AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #21 Del Skrevet 6. januar 2024 Uteliggere er like mye verdt som andre. Skjønner ikke at noen rangerer andre! Anonymkode: 72122...909 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 6. januar 2024 #22 Del Skrevet 6. januar 2024 Baktus skrev (51 minutter siden): alle menneskeliv er like mye verdt , det er utgangspunktet.. hvis noen velger å oppføre seg dårlig så må man forvente å bli mislikt...ikke hetses for dem man er. Selvfølgelig er de like mye verdt. Det betyr derimot ikke at man ikke kan bli irritert og regelrett forbanna på manipulerende tigging. Jeg har tilknytningstraumer etter bl.a mye tilknytningsbrudd, tap av nære omsorgspersoner m.m, og så kom en gjøk og utpresset meg med at moren hans kom til å dø av sykdom hvis han ikke fikk inn 500kr den dagen, indirekte la skylden på meg for hennes eventuelle død. Da er det lov å bli sint. Ser ikke ned på uteliggere, men unngår å komme i kontakt med tiggere. Orker ikke manipulativ utpressing. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #23 Del Skrevet 6. januar 2024 Anonymbruker*** skrev (1 minutt siden): Det at ikke en eneste som har kommentert i tråden i det hele tatt anerkjenner at det eksiterer stigamisering av hjemløse sier vell sitt. Leste en bok om roma/romani folk med fokus på diskriminering, interessant og øyevekkende. De har vært minst like forfulgt som jøder gjennom historien, men det har på ingen måte fått samme anerkjennelsen i moderne tid. Du, rull inn vær så snill. Du sammenligner ikke Holocaust med noe som helst. I motsetning til jøder som ble forfulgt pga. religion, så ble sigøynerne forfulgt på grunn av oppførsel. Det var vel også mye av det som er vel fortjent. Anonymkode: 81041...bba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baktus2024 Skrevet 6. januar 2024 Forfatter #24 Del Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Livet er fullt av valg. De som vil bo på gaten må gjerne gjøre det. Siden Norge tilbyr penger til husvære så er det vel ikke helt feil å anta at uteliggere har utvist litt dårlig dømmekraft i håndteringen av disse? Avrusning er også endel av det offentlige helsetilbudet som de kan velge å benytte seg av. Joda, rus er nok vanskelig, men man kommer ikke forbi det faktum at det er et valg som kan gjøres om for den som vil tilstrekkelig. Det er ingen konspirasjon, men som du sikter til så er ikke media interessert i rettferdighet, men i hva som helst som selger og som de ikke vil bli saksøkt for. Media når ut til folket og stor publisitet leder til at saken må tas tak i. Som for eksempel problemet som før var med mye rusmisbrukere rundt Oslo S. Oslo S er et av hovedstadens ansikt utad. Det ble en mediasak. Folk følte seg utrygge og byens beste reklame var det heller ikke. Noe av BNP består tross alt av turisme. Media skrev og politiet ryddet. Så.. forsvant disse menneskene i løse luften eller fikk de gratis kost & losji på Grønland politikammer? - nei. De er bare et annet sted i byen. Jeg skjønner ikke helt hva du tenker er fordommer og hva du vil med innlegget? Min fordom mot sigøynere er at de lyver og stjeler. Den fordommen fikk jeg etter noen erfaringer med netopp lyving og stjeling. Det var for mange år siden en uteligger i fillete klær som holdt til rundt Oslo s. Buksene var revnet og han gikk barbeint, sommer som vinter. Føttene, og forsåvidt resten av ham, var svart av skitt. Det gikk rykter om at han var en eksentrisk miliardær som levde slik i protest. Hvem vet hva han var og hvor han ble av, men det han garantert visste var at det var gratis sko å få. Likevel valgte han det i flere år altså ikke. Anonymkode: f26cc...7da ja livet er fullt av valg...eller er det egentlig det ? har vi ikke kollektivisert oss til et akseptert rammeverk ? den smale sti.. der både bygdetrollet og janteloven møter hverandre.. hvorfor tror du vi bruker begrepet " innafor " når vi ønsker aksept for noe idag...er dette innafor osv ..fordi det er et utafor, det er det utafor jeg vil til livs. så videre , nei vi er ikke nødvendigvis rumisbrukere og har ikke nødvendigvis dårlig dømmekraft som har valgt en annen livsstil . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #25 Del Skrevet 6. januar 2024 Anonymbruker*** skrev (9 minutter siden): Det at ikke en eneste som har kommentert i tråden i det hele tatt anerkjenner at det eksiterer stigamisering av hjemløse sier vell sitt. Leste en bok om roma/romani folk med fokus på diskriminering, interessant og øyevekkende. De har vært minst like forfulgt som jøder gjennom historien, men det har på ingen måte fått samme anerkjennelsen i moderne tid. Det er forskjell på jøder som er et intelligent og hardtarbeidende folk med høy prestasjonsevne der hetsen bunner i misunnelse, og romani der de fleste ikke vil være en del av et samfunn, som ofte lyver, stjeler , tigger og forsøpler der hetsen bunner i dårlige erfaringer. Anonymkode: f26cc...7da 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymbruker*** Skrevet 6. januar 2024 #26 Del Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du, rull inn vær så snill. Du sammenligner ikke Holocaust med noe som helst. I motsetning til jøder som ble forfulgt pga. religion, så ble sigøynerne forfulgt på grunn av oppførsel. Det var vel også mye av det som er vel fortjent. Anonymkode: 81041...bba Minst 150.000 roma folk ble drept under Roma Holocausten. Nazistene klassifiserte dem på lik linje med jødene og hadde som mål å utrydde dem. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #27 Del Skrevet 6. januar 2024 Baktus skrev (10 minutter siden): ja livet er fullt av valg...eller er det egentlig det ? har vi ikke kollektivisert oss til et akseptert rammeverk ? den smale sti.. der både bygdetrollet og janteloven møter hverandre.. hvorfor tror du vi bruker begrepet " innafor " når vi ønsker aksept for noe idag...er dette innafor osv ..fordi det er et utafor, det er det utafor jeg vil til livs. så videre , nei vi er ikke nødvendigvis rumisbrukere og har ikke nødvendigvis dårlig dømmekraft som har valgt en annen livsstil . Det er svært få som bor på gaten fordi det er hyggelig. Antagelsen er at de sliter med rus eller psykiatri. Anonymkode: f26cc...7da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Luksusbia Skrevet 6. januar 2024 #28 Del Skrevet 6. januar 2024 Anonymbruker*** skrev (3 minutter siden): Minst 150.000 roma folk ble drept under Roma Holocausten. Nazistene klassifiserte dem på lik linje med jødene og hadde som mål å utrydde dem. Rom/ romani. Italienere ble ikke drept Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymbruker*** Skrevet 6. januar 2024 #29 Del Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er forskjell på jøder som er et intelligent og hardtarbeidende folk med høy prestasjonsevne der hetsen bunner i misunnelse, og romani der de fleste ikke vil være en del av et samfunn, som ofte lyver, stjeler , tigger og forsøpler der hetsen bunner i dårlige erfaringer. Anonymkode: f26cc...7da Kall meg bambastisk, men dette vile jeg kalle for fordommer... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #30 Del Skrevet 6. januar 2024 Anonymbruker*** skrev (4 minutter siden): Minst 150.000 roma folk ble drept under Roma Holocausten. Nazistene klassifiserte dem på lik linje med jødene og hadde som mål å utrydde dem. Ja, på grunn av at de var kjeltringerog ikke hadde noe å leve av annet enn å stjele. Anonymkode: 81041...bba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #31 Del Skrevet 6. januar 2024 Anonymbruker*** skrev (2 minutter siden): Minst 150.000 roma folk ble drept under Roma Holocausten. Nazistene klassifiserte dem på lik linje med jødene og hadde som mål å utrydde dem. Nazistene ville utrydde alle som var anerledes eller ikke ariske. Nazismen var en gal manns verk som fikk grobunn på grunn av en rekke uheldige omstendigheter. De henrettet mennesker for bagateller. På feil sted til feil tid var godt nok grunnlag. Du kan ikke bruke nazisme i denne sammenhengen. Anonymkode: f26cc...7da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #32 Del Skrevet 6. januar 2024 Uteboer er vel ikke et ord man bruker i denne sammenhengen? Anonymkode: 87c78...fef 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #33 Del Skrevet 6. januar 2024 Anonymbruker*** skrev (2 minutter siden): Kall meg bambastisk, men dette vile jeg kalle for fordommer... Nei. Det er historiske erfaringer. Og slike gjelder aldri ALLE av et folk ettersom et folk består av enkeltstående individer. La meg si det sånn; hvis du leter etter ny fastlege og titter på legelisten. Og 80% av tilbakemeldingene gjentar 3 svært negative ting. Er du da fordomsfull som styrer unna og velger en med bare 20% misfornøyde pasienter? (Noen misfornøyde eksisterer alltid). Kan du skille fordommer og negative kollektive erfaringer? Anonymkode: f26cc...7da 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #34 Del Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Det er forskjell på jøder som er et intelligent og hardtarbeidende folk med høy prestasjonsevne der hetsen bunner i misunnelse, og romani der de fleste ikke vil være en del av et samfunn, som ofte lyver, stjeler , tigger og forsøpler der hetsen bunner i dårlige erfaringer. Anonymkode: f26cc...7da Hahaha. Anonymkode: 1adac...2ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymbruker*** Skrevet 6. januar 2024 #35 Del Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, på grunn av at de var kjeltringerog ikke hadde noe å leve av annet enn å stjele. Anonymkode: 81041...bba Les hva du selv skriver. Du unnskylder folkemord. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymbruker*** Skrevet 6. januar 2024 #36 Del Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei. Det er historiske erfaringer. Og slike gjelder aldri ALLE av et folk ettersom et folk består av enkeltstående individer. La meg si det sånn; hvis du leter etter ny fastlege og titter på legelisten. Og 80% av tilbakemeldingene gjentar 3 svært negative ting. Er du da fordomsfull som styrer unna og velger en med bare 20% misfornøyde pasienter? (Noen misfornøyde eksisterer alltid). Kan du skille fordommer og negative kollektive erfaringer? Anonymkode: f26cc...7da Om legen er fra Sørlandet og jeg utifra det resonnerer meg frem til at alle leger fra Sørlandet er dårlige vil jeg kalle det en fordom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymbruker*** Skrevet 6. januar 2024 #37 Del Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nazistene ville utrydde alle som var anerledes eller ikke ariske. Nazismen var en gal manns verk som fikk grobunn på grunn av en rekke uheldige omstendigheter. De henrettet mennesker for bagateller. På feil sted til feil tid var godt nok grunnlag. Du kan ikke bruke nazisme i denne sammenhengen. Anonymkode: f26cc...7da Jeg kan ikke bruke nazismen når man diskuterer Holocaust? Der får vi være enige om å være uenige... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymbruker*** Skrevet 6. januar 2024 #38 Del Skrevet 6. januar 2024 Luksusbia skrev (2 timer siden): Rom/ romani. Italienere ble ikke drept Stemmer, språkforvirret 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baktus2024 Skrevet 6. januar 2024 Forfatter #39 Del Skrevet 6. januar 2024 Anonymbruker*** skrev (20 minutter siden): Jeg kan ikke bruke nazismen når man diskuterer Holocaust? Der får vi være enige om å være uenige... Nazismen var ikke en 12 manns junta i Berlin... det var et helt tysk folk som hauset hverandre opp mot en folkegruppe..det er viktig å få med seg i historien. Når jøder idag snakker om den historien så snakker de ikke om en regjering med hitler som fører men hele folket som gjorde det mulig og utøvde overgrepene og forbrytelsene.. Det er den biten av historien vi må lære av..i det å ikke hause hverandre opp i hat... når PST har høyreekstreme på sin topp 3 liste så er det nettopp derfor, som de har sagt selv , stemning kan fort endre seg i folket, det har vi sett av historien.. enkeltpersoner kan også bli utsatt for samme fenomenet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymbruker*** Skrevet 6. januar 2024 #40 Del Skrevet 6. januar 2024 Baktus skrev (28 minutter siden): Nazismen var ikke en 12 manns junta i Berlin... det var et helt tysk folk som hauset hverandre opp mot en folkegruppe..det er viktig å få med seg i historien. Når jøder idag snakker om den historien så snakker de ikke om en regjering med hitler som fører men hele folket som gjorde det mulig og utøvde overgrepene og forbrytelsene.. Det er den biten av historien vi må lære av..i det å ikke hause hverandre opp i hat... når PST har høyreekstreme på sin topp 3 liste så er det nettopp derfor, som de har sagt selv , stemning kan fort endre seg i folket, det har vi sett av historien.. enkeltpersoner kan også bli utsatt for samme fenomenet. Romani folket er ett folkeslag som ble utsatt for folkemord under naziregime på like linje med jødene. En etnisk gruppe som ble utpekt for målbevisst etnisk rensning. Ikke enkeltmennesker som tilfeldigvis ble utsatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå