og vekt, som igjen fører til økt totalbelastning - så har det jo noe for seg. Men da liker jeg heller å se lenger bakover i den kjeden på reps og kg per sett for å følge progresjonen, enn å ta produktet av dette siden jeg føler man da mister en del data som er nyttig.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåmonster
blåbærpai skrev (1 time siden):

Sikkert greit om alt annet er på plass men føler det kan gi et feil bilde av progresjon, får man kan utføre mye lett arbeid som nødvendigvis  ikke gir noe stimuli, håper appen spør om info rundt innsatt per sett? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Årets første løpetur (gammel dame på 53, tør ikke løpe på glatta 😬), 1 time, det var herlig og gikk veldig bra mtp at jeg ikke har trent cardio siden oktober 🥳

Anonymkode: 03453...4f1

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåmonster skrev (1 time siden):

Sikkert greit om alt annet er på plass men føler det kan gi et feil bilde av progresjon, får man kan utføre mye lett arbeid som nødvendigvis  ikke gir noe stimuli, håper appen spør om info rundt innsatt per sett? 

Den spør vel ikke så mye, er vel jeg som tracker meg selv. Men ser jo at jeg over tid tar nye pers på enten vekt eller volum, eller begge deler :) en mandag kan jeg ha økt i antall kg i knebøy, på fredag økt i antall reps i samme øvelse med samme vekt. Andre dager trenger kroppen bare å jobbe og bevege seg, ikke nødvendigvis sette nye personlige rekorder. 

Sandum.PT skrev (1 time siden):

Problemet mitt med denne måten å "telle volum" på er at det ikke nødvendigvis sier noe om effekten av volumet du har gjort. Det er ikke automatisk slik at en økt med flere kilo løftet bidrar til bedre treningseffekt. Det store "men" her er jo selvsagt at om du har ganske faste rammer på treningen, så vil det jo gjøre det likevel (som du så fint er inne på) :) 

Altså at om du trener ganske likt i antall reps og sett og vekt per økt, med progresjon over tid i reps og vekt, som igjen fører til økt totalbelastning - så har det jo noe for seg. Men da liker jeg heller å se lenger bakover i den kjeden på reps og kg per sett for å følge progresjonen, enn å ta produktet av dette siden jeg føler man da mister en del data som er nyttig.

Helt korrekt :) sånn sett bare tull å legge ved antall kg totalt løfta i egne innlegg, på ingen måte en måling av progresjon😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåmonster
blåbærpai skrev (1 minutt siden):

Den spør vel ikke så mye, er vel jeg som tracker meg selv. Men ser jo at jeg over tid tar nye pers på enten vekt eller volum, eller begge deler :) en mandag kan jeg ha økt i antall kg i knebøy, på fredag økt i antall reps i samme øvelse med samme vekt. Andre dager trenger kroppen bare å jobbe og bevege seg, ikke nødvendigvis sette nye personlige rekorder. 

Helt korrekt :) sånn sett bare tull å legge ved antall kg totalt løfta i egne innlegg, på ingen måte en måling av progresjon😆

Ah da skjønte jeg mer👊🙂. Kanskje jeg sjekket det ut selv når jeg blir lei penn og papir. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

En time HIIT med styrkefokus og en time høy puls. 🤩

-Vilja 

Anonymkode: fb44c...9c4

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Klarte ikke noe annet i dag en å gå en tur rundt kvartalet. Brakk lårhalsen på selveste jula og blir 70 år i år, er ingen ungdom lengre men jeg gjør mitt beste med å holde meg i form 😄

Anonymkode: 1f9f5...95b

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk en time på mølla med stigning. Så behagelig å gå i rolig tempo, samtidig som varmen, svetten sakte pipler frem. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Styrke bryst+rygg idag, pluss litt kondisjon med noen runder på assult bike/romaskin/mølle 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Klarte ikke noe annet i dag en å gå en tur rundt kvartalet. Brakk lårhalsen på selveste jula og blir 70 år i år, er ingen ungdom lengre men jeg gjør mitt beste med å holde meg i form 😄

Anonymkode: 1f9f5...95b

Det er så mye bedre enn ingenting, stå på! :)

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

40 minutter på tredemølle. I morgen blir det klatring.

Anonymkode: a617d...6b5

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåmonster

Mye tøying mår man blitt 33 så må man starte å tenke på mobilitet også😅. Gleder meg til trening i morgen!

Når man ikke har for mye innhold i treningsprogrammet så er den fryd å trene! Trene på overskud er alfa omega.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...