Rhodiola Skrevet 12. april #1061 Del Skrevet 12. april Tråden er ryddet for oppfordring til brudd på norsk lov, ryktespredninger, brukerdebatt, spam, brudd på underforumets retningslinjer, avsporing, brudd på regelen om opphavsrett og svar til slettede innlegg. Rhodiola, adm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gabriel Skrevet 18. april #1062 Del Skrevet 18. april Bacteria skrev (På 3.4.2024 den 6.32): Dette lurer også jeg sterkt på. Hadde satt pris på om noen av den leiren kunne forklart logikken i det du sier i ditt siste avsnitt. Folk er mest opptatt av det fæle som fortsetter å skje nå og som man kan gjøre noe med. At man protestere på det betyr ikke at man synes alt mulig annet er greit. Selvfølgelgelig ille med Hamas og Israel som tar fanger tilfeldig, men så lenge det ikke er noen overhengende fare for at de blir drept er det verre med barn som blir bombet hver dag. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duraton Skrevet 18. april #1063 Del Skrevet 18. april 2 hours ago, Gabriel said: Folk er mest opptatt av det fæle som fortsetter å skje nå og som man kan gjøre noe med. At man protestere på det betyr ikke at man synes alt mulig annet er greit. Selvfølgelgelig ille med Hamas og Israel som tar fanger tilfeldig, men så lenge det ikke er noen overhengende fare for at de blir drept er det verre med barn som blir bombet hver dag. Vil ungene få en bedre fremtid uten khamas? Det var retorisk, selvfølgelig vil dem få det bedre. Så hvordan foreslår du at khamas skal fjernes? Demokratiske virkemidler eksisterer ikke, så det er bare å glemme. Så hva da? Skal de sivile gjøre opprør og angripe khamas med stokk og stein? Kan du tenke deg hvilken katastrofe det hadde blitt! khamas hadde meid ned rubbel og bit. Så hvordan skal man sikre at de uskyldige barna i gaza stripen kan få en verdig fremtid? 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gabriel Skrevet 18. april #1064 Del Skrevet 18. april Duraton skrev (5 timer siden): Vil ungene få en bedre fremtid uten khamas? Det var retorisk, selvfølgelig vil dem få det bedre. Så hvordan foreslår du at khamas skal fjernes? Demokratiske virkemidler eksisterer ikke, så det er bare å glemme. Så hva da? Skal de sivile gjøre opprør og angripe khamas med stokk og stein? Kan du tenke deg hvilken katastrofe det hadde blitt! khamas hadde meid ned rubbel og bit. Så hvordan skal man sikre at de uskyldige barna i gaza stripen kan få en verdig fremtid? Det er det ikke min oppgave å svare på men jeg vet at det ikke er ved å drepe de. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duraton Skrevet 19. april #1065 Del Skrevet 19. april 13 hours ago, Gabriel said: Det er det ikke min oppgave å svare på men jeg vet at det ikke er ved å drepe de. Da håper jeg at du er en forkjemper for å få khamas til å legge ned sine våpen. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulovlig verdi Skrevet 19. april #1066 Del Skrevet 19. april Duraton skrev (18 timer siden): Så hvordan skal man sikre at de uskyldige barna i gaza stripen kan få en verdig fremtid? Kan jo sende spørsmålet tilbake til deg, men vi veit jo allerede svaret: Ved å drepe dem, begrave dem i ruiner og lemleste dem. Det er det du konsistent unnskylder og bortforklarer og argumenterer for at bør fortsette. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 19. april #1067 Del Skrevet 19. april Ulovlig verdi skrev (12 minutter siden): Kan jo sende spørsmålet tilbake til deg, men vi veit jo allerede svaret: Ved å drepe dem, begrave dem i ruiner og lemleste dem. Det er det du konsistent unnskylder og bortforklarer og argumenterer for at bør fortsette. Tenker det er på sin plass å legge inn den her linken jeg nå. https://www.samharris.org/blog/5-myths-about-israel-and-the-war-in-gaza?fbclid=IwZXh0bgNhZW0BMQABHSXhjEIkozX6rtP0GHTq6kXZ-FORJz29EYnnjezofUAkrOejkJD3oui6CA_aem_ASWvcSBVJqw037SGYjXlC3aoOzEOnkFftxZfMgBVyr0tw0fVLZmfl3vQvvrp1pVkHdI 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 19. april #1068 Del Skrevet 19. april Bacteria skrev (36 minutter siden): Tenker det er på sin plass å legge inn den her linken jeg nå. https://www.samharris.org/blog/5-myths-about-israel-and-the-war-in-gaza?fbclid=IwZXh0bgNhZW0BMQABHSXhjEIkozX6rtP0GHTq6kXZ-FORJz29EYnnjezofUAkrOejkJD3oui6CA_aem_ASWvcSBVJqw037SGYjXlC3aoOzEOnkFftxZfMgBVyr0tw0fVLZmfl3vQvvrp1pVkHdI Er enig i mye av det han skriver, bortsett fra at jeg mener Israel bedriver settlerkolonisme og at han rasjonaliserer at drap på 13000 barn som Hamas har brukt på skjold kan rettferdiggjøres. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 19. april #1069 Del Skrevet 19. april (endret) Apis skrev (1 time siden): Er enig i mye av det han skriver, bortsett fra at jeg mener Israel bedriver settlerkolonisme og at han rasjonaliserer at drap på 13000 barn som Hamas har brukt på skjold kan rettferdiggjøres. Kult at du tok deg tid til å lese! Umiddelbart er jeg enig med deg i det med settlerkolonialisme, hvis du med det begrepet tenker på bosetterpolitikken i Judea og Samaria, eller Vestbredden om man vil. Hvis du er blant de som mener at Israel bør oppheve å eksistere pga en urettferdighet som skjedde i -47, er jeg dypt uenig. Han rasjonaliserer det jo ikke bort, han kommer med fakta. Han sier at Hamas og lignende jihadister er verre enn nazistene, nazistene var ikke fanatiske religiøse som trodde de kom rett til paradis om de drepte en jøde. Hamas bryr seg lite om de selv (og barna) dør. Dette er hellig krig. Sier ikke dette for å dehumanisere, dette er sannheten. Det er selvsagt krig om landområder også, men det er jihad-biten som gjør dette helt umulig. Og det er i tillegg umulig å forstå for de som ikke har opplevd religiøs fanatisme. Kristne ekstremister har noen av oss opplevd… Bildene av de stakkars drepte barna er helt reelle, og de er grusomme. Men å vise dette til oss i vest er også et ledd i hellig krigføring, for å mørne oss i vesten og vende oss mot Israel. Og det virker! Vi blir lurt på et vis. Jeg ser i likhet med Harris dette som en sivilisasjonskrig. Endret 19. april av Bacteria 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulovlig verdi Skrevet 19. april #1070 Del Skrevet 19. april Bacteria skrev (10 minutter siden): Bildene av de stakkars drepte barna er helt reelle, og de er grusomme. Men å vise dette til oss i vest er også et ledd i hellig krigføring, for å mørne oss i vesten og vende oss mot Israel. Og det virker! Ja, vi i Vesten blir lurt til å tro at det er de som slipper bombene på barna og som skyter dem som dreper dem. Utspekulert! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 19. april #1071 Del Skrevet 19. april Ulovlig verdi skrev (8 minutter siden): Ja, vi i Vesten blir lurt til å tro at det er de som slipper bombene på barna og som skyter dem som dreper dem. Utspekulert! Anbefaler å lese innlegget jeg linka til. Ja det er faktisk så utspekulert. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duraton Skrevet 19. april #1072 Del Skrevet 19. april 3 hours ago, Ulovlig verdi said: Kan jo sende spørsmålet tilbake til deg, men vi veit jo allerede svaret: Ved å drepe dem, begrave dem i ruiner og lemleste dem. Det er det du konsistent unnskylder og bortforklarer og argumenterer for at bør fortsette. Ved å fjerne khamas. Din tur nå, hvordan skal man sikre at de uskyldige barna i gaza stripen kan få en verdig fremtid? 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 19. april #1073 Del Skrevet 19. april Bacteria skrev (8 timer siden): Kult at du tok deg tid til å lese! Umiddelbart er jeg enig med deg i det med settlerkolonialisme, hvis du med det begrepet tenker på bosetterpolitikken i Judea og Samaria, eller Vestbredden om man vil. Hvis du er blant de som mener at Israel bør oppheve å eksistere pga en urettferdighet som skjedde i -47, er jeg dypt uenig. Han rasjonaliserer det jo ikke bort, han kommer med fakta. Han sier at Hamas og lignende jihadister er verre enn nazistene, nazistene var ikke fanatiske religiøse som trodde de kom rett til paradis om de drepte en jøde. Hamas bryr seg lite om de selv (og barna) dør. Dette er hellig krig. Sier ikke dette for å dehumanisere, dette er sannheten. Det er selvsagt krig om landområder også, men det er jihad-biten som gjør dette helt umulig. Og det er i tillegg umulig å forstå for de som ikke har opplevd religiøs fanatisme. Kristne ekstremister har noen av oss opplevd… Bildene av de stakkars drepte barna er helt reelle, og de er grusomme. Men å vise dette til oss i vest er også et ledd i hellig krigføring, for å mørne oss i vesten og vende oss mot Israel. Og det virker! Vi blir lurt på et vis. Jeg ser i likhet med Harris dette som en sivilisasjonskrig. Kult at vi er mer enig en vi kanskje tror, Tenker på Vestbredden, Israel har i utvilsomt rett til å eksistere, og så lenge det er en jødisk stat så må vi også akseptere at det hadde en pris for de andre folkeslagene som bodde i området og ikke var jøder. At Islamistene er verre en det meste annet, er udiskutabelt, kanskje bortsett fra det å drepe 13000 barn med den rasjonelle begrunnelsen at det er nødvendig for å utrydde islamisme. Uansett syntes ikke jeg at vi skal imponere islamisme til Europa. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 21. april #1074 Del Skrevet 21. april Bacteria skrev (På 19.4.2024 den 13.58): Anbefaler å lese innlegget jeg linka til. Ja det er faktisk så utspekulert. Sory, men om du sliper en bombe på et barn som dør av bomben, da dreper du faktisk barnet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 21. april #1075 Del Skrevet 21. april Duraton skrev (På 18.4.2024 den 17.40): Vil ungene få en bedre fremtid uten khamas? Det var retorisk, selvfølgelig vil dem få det bedre. Så hvordan foreslår du at khamas skal fjernes? Demokratiske virkemidler eksisterer ikke, så det er bare å glemme. Så hva da? Skal de sivile gjøre opprør og angripe khamas med stokk og stein? Kan du tenke deg hvilken katastrofe det hadde blitt! khamas hadde meid ned rubbel og bit. Så hvordan skal man sikre at de uskyldige barna i gaza stripen kan få en verdig fremtid? Det har ingen ting å si om de dreper alle soldatene til Hamas, for de kan ikke drepe iden til Hamas. Det er ikke mulig å drepe en ide eller ideologi med bomber, noen av meneskene i Gaza kommer faktisk til å overleve. De meneskene kommer til å ha enda støre grunn til å hate Israel en de hadde før krigen. Det er ikke så viktig om de som slås mot Israel kaller seg Hamas eller noe annet, det viktige er at Israel nå driver en massiv være kampanje med å skape folk som føler livet er så håpløst at de like gjerne kan bruke det på å slås mot apartheid staten som kontrolerer dem. Tragisk for barna på Gaza og tragisk for barna i Israel som kommer til å arve problemet staten israel nå forsterker med 1000, bra for Netanjaho som bruker krigen som en unnskyldning til å beholde makten og ungå fengsel.... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duraton Skrevet 21. april #1076 Del Skrevet 21. april 44 minutter siden, Pippi Lotta said: Det har ingen ting å si om de dreper alle soldatene til Hamas, for de kan ikke drepe iden til Hamas. Det er ikke mulig å drepe en ide eller ideologi med bomber, noen av meneskene i Gaza kommer faktisk til å overleve. De meneskene kommer til å ha enda støre grunn til å hate Israel en de hadde før krigen. Det er ikke så viktig om de som slås mot Israel kaller seg Hamas eller noe annet, det viktige er at Israel nå driver en massiv være kampanje med å skape folk som føler livet er så håpløst at de like gjerne kan bruke det på å slås mot apartheid staten som kontrolerer dem. Tragisk for barna på Gaza og tragisk for barna i Israel som kommer til å arve problemet staten israel nå forsterker med 1000, bra for Netanjaho som bruker krigen som en unnskyldning til å beholde makten og ungå fengsel.... Merkverdig at det ikke skjedde med nazismen. Vet du hvorfor det ikke skjedde med nazismen? Det var retorisk, selvfølgelig vet du det, du har da gått på skole. Det tyske folk avradikaliserte seg selv og sine barn. Dem fokuserte på å få barn til å lære at slikt var ikke greit. Og det samme må bli gjort i gaza stripen og vestbredden. Det vil selvfølgelig alltid være noen tullinger som blir å fortsette å være fanatikere og islamister. Men dem blir få, og får liten kraft til å kunne gjennomføre terroraksjoner. Så som du ser, det vil så absolutt hjelpe å bekjempe khamas, for så å få avradikalisert de uskyldige barna. Vi vet at dette fungerer. Da har ikke khamas så mye mer dem kan få gjort. Dem er ferdige. Kan kun eksistere på samme plan som nazismen gjør i dag. 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anne Liese Braun Skrevet 21. april #1077 Del Skrevet 21. april Duraton skrev (1 time siden): Kan kun eksistere på samme plan som nazismen gjør i dag. .. og nazismen er høyst levende idag. Den er faktisk i fremgang i Europa og spesielt i Tyskland. Høyreekstreme grupperinger har opp igjennom tidene gjerne blitt forbudt ved hjelp av paragrafer. Men det store dilemmaet i Tyskland nå i 2024 er hvordan man skal hanskes med AfD. De har vokst sterkt mens de slår om seg med retorikk som minner om NS propaganda https://www.zdf.de/nachrichten/politik/deutschland/afd-geheimtreffen-correctiv-recherche-remigration-folgen-100.html https://www.volksverpetzer.de/analyse/nazis-in-afd/. Hva gjør man? Det har lenge blitt sett på som meislet i stein at et 1933 og alt som kom etter det, aldri skulle skje igjen i Europa. Men nå står vi her: Tyskland er et demokrati og alle må jo få lov til å si sin mening innenfor lovens rammer. Folk har lov til å stemme på det partiet de vil. Og det har de gjort - de har stemt fram partier som AfD. Det offentlige ordskiftet har blitt ekstremt mye hardere og mer hatefult de siste årene. Men det pågår jo noen kamper intern i AfD ettersom jeg har forstått. Kanskje ville de moderert seg kraftig dersom de faktisk kom til makten. Jeg tror det ikke, men hvem vet. Kanskje blir vi alle ved et under bestøvet fra oven av ett eller annet fredselskende gullregn slik at harmonien brer seg over kloden. Lov å drømme OK - dette var jo en avsporing. Tråden handler om Israel/Palestina 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duraton Skrevet 21. april #1078 Del Skrevet 21. april 12 minutter siden, Anne Liese Braun said: .. og nazismen er høyst levende idag. Den er faktisk i fremgang i Europa og spesielt i Tyskland. Høyreekstreme grupperinger har opp igjennom tidene gjerne blitt forbudt ved hjelp av paragrafer. Men det store dilemmaet i Tyskland nå i 2024 er hvordan man skal hanskes med AfD. De har vokst sterkt mens de slår om seg med retorikk som minner om NS propaganda https://www.zdf.de/nachrichten/politik/deutschland/afd-geheimtreffen-correctiv-recherche-remigration-folgen-100.html https://www.volksverpetzer.de/analyse/nazis-in-afd/. Hva gjør man? Det har lenge blitt sett på som meislet i stein at et 1933 og alt som kom etter det, aldri skulle skje igjen i Europa. Men nå står vi her: Tyskland er et demokrati og alle må jo få lov til å si sin mening innenfor lovens rammer. Folk har lov til å stemme på det partiet de vil. Og det har de gjort - de har stemt fram partier som AfD. Det offentlige ordskiftet har blitt ekstremt mye hardere og mer hatefult de siste årene. Men det pågår jo noen kamper intern i AfD ettersom jeg har forstått. Kanskje ville de moderert seg kraftig dersom de faktisk kom til makten. Jeg tror det ikke, men hvem vet. Kanskje blir vi alle ved et under bestøvet fra oven av ett eller annet fredselskende gullregn slik at harmonien brer seg over kloden. Lov å drømme OK - dette var jo en avsporing. Tråden handler om Israel/Palestina Selvfølgelig eksisterer det ekstremister. Men dem har særdeles lite makt til å kunne gjøre noe. Dem kan aldri gå tilbake til tiden med gestapo og full makt over individer lengre. Og det samme vil skje med khamas etter at dem har mistet muligheten til å kunne indoktrinere uskyldige barnesinn. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 21. april #1079 Del Skrevet 21. april Pippi Lotta skrev (3 timer siden): Sory, men om du sliper en bombe på et barn som dør av bomben, da dreper du faktisk barnet! Vet ikke om du har giddet å lese blogginnlegget til Harris, håper det. Men uansett kommer vi ikke bort i fra at Hamas har rigget situasjonen slik at et uforholdsmessig antall sivile blir drept. Og at dette er med på å øke hatet mot Israel og i sin tur jøder, som igjen gir Hamas et overtak i propagandakrigen. Det er en enorm moralsk avgrunn mellom IDF og Hamas. Det er en avgrunn mellom å bombe ihjel 10 barn som uheldigvis befinner seg i nærheten av Hamas-stridende, og å drepe 1 barn ved bevisst å gå inn på rommet dets og med INTENSJON å skyte det eller kvivdrepe det. Gjerne mens andre familiemedlemmer ser på for å bedrive psykisk tortur. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callisto83 Skrevet 21. april #1080 Del Skrevet 21. april Duraton skrev (25 minutter siden): Selvfølgelig eksisterer det ekstremister. Men dem har særdeles lite makt til å kunne gjøre noe. Dem kan aldri gå tilbake til tiden med gestapo og full makt over individer lengre. Og det samme vil skje med khamas etter at dem har mistet muligheten til å kunne indoktrinere uskyldige barnesinn. Jeg er uenig. Gi Europa 10 år med ekstrem økonomisk krise og fattigdom, og du skal se at udyret våkner igjen. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå