Duraton Skrevet 21. april #1081 Del Skrevet 21. april 1 minutt siden, Callisto83 said: Jeg er uenig. Gi Europa 10 år med ekstrem økonomisk krise og fattigdom, og du skal se at udyret våkner igjen. Vel, la oss si at det gjør det. Er det da på grunn av at de alliert befridde europa ifra nazismen? 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 22. april #1082 Del Skrevet 22. april Duraton skrev (På 21.4.2024 den 11.16): Merkverdig at det ikke skjedde med nazismen. Vet du hvorfor det ikke skjedde med nazismen? Det var retorisk, selvfølgelig vet du det, du har da gått på skole. Det tyske folk avradikaliserte seg selv og sine barn. Dem fokuserte på å få barn til å lære at slikt var ikke greit. Og det samme må bli gjort i gaza stripen og vestbredden. Det vil selvfølgelig alltid være noen tullinger som blir å fortsette å være fanatikere og islamister. Men dem blir få, og får liten kraft til å kunne gjennomføre terroraksjoner. Så som du ser, det vil så absolutt hjelpe å bekjempe khamas, for så å få avradikalisert de uskyldige barna. Vi vet at dette fungerer. Da har ikke khamas så mye mer dem kan få gjort. Dem er ferdige. Kan kun eksistere på samme plan som nazismen gjør i dag. Ja jeg har gått på skolen, men lurer litt på deg. For dette må da være pensum i grunnskolen. Den mest intresange årsaksforklaringen som ineholder krig og nazisme, synes jeg er forklaringen på hvordan nazistene kune bli så store og få makt. Det var selvfølgelig flere faktorer som førte til dette, men første verdenskrig og Tysklands nederlag her er sentralt i alle seriøse forklaringer jeg har hørt. "Mange tyskere oppfattet Versaillestraktaten som svært urettferdig. Det tyske folks misnøye med traktaten blir av mange sett på som en årsak til at kampberedte politiske bevegelser som kommunister og nasjonalsosialister hadde stor fremgang i Tyskland." https://no.m.wikipedia.org/wiki/Tysklands_historie_(1918–1933) Tyskerne opplevde seg altså dårlig behandlet, og det gjore det lett for en hatefulle og krigersk ideologi altså najonalsosialismen (nazisme) å få fotfeste i befolkningen. Jeg tipper meneskene i Gaza som nå lever under det som etterforskes som folkemord også opplever seg dårlig behandlet, tror ikke du? Det finnes vel heller ingen som seriøst prøver å overbevise palestinere om noe annet. USA har tidligere støtet Israel mye, men nå omtaler den amerikanske presidenten Israels statsmenister som rashøl.... FNs domstol mistenker Israel for folkemord.... Så vidt jeg har hørt finnes det ikke et eneste land som har støtet Israel som ikke også har bedt Israel behandle palestinerne bedre på en eller annen måte. Så det er ingen grun til å tro at meneskene som blir bombet og sulter kommer til å oppleve dette som rettferdig, så lenge INGEN andre stater en Israel i det helle tatt prøver å omtale dette som rimelig, og det å dra frem nettopp nazismen som et "bevis" på at folk som opplever et stort tapp (som oppleves uretferdig) skal bli motivert til å reformere seg selv til mindre sinte og voldelige er helt absurd!!!! Så til dette med at "Tyskere avradikaliserte seg selv å sinne barn" etter 2 verdenskrig. De ble selfølgelig ikke spesielt motiverte til å se på sine egne feil av å ha bli bombet sønder å sammen. De alierte delte Tyskland mellom seg og begynte alle et massivt arbeid for å avnazifisere Tskland, og noen strategier var mer nyttige en andre. Anbefaler deg å lese helle Wikipedia artikelen jeg poster..... Men jeg poster noen sitater jeg synes er ekstra relevante her. "Kravet om omskolering førte til motstand i den tyske befolkningen, som anså den fysiske gjenreisningen som viktigere enn demokratisering av skolevesen, presse, kringkasting og den offentlige forvaltning. Tyskerne vegret seg mot opplæring på det kulturelle området av amerikanere, russere, franskmenn og briter. Det militære og moralske nederlaget ble opplevd som hardt nok, og de ville ikke i tillegg bli «belært» og «oppdratt»." Tyskerne var altså mer opptatt av å fysisk bygge opp landet sit en å bli "avradikalisert", de opplevde