Gå til innhold

SPILLET - nytt program på tv 2 , 23 februar. Dette blir spennende syns jeg.

GrønnNellik68

Anbefalte innlegg

Jeg må innrømme at jeg heiet på jentene en stund. 
Det er så ofte i slike spill, at mennene klarer å få sendt hjem damene, og så sitter det bare menn igjen i finalen. 
Derfor heiet jeg en stund på Line og Martha og det de drev med, som en sterk jente-allianse. 

Men nå synes jeg det bare begynner å bli ufint det de driver med. 

Forrige uke heiet jeg på Vidar, og jeg håpet jo at han skulle stå imot presset denne uka også, og ha funnet seg en ny allianse han faktisk kunne tatt styring på. 
Men det så jo dårlig ut. 

Vi får satse på at det skjer noe neste uke som snur litt om på spillet. 

For min del håper jeg ikke Anette vinner. Jeg synes hun har vært for passiv, og brukt for lang tid på å forstå at hun må spille. 
Nå er hun jo kun der fordi hun har vært en svak spiller. 
Så av de som er igjen, så håper jeg Vidar vinner. 

Men så kan det jo skje ting i neste program som gjør at jeg endrer mening. 

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sh999 skrev (11 timer siden):

Line har utrolig skremmende personlighetstrekk 🫣 Voksne folk legger seg flat for henne og sier unnskyld fordi de er livredd , sier jo sitt…  

Skjønner Line godt her jeg. Hadde blitt irritert selv. Ikke si unnskyld 8 ganger for noe som ikke var en stor sak. Gå videre.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irja skrev (50 minutter siden):

Skjønner Line godt her jeg. Hadde blitt irritert selv. Ikke si unnskyld 8 ganger for noe som ikke var en stor sak. Gå videre.

Etter min mening burde hun sagt "ingenting å unnskylde" og kommet seg videre, etter første gang han beklaget.

Et av problemene her er jo at hun åpenbart ikke synes unnskyldningen hans er bra nok, og heller ønsket at han hadde holdt kjeft. 

Etter min mening var det hun som gjorde noe galt i situasjonen, med å avbryte Vidar som snakket. Det Steffen gjorde, var jo bare å påpeke at hun måtte la Vidar få prate ferdig og ikke avbryte. 
Så det er jo åpenbart at han unnskylder fordi han opplever at Line fortsatt er sur på han for dette, og at det gjør stemningen i huset ubehagelig for han.

• Liker 33
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Susan Sto Helit skrev (1 time siden):

Etter min mening var det hun som gjorde noe galt i situasjonen, med å avbryte Vidar som snakket. Det Steffen gjorde, var jo bare å påpeke at hun måtte la Vidar få prate ferdig og ikke avbryte. 
Så det er jo åpenbart at han unnskylder fordi han opplever at Line fortsatt er sur på han for dette, og at det gjør stemningen i huset ubehagelig for han.

Akkurat det med Steffen er noe jeg stusset aller mest på. 

Steffen ber Line om å la Vidar prate ferdig, og ber Line slutte med å stirre han i senk (som er en ganske arrogant og manipulativ atferd) etterpå. Steffen reagerte helt riktig, og sa i fra to ganger til Line rundt ting han absolutt burde si ifra om.

Likevel går Steffen rundt og beklager og ber om tilgivelse gang etter gang, legger seg flat, klemmer og klynger seg oppetter henne etter nåde som om hun var en Gud der inne. Merkelige greier.

Nå har ikke Steffen vist seg å være den tøffingen jeg trodde han var, men at en voksen mann skal bli så underkuet av så lite sier litt om nivået på det Line holder på med. Alt for husfreden, ser det ut til.

Endret av Ctrl
  • Liker 35
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Djækklåsst said:

Nei, Eia støttet ideen om å GANGE med 0, for deretter å lage et kort regnestykke som gav riktig svar, så det du skriver stemmer ikke. Og han støttet så definitivt ikke ideen om å DELE med 0. Men mulig han feilaktig hevdet at å dele med 0 gir uendelig som svar, når det korrekte er at det ikke er definert, men han er jo ikke matematiker og poenget blir det samme, nemlig at å dele med 0 er tull.

Å ja, jeg skjønner hva du mener og at jeg ordla meg feil. Det jeg mente var at han støtter opp under at det å dele på null vil gi et stort tall (det gjør det ikke), ikke at det er en god strategi, heller det motsatte.

Men hvor er det han støtter opp under ganging med null mener du? Harald Eia uttaler seg ikke om det i det hele tatt.  S1E11, 27 minutter inn. Det han gjør er å forklare (med bruk av helt feil resonnement) om hvorfor Dahl ikke burde dele på null:

Victor: "Han må ikke dele på null, da blir det et stort tall!

Harald Eia (i en typisk belærende/retorisk stil): "Deler du på 10 på 0,1 er svaret 100, deler du 10 på 0,01 blir det tusen, deler du på 0 går det mot...?"

Truls: "Uenderlig"

Harald Eia: banker i bordet.

Du trenger ikke være matematiker for å vite at du ikke skal dele på null, men det står jo tross alt oppført i SNL at Eia har studert matte. Jeg reagerer jo ikke på at Victor, Truls og Dahl og alle andre ikke ser ut til å kunne dette, men Eia har jo en slags rolle i dette programmet (og mange andre program han har vært med i/laget) som en slags autoritær informasjonskilde og det er vel derfor jeg syns det er ekstra merkelig at det feks ikke ble klippet bort. Skjønner at det er underholdning og ikke folkeopplysning, men allikevel. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (37 minutter siden):

Steffen ber Line om å la Vidar prate ferdig, og ber Line slutte med å stirre han i senk (som er en ganske arrogant og manipulativ atferd) etterpå. Steffen reagerte helt riktig, og sa i fra to ganger til Line rundt ting han absolutt burde si ifra om.

Likevel går Steffen rundt og beklager og ber om tilgivelse gang etter gang, legger seg flat, klemmer og klynger seg oppetter henne etter nåde som om hun var en Gud der inne. Merkelige greier.

Nå har ikke Steffen vist seg å være den tøffingen jeg trodde han var, men at en voksen mann skal bli så underkuet av så lite sier litt om nivået på det Line holder på med. Alt for husfreden, ser det ut til.

Fordi Line er manipulativ og viser helt klart narsissistiske tendenser. Hvem vet, kanskje Steffen har/har hatt noen sånne i livet sitt og er en people pleaser eller får andre traumeresponser som resulterer i hans behov for å blidgjøre Line. Jeg kjente selv at jeg ble superstressa av Lines måte å håndtere det på, det er kvalmt, toxic og ekkelt.

• Liker 21
  • Hjerte 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fra artikkel hos TV2 28.04.24, sier Steffen at noen av de andre deltakeren fortalte han at det ikke var vits i å kjøpe hint.

Sitat fra artikkel:

Steffen Eriksen visste om muligheten å kjøpe hint, men sier at han ble lurt til å ikke gjøre det. 

(...)  det er én hendelse i huset, som jeg er ganske forbanna på meg selv over. 

(...) Han ønsker ikke å si hvilken deltaker som sa hva, men han forteller at han ble frarådet å kjøpe hint. 

– Personen sa at det bare var tull å kjøpe hint. Dette var jo en løgn, for det viste seg jo at de hadde kjøpt hint, og at dette var hjelpsomt. Da Martha kjøpte hint, og hun fikk kombinasjonen til en av låsene, var jo det kjempe «value». Men de sa at det var «waste of money» å kjøpe hint. 

– At jeg ikke klarte å fange opp en helt spesifikk og viktig løgn, som kom rett opp i trynet mitt … Jeg ble ordentlig sur på meg selv, og skuffet over meg selv. Faen, bare jeg snakker om det så blir jeg irritert, sier Eriksen og ler.

Steffen altså! Han tørr som den eneste å stå opp mot Line der i et sekund, men ender opp med å beklage. De lyver om at hint er verdiløst, og han blir sur på seg selv. Han har da ingenting å beklage eller klandre seg selv for!

• Liker 19
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

loguntio skrev (1 minutt siden):

De lyver om at hint er verdiløst, og han blir sur på seg selv. Han har da ingenting å beklage eller klandre seg selv for!

Ved å lyve om det, spilte de jo bare spillet godt, og han beit på. Burde tenkt litt lenger enn å stole på dem. Skjønner det føles irriterende sånn i ettertid, og sikkert enda mer når han selv sitter og ser all backstabbinga på tv. Jeg håper egentlig flere av dem skjemmes litt når de ser på 😅

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (1 minutt siden):

Ved å lyve om det, spilte de jo bare spillet godt, og han beit på. Burde tenkt litt lenger enn å stole på dem. Skjønner det føles irriterende sånn i ettertid, og sikkert enda mer når han selv sitter og ser all backstabbinga på tv. Jeg håper egentlig flere av dem skjemmes litt når de ser på 😅

Jeg tenker jo at grunnen til at det for han føles ekstra irriterende i ettertid, er at han i utgangspunktet skal være lært opp i å se på folk om de lyver. 
Mens han stort sett har blitt lurt trill rundt i dette spillet, og trodd omtrent enhver løgn han har blitt servert. (Slik det vises på TV)

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Susan Sto Helit skrev (Akkurat nå):

Jeg tenker jo at grunnen til at det for han føles ekstra irriterende i ettertid, er at han i utgangspunktet skal være lært opp i å se på folk om de lyver. 
Mens han stort sett har blitt lurt trill rundt i dette spillet, og trodd omtrent enhver løgn han har blitt servert. (Slik det vises på TV)

Ja, ikke sant. Men er sikkert forskjell på jobb og et sted du må være med folk 24/7. Blir garantert mindfucked. Du så bare på Ida. Hun sa hun sleit med å stole på at de andre stemte blankt, derfor gjorde ikke hun det. Så viste det seg at det var kun hun som ikke fulgte avtalen, så hun møtte seg selv så til de grader i døra. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tebrok skrev (3 timer siden):

Å ja, jeg skjønner hva du mener og at jeg ordla meg feil. Det jeg mente var at han støtter opp under at det å dele på null vil gi et stort tall (det gjør det ikke), ikke at det er en god strategi, heller det motsatte.

Men hvor er det han støtter opp under ganging med null mener du? Harald Eia uttaler seg ikke om det i det hele tatt.  S1E11, 27 minutter inn. Det han gjør er å forklare (med bruk av helt feil resonnement) om hvorfor Dahl ikke burde dele på null:

Harald Eia (i en typisk belærende/retorisk stil): "Deler du på 10 på 0,1 er svaret 100, deler du 10 på 0,01 blir det tusen, deler du på 0 går det mot...?"

Du trenger ikke være matematiker for å vite at du ikke skal dele på null, men det står jo tross alt oppført i SNL at Eia har studert matte. Jeg reagerer jo ikke på at Victor, Truls og Dahl og alle andre ikke ser ut til å kunne dette, men Eia har jo en slags rolle i dette programmet (og mange andre program han har vært med i/laget) som en slags autoritær informasjonskilde og det er vel derfor jeg syns det er ekstra merkelig at det feks ikke ble klippet bort. Skjønner at det er underholdning og ikke folkeopplysning, men allikevel. 

Jeg synes dette blir litt pirkete, for det stemmer jo at jo at jo mindre tallet man deler på er, jo større blir svaret og jo nærmere kommer man uendelig. Har man brøken 1/x, med grenseverdi x går mot 0, så blir svaret uendelig, og det var dette som var Eias poeng.

Eller hovedpoenget hans var at det IKKE er det samme om man deler eller ganger med 0, i motsetning til hva Herman hevdet, og forklaringen holder mål, med unntak av at han for spesielt interesserte kunne ha presisert at å faktisk dele med eksakt 0 fremfor grenseverdien når tallet går mot 0 ikke blir uendelig, det er derimot ikke definert i matematikken. Ikke at det ville ha endret på poenget.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Susan Sto Helit skrev (På 30.4.2024 den 12.08):

Etter min mening burde hun sagt "ingenting å unnskylde" og kommet seg videre, etter første gang han beklaget.

Et av problemene her er jo at hun åpenbart ikke synes unnskyldningen hans er bra nok, og heller ønsket at han hadde holdt kjeft. 

Helt enig! Hun burde sagt at det er ingenting å beklage, og at hun selv gikk over streken med å avbryte Vidar (og å gi han the evil eye)

Men med tanke på NRK-saken og det som kom frem der, så mangler hun selvinnsikt og er derfor ikke overrasket over at hun ikke tar selvkritikk for egen adferd. 

Det var mildt sagt kleint og absurd å se Steffen klenge seg på henne som en liten hundehvalp, når det var hun som skulle lagt seg flat! 

Endret av K_mb
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, K_mb said:

Helt enig! Hun burde sagt at det er ingenting å beklage, og at hun selv gikk over streken med å avbryte Vidar (og å gi han the evil eye)

Men med tanke på NRK-saken og det som kom frem der, så mangler hun selvinnsikt og er derfor ikke overrasket over at hun ikke tar selvkritikk for egen adferd. 

Det var mildt sagt kleint og absurd å se Steffen klenge seg på henne som en liten hundehvalp, når det var hun som skulle lagt seg flat! 

Hva skjedde hos nrk?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ctrl skrev (På 30.4.2024 den 13.19):

Det trodde jeg og. Tøffe robuste toller Steffen som setter folk på plass og står for det etterpå. Som toller møter han på alle typer mennesker og mestrer det. Manipulative, aggressive, løgnere. Han vet å sette urettferdighet på plass. Han går ikke etter de som har blitt tatt i toll å ber om unnskyldning etterpå. Hvorfor gjør han det med Line? 🤔 hun er barnemat ved siden av de menneske typene han kan møte på jobb. Kanskje han privat er et stort følelsesmenneske og vil bli likt av alle. Mulig konfliktsky og redd for at andre skal ignorere og oppleve sinne rettet mot seg over flere dager. I jobben er det mange han aldri ser igjen men Line måtte han bo i samme hus med.  

Endret av Mildys
  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg krysser fingrene for Line ryker ut i morgen 🤞  Jeg liker ingenting i måten hun spiller på.  "Vidar, vi ble enige om å beskytte de unge" .  Danby er 31 år og en voksen mann 😅 Han gikk ut av spillet med stil. Som en mann. Hva trodde Line?, Danby dro hjem og knakk sammen?  Hun var med å stemme ut Herman og det var ingen "beskytte de unge". 

Jeg tenker det er urettferdig at Martha og Victoria har den plassen i "den mektige overetasjen". De har ikke spilt spillet men har seilt gjennom på å henge seg på andre. Urettferdig. Det er og urettferdig at overetasjen er de "mektige" og ingen av kjellerlaget fikk sjans. Det er bare Anette igjen og hun tror på vennskap og forsoning. Mulig hun opplevde stor skuffelse. Er hun en diva eller usikker på seg selv i spillets setting? 🤔 Danby fikk ut selveste "Juni Anker Hansen" eller fikk hun et knekk? "Jeg er hun gamle som røk ut først og jeg var ikke god nok for de andre, ingen ville ha meg der". 

Kjedelig om hun blir stemt ut og så Vidar. Jeg krysser fingrene for noe uventet

Endret av Mildys
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Mildys skrev (2 timer siden):

Det trodde jeg og. Tøffe robuste toller Steffen som setter folk på plass og står for det etterpå. Som toller møter han på alle typer mennesker og mestrer det. Manipulative, aggressive, løgnere. Han vet å sette urettferdighet på plass. Han går ikke etter de som har blitt tatt i toll å ber om unnskyldning etterpå. Hvorfor gjør han det med Line? 🤔 hun er barnemat ved siden av de menneske typene han kan møte på jobb. Kanskje han privat er et stort følelsesmenneske og vil bli likt av alle. Mulig konfliktsky og redd for at andre skal ignorere og oppleve sinne rettet mot seg over flere dager. I jobben er det mange han aldri ser igjen men Line måtte han bo i samme hus med.  

Kan umulig være Lines skyld at han oppførte seg som en dott der inne og hva Line angår; det er faktisk et spill! Get over it!

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tebrok skrev (På 30.4.2024 den 13.41):

Det Eia sier er jo helt fullstendig rett.

Grenseverdien av 1/x når x -> 0 = "uendelig" = udefinert

Enkelt sagt kan man egentlig si at noe delt på 0 er uendelig, men "uendelig" er ikke en definert verdi i normal matte. Man har utvidet matte hvor man også har med uendelig, og der er 1/uendelig = uendelig

Extended real number line - Wikipedia

Å dele på AKKURAT null går ikke i vanlig matte (fordi svaret blir en udefinert verdi, uendelig), men det sier jo ikke Eia, han snakker om grenseverdien som går mot uendelig. Jeg ser ikke at Eia sier noe galt.

Alle som har hatt matte over nivået på videregående kjenner nok til grenseverdier og hva "går mot" betyr. Vanlig matte blir ødelagt om man tar med "uendelig" og man kan bevise at 1 = 2, men jo nærmere man kommer 0 jo større blir tallet, helt til det blir udefinert ("uendelig") i 0.

-----------

Om dagens episode: skjønner ikke hva Victoria gjør når hun sparer pengene sine...

Endret av likestilling
  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lawyam skrev (1 time siden):

Sett dagens episode. Det blir en spennende finale vil jeg tro! 

Samme her..krysset fingrene for at ei skulle ryke,men nei gitt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...