Gå til innhold

Har du endret mening om Israel/Palestina siden oktober?


Chiyo

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, sandpapirhode said:

Jeg gikk fra full støtte til Israel til å føle meg totalt lurt av media ..... Jo mer jeg leste jo verre ble det. Jeg kan ærligtalt ikke klandre pro-israelerne når det har vært så mye løgn der ute. Lett å bli hjernevasket. 

 

Free Palestina🇵🇸❤️🌹

Du legger altså opp til debatt med å kalle meningsmotstanerne dine hjernevaskede. Vil du dele hvor du finner så mye løgn fra media til støtte for Israel og hvor du nå har lest deg opp til å støtte Hamas/Gaza?

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

GrønnNellik68 skrev (På 23.4.2024 den 12.44):

Det Israel gjør nå er å lage ett massiv hat mot seg selv. To stats løsning vil aldri funke her. Israel burde aldri blitt opprettet de burde bare ha ett felles land og leve side om side som andre land gjør. 

De kunne vel levd side om side selv om landet heter Israel og det er jødene som styrer. Har jo vært mange ulike folkegrupper som har styrt området som kaltes palestina tidligere 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurven skrev (2 minutter siden):

De kunne vel levd side om side selv om landet heter Israel og det er jødene som styrer. Har jo vært mange ulike folkegrupper som har styrt området som kaltes palestina tidligere 

Det toget tror jeg er gått nå. Burde hett noe annet fra starten av .. verken israel eller palestina.. og ikke delt de i to.. hadde det nok vært mye fredeligere der nå.  Nå hater alle israel i midtøsten sånn egentlig.  Selv om ikke alle sier noe

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GrønnNellik68 skrev (1 minutt siden):

Det toget tror jeg er gått nå. Burde hett noe annet fra starten av .. verken israel eller palestina.. og ikke delt de i to.. hadde det nok vært mye fredeligere der nå.  Nå hater alle israel i midtøsten sånn egentlig.  Selv om ikke alle sier noe

 

Ja, Fredelig blir det nok aldri. Men Israel kommer jo heller ikke til å slutte å eksistere.  Og det finnes jo noen land som ser seg tjent med å normalisere forholdet til Israel 

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Lurven said:

Men Israel kommer jo heller ikke til å slutte å eksistere. 

Jeg er ikke like overbevist…. Israel blir nok ofret slik som Libanon….. og jødene i Israel flykter slik som både jødene og de kristne gjorde fra Libanon….

Palestina blir «fritt», for de som innordner seg sharia, og selvfølgelig mer eller mindre fritt for jøder…..

…. og de ender nok ikke opp som mer vellykket enn noen av nabolandene…. Vi får vente å se et par tiår… eller mindre… men det blir nok jødene sin feil samme hvilken elendighet de ender opp med..… 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GrønnNellik68 skrev (42 minutter siden):

Det toget tror jeg er gått nå. Burde hett noe annet fra starten av .. verken israel eller palestina.. og ikke delt de i to.. hadde det nok vært mye fredeligere der nå.  Nå hater alle israel i midtøsten sånn egentlig.  Selv om ikke alle sier noe

 

Landområdet het Palestina før krigen og både jøder og arabere bodde der. Tar jeg ikke mye feil var det Davidsstjerne i flagget også. 
Det var da ikke noe selvstendig folk som kalte seg palestinere, det var arabere og det var jøder. Mest arabere. 
Det var ikke et selvstendig land. 
Problemet oppsto når Israel proklamerte seg som selvstendig stat med støtte fra UN i 48.

Araberne i og rundt Israel freaka ut og angrep. 
Resten vet vi, sånn ca. 
 

Det var ikke noe som het palestinere på 60-tallet. De kaltes Palestina-arabere i media. 
Palestinere er et folk som ble oppfunnet av egypteren Yassir Arafat og PLO på 60-tallet. Som et ledd i en frihetskamp eller som et våpen mot jødene i Israel, alt etter hvilket ståsted man har. 

