Gå til innhold

Dilemma i dagens dating

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
herzeleid skrev (3 minutter siden):

Om du hadde lest diskusjonen du hoppet inn i ville du sett at vi snakket om eksempler på at nettopp det ikke er nok, bla. for den brukeren. Jeg linket til et leserinnlegg fra en ung student som nettopp tok til orde for å oppføre seg bra og ta kontakt med andre i hverdagslige settinger, men selvfølgelig akseptere avvisning. Denne studenten ble møtt med en kampanje mot seksuell trakassering. Det illustrerer utfordringen som pekes på i åpningsposten. 

Har vært her tidligere tror jeg. 

Har sett den artikkelen tror jeg også. 

Folk varierer fra hverandre. Om noen kommer som han studenten å sier, det er vanskelig. Så vil noen komme å si, det er det fra denne siden også, for grunn 1 2 og 3. Fordi han får det til å virke som at alle bare er snille, det er ikke hele realiteten. Folk kan også være ute av stand til å se seg selv realistisk, å de du møter har sitt liv og sine ting, opplevelser og preferanser og kan oppfatte deg utifra dem. Det kommer ingen utenfor i møte med andre.

De snakker imot trusselen, å den er reel for dem. Men det betyr ikke at alle menn er en trussel for alle kvinner. Eller at det ikke finns en mann disse kunne ha hilst på ut av det blå, spørs kanskje på individet. 

Bare fordi en mann syns han er hyggelig og liker ei, betyr jo ikke at hun liker han eller er åpen for å prate. Da må det respekteres, det er en sannhet som må nevnes. Ikke et grep mot at ingen hyggelige kan prøve seg, bare, respekter andre sine grenser og liv så forhold deg til dem, ikke tenk kun på degselv å ditt ønske om å være nært henne for det skal gå 2 veier. 

Anonymkode: 36893...11a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mye av problemet ligger i vår (menn) redsel for avvisning og vår reaksjon på dette. Det er ofte også at vi velger litt feil tidspunkt eller går litt for hardt ut(cheaky pickuplines fungerer sjeldent).

Jeg tok/tar aldri kontakt med noen som jeg ikke har møtt blikket til eller helt ur av det blå, og opplever stort sett positivitet. Går inn i alle slike møter med forventning om å bli avvist, men mål om å ha det gøy! Fant min nåværende på Happn...

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Mange menn i dag er redde for å gå bort til en dame,
i frykt for å bli sett på som creepy eller bli anklaget for trakassering.
Men damer forventer uansett at menn skal gjøre første move,
fordi dette er normen. Gjør ikke mennene det, så skjer det ingenting

Dette tenker jeg er noe som kan starte en god diskusjon.
Utrolig interessant synes jeg 😮 

Anonymkode: 23636...1b2

Jo men helt egentlig kan en flørte over alt, unntatt i situasjoner der kvinnen snakker med deg fordi hun er på jobb kanskje..

Og noen ganger går det og bare en er subtil nok..😂...Og i motsetning til hva mange kvinner her inne skriver- jo..de aller aller fleste kvinner liker å få komplimanger.

Skrevet
Anonymbruker*** skrev (3 minutter siden):

Lenardo Dicaprio. James Franco. Russel Brand. David Bowie. Armi Hammer (den psykopaten har både HBO doku og bok dedikert til galskapen sin.) 

Russell Brand blir formelt etterforsket i UK for faktisk voldtekt. Armer Hammer ble anklaget for kannibalisme. Det er noe litt annet enn "buhu, han sa noe til meg som jeg ikke likte".

Leonardo DiCaprio og James Franco lever fortsatt sine Hollywood-liv i aller beste velgående.

Prøv igjen: Hvor er "hysterisk kjerring anklager kjendis for å ikke ha vært gentleman, så nå skal han slaktes for åpen scene" rettet mot en faktisk hot kjendis?

AnonymBruker
Skrevet
KallePils skrev (Akkurat nå):

Russell Brand blir formelt etterforsket i UK for faktisk voldtekt. Armer Hammer ble anklaget for kannibalisme. Det er noe litt annet enn "buhu, han sa noe til meg som jeg ikke likte".

Leonardo DiCaprio og James Franco lever fortsatt sine Hollywood-liv i aller beste velgående.

Prøv igjen: Hvor er "hysterisk kjerring anklager kjendis for å ikke ha vært gentleman, så nå skal han slaktes for åpen scene" rettet mot en faktisk hot kjendis?

