Gå til innhold

Dilemma i dagens dating

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mange menn i dag er redde for å gå bort til en dame,
i frykt for å bli sett på som creepy eller bli anklaget for trakassering.
Men damer forventer uansett at menn skal gjøre første move,
fordi dette er normen. Gjør ikke mennene det, så skjer det ingenting

Dette tenker jeg er noe som kan starte en god diskusjon.
Utrolig interessant synes jeg 😮 

Anonymkode: 23636...1b2

• Liker 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så menn må bli mindre redde.

Anonymkode: 3200b...fc6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så menn må bli mindre redde.

Anonymkode: 3200b...fc6

Kvinner også. Vi lever i andre tider nå

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig få kvinner som synes det er creepy at en mann går bort til en dame i en passende situasjon. Problemet er at mange menn ikke forstår hva som er en passende situasjon, og ikke forstår signaler om manglende interesse/ubehag. Man må gi seg om man ikke umiddelbart opplever entusiastisk tilbakemelding. Det gjelder alle kjønn.

Min mann oppsøkte meg direkte uten noen som helst kjennskap i forkant, helt uten å være creepy. Han er en ihuga feminist. Vi er i tjueårene. Det er fullt mulig å oppsøke noen, men du må gjøre det på riktig måte. Om man kjenner seg selv godt nok til å vite at man har manglende sosial kompetanse, skal man ikke utsette andre for ubehagelige situasjoner.

Noen damer vil at mannen skal ta første steg, andre ikke. Alle er ulike. Ikke veldig interessant etter min mening.

Anonymkode: 2355c...245

• Liker 11
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

En noenlunde oppegående mann klarer vel å gå bort til en kvinne uten å trakassere henne?

Anonymkode: 83f91...5a3

• Liker 9
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Hva er det menn gjør for å bli kalt creepy rundt omkring?

Hvis jeg skal snakke ut fra meg selv, så er det ikke creepy at en mann tar initiativ på en høflig måte. Det som derimot er creepy er første initiativ på en seksuell måte, kommentarer som omhandler noe seksuelt, at de prøver å klå eller de som ikke tar nei for et nei.

Anonymkode: 42574...c47

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker du tenker feil...

Menn som oppfører seg høflig, hyggelig og respekterer en kvinnes grenser vil aldri bli beskyldt for noe metoo.

Så, det er faktisk veldig enkelt for menn å unngå beskyldninger om metoo - det er bare å oppføre seg normalt høflig og hyggelig og respektere grenser, ikke gå rett inn i intimitet eller kommentarer om kropp og utseende uten å være sikker på at det er ønsket. Og for å vite om det er ønsket kreves kun normal god menneskekunnskap, oppmerksomhet og empatiske evner.

Anonymkode: 943b7...0fb

• Liker 9
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Problemet er at mange damer i dag kaller alt og alle for sexist og trakassering.
Men dette ser foreløbig ut til å være verst i USA, for nå

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Mange menn i dag er redde for å gå bort til en dame,

Jeg har alltid hatt høye terskler for dette. Selv i min ungdom når jeg var rimelig uredd blant kvinner, og selv om jeg er av typen som opptrer respektfull og høflig. 

Nå er det helt fjernt for meg å gjøre det. Det er ikke engang oppe til vurdering lenger :D 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Problemet er at mange damer i dag kaller alt og alle for sexist og trakassering.

De fleste damer er veldig forsiktige med å kalle noe trakassering i frykt for å si noe galt. Men om du kommenterer på kroppen til en kollega eller venn, ja, da må du tåle å høre at du trakasserer.

• Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er dessverre mange trakasserende og seksuelle menn også, så har det falt deg inn at mange damer har god grunn?

Du skulle prøvd å være dame på datingsider, å få direkte spørsmål om du vil ha sex samt bilde av pikker. Nettet kryr av slike menn. Utenlandske menn er faktisk mye høfligere.

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er dessverre mange trakasserende og seksuelle menn også, så har det falt deg inn at mange damer har god grunn?

Nei. Dette er ikke en god grunn til å være forhåndsbestemt eller "innstilt" på
å være klar med å stemple enhver mann som trakasserende. Det blir generaliserende.....og sexist

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Du skulle prøvd å være dame på datingsider, å få direkte spørsmål om du vil ha sex samt bilde av pikker. Nettet kryr av slike menn. Utenlandske menn er faktisk mye høfligere.

... og bli seksuelt trakassert på jobb...

...bli stalket...

...bli truet om man ikke vil fortsette kontakt...

...kalt for h*re for å ha takket høflig nei til å ha sex med en du aldri har sett før som bare kommer bort og sier han skal ha sex med deg...

osv. osv. En gjennomsnitlig kvinne opplever som regel mye slikt gjennom livet.

Men som jeg skrev over, normalt høflige, hyggelige og respektfulle menn, da trenger ikke være redd for å bli stemplet som noe galt! :)

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

å være klar med å stemple enhver mann som trakasserende. Det blir generaliserende.....og sexist

For egen sikkerhet må dessverre kvinner alltid tenke sikkerhet. Det er det fullt mulig å gjøre, fullt mulig å vurdere dette hos hver enkelt mann som nærmer seg, uten at man generaliserer om menn.

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Ingen er forhåndsdømt. Men om en mann jeg ikke kjenner sender meg et bilde av tissen sin helt uoppfordret, da må man få kalle en spade en spade.

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

... og bli seksuelt trakassert på jobb...

...bli stalket...

...bli truet om man ikke vil fortsette kontakt...

...kalt for h*re for å ha takket høflig nei til å ha sex med en du aldri har sett før som bare kommer bort og sier han skal ha sex med deg...

osv. osv. En gjennomsnitlig kvinne opplever som regel mye slikt gjennom livet.

Men som jeg skrev over, normalt høflige, hyggelige og respektfulle menn, da trenger ikke være redd for å bli stemplet som noe galt! :)

Dessverre tar du feil.

Anonymkode: 5dece...500

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er det fullt mulig å gjøre, fullt mulig å vurdere dette hos hver enkelt mann som nærmer seg,
uten at man generaliserer om menn.

Så klart, men det er stor sannsynlighet for at du ikke er av den type person som er villig til å ha den evnen

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er veldig få kvinner som synes det er creepy at en mann går bort til en dame i en passende situasjon. Problemet er at mange menn ikke forstår hva som er en passende situasjon, og ikke forstår signaler om manglende interesse/ubehag. Man må gi seg om man ikke umiddelbart opplever entusiastisk tilbakemelding. Det gjelder alle kjønn.

Min mann oppsøkte meg direkte uten noen som helst kjennskap i forkant, helt uten å være creepy. Han er en ihuga feminist. Vi er i tjueårene. Det er fullt mulig å oppsøke noen, men du må gjøre det på riktig måte. Om man kjenner seg selv godt nok til å vite at man har manglende sosial kompetanse, skal man ikke utsette andre for ubehagelige situasjoner.

Noen damer vil at mannen skal ta første steg, andre ikke. Alle er ulike. Ikke veldig interessant etter min mening.

Hvordan våger du å svare på et så komplisert spørsmål på en så krystallklar, treffende og oppegående måte??? 

Vet du ikke at regelen er å i hvert fall fylle de to første sidene med trolling, jug og dumheter, og de neste med en blanding av hodeløse henvisninger til statistikker og nettsteder med black pill innhold og alternativt avsporinger til totalt urelaterte ting? Ta deg sammen! 

Anonymkode: a36de...b68

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Har aldri fordømsdømt noen og vet heller ikke om noen som gjør det. Men om det er noen som gjør det, så får du ta et oppgjør med de trakasserende mannfolka som tydeligvis har gitt enkelte kvinner dårlige erfaringer som gjør at de er føre var.

• Liker 1
Skrevet

Som mann synes jeg det er vanskelig å gå bort til en dame for å flørte uten å kjenne på at jeg står på kanten av meetoo stupet. La oss si at en er på byen og skal få kjemi med en fremmed dame så må en gjerne gi inntrykk av å like vedkommende ganske med det samme. Og en dame som er sammen med venner i kanskje litt høy musikk er gjerne ikke så interessert i å tørprate med en fremmed som ikke viser hvorfor han kommer bort, om det ikke er selveste chad som kommer bort. Nå er ikke jeg noen player som tråler inn damer, men det er en balansegang som har blitt veldig vanskelig etter meetoo. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...