 

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 hours ago, Bacteria said:

Landområdet het Palestina før krigen og både jøder og arabere bodde der. Tar jeg ikke mye feil var det Davidsstjerne i flagget også. 
Det var da ikke noe selvstendig folk som kalte seg palestinere, det var arabere og det var jøder. Mest arabere. 
Det var ikke et selvstendig land. 
Problemet oppsto når Israel proklamerte seg som selvstendig stat med støtte fra UN i 48.

Araberne i og rundt Israel freaka ut og angrep. 
Resten vet vi, sånn ca. 
 

Det var ikke noe som het palestinere på 60-tallet. De kaltes Palestina-arabere i media. 
Palestinere er et folk som ble oppfunnet av egypteren Yassir Arafat og PLO på 60-tallet. Som et ledd i en frihetskamp eller som et våpen mot jødene i Israel, alt etter hvilket ståsted man har. 

 

Under ottormanerne, så kalte befolkningen i dagens israel seg for sør syrier.

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, sandpapirhode said:

Jeg gikk fra full støtte til Israel til å føle meg totalt lurt av media ..... Jo mer jeg leste jo verre ble det. Jeg kan ærligtalt ikke klandre pro-israelerne når det har vært så mye løgn der ute. Lett å bli hjernevasket. 

 

Free Palestina🇵🇸❤️🌹

Alltid like morsomt med helt nye kontoer som bare kommer inn og tilfeldigvis er imot israel. 
Men jeg er helt enig i det siste. 
Free palestina from khamas 🫶

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulovlig verdi skrev (På 24.4.2024 den 11.16):

Rette ræva som feis. Det er tydelig hva du får utløp for ved å skrive her.

Forøvrig var det en galning som hadde tagga hakekors på Nidarosdomen som hadde vandalisert de jødiske gravene i Trondheim. Å likestille folk som er for våpenhvile med forbrytere som kaster brannfakler på en jødisk synagoge er et eklatant eksempel på kognitiv kortslutning.

Hvis du mener jeg er hatefull, ja så får du kose deg med denne videoen her så skal du få se på hat. 
Ikke kom og fortell at dette ikke er jødehat.

 

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bacteria skrev (2 timer siden):

Hvis du mener jeg er hatefull, ja så får du kose deg med denne videoen her så skal du få se på hat. 
Ikke kom og fortell at dette ikke er jødehat.

En video som har klippa sammen det mest sjokkerende fra det utallige demonstrasjonene i USA nå. Når en protestbevegelse er stor nok vil du alltid en liten andel bråkmakere og provokatører. Å stille seg bak Hamas og oppfordre til vold er selvsagt ikke ok, like lite som det er ok å forsvare folkemordet til Israel.

Å fordømme apartheid-ideologien sionisme stiller jeg meg helt bak, og å brenne det israelske flagget er et forståelige uttrykk for for et berettiget sinne. Ingenting av dette har noe med jødehat å gjøre.

Den store majoriteten av demonstrantene er svært fredelige — og en betydelig andel er selv jødiske. Hvis påstanden din om utbredt antisemittisme hadde substans ville ikke det vært tilfelle.

Man kan finne outrerte eksempler på hat fra begge sider. Det er ikke betegnede for protester der den store majoriteten er fredelige. Dette eksemplet er f.eks. ikke noe bevis på at flertallet av pro-Israelske demonstranter er menneskehatere, selv om klippet alene kunne få en til å tro det.

 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Ulovlig verdi said:

En video som har klippa sammen det mest sjokkerende fra det utallige demonstrasjonene i USA nå. Når en protestbevegelse er stor nok vil du alltid en liten andel bråkmakere og provokatører. Å stille seg bak Hamas og oppfordre til vold er selvsagt ikke ok, like lite som det er ok å forsvare folkemordet til Israel.

Å fordømme apartheid-ideologien sionisme stiller jeg meg helt bak, og å brenne det israelske flagget er et forståelige uttrykk for for et berettiget sinne. Ingenting av dette har noe med jødehat å gjøre.

Den store majoriteten av demonstrantene er svært fredelige — og en betydelig andel er selv jødiske. Hvis påstanden din om utbredt antisemittisme hadde substans ville ikke det vært tilfelle.

Man kan finne outrerte eksempler på hat fra begge sider. Det er ikke betegnede for protester der den store majoriteten er fredelige. Dette eksemplet er f.eks. ikke noe bevis på at flertallet av pro-Israelske demonstranter er menneskehatere, selv om klippet alene kunne få en til å tro det.

 

Sionisme defineres som retten til en jødisk stat. Kan du forklare hva du mener gjør det til apartheid-idealisme? 

Jeg ser du fortsetter å hevde det foregår et folkemord. Etter 6 måneder med krig, hvorfor har ikke flere enn rundt 34 000 mennesker dødd dersom Israels intensjon er å utrydde palestinerne? Hvorfor legges det store ressurser i å evakuere sivilbefolkningen og levere nødhjelp? Hvorfor har Israel lagt frem flere forslag til humanitære våpenhviler som Hamas har avvist? Hvor lang tid tenker du folkemordet skal ta gitt et halvt års krig har ført til rundt 34 000 døde og da inkludert tusenvis av militante?

Legger ved definisjonen på folkemord igjen:
https://fn.no/tema/konflikt-og-fred/folkemord

Quote

FNs folkemordkonvensjon definerer et folkemord som et tilfelle der drap (eller andre spesifiserte voldelige handlinger) er begått i den hensikt å ødelegge, helt eller delvis, en nasjonal, etnisk, rasemessig eller religiøs gruppe som sådan.

Det som er karakteristisk med denne definisjonen er at den vektlegger forbryterens intensjon – at folkemorderen har som mål å utrydde. Hvis en folkegruppe blir utryddet uten at det foreligger en slik intensjon, er det altså ikke et folkemord, ifølge konvensjonen.


https://www.nytimes.com/2024/04/26/nyregion/columbia-student-protest-zionism.html
Det må tas et oppgjør med jødehatet man finner i pro-palestinske demonstrasjoner. Det er ikke bråkmakere og provokatører, men jødehatere. Pro-palestinske protester der man har kamprop om å drepe jødene, støtte til terrorangrep osv. Her fra lederen for de pro-palestinske protestene ved Columbia University : 

Quote

Mr. James said, “Be grateful that I’m not just going out and murdering Zionists.”

 

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svava skrev (53 minutter siden):

Sionisme defineres som retten til en jødisk stat. Kan du forklare hva du mener gjør det til apartheid-idealisme? 

Jeg ser du fortsetter å hevde det foregår et folkemord. Etter 6 måneder med krig, hvorfor har ikke flere enn rundt 34 000 mennesker dødd dersom Israels intensjon er å utrydde palestinerne? Hvorfor legges det store ressurser i å evakuere sivilbefolkningen og levere nødhjelp? Hvorfor har Israel lagt frem flere forslag til humanitære våpenhviler som Hamas har avvist? Hvor lang tid tenker du folkemordet skal ta gitt et halvt års krig har ført til rundt 34 000 døde og da inkludert tusenvis av militante?

Legger ved definisjonen på folkemord igjen:
https://fn.no/tema/konflikt-og-fred/folkemord


https://www.nytimes.com/2024/04/26/nyregion/columbia-student-protest-zionism.html
Det må tas et oppgjør med jødehatet man finner i pro-palestinske demonstrasjoner. Det er ikke bråkmakere og provokatører, men jødehatere. Pro-palestinske protester der man har kamprop om å drepe jødene, støtte til terrorangrep osv. Her fra lederen for de pro-palestinske protestene ved Columbia University : 

 

Enig. Israel har null insentiv til å «folkemyrde» palestinerne. Kan sikkert slå av noen tusen på antallet drepte også, samt trekke fra det betydelige antallet militante.


Propal-gjengen begynte å hyle folkemord før en eneste bombe var falt over Gaza.

Og til @Ulovlig verdi som mente dette var et kompendium av det mest ekstreme fra demonstrasjonene, det stemmer jo ikke. Alt som er filmet her skjedde i løpet av en kort periode på ett og samme universitet, Columbia.

Det sier litt. 
 

edit:

Jeg skrev kort periode; det var i løpet av en dag faktisk, 17. april. 
Tonen her er krigersk, hatefull og kort sagt ute av kontroll. Helt ute av kontroll. Dette er massesuggesjon og mobb-mentalitet på sitt verste.
Man skjønner hvordan nazistene kunne egge seg opp til å utføre sine ugjerninger når man ser dette. Og også hvordan terror-hæren til Hamas kunne utføre det vi får høre om her:

 

Endret av Bacteria
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svava skrev (1 time siden):

Sionisme defineres som retten til en jødisk stat. Kan du forklare hva du mener gjør det til apartheid-idealisme? 

Sionisme innebærer selvsagt mye mer enn Israels rett til å fortsatt eksistere. Wikipediasiden for sionisme klarer du å finne selv.

Det er i verden i dag et berettighet hat mot Israel som stat pga. de sadistiske ugjerningene de med vitende og vilje utfører mot palestinerne hver dag. Israelske bøker blir ikke oversatt til andre språk, israelske kunstnere får ikke stille ut, israelske musikere får ikke holde konserter i andre land. Disse kulturelle sanksjonene er en god begynnelse. Nå må politikerne følge etter og boikotte israelske varer, samt true med/faktisk kutte diplomatiske bånd så lenge grusomhetene deres fortsetter.

Israel har gjort seg til pariastat, helt på linje med Russland. De har bare seg selv å takke.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pippi Lotta skrev (På 22.4.2024 den 20.01):

Ja jeg har gått på skolen, men lurer litt på deg. For dette må da være pensum i grunnskolen.

Den mest intresange årsaksforklaringen som ineholder krig og nazisme, synes jeg er forklaringen på hvordan nazistene kune bli så store og få makt. Det var selvfølgelig flere faktorer som førte til dette, men første verdenskrig og Tysklands nederlag her er sentralt i alle seriøse forklaringer jeg har hørt. 

"Mange tyskere oppfattet Versaillestraktaten som svært urettferdig. Det tyske folks misnøye med traktaten blir av mange sett på som en årsak til at kampberedte politiske bevegelser som kommunister og nasjonalsosialister hadde stor fremgang i Tyskland."

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Tysklands_historie_(1918–1933)

Tyskerne opplevde seg altså dårlig behandlet, og det gjore det lett for en hatefulle og krigersk ideologi altså najonalsosialismen (nazisme) å få fotfeste i befolkningen.

Jeg tipper meneskene i Gaza som nå lever under det som etterforskes som folkemord også opplever seg dårlig behandlet, tror ikke du? Det finnes vel heller ingen som seriøst prøver å overbevise palestinere om noe annet. USA har tidligere støtet Israel mye, men nå omtaler den amerikanske presidenten Israels statsmenister som rashøl.... FNs domstol mistenker Israel for folkemord.... Så vidt jeg har hørt finnes det ikke et eneste land som har støtet Israel som ikke også har bedt Israel behandle palestinerne bedre på en eller annen måte. 

Så det er ingen grun til å tro at meneskene som blir bombet og sulter kommer til å oppleve dette som rettferdig, så lenge INGEN andre stater en Israel i det helle tatt prøver å omtale dette som rimelig, og det å dra frem nettopp nazismen som et "bevis" på at folk som opplever et stort tapp (som oppleves uretferdig) skal bli motivert til å reformere seg selv til mindre sinte og voldelige er helt absurd!!!!

 

Så til dette med at "Tyskere avradikaliserte seg selv å sinne barn" etter 2 verdenskrig. De ble selfølgelig ikke spesielt motiverte til å se på sine egne feil av å ha bli bombet sønder å sammen. De alierte delte Tyskland mellom seg og begynte alle et massivt arbeid for å avnazifisere Tskland, og noen strategier var mer nyttige en andre. Anbefaler deg å lese helle Wikipedia artikelen jeg poster..... Men jeg poster noen sitater jeg synes er ekstra relevante her.

"Kravet om omskolering førte til motstand i den tyske befolkningen, som anså den fysiske gjenreisningen som viktigere enn demokratisering av skolevesen, presse, kringkasting og den offentlige forvaltning. Tyskerne vegret seg mot opplæring på det kulturelle området av amerikanere, russere, franskmenn og briter. Det militære og moralske nederlaget ble opplevd som hardt nok, og de ville ikke i tillegg bli «belært» og «oppdratt»."

Tyskerne var altså mer opptatt av å fysisk bygge opp landet sit en å bli "avradikalisert", de opplevde det at lande deres ble bombet sammen og "ydmyket" som "straf nok". Hvem får nå landet sitt bombet i stykker og blir ydmyket? Jo palestinerne på Gaza! Å tro de skal reagere mye bedre på dette en Tyskerne gjore, er det samme som å tro på julenissen! For det finnes ingen rasjonel grun til å tro på julenissen heller.

"Den bredt anlagte amerikanske gjennomføringen strandet, og førte til at mange små ble tatt, mens store gikk fri. Mot sin hensikt førte den til en solidaritetsfølelse i den tyske befolkningen. I de britiske og franske sonene ble avnazifiseringen gjennomført på en mer pragmatisk måte, der målet var å bytte ut eliten."

I den amerikanske sonen straffet de flere men lavere stående nazister, mens i den engelske sonen straffet de fere men heller mer mektige nazister. Det at de straffet mange lavtstpende og mindre mektige hadde ingen avradikaliserende funksjon, tvert om det var mot sin hensikt og ga lokalbefolkningen en solidaritetsføkelse.

Nå strafer (dreper) jo ikke Israel bare "lavt stående" hamas soldater, de dreper barn og sivile også, mens mange høytstående hamas ledere befinner seg andre steder en Gaza.... Man har god fantasi om man tror dette skal skape mindre solaaridetsfølelse i Gaza en i Tyskland! 

Et annet poeng å få med seg er at de alierte fokuserte på mye mer en å strafeforfølle Nazistene (i retsaler, ikke droneangrep). Det ble fokusert på å bygge opp samfunnet på ny, og de brukte blant annet tid på å skape en bedre skole og rekruttere nye gode lærere. Tror du Israel kommer til å bruke mye energi og resurser på å sikre barna i Gaza en god skolegang etter krigen? 

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Avnazifiseringen_i_Tyskland

 

Det hadde vært litt lettere å lese hvis du hadde giddet å bruke et retteprogram eller noe før du poster… 

GrønnNellik68 skrev (På 24.4.2024 den 6.39):

Er det noen sykehus igjen der da?? Det er drept 13000 så mulig det og gjør at d er mindre underernærte barn. Masse grav med kvinner og barn. Gud vet hvor mange som  egentlig er drept der. 

Det er født mer enn dobbelt så mange barn som det er drept, så det er neppe årsaken nei.

Ulovlig verdi skrev (7 timer siden):

Sionisme innebærer selvsagt mye mer enn Israels rett til å fortsatt eksistere. Wikipediasiden for sionisme klarer du å finne selv.

Det er i verden i dag et berettighet hat mot Israel som stat pga. de sadistiske ugjerningene de med vitende og vilje utfører mot palestinerne hver dag. Israelske bøker blir ikke oversatt til andre språk, israelske kunstnere får ikke stille ut, israelske musikere får ikke holde konserter i andre land. Disse kulturelle sanksjonene er en god begynnelse. Nå må politikerne følge etter og boikotte israelske varer, samt true med/faktisk kutte diplomatiske bånd så lenge grusomhetene deres fortsetter.

Israel har gjort seg til pariastat, helt på linje med Russland. De har bare seg selv å takke.

Trist og syk holdning 😵‍💫 Ren antisemittisme. 

Ufattelig at man kan lire av seg noe sånt.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Ulovlig verdi said:

Sionisme innebærer selvsagt mye mer enn Israels rett til å fortsatt eksistere. Wikipediasiden for sionisme klarer du å finne selv.

Det er i verden i dag et berettighet hat mot Israel som stat pga. de sadistiske ugjerningene de med vitende og vilje utfører mot palestinerne hver dag. Israelske bøker blir ikke oversatt til andre språk, israelske kunstnere får ikke stille ut, israelske musikere får ikke holde konserter i andre land. Disse kulturelle sanksjonene er en god begynnelse. Nå må politikerne følge etter og boikotte israelske varer, samt true med/faktisk kutte diplomatiske bånd så lenge grusomhetene deres fortsetter.

Israel har gjort seg til pariastat, helt på linje med Russland. De har bare seg selv å takke.

Likestillings- og diskrimineringombudet deler ikke begeistringen din for boikott av israelere og mener det er en sak for Diskrimineringsnemda. 

https://www.nrk.no/vestland/reagerer-pa-kunstnerisk-israel-boikott-1.16857827

Quote

Å markere et politisk syn, for eksempel på konflikten på Gaza, er selvsagt lov, men dette gir ikke unntak fra forbudet mot diskriminering og enkeltpersoner på grunn av deres nasjonale opprinnelse eller tilknytning til bestemte land, sier Søbstad.

 

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Ulovlig verdi said:

Sionisme innebærer selvsagt mye mer enn Israels rett til å fortsatt eksistere. Wikipediasiden for sionisme klarer du å finne selv.

Det er i verden i dag et berettighet hat mot Israel som stat pga. de sadistiske ugjerningene de med vitende og vilje utfører mot palestinerne hver dag. Israelske bøker blir ikke oversatt til andre språk, israelske kunstnere får ikke stille ut, israelske musikere får ikke holde konserter i andre land. Disse kulturelle sanksjonene er en god begynnelse. Nå må politikerne følge etter og boikotte israelske varer, samt true med/faktisk kutte diplomatiske bånd så lenge grusomhetene deres fortsetter.

Israel har gjort seg til pariastat, helt på linje med Russland. De har bare seg selv å takke.

Lukter blood libel av det du kommer med. 
Si meg, tror du på dette, eller vet du at du sitter der og fabrikkerer løgner? 
Hvis du tenkte at Allah swt blir å belønne en som lyver, så tror jeg du blir skuffet. 


Israelske forfattere er da tilgjengelig utenfor Israel. 
https://theculturetrip.com/middle-east/israel/articles/7-israeli-authors-you-should-know-about

Israelske musikere reiser rundt for tiden og har konserter. 
https://www.myisraelimusic.com/upcoming-concerts/

Og vedrørende kunstnere. 
https://en.wikipedia.org/wiki/David_Gerstein_(Israeli_artist)

Så, tror du på dine egne ord, eller vet du at du farer med løgn?

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

velociraptor skrev (1 time siden):

Trist og syk holdning 😵‍💫 Ren antisemittisme. 

Det er ingen sammenheng mellom motstand mot Israels folkemord, selv om de har lurt deg til å tro det. Det må reageres mot Israels grusomheter på samme måte som man reagerer mot Russlands.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duraton skrev (1 time siden):

Så, tror du på dine egne ord, eller vet du at du farer med løgn?

Det er nå det israelske kunstnere og kuratorer selv sier.

Denne saken i den israelske avisen Haaretz kan være opplysende for deg. https://archive.ph/FsXuJ

Duraton skrev (1 time siden):

Lukter blood libel av det du kommer med. 

Grunnløse påstander om antisemittisme begynner etter hvert å bli trettende.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulovlig verdi skrev (2 timer siden):

Det er ingen sammenheng mellom motstand mot Israels folkemord, selv om de har lurt deg til å tro det. Det må reageres mot Israels grusomheter på samme måte som man reagerer mot Russlands.

Å si «Det er i dag et berettighet hat mot Israel» er antisemittisme. 

Å si at man synes den israelske regjeringen gjør grusomme handlinger man er sterkt uenig i, er en mening, som du selvsagt står fritt til å ha.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

velociraptor skrev (Akkurat nå):

Å si «Det er i dag et berettighet hat mot Israel» er antisemittisme. 

 

Nei, det er det ikke. Det er også grunn til å si at det i dag er et berettiget hat mot Russland. Det impliserer ikke at man hater alle russere eller ortodokse, og det forstår de aller fleste.

Hatet retter seg mot staten og de grusomhetene den begår, men også mot et svært stygt sentiment i deler av befolkningen. Akkurat som for Russland. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...