Så krampaktig, så bitter 🤣

Anonymkode: 52c28...6e7

AnonymBruker
Skrevet

Æsj ass, kan ikke huske at det var slik før at kvinner måtte stå til ansvar for menns manglende intelligens her på Kg… 

Anonymkode: 0b3b7...c01

• Nyttig 1
Skrevet (endret)
KallePils skrev (29 minutter siden):

Vennligst ikke reduser metoo-anklager til keitete oppførsel og klein flørting. Om du hadde ett halvt øye oppe når metoo bevegelsen var på topp vet du ar de fleste anklager var så alvorlige at det kunne vært definert som overgrep. En god del som har fått metoo anklager lever sine liv i beste velgående.... 

Endret av Anonymbruker***
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
KallePils skrev (24 minutter siden):

James Franco tok å seksuelt trakkaserte, begikk til en grad seksuelle overgrep på studentene sine. Slikket noen når det ikke var meningen at han skulle, ble sinnt om de ikke kledde seg toppløs. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har vært her tidligere tror jeg. 

Har sett den artikkelen tror jeg også. 

Folk varierer fra hverandre. Om noen kommer som han studenten å sier, det er vanskelig. Så vil noen komme å si, det er det fra denne siden også, for grunn 1 2 og 3. Fordi han får det til å virke som at alle bare er snille, det er ikke hele realiteten. Folk kan også være ute av stand til å se seg selv realistisk, å de du møter har sitt liv og sine ting, opplevelser og preferanser og kan oppfatte deg utifra dem. Det kommer ingen utenfor i møte med andre.

De snakker imot trusselen, å den er reel for dem. Men det betyr ikke at alle menn er en trussel for alle kvinner. Eller at det ikke finns en mann disse kunne ha hilst på ut av det blå, spørs kanskje på individet. 

Bare fordi en mann syns han er hyggelig og liker ei, betyr jo ikke at hun liker han eller er åpen for å prate. Da må det respekteres, det er en sannhet som må nevnes. Ikke et grep mot at ingen hyggelige kan prøve seg, bare, respekter andre sine grenser og liv så forhold deg til dem, ikke tenk kun på degselv å ditt ønske om å være nært henne for det skal gå 2 veier. 

Dette er ikke vondt eller spydig ment, men jeg vet faktisk ikke hva jeg skal svare på innlegget ditt, rett og slett fordi det virker mer som løse tanker enn et faktisk svar på det jeg skriver. Jeg tror dermed et svar fort ender i en tosidig ‘økseskaft-samtale’. 

Skrevet
Anonymbruker*** skrev (2 timer siden):

Vennligst ikke reduser metoo-anklager til keitete oppførsel og klein flørting. Om du hadde ett halvt øye oppe når metoo bevegelsen var på topp vet du ar de fleste anklager var så alvorlige at det kunne vært definert som overgrep. En god del som har fått metoo anklager lever sine liv i beste velgående.... 

Voldtekt har vært straffbart siden faen vet når. I likhet med f.eks drap har voldtekt null og niks med #metoo å gjøre.

Det som #metoo derimot handlet om var mobb-lynsjing uten lov og dom, at anklage betyr skyld mens krav om bevismateriale er undertrykkelse, og at henrettelsen skal foregå i full offentlighet for å maksimalt ydmyke anklagede

#metoo var den siviliserte rettsstat (heldigvis midlertidig) redusert til en juridisk bananrepublikk.

Svineriet er heldigvis dødt og begravet idag.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

James Franco tok å seksuelt trakkaserte, begikk til en grad seksuelle overgrep på studentene sine. Slikket noen når det ikke var meningen at han skulle, ble sinnt om de ikke kledde seg toppløs. 

Det er hva anklagene fikk ut på, ja. Men hva skjedde med James Francos karriere? Ingenting.

For #metoo handlet nemlig aldri om anklager. Vi har hatt anklager mot kjendiser til alle tider, dette var overhodet ikke noe nytt med #metoo.

#metoo var en lynsjemobb. Og nei, den lynsjet ikke James Franco. Tvert imot, James Franco er fremdeles i sirkulasjon, i beste velgående.

Så hvorfor ble f.eks Aziz Ansari lynsjet mens James Franco gikk fri, selv om "anklagene" mot Ansari bare var komiske i sammenligning?

Se bilder av dem, så ser du svaret.

Der har du #metoo i et nøtteskall.

AnonymBruker
Skrevet
KallePils skrev (2 minutter siden):

Det er hva anklagene fikk ut på, ja. Men hva skjedde med James Francos karriere? Ingenting.

For #metoo handlet nemlig aldri om anklager. Vi har hatt anklager mot kjendiser til alle tider, dette var overhodet ikke noe nytt med #metoo.

#metoo var en lynsjemobb. Og nei, den lynsjet ikke James Franco. Tvert imot, James Franco er fremdeles i sirkulasjon, i beste velgående.

Så hvorfor ble f.eks Aziz Ansari lynsjet mens James Franco gikk fri, selv om "anklagene" mot Ansari bare var komiske i sammenligning?

Se bilder av dem, så ser du svaret.

Der har du #metoo i et nøtteskall.

Vet ikke hvorfor han gikk fri. Likte han før, men ikke nå lenger. 

Me too er et forsøk på endring for folk som blir seksuelt trakkasert og overgrepet. 

Det er saker hvor det er beviser med film og tilståelse hvor overgriperen fortsatt går fri, i Norge. Loven har en lang vei å gå for å ta svin. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
KallePils skrev (14 minutter siden):

Voldtekt har vært straffbart siden faen vet når. I likhet med f.eks drap har voldtekt null og niks med #metoo å gjøre.

Det som #metoo derimot handlet om var mobb-lynsjing uten lov og dom, at anklage betyr skyld mens krav om bevismateriale er undertrykkelse, og at henrettelsen skal foregå i full offentlighet for å maksimalt ydmyke anklagede

#metoo var den siviliserte rettsstat (heldigvis midlertidig) redusert til en juridisk bananrepublikk.

I Norge er voldtekt tilnærmet straffri. 

Anonymkode: 52c28...6e7

Skrevet
KallePils skrev (14 minutter siden):

Jeg kunne tatt meg bryet med å finne utallige kilder som viser at det var akkurat voldtektsanklager som startet metoo bevegelsen (Harvey Weinstein ringer det en bjelle?), at mange metoo saker omhandlet akkurat voldtekt, og det var flere rettsaker i kjølevannet av metoo (R. Kelly for eksempel). Men jeg tror du er ca like håpløs som du tror den gjennomsnittlige kg-kjerringa er, så det er bortkastet tid... 

• Liker 1
Skrevet

Mannfolk er velkommen til å ta kontakt med meg først, for det viser hans evne til å være høfflig og lese situasjonen og rett og slett hilse.

Det er derimot ikke velkomment hos meg om han tar på meg uten videre, kommer for tett, skal innlede en samtale om sex, viser respektløshet og vil vite om jeg bor med en mann. Jeg har heller ingen interesse av å bli omringet av en guttegjeng eller delta i festleker omkring jeg liker katter eller hunder.

Alle disse eksemplene er fra det siste året. De spenner fra uskyldig til trakaserende.

Jeg forsøker å selv hilse på og ta kontakt med andre når jeg er blant folk. Jeg unngår av en eller annen grunn de som ser utsultet ut, sånn dirrende, engstelig og usikre. Jeg har vel noen erfaringer som gjør at jeg lar intuisjonen lede meg utenom.

Skrevet
Anonymbruker*** skrev (22 minutter siden):

Jeg kunne tatt meg bryet med å finne utallige kilder som viser at det var akkurat voldtektsanklager som startet metoo bevegelsen (Harvey Weinstein ringer det en bjelle?), at mange metoo saker omhandlet akkurat voldtekt, og det var flere rettsaker i kjølevannet av metoo (R. Kelly for eksempel). Men jeg tror du er ca like håpløs som du tror den gjennomsnittlige kg-kjerringa er, så det er bortkastet tid... 

Sludder og vås.

Anklagene mot Harvey Weinstein startet med en artikkel i New York Times 5. okt 2017, der han ble anklaget for seksuell trakassering. Ikke for voldtekt.

Han ble deretter sparket av styret i sitt eget selskap, før noen overhodet hadde trukket frem voldtekt som anklagepunkt.

Og det var først i kjølvannet av dette igjen at Alyssa Milano twitret "If you've been sexually harassed or assaulted write 'me too' as a reply to this tweet."

Det var dette som var starten på #metoo, og altså ikke anklager om voldtekt.

For ordens skyld: "Sexual assault" er altså ikke det samme som voldtekt, i tilfelle noen trodde det.

Det hjelper ikke å sitte og dikte opp ting når vi alle enkelt kan sjekke sannheten med et Google-søk, vet du. 😄

Skrevet

Det har ikke hendt en eneste gang at noen har blitt anklaget for metoo, trakassering eller liknende av å (ordrett) spørre om noen har lyst å ta en kaffe etter jobb, eller liknende. Det er alle disse koko fjortis-perv-variantene som er problemet, uavhengig av om noen får det til å høres ut som om all kontakt blir sett på som trakassering. Det er ikke tilfelle.

Joda, noen (få) menn har sikkert problemer med å vite hva de skal si - men de hadde hatt det problemet, uansett. Kommer du med en vittig kommentar (av ikke-seksuell art) skal det VELDIG mye til før noen tenker på det som trakassering.

Så er det ikke alltid folk vil prate, og da får en ta signalene og respektere dem. Jeg forventer det av dem som vil prate med meg, også.

Det er ellers tåpelig å flørte med dem som er på jobb og ikke har anledning til å fjerne seg fra situasjonen. Det skjønner forhåpentligvis de fleste oppegående menn og kvinner.

Det er heller ikke opp til samfunnet å endre seg fordi noen menn mangler sosiale antenner og verbal snert, og ikke vet hvordan man kan initiere en samtale med fremmede på en noen lunde anstendig måte. Den jobben må de utføre selv. Metoo har ikke gjort jobben verre for hverken menn eller kvinner, den har gjort det verre for creeps å være creeps.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
KallePils skrev (20 minutter siden):

Sludder og vås.

Anklagene mot Harvey Weinstein startet med en artikkel i New York Times 5. okt 2017, der han ble anklaget for seksuell trakassering. Ikke for voldtekt.

Han ble deretter sparket av styret i sitt eget selskap, før noen overhodet hadde trukket frem voldtekt som anklagepunkt.

Og det var først i kjølvannet av dette igjen at Alyssa Milano twitret "If you've been sexually harassed or assaulted write 'me too' as a reply to this tweet."

For ordens skyld: "Sexual assault" er altså ikke det samme som voldtekt, i tilfelle noen trodde det.

Det hjelper ikke å sitte og dikte opp ting når vi alle enkelt kan sjekke sannheten med et Google-søk, vet du. 😄

Du har faktisk rett, voldtekstanklagene kom hele fem dager etter anklagene om trakassering. Dikter i vildens sky jeg... 

https://www.google.com/amp/s/www.bbc.com/news/entertainment-arts-41594672.amp

Sexualt assault er ganske greit oversatt til seksuelt overgrep, som  deriblant omfavner voldtekt. 

Endret av Anonymbruker***
AnonymBruker
Skrevet
KallePils skrev (51 minutter siden):

Sludder og vås.

Harvey Winstein er uansett et monster som måtte bli stoppet, om det er noen som var blitt trakasert av han eller noe som var blitt ovegrepet, hvem bryr seg om kverulering? Han er uansett skyldig i både a og b. Overgripere må ned. Seksueltarkkaserere må også ned, å for å være ærlig, de henger nok litt sammen. Metoo er bra. Selv om noen ganger kan det slå feil, men overgrep er det så ekstremt mye av, at det får løses på veien, noe det også blir. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Harvey Winstein er uansett et monster som måtte bli stoppet, om det er noen som var blitt trakasert av han eller noe som var blitt ovegrepet, hvem bryr seg om kverulering? Han er uansett skyldig i både a og b. Overgripere må ned. Seksueltarkkaserere må også ned, å for å være ærlig, de henger nok litt sammen. Metoo er bra. Selv om noen ganger kan det slå feil, men overgrep er det så ekstremt mye av, at det får løses på veien, noe det også blir. 

Det er helt korrekt. Harvey Weinstein er sånn sett ikke noe godt eksempel på det vi diskuterer, rett og slett fordi han uansett var et monster som måtte stoppes. #metoo eller ikke.

Men James Franco illustrerer nettopp det jeg vil frem til. Fyren er åpenbart heller ikke helt god, og har tydeligvis ikke vært det på mange år, siden lenge før #metoo startet, hvis man leser hva har faktisk har innrømmet selv å ha gjort.

Men skulle du sett på maken: Jammen slapp ikke James Franco unna med det hele, du! Han ble faktisk castet i nye produksjoner allerede for et par år siden.

Dette altså i motsetning til f.eks nevnte Aziz Ansari, som fikk karrieren revet i filler over langt mer harmløse anklager. Tilsynelatende permanent.

Så: Trenger jeg engang nevne hvem av de to som er (var) en råkjekk bad boy, og hvem av dem som er en mindre utseendemessig heldig notorisk nice guy?

Nei, dette er ingen tilfeldighet. 😄

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...