det at lande deres ble bombet sammen og "ydmyket" som "straf nok". Hvem får nå landet sitt bombet i stykker og blir ydmyket? Jo palestinerne på Gaza! Å tro de skal reagere mye bedre på dette en Tyskerne gjore, er det samme som å tro på julenissen! For det finnes ingen rasjonel grun til å tro på julenissen heller. "Den bredt anlagte amerikanske gjennomføringen strandet, og førte til at mange små ble tatt, mens store gikk fri. Mot sin hensikt førte den til en solidaritetsfølelse i den tyske befolkningen. I de britiske og franske sonene ble avnazifiseringen gjennomført på en mer pragmatisk måte, der målet var å bytte ut eliten." I den amerikanske sonen straffet de flere men lavere stående nazister, mens i den engelske sonen straffet de fere men heller mer mektige nazister. Det at de straffet mange lavtstpende og mindre mektige hadde ingen avradikaliserende funksjon, tvert om det var mot sin hensikt og ga lokalbefolkningen en solidaritetsføkelse. Nå strafer (dreper) jo ikke Israel bare "lavt stående" hamas soldater, de dreper barn og sivile også, mens mange høytstående hamas ledere befinner seg andre steder en Gaza.... Man har god fantasi om man tror dette skal skape mindre solaaridetsfølelse i Gaza en i Tyskland! Et annet poeng å få med seg er at de alierte fokuserte på mye mer en å strafeforfølle Nazistene (i retsaler, ikke droneangrep). Det ble fokusert på å bygge opp samfunnet på ny, og de brukte blant annet tid på å skape en bedre skole og rekruttere nye gode lærere. Tror du Israel kommer til å bruke mye energi og resurser på å sikre barna i Gaza en god skolegang etter krigen? https://no.m.wikipedia.org/wiki/Avnazifiseringen_i_Tyskland 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
no shame Skrevet 22. april #1083 Del Skrevet 22. april Nei, overhodet ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 22. april #1084 Del Skrevet 22. april Israel har enda ikke klart å legge frem bevis at UNWRA har tilknytning til Hamas. https://www.nrk.no/urix/fn-gransking_-framleis-ingen-bevis-fra-israel-pa-terrorskuldingar-mot-unrwa-tilsette-1.16854064 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lurven Skrevet 22. april #1085 Del Skrevet 22. april Apis skrev (47 minutter siden): Israel har enda ikke klart å legge frem bevis at UNWRA har tilknytning til Hamas. https://www.nrk.no/urix/fn-gransking_-framleis-ingen-bevis-fra-israel-pa-terrorskuldingar-mot-unrwa-tilsette-1.16854064 Hørte på nyhetene i sta at de har funnet bevis via en uavhengig granskning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 22. april #1086 Del Skrevet 22. april (endret) Lurven skrev (9 minutter siden): Hørte på nyhetene i sta at de har funnet bevis via en uavhengig granskning Glemte du en ikke her, som i "ikke funnet bevis"? Jeg så nettopp på nyhetene at den uavhengige granskingen ikke hadde funnet noen bevis. Overskriften i artikelen i det svarer på er også: Uavhengig gransking: Ingen bevis frå Israel på at UNRWA-tilsette er kopla til terror Har du faktisk sett noe som tyder på at granskningen har funnet bevis, så er det kjekt om du linker til det! Endret 22. april av Pippi Lotta 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lysestake Skrevet 22. april #1087 Del Skrevet 22. april Utsiden skrev (På 5.1.2024 den 11.47): Jeg skjønner når folk på Kvinneguiden sier de har "satt seg inn" i noe, har de som oftest lest tre-fire overkrifter som bekrefter egne fordommer og nedrige impulser. I dette tilfelle impulsen til å hate muslimer.. Likevel. Man er ganske så forstyrret i hodet om man forsvarer Israel i lys av den informasjonen (ingen av sidene benekter) som kommer ut og er lett tilgjengelig. Hvem i helvete er dere!..? Standarden er; når idioter blir konfrontert med virkeligheten tror de bare enda litt hardere, men det kommer forhåpentligvis en dag hvor samvittigheten innhenter dumskapen til noen av dere. Til da 🖕 ❤️🙌 1 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 22. april #1088 Del Skrevet 22. april Lurven skrev (18 minutter siden): Hørte på nyhetene i sta at de har funnet bevis via en uavhengig granskning Har du funnet bevis på at det fantes et stort Hamas kommandosenter under det sykehuset de bombet sønder og sammen, helt i starten? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 22. april #1089 Del Skrevet 22. april lysestake skrev (1 time siden): ❤️🙌 Til deg og hen du siterer her; Jeg synes det er komisk at dere er så inni hampen ideologisk forblindet at dere ikke greier å se saken fra mer enn en side, innhente informasjon fra flere kilder og at dere i tillegg må stille konspiratoriske spørsmål om hvem vi er…og i tillegg tillegge oss at vi hater muslimer. Noe som er helt feil for min del i alle fall. Jeg hater jihadister ja, innrømmer det. Jeg er et menneske som hater antisemittisme og ble dypt sjokkert 7/10. Deler derfor denne igjen, fra en person som er litt smartere enn både dere og meg. Les og tenk litt. https://www.samharris.org/blog/5-myths-about-israel-and-the-war-in-gaza?fbclid=IwZXh0bgNhZW0BMQABHSXhjEIkozX6rtP0GHTq6kXZ-FORJz29EYnnjezofUAkrOejkJD3oui6CA_aem_ASWvcSBVJqw037SGYjXlC3aoOzEOnkFftxZfMgBVyr0tw0fVLZmfl3vQvvrp1pVkHdI 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duraton Skrevet 23. april #1090 Del Skrevet 23. april 8 hours ago, Pippi Lotta said: Ja jeg har gått på skolen, men lurer litt på deg. For dette må da være pensum i grunnskolen. Den mest intresange årsaksforklaringen som ineholder krig og nazisme, synes jeg er forklaringen på hvordan nazistene kune bli så store og få makt. Det var selvfølgelig flere faktorer som førte til dette, men første verdenskrig og Tysklands nederlag her er sentralt i alle seriøse forklaringer jeg har hørt. "Mange tyskere oppfattet Versaillestraktaten som svært urettferdig. Det tyske folks misnøye med traktaten blir av mange sett på som en årsak til at kampberedte politiske bevegelser som kommunister og nasjonalsosialister hadde stor fremgang i Tyskland." https://no.m.wikipedia.org/wiki/Tysklands_historie_(1918–1933) Tyskerne opplevde seg altså dårlig behandlet, og det gjore det lett for en hatefulle og krigersk ideologi altså najonalsosialismen (nazisme) å få fotfeste i befolkningen. Jeg tipper meneskene i Gaza som nå lever under det som etterforskes som folkemord også opplever seg dårlig behandlet, tror ikke du? Det finnes vel heller ingen som seriøst prøver å overbevise palestinere om noe annet. USA har tidligere støtet Israel mye, men nå omtaler den amerikanske presidenten Israels statsmenister som rashøl.... FNs domstol mistenker Israel for folkemord.... Så vidt jeg har hørt finnes det ikke et eneste land som har støtet Israel som ikke også har bedt Israel behandle palestinerne bedre på en eller annen måte. Så det er ingen grun til å tro at meneskene som blir bombet og sulter kommer til å oppleve dette som rettferdig, så lenge INGEN andre stater en Israel i det helle tatt prøver å omtale dette som rimelig, og det å dra frem nettopp nazismen som et "bevis" på at folk som opplever et stort tapp (som oppleves uretferdig) skal bli motivert til å reformere seg selv til mindre sinte og voldelige er helt absurd!!!! Så til dette med at "Tyskere avradikaliserte seg selv å sinne barn" etter 2 verdenskrig. De ble selfølgelig ikke spesielt motiverte til å se på sine egne feil av å ha bli bombet sønder å sammen. De alierte delte Tyskland mellom seg og begynte alle et massivt arbeid for å avnazifisere Tskland, og noen strategier var mer nyttige en andre. Anbefaler deg å lese helle Wikipedia artikelen jeg poster..... Men jeg poster noen sitater jeg synes er ekstra relevante her. "Kravet om omskolering førte til motstand i den tyske befolkningen, som anså den fysiske gjenreisningen som viktigere enn demokratisering av skolevesen, presse, kringkasting og den offentlige forvaltning. Tyskerne vegret seg mot opplæring på det kulturelle området av amerikanere, russere, franskmenn og briter. Det militære og moralske nederlaget ble opplevd som hardt nok, og de ville ikke i tillegg bli «belært» og «oppdratt»." Tyskerne var altså mer opptatt av å fysisk bygge opp landet sit en å bli "avradikalisert", de opplevde det at lande deres ble bombet sammen og "ydmyket" som "straf nok". Hvem får nå landet sitt bombet i stykker og blir ydmyket? Jo palestinerne på Gaza! Å tro de skal reagere mye bedre på dette en Tyskerne gjore, er det samme som å tro på julenissen! For det finnes ingen rasjonel grun til å tro på julenissen heller. "Den bredt anlagte amerikanske gjennomføringen strandet, og førte til at mange små ble tatt, mens store gikk fri. Mot sin hensikt førte den til en solidaritetsfølelse i den tyske befolkningen. I de britiske og franske sonene ble avnazifiseringen gjennomført på en mer pragmatisk måte, der målet var å bytte ut eliten." I den amerikanske sonen straffet de flere men lavere stående nazister, mens i den engelske sonen straffet de fere men heller mer mektige nazister. Det at de straffet mange lavtstpende og mindre mektige hadde ingen avradikaliserende funksjon, tvert om det var mot sin hensikt og ga lokalbefolkningen en solidaritetsføkelse. Nå strafer (dreper) jo ikke Israel bare "lavt stående" hamas soldater, de dreper barn og sivile også, mens mange høytstående hamas ledere befinner seg andre steder en Gaza.... Man har god fantasi om man tror dette skal skape mindre solaaridetsfølelse i Gaza en i Tyskland! Et annet poeng å få med seg er at de alierte fokuserte på mye mer en å strafeforfølle Nazistene (i retsaler, ikke droneangrep). Det ble fokusert på å bygge opp samfunnet på ny, og de brukte blant annet tid på å skape en bedre skole og rekruttere nye gode lærere. Tror du Israel kommer til å bruke mye energi og resurser på å sikre barna i Gaza en god skolegang etter krigen? https://no.m.wikipedia.org/wiki/Avnazifiseringen_i_Tyskland Dette var fryktelig mye tekst, bare for å si at jeg har rett. Å banke khamas, for så å avradikalisere ungene, vil fungere. Selvsagt vil det eksistere fanatikere, men så lenge dem ikke får medhold i flertallet av befolkningen, så er det lite dem kan få gjort. Så det beste for alle sammen, er å befri gaza stripen ifra khamas. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 23. april #1091 Del Skrevet 23. april Duraton skrev (2 timer siden): Dette var fryktelig mye tekst, bare for å si at jeg har rett. Å banke khamas, for så å avradikalisere ungene, vil fungere. Selvsagt vil det eksistere fanatikere, men så lenge dem ikke får medhold i flertallet av befolkningen, så er det lite dem kan få gjort. Så det beste for alle sammen, er å befri gaza stripen ifra khamas. Jeg vet ikke hva annet jeg kan svare en at det er tragisk folk ikke vil lærer av historien! Jeg forsøkræte å forklare det med få ord først, når du bare repeterende "det skal virke" så formidler du jo ingen ting.... så jeg tenker det er bedre å svare med mange ord, en å bare hevde det er sånn uten noen argumenter eller vise til noen annet en sine egne meninger. Men kan du forsøke å svare på noen av argumentene mine? Hva om jeg klipper ut et enslig resonume? Pippi Lotta skrev (11 timer siden): I den amerikanske sonen straffet de flere men lavere stående nazister, mens i den engelske sonen straffet de fere men heller mer mektige nazister. Det at de straffet mange lavtstpende og mindre mektige hadde ingen avradikaliserende funksjon, tvert om det var mot sin hensikt og ga lokalbefolkningen en solidaritetsføkelse. Nå strafer (dreper) jo ikke Israel bare "lavt stående" hamas soldater, de dreper barn og sivile også, mens mange høytstående hamas ledere befinner seg andre steder en Gaza.... Man har god fantasi om man tror dette skal skape mindre solaaridetsfølelse i Gaza en i Tyskland! Når amerikanerne straffet flere lavtstående Nazister uten å fokusere på de mektigste, så motiverte det befolkningen til solidaritet med de som ble straffet. Nå driver Israel og strafer alle (også sivilbefolkningen), de fokuserer ikke på de mektigste lederne (hvor mange av de ikke befiner seg på Gaza en gang). Kan du forsøke å forklare med ord hvorfor denne fremgangsmåten skal få et anderledes resultat i I Gaza en I Tyskland? Vi vet dette var negativt for Nazistenes holdninger, hvorfor skal det være positivt for de som sympatiserer med Hamas? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duraton Skrevet 23. april #1092 Del Skrevet 23. april 29 minutter siden, Pippi Lotta said: Jeg vet ikke hva annet jeg kan svare en at det er tragisk folk ikke vil lærer av historien! Jeg forsøkræte å forklare det med få ord først, når du bare repeterende "det skal virke" så formidler du jo ingen ting.... så jeg tenker det er bedre å svare med mange ord, en å bare hevde det er sånn uten noen argumenter eller vise til noen annet en sine egne meninger. Men kan du forsøke å svare på noen av argumentene mine? Hva om jeg klipper ut et enslig resonume? Når amerikanerne straffet flere lavtstående Nazister uten å fokusere på de mektigste, så motiverte det befolkningen til solidaritet med de som ble straffet. Nå driver Israel og strafer alle (også sivilbefolkningen), de fokuserer ikke på de mektigste lederne (hvor mange av de ikke befiner seg på Gaza en gang). Kan du forsøke å forklare med ord hvorfor denne fremgangsmåten skal få et anderledes resultat i I Gaza en I Tyskland? Vi vet dette var negativt for Nazistenes holdninger, hvorfor skal det være positivt for de som sympatiserer med Hamas? Med mindre dine argumenter kan bevise at tyskland er mer nazifisert den dag i dag på grunn av dem ble overvunnet, så faller dem på sin egen urimelighet. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 23. april #1093 Del Skrevet 23. april Duraton skrev (3 minutter siden): Med mindre dine argumenter kan bevise at tyskland er mer nazifisert den dag i dag på grunn av dem ble overvunnet, så faller dem på sin egen urimelighet. Mitt poeng er at noen ting virket positivt og noen ting virket negativt i forhold til avradikalisering i Tyskland. Israel gjør alt vi vet var negativt, og har så vidt jeg vet ikke gjort noe av det som virket positivt. Jeg har ikke hørt dem snake om at de ønsker å gjøre noe avradikaliserende en gang. Og som jeg allerede har skrevet så er det helt vanlig å se på det at Tyskland ble Nazistisk som en konsekvens av at de ble "overvunet" ja..... Men jeg forstår du ikke har tenkt å argumentere med noe mer rasjonelt en "det skal virke". Som sakt veldig trist når folk ikke ønsker å lære av historien! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duraton Skrevet 23. april #1094 Del Skrevet 23. april 2 hours ago, Pippi Lotta said: Mitt poeng er at noen ting virket positivt og noen ting virket negativt i forhold til avradikalisering i Tyskland. Israel gjør alt vi vet var negativt, og har så vidt jeg vet ikke gjort noe av det som virket positivt. Jeg har ikke hørt dem snake om at de ønsker å gjøre noe avradikaliserende en gang. Og som jeg allerede har skrevet så er det helt vanlig å se på det at Tyskland ble Nazistisk som en konsekvens av at de ble "overvunet" ja..... Men jeg forstår du ikke har tenkt å argumentere med noe mer rasjonelt en "det skal virke". Som sakt veldig trist når folk ikke ønsker å lære av historien! Historien har vist oss at man kan avradikalisere folk. Det vil nok hjelpe mye å få inn ett annet skolesystem enn det unrwa holdt på med. Og tyskland ble ikke mer nazistisk etter andre verdenskrig, må du gi deg. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 23. april #1095 Del Skrevet 23. april Duraton skrev (34 minutter siden): Historien har vist oss at man kan avradikalisere folk. Det vil nok hjelpe mye å få inn ett annet skolesystem enn det unrwa holdt på med. Og tyskland ble ikke mer nazistisk etter andre verdenskrig, må du gi deg. Forstår du ikke vil forholde deg til det jeg skriver, så da gir jeg opp. Men kjekt om du leger med en link til der Israels snaker om planene om å gjøre noe for å gi barn på Gaza skolegang. Det har nemlig ikke jeg hørt noen ting om? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duraton Skrevet 23. april #1096 Del Skrevet 23. april 1 hour ago, Pippi Lotta said: Forstår du ikke vil forholde deg til det jeg skriver, så da gir jeg opp. Men kjekt om du leger med en link til der Israels snaker om planene om å gjøre noe for å gi barn på Gaza skolegang. Det har nemlig ikke jeg hørt noen ting om? Jeg blir å forholde meg til virkeligheten istedenfor hva enn det er du fabulerer om. Og hvorfor skal jeg legge ved en link til noe du har fabulert om? Jeg har ikke skrevet noenting om at israel skal gi dem skolegang, det har du fantasert om på egenhånd. Det jeg derimot har skrevet, er at unrwa sitt skolesystem må vekk, og så må man få på plass noe som gagner ungene. Hvem som skal stå for det har jeg derimot ikke ytret meg om. Men hvis jeg skal ytre meg om det, så håper jeg at det kan bli ett internasjonalt samarbeid fram til man har fått utdannet pal-arabere som kan ta over. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GrønnNellik68 Skrevet 23. april #1097 Del Skrevet 23. april Apis skrev (14 timer siden): Har du funnet bevis på at det fantes et stort Hamas kommandosenter under det sykehuset de bombet sønder og sammen, helt i starten? Han glemte å skrive «ingen» i den overskriften så fort kan det som skrives få helt motsatt mening 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GrønnNellik68 Skrevet 23. april #1098 Del Skrevet 23. april (endret) Hvis det stemmer at palestinere er funnet i masse grav på 300 stk der mange er kvinne og barn som bærer preg av å bli torturert, voldtatt og ingen vet om de var døde når de ble begravd. Hvis det er Israel som står bak dette da vet jeg hvem jeg heier på Palestina. At ikke vesten reagerer på at 32000 palestinere er drept mesteparten kvinner og barn er for meg totalt umenneskelig og uforståelig … https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/QMR6JR/massegraver-i-gaza-oppdaget Endret 23. april av GrønnNellik68 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 23. april #1099 Del Skrevet 23. april Duraton skrev (1 minutt siden): Jeg blir å forholde meg til virkeligheten istedenfor hva enn det er du fabulerer om. Og hvorfor skal jeg legge ved en link til noe du har fabulert om? Jeg har ikke skrevet noenting om at israel skal gi dem skolegang, det har du fantasert om på egenhånd. Det jeg derimot har skrevet, er at unrwa sitt skolesystem må vekk, og så må man få på plass noe som gagner ungene. Hvem som skal stå for det har jeg derimot ikke ytret meg om. Men hvis jeg skal ytre meg om det, så håper jeg at det kan bli ett internasjonalt samarbeid fram til man har fått utdannet pal-arabere som kan ta over. Du skrev: Duraton skrev (2 timer siden): Det vil nok hjelpe mye å få inn ett annet skolesystem enn det unrwa holdt på med. Jeg tolket det som at du antydet at Israel hadde tenkt å gjøre noe som helst for å avradikalisere Hamas tilhengere. Som jeg var overasket over siden jeg ikke har hørt noe om at Israel planleger å gjør noen ting for å avradikalisere. Da holder jeg på min tidligere poeng, vi vet hva som har hjulpet før og vi vet hva som har gjort ting være. Jeg har ikke hørt noen ting om at Israel gjør eller planleger å gjøre noe av det som før har gjort ting bedre. Grusomt trist for de Israelske barna som kommer til å vokse opp å møtte alle Hamas tilhengerne som nå blir skapt i Gaza. For al del hade vært fantastisk om alt vi lærte av nazismen og ligne situasjoner var feil, at julenissen fantes og at Israels handlinger nå ikke styrket Hamas i den palestinske befolkningen. Men det at Israel velger å gjøre helt andre ting en det som virket i Tysklan tyder på ingen måte på at de vil få samme resultat som Tysklan, heler det motsate. Å me det takker jeg for meg 😀 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 23. april #1100 Del Skrevet 23. april Duraton skrev (2 timer siden): Historien har vist oss at man kan avradikalisere folk. Det vil nok hjelpe mye å få inn ett annet skolesystem enn det unrwa holdt på med. Og tyskland ble ikke mer nazistisk etter andre verdenskrig, må du gi deg. Historien har vist at vold fungerer dårlig til å avradikalisere folk, det ble slutt på spanskrøret i skolen av en grunn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå