Gå til innhold

Dilemma i dagens dating

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Menn må gjerne snakke til kvinner de ikke kjenner, men de må tåle at kvinner ikke vil snakke med dem. Dessuten er det stor forskjell på å plage noen på tbanen, og å gå opp til noen på en bar/utested. Det tror jeg de fleste kan enes om.

Anonymkode: 2355c...245

Jeg tror ikke noen har sagt at menn ikke må tåle om noen ikke vil snakke med dem? 😛 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det burde du ha spesifisert. Du fikk det til å høres ut som du bare fokusert på kjønn,
sexisme og kjønnsrelaterte problemer. Ikke generell urett

Anonymkode: 23636...1b2

Du skrev jo at å bekjempe trakassering i samfunnet ikke er menn sin oppgave. Vi bør ikke behøve å spesifisere at noe gjelder alle, når man snakker spesifikt om menn. For de aller fleste, kanskje med unntak av deg, er det implisitt at å være hyggelig gjelder alle. Det skjønner de fleste menn og kvinner.

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du skrev jo at å bekjempe trakassering i samfunnet ikke er menn sin oppgave. Vi bør ikke behøve å spesifisere at noe gjelder alle, når man snakker spesifikt om menn. For de aller fleste, kanskje med unntak av deg, er det implisitt at å være hyggelig gjelder alle. Det skjønner de fleste menn og kvinner.

Forsvinn

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er dessverre mange trakasserende og seksuelle menn også, så har det falt deg inn at mange damer har god grunn?

Du skulle prøvd å være dame på datingsider, å få direkte spørsmål om du vil ha sex samt bilde av pikker. Nettet kryr av slike menn. Utenlandske menn er faktisk mye høfligere.

Anonymkode: 42574...c47

Nå har ikke jeg erfaring fra datingsider, så jeg vet ikke hvordan de oppfører seg der, men hvis du går deg en tur i Oslo vil du raskt få et annet inntrykk... Dessverre er mange av de "utenlandske" (selv om de er født og oppvokst i Norge) ganske pågående overfor kvinner, og mange tar ikke et nei for et nei. Det kan bli skikkelig ubehagelig og plagsomt, særlig om man er alene.

Jeg synes det er topp med menn med selvtillit som tør å ta kontakt, men da må det være på en respektfull og høflig måte, og de må ta en høflig avvisning om en ikke er interessert. Det handler om måten man opptrer på.

Anonymkode: 82d76...915

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Nå har ikke jeg erfaring fra datingsider, så jeg vet ikke hvordan de oppfører seg der, men hvis du går deg en tur i Oslo vil du raskt få et annet inntrykk... Dessverre er mange av de "utenlandske" (selv om de er født og oppvokst i Norge) ganske pågående overfor kvinner, og mange tar ikke et nei for et nei. Det kan bli skikkelig ubehagelig og plagsomt, særlig om man er alene

Anonymkode: 82d76...915

Vennligst ikke perverser denne tråden til å handle om rase, etnisitet, stereotyper, fordommer og generaliseringer

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er ikke vanskeligere enn å oppføre seg som et oppegående menneske. 

Anonymkode: 443a1...556

At du ikke klarer å finne ut av hva som er passende å si og ikke er et deg problem. Kjenner ingen kvinner som synes det er ubehagelig at menn kommer opp i passende situasjoner. Man kan vise at man er interessert uten å være ekkel.

Nei, det er ikke så veldig vanskelig. Og når du drar frem «selveste» Chad så skjønner man fort hvilken leir du hører til. 

Anonymkode: 3f701...eb9

Oppførte du deg annerledes før «metoo»? Hva er problematisk med å tilnærme seg kvinner på en respektabel måte? Gjør en det så feiler en ikke. 

Anonymkode: b47ea...6ad

I denne tråden var det visst bare å gå rett i angrep 🤩

Hvem har sagt jeg er ekkel i tilnærminger til kvinner og ikke oppfører meg respektabel? men i situasjonen jeg dro frem så var jo intensjonen klar.. å bli kjent med en fremmed kvinne godt nok på en kveld til å få en relasjon videre.

Jeg tror ikke jeg oppførte meg særlig annerledes før utad, men jeg er blitt mye mer bevisst på hva jeg gjør og sier, og det gjør at det føles litt mer komplisert og mindre spontant.

Jeg kan flytte meg ut av kjøttmarkedet på byen og heller dra det til en date, der en kanskje ønsker å gå for det første kysset. En kjenner gjerne kjemien, men er litt mer redd for å bli avvist en tidligere. En vet ikke helt hvordan hun reagerer. Må en spørre om lov først..

peace and love 😉

Skrevet

Alt handler om makt og kontroll.

Du skal ta initiativ, de skal vurdere om du er hot eller creepy. På den måten holdes makten og kontrollen hos kvinner. Det eneste som da gjenstår er å spille offer, for å skjule hvor makten og kontrollen virkelig ligger.

Men det er faktisk helt flott at det er slik! For har du noen gang sett en hot fyr bli #metoo-anklaget?

Hva tror du #metoo egentlig handlet om? 😄

Det eneste du trenger er å gjøre jobben med deg selv, og bli så hot du kan, så ligger verden for dine føtter. Og det klarer du hvis du bare gidder.

AnonymBruker
Skrevet
KallePils skrev (35 minutter siden):

Du skal ta initiativ, de skal vurdere om du er hot eller creepy. På den måten holdes makten og kontrollen hos kvinner. Det eneste som da gjenstår er å spille offer, for å skjule hvor makten og kontrollen virkelig ligger.

Men det er faktisk helt flott at det er slik! For har du noen gang sett en hot fyr bli #metoo-anklaget?

Det eneste du trenger er å gjøre jobben med deg selv, og bli så hot du kan, så ligger verden for dine føtter. Og det klarer du hvis du bare gidder.

Vel, Danny Masterson er kjekk, rik ig berømt. Kevin Spacey er kjekk, rik og berømt. Og så videre. Verden lå for deres føtter, som du sier.

Anonymkode: 52c28...6e7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
KallePils skrev (38 minutter siden):

Ingen skal få ha makt over meg. Skjer ikke. Jeg er ingen dørmatte

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Nei. Dette er ikke en god grunn til å være forhåndsbestemt eller "innstilt" på
å være klar med å stemple enhver mann som trakasserende. Det blir generaliserende.....og sexist

Har kallt noen her inne sexist, fordi det er akkurat det de er. Men har sjelden møtt noen som har slike holdninger ute. Å de gangene jeg har reagert, har menn også reagert på mannen. Så nei, du må kanskje bare reflektere mer over om du forstår hva sexist er om du tror alle overdriver. 

Kvinner flest vil at en relajson et møte med en mann om hun kjenner han eller ikke skal være nøytralt til positivt, folk flest vil bare ha det bra og er ikke ute etter å krangle der det ikke er en krangel. 

Anonymkode: 36893...11a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
KallePils skrev (48 minutter siden):

Alle vurderer andre, det er det kroppen gjør og er helt normalt og forventet. 

Men ja, må faktisk syns en mann er hot for å ønske seksuell kontakt med han, å hvem vi syns er hot er opp til oss. Nok en gang, helt normalt og forventet, så hvorfor reagerer du? Skal ikke kvinner få være tiltrukket av partnerne sine? 

Makt er sånn et ironisk ord å bruke om de som faktisk må være redd for overgrep hver gang de er på fest. 

Du er faktisk sexist, så her alle sammen. Er du enig med han over går du på tynn is i denne diskusjonen. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
herzeleid skrev (7 timer siden):

Jeg tror ikke noen har sagt at menn ikke må tåle om noen ikke vil snakke med dem? 😛 

Det er det det handler om. Å være normal og la noen være ifre når andre ikke vil. Lista ligger ikke så høyt, så hvorfor er det vanskelig?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Vel, Danny Masterson er kjekk, rik ig berømt. Kevin Spacey er kjekk, rik og berømt. Og så videre. Verden lå for deres føtter, som du sier.

Kvinner ville ikke sett to ganger på noen av dem hvis de f.eks var rørleggere i stedet for rike kjendiser.

AnonymBruker
Skrevet
KallePils skrev (5 minutter siden):

Kvinner ville ikke sett to ganger på noen av dem hvis de f.eks var rørleggere i stedet for rike kjendiser.

Det er vel ikke opp til deg å bedømme? Du er ikke en kvinne og vet ikke hva kvinner anser attraktivt. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Alle vurderer andre, det er det kroppen gjør og er helt normalt og forventet. 

Men ja, må faktisk syns en mann er hot for å ønske seksuell kontakt med han, å hvem vi syns er hot er opp til oss. Nok en gang, helt normalt og forventet, så hvorfor reagerer du? Skal ikke kvinner få være tiltrukket av partnerne sine? 

Makt er sånn et ironisk ord å bruke om de som faktisk må være redd for overgrep hver gang de er på fest. 

Du er faktisk sexist, så her alle sammen. Er du enig med han over går du på tynn is i denne diskusjonen. 

Godt mulig Jeg er "sexist", hva nå enn det er, hvis det er dette man blir av å forholde seg til virkeligheten.

For kvinner er ikke mer "redde for overgrep" når de går på fest enn de er redde for bilulykker når de setter seg bak rattet. Dette er nettopp det offer-skuespillet jeg snakker om.

Og som nevnt responderer jeg altså positivt til det hele. For min del blir livet bare enklere av at dere holder på slik. 😄

AnonymBruker
Skrevet
KallePils skrev (Akkurat nå):

Godt mulig Jeg er "sexist", hva nå enn det er, hvis det er dette man blir av å forholde seg til virkeligheten.

For kvinner er ikke mer "redde for overgrep" når de går på fest enn de er redde for bilulykker når de setter seg bak rattet. Dette er nettopp det offer-skuespillet jeg snakker om.

Og som nevnt responderer jeg altså positivt til det hele. For min del blir livet bare enklere av at dere holder på slik. 😄

Jeg håper at ingen av dine kvinnelige slektninger noen gang blir utsatt for overgrep. Det ville være veldig vondt for dem å høre at du synes det er positivt. At ditt liv blir enklere av overgrep mot kvinner, sier sitt. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg håper at ingen av dine kvinnelige slektninger noen gang blir utsatt for overgrep. Det ville være veldig vondt for dem å høre at du synes det er positivt. At ditt liv blir enklere av overgrep mot kvinner, sier sitt. 

Ok, så du sliter altså med å ta til deg hva andre skriver. Da får du finne deg en annen å kverulere med.

AnonymBruker
Skrevet
KallePils skrev (Akkurat nå):

Ok, så du sliter altså med å ta til deg hva andre skriver. Da får du finne deg en annen å kverulere med.

Nei da, sliter med ingenting. Men dine bitre og krampaktige forsøk på kvinnehat setter deg i et utrolig dårlig lys. Heldigvis er de fleste menn annerledes.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er det det handler om. Å være normal og la noen være ifre når andre ikke vil. Lista ligger ikke så høyt, så hvorfor er det vanskelig?

Om du hadde lest diskusjonen du hoppet inn i ville du sett at vi snakket om eksempler på at nettopp det ikke er nok, bla. for den brukeren. Jeg linket til et leserinnlegg fra en ung student som nettopp tok til orde for å oppføre seg bra og ta kontakt med andre i hverdagslige settinger, men selvfølgelig akseptere avvisning. Denne studenten ble møtt med en kampanje mot seksuell trakassering. Det illustrerer utfordringen som pekes på i åpningsposten. 

Skrevet
KallePils skrev (2 timer siden):

Lenardo Dicaprio. James Franco. Russel Brand. David Bowie. Armi Hammer (den psykopaten har både HBO doku og bok dedikert til galskapen sin.) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...