Gå til innhold

Trist fordi "alle" får babyshower, og ikke jeg.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Kanino
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, det er greit det. Men for mange andre er det en koselig greie. Så de som ikke liker det kan vel i grunn bare holde kjeft og la andre kose seg med det? :)

Anonymkode: a4101...e31

Ja absolutt men man kan ikke forvente at andre som ikke feirer disse tradisjonene skal arrangere de.

 

jeg sa en gang til noen at jeg ikke ønsket å komme i babyshower da jeg ikke feirer den tradisjonen. Da brøt helvete løst

Endret av Kanino
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bella78

Poenget er vel kanskje ikke akkuratt at det var babyshower i og for seg, men at det er trist for Ts at hun ikke har noen som kommer på å arrangere noe slikt for henne? Hun hadde nok følt på det samme dersom alle fikk en tradisjonsrik barselgrøt, bortsett fra henne. Ts, det er trist å føle på dette. Men, når barnet blir født får du sikkert tilbud om barselgruppe. Hva med å gi det en sjangs? Kanskje du får en ny venninnegjeng der? ( I tillegg til de du har fra før) Jeg er fremdeles i forening med den ene av mine barselgrupper, og der er det jo damer i samme livssituasjon som deg - barna skal kanskje gå i barnehage /skole sammen? 😊

Endret av Bella78
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke meg spesifikt? Når du velger å sitere min kommentar og ilegge den ikke-eksisterende meninger om at jeg «klager fordi det ikke er norsk» så blir det spesifikt jo. Du kan jo velge å skrive meningen din uten å illegge andre den. Blodtrykket går det helt fint med så du trenger ikke ilegge meg helseproblemer i tillegg😉

Anonymkode: fdd3d...642

Grinete person :ler: ha en fin dag videre

Anonymkode: a4101...e31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Grinete person :ler: ha en fin dag videre

Anonymkode: a4101...e31

Kommer fra solskinnet selv. Kos deg med videre med å kverrulere!

Anonymkode: fdd3d...642

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du arrangert noe for noen da? Det er jo ofte slik at man får tilbake; enten at det er tradisjon blant vennene man har eller ikke. Jeg antar også du har en mann, som da heller ikke har tatt initiativ til at du får babyshower?

Anonymkode: c2142...c39

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kommer fra solskinnet selv. Kos deg med videre med å kverrulere!

Anonymkode: fdd3d...642

Er i godt humør jeg :D

Anonymkode: a4101...e31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår deg godt TS, blir litt som om alle blir invitert på fest og ikke en selv, det kan svi litt selv om man ikke er festløve og objektivt sett ikke ønsker å gå. 

Anonymkode: 168ad...8f4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bella78 skrev (2 minutter siden):

Men, når barnet blir født får du sikkert tilbud om barselgruppe. Hva med å gi det en sjangs? Kanskje du får en ny venninnegjeng der?

Hun skriver jo at hun er i barselgruppe nå, og at den minner henne på manglende babyshower siden de snakker om shower som ble arrangert for dem.

Skjønner at dette er sårt, ts. Det er vanskelig å føle seg alene og ensom. Det er flott at du er i barselgruppe, og det kan være en super inngang til å utvikle nye sosiale relasjoner. Kanskje du skal ta insj med disse utenfor barselgruppa også? At du inviterer en-to derfra hjemme hos deg på lunsj, feks? Så får dere en relasjon utenom det som er arrangert.

Når det kommer til babyshower så synes jeg dette er en styrete tradisjon. Synes vel egentlig ikke at det er godt for noe. Men så har det kommet for å bli, og da henger jeg meg bare på. Go with the flow. Jeg skjønner jo at det er hyggelig for mor, og at det ts skriver her også vitner om at det blir en sår greie dersom man utelater å arrangere eller delta pga. egne prinsipper. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker said:

Føler på den…

ikke direkte det at jeg ikke har fått noe babyshower for mitt barn, men at vis jeg ville ha blitt gravid så kommer jeg ikke til å få noe… har ingen venninner, så ingen babyshower, utdrikningslag osv…

 

Anonymkode: e65d2...a06

Jeg og samboer skal ikke gifte oss, fordi vi syns det blir for dyrt. Men hadde vi gjort det, hadde heller ingen arrangert utdrikningslag for meg. Det er litt trist å liksom innse dette. Det er jo ikke noe man må, men det er trist at den forventningen liksom er der. Man sammenligner seg jo med alle andre. TS

Anonymkode: 4e0fd...e48

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kanino
Mollert skrev (1 minutt siden):

at det ts skriver her også vitner om at det blir en sår greie dersom man utelater å arrangere eller delta pga. egne prinsipper. 

Så folk skal ikke selv få velge hva de ønsker å feire eller ikke ? At man skal feire noe man ikke ønsker for andres del ? Nei vet du hva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bella78
Mollert skrev (3 minutter siden):

Hun skriver jo at hun er i barselgruppe nå, og at den minner henne på manglende babyshower siden de snakker om shower som ble arrangert for dem.

Skjønner at dette er sårt, ts. Det er vanskelig å føle seg alene og ensom. Det er flott at du er i barselgruppe, og det kan være en super inngang til å utvikle nye sosiale relasjoner. Kanskje du skal ta insj med disse utenfor barselgruppa også? At du inviterer en-to derfra hjemme hos deg på lunsj, feks? Så får dere en relasjon utenom det som er arrangert.

Når det kommer til babyshower så synes jeg dette er en styrete tradisjon. Synes vel egentlig ikke at det er godt for noe. Men så har det kommet for å bli, og da henger jeg meg bare på. Go with the flow. Jeg skjønner jo at det er hyggelig for mor, og at det ts skriver her også vitner om at det blir en sår greie dersom man utelater å arrangere eller delta pga. egne prinsipper. 

Ja, selvfølgelig - ser det nå 🙈 Men så bra, Ts - da er du i barselgruppe og har anledning til å utvikle nye vennskap der 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Det handler om det. Hadde baby shower vært en norsk tradisjon så hadde ikke så mange hatt noe problem med det

Anonymkode: a4101...e31

Men her er det mye du ikke forstår. Vi har jo våre egne tradisjoner her i landet, og endel av dem kræsjer med de amerikanske. Slik som babyshower eksempelvis, som kræsjer med tradisjonen om barselgave og barselbesøk. Da får man dilemmaet; skal man ha begge deler? Kutte ut den norske tradisjonen? 
Hadde babyshower vært en gammel norsk tradisjon så hadde vi vel ikke hatt de andre tradisjonene knytt til graviditet/barsel og dermed hadde det ikke blitt noe kræsj eller dilemma. 
Poenget er vel at når vi adopterer tradisjoner fra andre land så går de ofte på bekostning av våre gamle norske tradisjoner. Og det er det mange har meninger om. 
 

Så så enkelt som du fremstiller det er det faktisk ikke. Det ligger mye bak. 

Anonymkode: 70fdf...152

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Har du arrangert noe for noen da? Det er jo ofte slik at man får tilbake; enten at det er tradisjon blant vennene man har eller ikke. Jeg antar også du har en mann, som da heller ikke har tatt initiativ til at du får babyshower?

Anonymkode: c2142...c39

Jeg var første som fikk barn av mine nærmeste. De har ikke arrangert for meg. Føler det blir litt rart om jeg arrangerer for dem når de ikke har arrangert for meg, hvis du skjønner. Samboer syns babyshower er bortkasta penger. Det syns som sagt jeg også, men det er jo litt sårt når det er noe "alle" gjør. Og spesielt sårt når folk snakker så mye om det. Det blir så synlig. TS

Anonymkode: 4e0fd...e48

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår veldig godt følelsen ts. Etter å ha deltatt i flere babyshower så var forventningene der. Men ingen ting ble arrangert. Da jeg giftet meg ble det ikke arrangert noe utdrikningslag heller. Det er vond følelse. 

Anonymkode: 598fa...e9e

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Grinete person :ler: ha en fin dag videre

Anonymkode: a4101...e31

Slenge på litt hersketeknikk når man ikke har gode argumenter, klassisk. 

Anonymkode: 70fdf...152

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Slenge på litt hersketeknikk når man ikke har gode argumenter, klassisk. 

Anonymkode: 70fdf...152

Tror du burde Google hva hersketeknikk er

Anonymkode: a4101...e31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle jeg vet som lagde babyshower, lagde det selv men faket at det var venner som stod bak (for internettpoeng). Helt vilt kleint. "seee hva venna mine har funnet på hihihi" så har de styrt med hele driten selv, og selvsagt tvunget med et par venninner som tjenestepiker.

Anonymkode: b07bf...4ba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Alle jeg vet som lagde babyshower, lagde det selv men faket at det var venner som stod bak (for internettpoeng). Helt vilt kleint. "seee hva venna mine har funnet på hihihi" så har de styrt med hele driten selv, og selvsagt tvunget med et par venninner som tjenestepiker.

Anonymkode: b07bf...4ba

Dette hørtes spesielt ut, kan godt tenke meg at noen er slik, men «alle» du vet om? Vi arrangerer oppriktig for hverandre. Stort sett er det overraskelse, men av og til har «mor» visst om det noenlunde pga praktiske ting ( sykdom etc). 

Anonymkode: 24617...191

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Egentlig syntes jeg babyshower er teit. Man bruker masse penger på ballonger og pynt som bare kastes etterpå, og det er kun en unnskyldning for å bruke penger/ få gaver. Man gir jo ofte gave når barnet blir født, og til dåp. 

Samtidig føler jeg meg jo litt trist fordi ingen arrangerte det for meg. Jeg kjenner flere som er gravide/ har født i disse tider. Og alle har fått arrangert babyshower. De legger ut bilder på sosiale medier, hvor alle vennene har dukket opp for å stelle i stand. Det er sikkert hyggelig, og ekstra hyggelig når "alle" ønsker å møte opp for å feire deg. Og det er jo det jeg er mest misunnelig på, ikke nødvendigvis gavene og kakene. Men det at man blir vist oppmerksomhet. Også er det sårt å bare sitte i bakgrunnen og lytte når de andre i barselgruppa snakker om sine babyshower. Og når de spør hvordan min var, så må jeg svare at jeg ikke fikk noen.

Grunnen til at jeg syns det er ekstra sårt, er nok fordi jeg føler meg litt ensom også. Vi har flyttet til en by uten nettverk pga jobb, og venner og familie bor langt unna. Ikke har jeg så mange venner heller. Men de bor ikke så langt unna at det hadde vært umulig å arrangere noe.

Jeg forventet aldri at de skulle arrangere noe. Og jeg trenger ikke kommentarer om at "men du syns jo det er teit, så hvorfor klage når ingen arrangerer for deg?". Det er ikke det det handler om. Men det er kanskje et tegn på noe, at jeg ikke har så stort nettverk som jeg kanskje kunne ønske. Og at det blir så tydelig når alle får vite at ingen arrangerte babyshower for meg. Det er litt flaut. Jeg kan heller ikke sitte der og si at "jeg er imot babyshower", det blir å skape dårlig stemning. Så jeg bare jatter med og "hehe neida det er ikke så viktig for meg, vi er gode venner likevel, hadde dere noen morsomme leker da?"

Har ingen spørsmål egentlig tror jeg.. Men er babyshower så vanlig som jeg tror? Flere som føler litt på det å ha få venner og st slikt dermed føles litt sårt da? 

Anonymkode: 4e0fd...e48

Men om du sier til de vennene du har at du synes det er teit, kanskje de ikke tør å lage en for deg.  Vi har hatt for førstefødte til de i mine vennegjenger. 

Om du savner nettverk finnes det apper for sånt nå til dags😊

Men skjønner veldig at det er sårt. 

Anonymkode: 53be6...87a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...