Gå til innhold

Har du endret mening om Israel/Palestina siden oktober?

Chiyo

Anbefalte innlegg

17 minutter siden, Apis said:

Forsvarer seg med å drepe 14000 barn, det er ingenting som kan forsvare det. 

Nei, men her er du.

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Duraton skrev (11 timer siden):

Nei, men her er du.

Du og jag, Alfred. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

velociraptor skrev (11 timer siden):

Altså, er du hverken på sosiale medier eller leser aviser i det hele tatt, siden du påstår at Israel ikke får mye motstand???? Israel blir hetset overalt i verden, og en del av kritikk er berettiget, jøder blir forfulgt og trakassert, new feeden min renner over av hyklere som hyler om palestina men aldri har postet et ord om alle andre som lider, det er massive og til dels voldelige (og fullstendig meningsløse) demonstrasjoner, både Sverige og USA ser ut til å være på randen av borgerkrig på grunn av Gaza, alt fra islamister til LBGT-forkjempere (det siste er så ironisk at man burde ledd seg fillete - transer, homofile og frittalende kvinner er de første til å bli steinet til døde om Hamas vinner 🤣)  er på Hamas sin side - men du påstår at Israel ikke møter motstand? Er du fuckings seriøs?

Hetset over hele verden men får delta ESC. En stakkar russisk skiløper får ikke delta utenfor Russland… bare tull Israel har goodwill over alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Apis said:

Du og jag, Alfred. 

Hehe

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GrønnNellik68 skrev (1 time siden):

Hetset over hele verden men får delta ESC. En stakkar russisk skiløper får ikke delta utenfor Russland… bare tull Israel har goodwill over alt.

du tenker at hvis de ble stengt ute fra en ikke-politisk (🤣🤣🤣) sangkonkurranse ville bombingen umiddelbart ha stoppet…?

Jeg synes forøvrig det er skikkelig teit at russere ikke får delta i idrett, hva har idrett med politikk å gjøre? 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/7/2024 at 2:55 AM, Lexie Grey said:

Jeg er på Israels side og det vil jeg fortsette å være til evig tid 🇮🇱❤️ Er så takknemlig for at noen gjorde meg oppmerksom på at nyhetene vi får er tall og løgner fra den maktsyke og grenseløse terrorgruppa Hamas. 

Og en gjentagende, skremmende ting jeg har lagt merke til i det siste, er hvor tydelig aggressive og hatefulle Palestina-supporterne er. Det sier mye for min del. Jeg har et stort ønske om å gå ut med israelsk flagg og plakat for å vise min støtte og kjærlighet til jøder og israelere der ute, men jeg tør faktisk ikke i frykt for at noen pro-palestinere skal fly på meg.

Jeg føler med deg 💙🤍 Flere ganger tidligere har jeg nevnt en markering jeg var på i januar, der hovedparolene handlet om at gislene måtte frigis.

Ønsket om å få dem hjem var åpenbart så provoserende for PalKom o.l. at de møtte opp med flagg, plakater og megafon for å overdøve appeller og taler ved markeringen; dette gjorde at politiet måtte være til stede med personell, sperringer og helikopter. At propal-folkene uforstyrret hadde hatt flere demonstrasjoner i dagene rett før og planla enda mer neste dag, var altså ikke nok for dem: her skulle andres ytringer overdøves og blokkeres.

Og senere har vi jo sett hvordan norske jøder ble trakassert, noen ble banket opp, og ellers aggressivt hindret i å delta i 8. mars-markeringer der de ville vise støtte til israelske ofre for voldtekter og annen seksualisert vold og tortur. Jeg kan ikke se at noen av de ansvarlige for slik framferd faktisk tar ansvar og får stoppet dette; heller benektes, bagatelliseres eller rettferdiggjøres det hele.

Førstkommende søndag er det en ny markering foran Stortinget, da med parole om å stanse hatet mot Israel og israelere. Det kommer nok til å bli et spetakkel da også.

P.S. Israelsk satire:

https://www.instagram.com/reel/C6tnvQfMEHn/

Endret av Ichiko
  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En stemme til Israel er en stemme til (masse)barnedrap.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ichiko skrev (1 time siden):

Jeg føler med deg 💙🤍 Flere ganger tidligere har jeg nevnt en markering jeg var på i januar, der hovedparolene handlet om at gislene måtte frigis.

Ønsket om å få dem hjem var åpenbart så provoserende for PalKom o.l. at de møtte opp med flagg, plakater og megafon for å overdøve appeller og taler ved markeringen; dette gjorde at politiet måtte være til stede med personell, sperringer og helikopter. At propal-folkene uforstyrret hadde hatt flere demonstrasjoner i dagene rett før og planla enda mer neste dag, var altså ikke nok for dem: her skulle andres ytringer overdøves og blokkeres.

Og senere har vi jo sett hvordan norske jøder ble trakassert, noen ble banket opp, og ellers aggressivt hindret i å delta i 8. mars-markeringer der de ville vise støtte til israelske ofre for voldtekter og annen seksualisert vold og tortur. Jeg kan ikke se at noen av de ansvarlige for slik framferd faktisk tar ansvar og får stoppet dette; heller benektes, bagatelliseres eller rettferdiggjøres det hele.

Førstkommende søndag er det en ny markering foran Stortinget, da med parole om å stanse hatet mot Israel og israelere. Det kommer nok til å bli et spetakkel da også.

P.S. Israelsk satire:

Hva med en felles Israel / Palestina markering mot barnedrap og gissel taking? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Apis said:

Forrige gang man forsøkte å gå i samme markering endte noen av de som markerte for Israel på sykehus, så jeg tror ikke det er så lett.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apis skrev (2 timer siden):

Hadde det bare vært så vel

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aliquis skrev (2 timer siden):

Forrige gang man forsøkte å gå i samme markering endte noen av de som markerte for Israel på sykehus, så jeg tror ikke det er så lett.

Bacteria skrev (35 minutter siden):

Hadde det bare vært så vel

Synd det har utviklet seg til en fotballkamp,  der en heier på sitt lag, uten å se de humanitære kostnadene på begge sider.   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Apis said:

Synd det har utviklet seg til en fotballkamp,  der en heier på sitt lag, uten å se de humanitære kostnadene på begge sider.   

Jeg skulle gjerne diskutert mer konstruktivt rundt konflikten, men det blir vanskelig når det pro-palestinere er mest opptatt av er godhetsposering.

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aliquis skrev (1 time siden):

Jeg skulle gjerne diskutert mer konstruktivt rundt konflikten, men det blir vanskelig når det pro-palestinere er mest opptatt av er godhetsposering.

Hva tenker du på med godhetspostering? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Apis said:

Hva tenker du på med godhetspostering? 

Man er mer opptatt av å signalisere hvor moralsk riktige og gode sine egne holdninger er, og hvor moralsk forferdelige motpartens er, enn faktiske løsninger på konflikten.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lurven
Stonegiant skrev (6 timer siden):

En stemme til Israel er en stemme til (masse)barnedrap.

Hva om man liker sangen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aliquis skrev (26 minutter siden):

Man er mer opptatt av å signalisere hvor moralsk riktige og gode sine egne holdninger er, og hvor moralsk forferdelige motpartens er, enn faktiske løsninger på konflikten.

Ing-Marie Axelsson (73) har skjønt det, alle pro Palestina burde stemme på Israel, og den 20 år gamle artisten. Det er ungdommen som er håpet og fremtiden. Samtidig som det retter et enda større fokus på regionen. 

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/qPLPqO/spent-i-malmo-foer-eurovision-finalen-jeg-skiter-fullkomment-i-netanyahu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ichiko skrev (9 timer siden):

P.S. Israelsk satire:

Det er akkurat dette jeg mener.. Jeg kan ikke fatte hvordan propal-folkene blir heiet frem så mye som de gjør! Så mange av dem er respektløse, illsinte og truende. Og stakkars Eden Golan (hun som representerer Israel i ESC), har ekstreme sikkerhetstiltak i Malmø rundt hotellet grunnet ustanselige drapstrusler og gale pro-palestinere utenfor. Det ble lagt ut en video på Facebook i går av minst 5 svære politibiler for å skjerme henne da hun ankom, der igjen propal-folk gikk amok og kastet flere murstein mot bilvinduene, hoppet oppå taket og sparket løs på blålysene og ramponerte en av bilene. 2 meter foran sto resten av klanen og klappet i hendene og heiet vedkommende frem... Er det virkelig dette som heies frem og gjøres plass til i samfunnet vårt nå? 😔

JA til fredelige Israel-markeringer med sterke paroler, appeller, selve sannheten som formidles og et støttende, varmt samhold 🙏🇮🇱 ❤️

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei i grunn ikke. Men at Israels ønske om total utryddelse av Palestina er jo ikke blitt mindre synlig. Jeg kan ikke med alt jeg har forstå at noen kan stå på Israel sin side! Skam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duraton skrev (På 10.1.2024 den 22.15):

Så å fjerne khamas er å fjerne alle palestinerne ifra gaza og vestbredden? 
jeg har nå troen på at en god del av de sivile på gaza kun trenger å avradikaliseres gjennom ordentlig skolegang. 
Jeg har sagt at dem som ikke klarer å slutte å sikle etter å legge israel øde, burde flytte, men ellers så ser jeg fram til at palestinerne på gaza kan få ett normalt liv igjen, hvor målet ikke er å komme til Allah, herre over verdener, fortest mulig.

Her har man en enormt problem, de aller fleste palestinerne i Gaza og på Vestbredden er så ekstremt radikalisert gjennom snart 20 år med et Hamas styre som ligner enormt på IS, dette har skjedd fra ungene ble født til i dag. Du har en stor ung befolkning som er minst like radikalisert som nazistene var det da de tapte 2 verdenskrig. Dette er enda verre, for det er religiøs fanatisme som man ikke får "avradikalisert". Da velger de heller døden ! Dette er så ekstremt at i alle samfunn der palestinerne befinner seg oppstår det bråk og konflikt. De andre arabiske landene skyr de som pesten.  

Dette står Israel ovenfor ! Derfor vil de utslette Hamas, få inn et mer moderat styre etter Hamas er knust. Men det vil ta årtier, om det i det hele tatt er mulig. Derfor raser krigen nå ! I stedet for å sette gislene fri, kjemper heller Hamas inne blant egne sivile og ofrer de lett, og legger store deler av Gaza flatt. Det er ønsket deres, og nå høster de av den krigen de selv startet.

Og dette sier Barten at han skal danne en tostatsløsning på ! Den mannen er noe av det verste det politiske miljøet i Norge har fostret.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I.I.Rasta skrev (8 minutter siden):

Nei i grunn ikke. Men at Israels ønske om total utryddelse av Palestina er jo ikke blitt mindre synlig. Jeg kan ikke med alt jeg har forstå at noen kan stå på Israel sin side! Skam.

Israel har ikke noe slikt ønske, du kan jo ingenting om denne konflikten! Hadde Israel ønsket dette ville palestinerne vært borte for mange år siden.  Israel vil utrydde Hamas som massakrerte 1200 jøder kvinner, barn og ungdommer som var på en festival. Det er bakgrunnen for at Israel vil utslette Hamas koste hva det koste vil, og alle de 100.000 vis av rakettene som har regnet ned over Israel de siste 20 årene ! Alt skulle bli så bra når Israel trakk seg ut av Gaza ! Og det ble 100 ganger verre en det noen gang var. Dette har Israel lært, og de lar seg aldri lure igjen av slike som deg.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...