Djækklåsst Skrevet 29. april 2024 #721 Skrevet 29. april 2024 Blåttvann skrev (Akkurat nå): Hun er en yndling for spillet, skaper drama og TV. De kunne ikke vite at hun skulle vinne, men de visste han hun hadde vunnet da de la frem pengepremien. Og det er hele poenget mitt, når ikke vinnersummen er kjent kan summen tilpasses etter hvem som vinner. Når vi har sånne deltakere som Line som er gull for produksjonen så kan det legges på litt ekstra på premiene når hun vinner. Hun fikk vel akkurat den samme premien som de lokket de fra overetasjen med i episoden før, nemlig 60 000 pluss immunitet. 2
Blåttvann Skrevet 29. april 2024 #722 Skrevet 29. april 2024 (endret) Djækklåsst skrev (6 minutter siden): Hun fikk vel akkurat den samme premien som de lokket de fra overetasjen med i episoden før, nemlig 60 000 pluss immunitet. Jeg har mine tvil om at noen annen deltaker hadde fått så mye i premie. Forrige oppgave var en fristelse, da må premien friste nok. TV2 har tilpasset premier før, bl.a. under Sommerhytta. Det er helt vanlig blant produsenter å trikse der de kan for å oppnå det de ønsker. Du trenger ikke tro eller mene det samme som meg og omvendt, så jeg er ferdig med diskusjonen her da jeg ikke kommer til å forandre mening på dette. Endret 29. april 2024 av Blåttvann 3
Djækklåsst Skrevet 29. april 2024 #723 Skrevet 29. april 2024 Blåttvann skrev (15 minutter siden): Jeg har mine tvil om at noen annen deltaker hadde fått så mye i premie. Forrige oppgave var en fristelse, da må premien friste nok. TV2 har tilpasset premier før, bl.a. under Sommerhytta. Det er helt vanlig blant produsenter å trikse der de kan for å oppnå det de ønsker. Du trenger ikke tro eller mene det samme som meg og omvendt, så jeg er ferdig med diskusjonen her da jeg ikke kommer til å forandre mening på dette. Jeg har ikke utelukket at produksjonen tilpasser hva de kan underveis, for å skape mest mulig drama. Men 60 000 er ikke så uforskammet mye, og Line hadde også en god del penger fra før av, så at de skulle gitt mindre om noen som hadde mindre fra før av hadde vunnet, stemmer ikke nødvendigvis. 2
Thumper Skrevet 29. april 2024 #724 Skrevet 29. april 2024 Djækklåsst skrev (1 time siden): Jeg klarer ikke å se at Line er noen yndling. Hvordan kunne produksjonen vite at Line skulle vinne? Eller at Martha skulle kjøpe hint og servere dette til Line? Produksjonen viste det. For de tre har hatt en plan om at hun skulle bruke pengene sine på hint. Hun har sagt i dagbladet at hun holdt på pengene sine, helt til hint ble et alternativ på menyen. Hun kommer til å kjøpe hint neste uke også, for det er en plan/pakt de har seg imellom. Så hintet er surt, når produksjonen viste om avtalen deres. Hintet var ikke et hint, det var løsning og hele oppgaven forklart på forhånd. I forrige ukes episode fikk seerne se at spillerne fikk tilbud om kjøpe hint til den neste konkurransen, noe Leivestad valgte å benytte seg av. Ifølge Andersen gjorde venninna dette basert på en avtale mellom gjengen som hadde bodd oppe hele veien. - Disse hintene kunne være avgjørende, så vi gjorde en avtale om at hun skulle bruke penger på hint, mens vi andre skulle bruke penger på ekstra stemmer. https://www.dagbladet.no/kjendis/roper-hemmelig-spillet-avtale/81282458 2
Djækklåsst Skrevet 29. april 2024 #725 Skrevet 29. april 2024 Thumper skrev (Akkurat nå): Produksjonen viste det. For de tre har hatt en plan om at hun skulle bruke pengene sine på hint. Hun har sagt i dagbladet at hun holdt på pengene sine, helt til hint ble et alternativ på menyen. Hun kommer til å kjøpe hint neste uke også, for det er en plan/pakt de har seg imellom. Så hintet er surt, når produksjonen viste om avtalen deres. Hintet var ikke et hint, det var løsning og hele oppgaven forklart på forhånd. I forrige ukes episode fikk seerne se at spillerne fikk tilbud om kjøpe hint til den neste konkurransen, noe Leivestad valgte å benytte seg av. Ifølge Andersen gjorde venninna dette basert på en avtale mellom gjengen som hadde bodd oppe hele veien. - Disse hintene kunne være avgjørende, så vi gjorde en avtale om at hun skulle bruke penger på hint, mens vi andre skulle bruke penger på ekstra stemmer. https://www.dagbladet.no/kjendis/roper-hemmelig-spillet-avtale/81282458 Akkurat det visste de, men produksjonen visste ikke at Line var den som kom til å vinne. Anette kunne like gjerne ha vunnet. Eller Martha, Victoria eller Vidar. 3
