Gå til innhold

Dilemma i dagens dating

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Så får du ta et oppgjør med de trakasserende mannfolka som tydeligvis har
gitt enkelte kvinner dårlige erfaringer som gjør at de er føre var.

Anonymkode: 42574...c47

Det er ikke min oppgave

Anonymkode: 23636...1b2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er ikke min oppgave

Nei, men da får du slutte og klage. Det er alle disse trakasserende mannfolka som ødelegger for andre menn. Så det er de du får henvende deg til. Hjelper lite å rette deg mot kvinner på KG.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Folks. Det er rart at dette er noe å diskutere. Det er et kjempeproblem at alt for mange menn ser det som en rettighet å plage damer i de mest upassende situasjoner, enten det er på bussen, treningssenter, på jobben eller hva f.. Felles for alle tilfellene er at det ikke finnes et fnugg av foranledning som skulle tilsi at det er greit. Neida, de bare turer på for de tenker på seg selv og sine behov først og fremst og de er overbevist om at de er den eneste som har tenkt den tanken, eller i det minste den kjekkeste. Jeg hører dette fra damer hele tiden. De er drittlei. De får tilnærminger og kommentarer fra creeps hver jævla dag. Når sluttet vi å gi gutter sosiale antenner og sosial intelligens?? 

En PASSENDE anledning forutsetter at man leser rommet, leser situasjonen, leser dama. Jeg ser ikke problemet. Jeg har prata med fremmede damer mange ganger. Situasjonen har tillatt det. Blikk som møtes, smil eller andre tilfeldigheter som gjør det til en naturlig anledning. Noen ganger blir det bare et par hyggelige setninger smalltalk, for det er alt hun var interessert i. Andre ganger mer. Et par ganger har vi blitt kjent og avtalt å møtes igjen. Aldri har det endt med at hun blir sur eller fornærmet, for jeg oppfører meg ikke som en dust. 

Har man litt sosial intelligens så går det fint. Men man må klare å beherske seg og ikke kreve å få prate med alle. 

Anonymkode: a36de...b68

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet

Jeg skjønner bare ikke at det skal være så vanskelig å forstå forskjellen på trakassering og vanlig tilnærmelse.

AnonymBruker
Skrevet
Bumoa skrev (12 minutter siden):

Som mann synes jeg det er vanskelig å gå bort til en dame for å flørte uten å kjenne på at jeg står på kanten av meetoo stupet. La oss si at en er på byen og skal få kjemi med en fremmed dame så må en gjerne gi inntrykk av å like vedkommende ganske med det samme. Og en dame som er sammen med venner i kanskje litt høy musikk er gjerne ikke så interessert i å tørprate med en fremmed som ikke viser hvorfor han kommer bort, om det ikke er selveste chad som kommer bort. Nå er ikke jeg noen player som tråler inn damer, men det er en balansegang som har blitt veldig vanskelig etter meetoo. 

Det er ikke vanskeligere enn å oppføre seg som et oppegående menneske. 

Anonymkode: 443a1...556

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Bumoa skrev (15 minutter siden):

Som mann synes jeg det er vanskelig å gå bort til en dame for å flørte uten å kjenne på at jeg står på kanten av meetoo stupet. La oss si at en er på byen og skal få kjemi med en fremmed dame så må en gjerne gi inntrykk av å like vedkommende ganske med det samme. Og en dame som er sammen med venner i kanskje litt høy musikk er gjerne ikke så interessert i å tørprate med en fremmed som ikke viser hvorfor han kommer bort, om det ikke er selveste chad som kommer bort. Nå er ikke jeg noen player som tråler inn damer, men det er en balansegang som har blitt veldig vanskelig etter meetoo. 

At du ikke klarer å finne ut av hva som er passende å si og ikke er et deg problem. Kjenner ingen kvinner som synes det er ubehagelig at menn kommer opp i passende situasjoner. Man kan vise at man er interessert uten å være ekkel.

Anonymkode: 2355c...245

• Liker 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
Bumoa skrev (38 minutter siden):

Nei, det er ikke så veldig vanskelig. Og når du drar frem «selveste» Chad så skjønner man fort hvilken leir du hører til. 

Anonymkode: 3f701...eb9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Bumoa skrev (35 minutter siden):

Oppførte du deg annerledes før «metoo»? Hva er problematisk med å tilnærme seg kvinner på en respektabel måte? Gjør en det så feiler en ikke. 

Anonymkode: b47ea...6ad

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Oppførte du deg annerledes før «metoo»? Hva er problematisk med å tilnærme seg kvinner på en respektabel måte? Gjør en det så feiler en ikke. 

Med mindre man støter på den kategorien kvinnfolk som er
den samme typen som roper feministiske tirader om en mann prøver å være gentleman.
Ja det er faktisk menn som har erfart dette. Noen har skrevet om det på KG faktisk

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

den samme typen som roper feministiske tirader om en mann prøver å være gentleman.
Ja det er faktisk menn som har erfart dette. Noen har skrevet om det på KG faktisk

Mye rart som blir skrevet på KG

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så klart, men det er stor sannsynlighet for at du ikke er av den type person som er villig til å ha den evnen

Der tar du veldig feil.

Men du viser jo ditt sanne jeg, når du går rett over i hersketeknikker og personangrep når jeg skriver at det er fullt mulig å foreta en sikkerhetsvurdering i møte med hver enkelt mann, uten å generalisere om menn som gruppe.

Og med det har du selv vist tegn som kvinner gjør lurt i å reagerer på i møte med slike enkeltmenn som oppfører seg slik, fordi du angriper kvinner som står opp for seg selv og er trygge på seg selv og forsøker å rakke ned på dem...

Anonymkode: 943b7...0fb

• Liker 2
Skrevet

Det er et interessant paradoks og et som jeg tror bidrar til den til dels usunne "datingkulturen" også mange kvinner virker misfornøyde med. Det slo meg for et par år siden som særskilt synd da en ung psykologistudent tok til orde for å kunne ta kontakt med andre på en hyggelig og høflig måte i mer dagligdagse sammenhenger, og ble møtt med en tidvis aggressiv kampanje mot seksuell trakassering. Når en spør seg hvorfor så mye av dagens sjekking skjer via nettbaserte løsninger, eller så mange trenger å drikke seg til mot, tror jeg en bør være bevisst på hva en faktisk kommuniserer til unge når det gjelder sjekking utenfor slike arenaer. Jeg tror i alle fall ikke responsen den unge studenten fikk bidro til at flere turte å ta kontakt. 

Sitat

Er det ikke bare å si hei?

Tenk å leve i et samfunn der det ikke er tabu å starte en samtale med jenta på T-banen. Helt uten videre.

https://www.nrk.no/ytring/er-det-ikke-bare-a-si-hei_-1.14588380

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Da tenker jeg at du vet lite om hva «metoo» har gått ut på. Da har du lite empati med kvinner som har blitt trakassert. Jeg for min del er glad for at menn har fått en bevisstgjøring på hvor grensene går. Jeg opplevde å bli befølt daglig som attenåring i min første sommerjobb av sjefen. Før den tid av en venninnes onkel. Senere som voksen har jeg også opplevd ubehageligheter som beføling og upassende seksuelle tilnærmelser har vært ubehagelige og utrygge. Før «Metoo», tenkte jeg at dette må jeg bare ta, slik er det å være kvinne, selv om jeg innerst inne ble rasende på slike menn. 
Jeg er glad om mine døtre blir forskånet slipper å oppleve samme. Det vet jeg helt sikkert at faren deres også mener. 

Oppfører en seg bra som mann så får en ikke negative tilbakemeldinger. Det må da være lett å skjønne hvor grensene går. 

Ellers når jeg hører menn klage på at det er så vanskelig etter «Metoo», så blir jeg å tenke på en slags bevegelse eller bevisstgjøring da incest ble satt  på dagsorden på åttitallet. Da ropte også menn opp om at de ikke turte klemme barna sine i frykt for å bli beskyldt. Slike bevegelser kan nok skape usikkerhet Mulig en stygg sammenligning, incest og seksuell trakassering. Men det var for å vise at slike  bevegelser skaper ofte en nødvendig bevisstgjøring. Med det som resultat at flere får det bedre. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
herzeleid skrev (11 minutter siden):

Det er et interessant paradoks og et som jeg tror bidrar til den til dels usunne "datingkulturen" også mange kvinner virker misfornøyde med. Det slo meg for et par år siden som særskilt synd da en ung psykologistudent tok til orde for å kunne ta kontakt med andre på en hyggelig og høflig måte i mer dagligdagse sammenhenger, og ble møtt med en tidvis aggressiv kampanje mot seksuell trakassering. Når en spør seg hvorfor så mye av dagens sjekking skjer via nettbaserte løsninger, eller så mange trenger å drikke seg til mot, tror jeg en bør være bevisst på hva en faktisk kommuniserer til unge når det gjelder sjekking utenfor slike arenaer. Jeg tror i alle fall ikke responsen den unge studenten fikk bidro til at flere turte å ta kontakt. 

Artikkelen hans ble nok skrevet i aller beste mening. Og mange menn mener nok ikke vondt når de tar kontakt i upassende situasjoner. Problemet er, at kvinnen de tar kontakt med har hatt 10 litt kjipe opplevelser med menn i løpet av dagen. Det startet med en slibrig kommentar fra en kollega. Deretter en uønsket seksuell ladet melding på Tinder. En annen sender et bilde av en penis hun absolutt ikke vil ha. På vei til tbanen glodde en guttegjeng litt for lenge, og slang kommentarer.

Begeret er rett og slett overfylt når den «hyggelige» mannen bare vil snakke. Om menn absolutt vil snakke med ukjente kvinner i tide og utide, bør de i større grad forsøke å bekjempe trakassering i samfunnet. Om kvinner ikke har kjipe opplevelser daglig, blir vi nok mye mer mottagelig. Men fram til da bør du sørge for at oppmerksomheten du gir er ønsket.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Om menn absolutt vil snakke med ukjente kvinner i tide og utide, bør de i større grad forsøke å bekjempe trakassering i samfunnet. Om kvinner ikke har kjipe opplevelser daglig, blir vi nok mye mer mottagelig

Det er ikke vår oppgave. De fleste av oss er opptatt med å bare være vårt beste selv.
For oss er det godt nokk å vite at vi er anstendige menn.
Det er de uskikkelige mennenes egen oppgave å fikse seg selv, enten med eller uten terapi

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Artikkelen hans ble nok skrevet i aller beste mening. Og mange menn mener nok ikke vondt når de tar kontakt i upassende situasjoner. Problemet er, at kvinnen de tar kontakt med har hatt 10 litt kjipe opplevelser med menn i løpet av dagen. Det startet med en slibrig kommentar fra en kollega. Deretter en uønsket seksuell ladet melding på Tinder. En annen sender et bilde av en penis hun absolutt ikke vil ha. På vei til tbanen glodde en guttegjeng litt for lenge, og slang kommentarer.

Begeret er rett og slett overfylt når den «hyggelige» mannen bare vil snakke. Om menn absolutt vil snakke med ukjente kvinner i tide og utide, bør de i større grad forsøke å bekjempe trakassering i samfunnet. Om kvinner ikke har kjipe opplevelser daglig, blir vi nok mye mer mottagelig. Men fram til da bør du sørge for at oppmerksomheten du gir er ønsket.

Det kan en godt mene, men om en mener at menn ikke skal kunne snakke til kvinner de ikke kjenner bør en ikke heller bli overrasket om sjekking i stor grad kanaliseres mot ‘kjøttmarkedene’, noe jeg tror mange kvinner ikke egentlig ønsker. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke vår oppgave. De fleste av oss er opptatt med å bare være vårt beste selv.
For oss er det godt nokk å vite at vi er anstendige menn.
Det er de uskikkelige mennenes egen oppgave å fikse seg selv, enten med eller uten terapi

Jo, det er det. Det er alles oppgave å sørge for at medborgere er snille med hverandre. Om du ser en mann som trakasserer en kvinne, skal man si i fra. Om man har en kompis som kommer med ugreie kommentarer, skal man si i fra. Det samme gjelder for kvinner.

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
herzeleid skrev (4 minutter siden):

Det kan en godt mene, men om en mener at menn ikke skal kunne snakke til kvinner de ikke kjenner bør en ikke heller bli overrasket om sjekking i stor grad kanaliseres mot ‘kjøttmarkedene’, noe jeg tror mange kvinner ikke egentlig ønsker. 

Menn må gjerne snakke til kvinner de ikke kjenner, men de må tåle at kvinner ikke vil snakke med dem. Dessuten er det stor forskjell på å plage noen på tbanen, og å gå opp til noen på en bar/utested. Det tror jeg de fleste kan enes om.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jo, det er det. Det er alles oppgave å sørge for at medborgere er snille med hverandre. Om du ser en mann som trakasserer en kvinne, skal man si i fra. Om man har en kompis som kommer med ugreie kommentarer, skal man si i fra. Det samme gjelder for kvinner.

Det burde du ha spesifisert. Du fikk det til å høres ut som du bare fokusert på kjønn,
sexisme og kjønnsrelaterte problemer. Ikke generell urett

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...