Sam Jones Skrevet 29. april 2024 #726 Skrevet 29. april 2024 Jeg lurer også på hvor mye produksjonen påvirker spillet. Jeg tror de kan gjøre mye som ikke er så åpenlyst også for å påvirke valg deltagerne tar underveis. Bortsett fra å unngå dårlig stemning hadde jo Vidar lite å vinne på å stemme som han gjorde i går. Han kunne fått ut Victoria og dermed hadde Line mistet sin allierte. Men vi vet ikke hvor viktig det er med allierte nå fremover. 2 1
Thumper Skrevet 29. april 2024 #727 Skrevet 29. april 2024 Djækklåsst skrev (32 minutter siden): Akkurat det visste de, men produksjonen visste ikke at Line var den som kom til å vinne. Anette kunne like gjerne ha vunnet. Eller Martha, Victoria eller Vidar. Det vet jeg, men snakker om urettferdigheten rundt hintene. 1 1
Djækklåsst Skrevet 29. april 2024 #728 Skrevet 29. april 2024 Thumper skrev (9 minutter siden): Det vet jeg, men snakker om urettferdigheten rundt hintene. Steffen hadde vel penger, og kunne ha kjøpt hint. Men han fremstår ikke som spesielt rustet for et slikt spill. 6
Sauehode Skrevet 29. april 2024 #729 Skrevet 29. april 2024 Synes det er vanskelig å se for meg at noen andre enn Line vinner hele greia. Martha vil aldri svikte henne, og hvis Line føler det brenner under føttene så bruker hun bare penger. Det er bare to dager igjen av spillet. Stem her for Anette som årets deltager på Gullruten 4
Gjest takinova Skrevet 29. april 2024 #730 Skrevet 29. april 2024 Sauehode skrev (6 minutter siden): Synes det er vanskelig å se for meg at noen andre enn Line vinner hele greia. Martha vil aldri svikte henne, og hvis Line føler det brenner under føttene så bruker hun bare penger. Det er bare to dager igjen av spillet. Stem her for Anette som årets deltager på Gullruten Man vet jo ikke hva veien blir videre i spillet. Det kan jo være så enkelt som at Anette vinner neste konkurranse og masse penger.
Djækklåsst Skrevet 29. april 2024 #731 Skrevet 29. april 2024 Sauehode skrev (17 minutter siden): Synes det er vanskelig å se for meg at noen andre enn Line vinner hele greia. Martha vil aldri svikte henne, og hvis Line føler det brenner under føttene så bruker hun bare penger. Det er bare to dager igjen av spillet. Stem her for Anette som årets deltager på Gullruten Synes TV 2 har hintet litt for mye til at Line har stålkontroll på det hele, noe som normalt skulle bety at hun ryker, for at det skal oppleves som en "tvist". Martha kan jo ikke være lojal mot Line om det går på bekostning av henne selv, helt på tampen av spillet. Men vi får se. 9 1
Gjest takinova Skrevet 29. april 2024 #732 Skrevet 29. april 2024 Nesten litt underlig at tv2 inviterer henne til et slikt spill når jeg leser denne saken altså. Ho har jo skikket seg bra der inne sammenlignet med det man leser her. Line Andersen, NRK | Lines nærmeste sjef: - Det er helt ubegripelig at vi står her (nettavisen.no)
cerruti Skrevet 29. april 2024 #733 Skrevet 29. april 2024 Athod skrev (12 timer siden): Patetisk Vidar. Ikke noe annet å si. Vet egentlig ikke om jeg gidder å følge med lenger, helt uinteressant hvem av de gjenværende som vinner. Og hintet bør ikke kalles hint, heller "betal 15k for å vinne neste spill". De uten hintet var selvfølgelig helt sjanseløse. Helt enig. Kjedeligste episode ever. 5
enkefru Skrevet 29. april 2024 #734 Skrevet 29. april 2024 Vi så vel ikke at noen kjøpte hint nå sist? Har de andre noe igjen å kjøpe for, eller er det bare Line som har penger? Hun burde jo ha kjøpt hint (hun vant jo mer enn hun sa), og hun ville ikke trengt å si noe til noen av de andre heller...
Ab_naturals Skrevet 29. april 2024 #735 Skrevet 29. april 2024 Fjugur skrev (1 minutt siden): Vi så vel ikke at noen kjøpte hint nå sist? Har de andre noe igjen å kjøpe for, eller er det bare Line som har penger? Hun burde jo ha kjøpt hint (hun vant jo mer enn hun sa), og hun ville ikke trengt å si noe til noen av de andre heller... Ja, det er rart om hun ikke gjorde det. Kanskje det vises neste uke, at hun har kjøpt et hint bare for seg selv 🙌 4
Nadine Skrevet 29. april 2024 #736 Skrevet 29. april 2024 Det var ikke en mulighet å kjøpe hint. Det stod hvert fall ikke på menyen 8
RandiO Skrevet 29. april 2024 #737 Skrevet 29. april 2024 Line er helt sykt ufordragelig, og driver med hersketeknikker over en lav sko der inne. Håper for guds skyld ikke hun vinner. 26 5
Ctrl Skrevet 29. april 2024 #738 Skrevet 29. april 2024 takinova skrev (1 time siden): Nesten litt underlig at tv2 inviterer henne til et slikt spill når jeg leser denne saken altså. Ho har jo skikket seg bra der inne sammenlignet med det man leser her. Line Andersen, NRK | Lines nærmeste sjef: - Det er helt ubegripelig at vi står her (nettavisen.no) Jeg tenker det er vel nettopp derfor TV2 inviterer Line til et slikt spill. For å skape drama, konfrontasjoner og ubehageligheter. Og det passer jo hennes profil. TV2 er ikke mer avansert enn det. Line er ikke akkurat kjent fra realitybobla og er da virkelig ikke særlig interessant av seg, så det må nesten ligge slike motiver bak å håndplukke henne av alle der ute. Sjakkinteressert som jeg er, og er en habil klubbspiller, så fulgte jeg denne seansen med Line vs NRK. Jeg ble rystet over Line, og hva kollegene sa om henne. Jeg hadde også sett antydning til at hun ikke alltid var like god å ha med å gjøre under sendingene til NRK, og særlig unik var hun absolutt ikke. Faktisk var de beste sendingene uten henne, og med Rolfsrud. I løpet av mange timer med sjakk på TV så merker seerne fint forskjell i humøret på hvem som gjør jobben, selv om alt tilsynelatende skal være normalt. Så har egentlig bare gått rundt og ventet på at fasaden hennes skulle sprekke opp i Spillet. Hun har klart seg godt lenge, men så har det vært mye flyt underveis. Så snart motgangen ble tydeligere, motstanderne steg frem og utfordringene ble mer belastende, da så man mer hvordan hun er å forholde seg til. Det blir ikke pent da, men enda prøver hun hardt å holde en fasade nå siden hun er på TV. Tipper det har gått kaldt nedover ryggen på gamle kolleger med flashbacks de siste to episodene. Hvis de ser på da... Greit å ha i minnet at rettssaken mot NRK vant hun ikke, og det ble inngått et forlik på et punkt Line var kommet dårlig ut av det, og at NRK mer inngikk forliket med henne i barmhjertighet for å få saken raskt ut av verden og hun ut av lokalene mot å betale en sluttpakke og deler av saksomkostningene selv. Det var ikke pengene som betydde noe for NRK lenger. På tross for sluttpakke og deler av saksomkostningene endte Line i minus pga høye advokatutgifter og rettslige utgifter. 17 3
Fantorangen-Oslo Skrevet 29. april 2024 #739 Skrevet 29. april 2024 (endret) RandiO skrev (På 29.4.2024 den 17.06): Line er helt sykt ufordragelig, og driver med hersketeknikker over en lav sko der inne. Håper for guds skyld ikke hun vinner. . Endret 15. oktober 2024 av Fantorangen-Oslo 9 2
Cookiesandcream Skrevet 29. april 2024 #740 Skrevet 29. april 2024 Line var med i 71 grader nord og kom så vidt jeg husker heldig ut av den serien, men i Spillet kan jeg virkelig skjønne hvordan det må ha vært å jobbe sammen med henne. Har sagt det før og sier det igjen; jeg synes hun er skummel. 18
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå