Gå til innhold

Opphavet til Black Pill hysteriet som foregår nå?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kanskje litt merkelig sted å lage denne tråden, men mods kan flytte den om de føler det er best

Jeg vil spør om deres teorier om hvorfor, i ca de 4 siste årene,
har sett en økning i Black Pilled-videoer etc på sosiale medier.
Siden 2020, florerer nettet over videoer om hvor forferdelig dating er blitt,
hvor "dårlige" menn og kvinner er (kvinner klandres mest) og slik. 
Nå så er det slik at internett får det til å se ut som der er en krig mellom menn og kvinner.
Selvfølgelig, har dette også resultert i økt interesse i dating-guruer og tilsvarende.

Hva var det egentlig, spesifikt, som satte igang denne bølgen? Spekuler

Anonymkode: dfe18...caf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det begynte med sosiale medier og dating apps som Tinder, og at de har en ide om at kvinner kan velge og vrake blant menn som bomber dem med meldinger fordi hvemsomhelst kan nå opprette en Instagram-konto fra en landsby i kaukasus og få 100000 menn etter seg, spesielt etter COVID.

Så da må man være styrtrik, ha sixpack og hårfeste ned i øynebrynene for å få napp. 😋

Det er noe sannhet i det, MEN det er virkelige mennesker det er snakk om, og kvinner er som de alltid har vært og beveger seg rundt i verden og man kan møte dem. Det er bare selvmedlidenhet på steroider som fører til at ingen jobber med seg selv og velger heller å klage. Det er jo den lette løsningen.

Disse damene med masse følgere må i butikken og liker å gå ut osv, så man kan støte på dem i det virkelige liv og kanskje de er interessert. Men det er ikke til å stikke under en stol at det har blitt økt konkurranse med følgerne hennes på Instagram

Endret av Betasuppe
  • Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betasuppe skrev (3 minutter siden):

Hvemsomhelst kan nå opprette en Instagram-konto fra en landsby i kaukasus og få 100000 menn etter seg

😅🤣 ren poesi

Jeg tenker at det som kan være farlig med slike influencere er at de kan
lett overbevise sårbare/usikre menn til å tro på en realitet som ikke er sant 😮
Ganske merkelig siden en bare behøver å gå ut på kjøpesenteret eller by'n.
En vil raskt legge merke til kjærestepar som overhodet ikke matcher det internett sier.
Du har par med totalt forskjellig "league" på utseendet, og noen har til og med radikalt annerledes status

Anonymkode: dfe18...caf

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at slikt innhold kommer og går i bølger gjennom tidene, men det blir mer synlig i sosiale medier. Vil anta at om 5 år er det helt ut, også kommer det tilbake om 10-15 år igjen. Også blir det ut.

Tenker det beste er å gjøre som man selv vil. Enten man vil være en tradwife, incel eller alphamale. Så lenge man ikke skader noen og finner noen med like verdier, kjør på.

Anonymkode: 265d0...19f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke hørt om black pill før. Noen fordeler er det med å ikke være aktiv på såkalte sosiale medier.

Anonymkode: 1a778...6f4

  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange opplever nok at dating, og forholdet mellom kjønnene har forandret seg, og det er naturlig å lete etter årsaker, og noen å legge skylden på. Det som er greia, er jo at noen vil slå mynt på det, og skape enda mer polarisering. Sett folk opp mot hverandre, og det åpner markeder.  

Anonymkode: 5f06e...cd4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kulturforskjeller mellom kjønn er like gamle som menneskeheten selv. Men har blitt mer og mer synlig og offentlig diskutert jo mer moderne samfunnet har blitt. 

Jeg synes det er mange trender som slår inn samtidig.

Mange jenter oppdras til å ha en helt virkelighetsfjern tro på egen verdi og fortreffelighet og får dem til å mene de fortjener kun det beste av det beste og helst uten egen innsats. Andre jenter oppdras til å jobbe hardt og klare seg selv finansielt og emosjonelt. 

Gutter/menn oppdras som slubberter og får tredd over hodet en arvesynd fra mannlig dominans i samfunnet og sees på som potensielle problemer inntil det motsatte er bevist. Andre menn oppdras til å jobbe hardt og klare seg selv finansielt og emosjonelt. 

Begge disse trendene har skapt skoletapere og problemer på begge sider. Men har også banet vei for kyniske vinnere, slik at man hos begge kjønn har en viss polarisering.

Legg til dating-tjenester som legger til rette for en mye mer kynisk og transaksjonell dating for såkalte "maximizere" (de som konstant alltid holder utkikk etter en oppgradering til bedre partner enn den de har nå ) så har du en gjeng "vinnere" som dater hverandre, og av og til tar et hvileskjær med litt enkelt moro med de som ikke har draget. Og samtidig en gjeng tapere som nesten aldri får noe date. 

Legg til tik tok og andre plattformer hvor man kan klage høylytt om dette og skape ekkokamre hvor alle som er misfornøyde kan gjenta hverandre og bruker hverandres videoer, og aktiv misbruk av statistikker, som "kilder" når de forsøker å skape en "sannhet", så får du polarisering og miljøer med ekstreme meninger. 

Demografisk sett tror jeg disse miljøene er ganske små og lite representative for befolkningen men de får uforholdsmessig mye oppmerksomhet fordi det er spennende stoff og enkelt å følge. 

Morsomt eksempel på disse bullshit diskusjonene her:

https://vm.tiktok.com/ZGe21MY9j/

 

Anonymkode: d211c...552

  • Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moderne feminisme kombinert med dating apper fucket opp samfunnet for mye. Da ble det naturlig med forklaringer. (Black pill, red pill,osv..)

Anonymkode: ff5d1...372

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Moderne feminisme kombinert med dating apper fucket opp samfunnet for mye. Da ble det naturlig med forklaringer. (Black pill, red pill,osv..)

Anonymkode: ff5d1...372

Forklaringene er feil. 

Anonymkode: 6600d...f8a

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir bare mer og mer enig med red pill til tross for at jeg selv er kvinne. Woke og tredje+fjerde bølgen men feminisme øddelegger mer for samfunnet enn det gjør nytte. Det skaper altfor sensitive og udugelige sytete mennesker som bare vil ha, ha og ha uten å gjøre noe for det. Bare søk på youtube etter hilarious woke videos så får du se mye... trist galskap. Er det slik vi vil samfunnet skal bli? Ta deg en runde og se.

Anonymkode: 8de68...578

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg blir bare mer og mer enig med red pill til tross for at jeg selv er kvinne. Woke og tredje+fjerde bølgen men feminisme øddelegger mer for samfunnet enn det gjør nytte. Det skaper altfor sensitive og udugelige sytete mennesker som bare vil ha, ha og ha uten å gjøre noe for det. Bare søk på youtube etter hilarious woke videos så får du se mye... trist galskap. Er det slik vi vil samfunnet skal bli? Ta deg en runde og se.

Anonymkode: 8de68...578

Du burde utvide søket ditt til andre kategorier av hilarious, så finner du fort ut at det er ikke en eneste gruppe i verden som ikke inneholder idioti. 

Red pill trenger ikke være satt opp som humor for å være galskap en gang, det er serriøst de dummeste menneskene jeg har hørt åpne munnen. 

Anonymkode: 6600d...f8a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange menn inkludert meg selv sliter med ensomhet. 

Menn generelt sett har ikke emosjonelt støttende vennskap. Vennskapene er mer fokusert rundt aktiviteter. 

Så vi er mer avhengig av en partner enn det jeg har inntrykk av at de fleste kvinner er. 

Kombinere man dette med online dateing som hovedplattform for å finne en partner. Der et mindretall av men for veldig mye av oppmerksomheten. 

Ender man med en stor gruppe menn som sliter med utenforskap og de problemene som kommer med en slik situasjon. 

Noen av disse ender opp med å hate kvinner, og noen tar livet av seg. 

Trist men et problem som det virker som vi ikke ønsker å ta tak i. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen forklare hva «black pill» betyr??

Anonymkode: 4490c...08a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, AnonymBruker said:

Kan noen forklare hva «black pill» betyr??

Anonymkode: 4490c...08a

Noen som har gitt opp alt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aldri hørt om før. 

men lever man lenge nok i en slags "boble" på spesifikke sosiale medier, så blir man kanskje litt for farget av ting man ser der. Men det behøver ikke å være på samme måte overalt ellers altså...   

Anonymkode: 1ecda...028

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje man heller skulle ha logget seg ut av sosiale medier og ikke aktivt oppsøke dette på YT? Høres oppkonstruert ut. Jeg har aldri hørt om begrepene eller problemstillingene, og lever veldig lykkelig uvitende om begge deler. 

Anonymkode: 93f74...c66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er ikke kjent med bevegelsen/hysteriet som nevnes, men når det gjelder tematikken tror jeg mye av det åpenbare, som apper, sosiale medier, internett, osv. allerede er nevnt. Jeg tror også en på en måte har nådd en form for kritisk masse på internett, der de små "stikkene" en kanskje særlig ser mot menn i mer etablerte medier i dag får mer radikale motstykker. 

Samtidig tror jeg noe av "driven" mer alternative synspunkter har fått kan handle om at en over tid har fortalt unge en del "sannheter" som ikke nødvendigvis står seg like godt i virkeligheten, og at en del dermed lettere lar seg trekke lenger når de oppdager at det de trodde ikke stemte. Eksempelvis tror jeg det kan være en god del unge som blir overrasket når de oppdager kjønnsforskjeller de kanskje ikke kjente til eller fikk høre ikke var reelle, og som da kan begynne å betvile mer av det de har trodd eller tenke forskjellene er enda større. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sadpanda skrev (11 timer siden):

Mange menn inkludert meg selv sliter med ensomhet. 

Menn generelt sett har ikke emosjonelt støttende vennskap. Vennskapene er mer fokusert rundt aktiviteter. 

Så vi er mer avhengig av en partner enn det jeg har inntrykk av at de fleste kvinner er. 

Kombinere man dette med online dateing som hovedplattform for å finne en partner. Der et mindretall av men for veldig mye av oppmerksomheten. 

Ender man med en stor gruppe menn som sliter med utenforskap og de problemene som kommer med en slik situasjon. 

Noen av disse ender opp med å hate kvinner, og noen tar livet av seg. 

Trist men et problem som det virker som vi ikke ønsker å ta tak i. 

De er jo langt nede, og da er det vanskelig å være glad. Men ser ikke hvordan de skal kunne skape relajsoner med et så ugenerøst sinn når det kommer til omtanke, nysgjerrighet, glede osv, for kvinner. Du kan ikke møte noen når du hater dem, da er det der starten på løsningen ligger. 

Menn må bli flinkere til å være der for hverandre først og fremst, å da mener jeg på en positiv måte, slik du nevner mange av dere ikke er. Det er synd det er slik. 

Å være mindre på Internett og prøve å være sosial i det virkelige liv er også positivt tror jeg. 

Anonymkode: 6600d...f8a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

De er jo langt nede, og da er det vanskelig å være glad. Men ser ikke hvordan de skal kunne skape relajsoner med et så ugenerøst sinn når det kommer til omtanke, nysgjerrighet, glede osv, for kvinner. Du kan ikke møte noen når du hater dem, da er det der starten på løsningen ligger. 

Menn må bli flinkere til å være der for hverandre først og fremst, å da mener jeg på en positiv måte, slik du nevner mange av dere ikke er. Det er synd det er slik. 

Å være mindre på Internett og prøve å være sosial i det virkelige liv er også positivt tror jeg. 

Anonymkode: 6600d...f8a

Det å hate kvinner er åpenbart lite produktivt. 

Men jeg tror mange mest av alt hater seg selv. En ser ikke noe håpe for fremtiden. Man føler seg ekskludert fra samfunnet uten muligheter til å ta del i livet gleder. En får bare oppleve det negative. Det er i hvert fall slik jeg føler det. 

Det er vanskelig for enkelt individer å forandre hvordan menn relaterer til hverandre. Spesielt for individer som faller uten for og slik sett har lav sosial status. 

Selvfølgelig bra å komme seg ut, noe jeg gjør så ofte som mulig. Men min opplevelse er at interaksjonen med andre folk stor sett ender i overfladisk meningsløst pjatt. Uansett bedre enn å bare sitte hjemme men lagt fra meningsfylt. 

Internett Gaming trening denne typen solo aktiviteter er et nytting verktøy for å holde de negative takene på avstand da en ofte ender med å være ålene. Spesielt i perioder som andre ser på som høydepunkter som ferie og høytider. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Sadpanda said:

Det å hate kvinner er åpenbart lite produktivt. 

Men jeg tror mange mest av alt hater seg selv. En ser ikke noe håpe for fremtiden. Man føler seg ekskludert fra samfunnet uten muligheter til å ta del i livet gleder. En får bare oppleve det negative. Det er i hvert fall slik jeg føler det. 

Det er vanskelig for enkelt individer å forandre hvordan menn relaterer til hverandre. Spesielt for individer som faller uten for og slik sett har lav sosial status. 

Selvfølgelig bra å komme seg ut, noe jeg gjør så ofte som mulig. Men min opplevelse er at interaksjonen med andre folk stor sett ender i overfladisk meningsløst pjatt. Uansett bedre enn å bare sitte hjemme men lagt fra meningsfylt. 

Internett Gaming trening denne typen solo aktiviteter er et nytting verktøy for å holde de negative takene på avstand da en ofte ender med å være ålene. Spesielt i perioder som andre ser på som høydepunkter som ferie og høytider. 

Syns du er flink til å beskrive hvordan det føles for oss menn, og jeg føler det likedan. Jeg er ikke egentlig "lavstatus" da jeg har høyere utdanning, god jobb, godt trent kropp og mye slikt overfladisk på plass, men får ikke ta del i livets gleder i form av meningsfylte relasjoner og tilhørighet.

Har etterhvert mange aktivitetsvenner slik du skrev lenger oppe, men få venner hvor relasjonen vår er i fokus. De fleste rundt er opptatt med karriere eller barn.

Jeg har lært at gaming er et nødvendig onde for å få følelsene på avstand når det er som verst, og så heller stå i det når ting er litt bedre igjen. For det meste går ting greit, men det er lett å la bitterheten få fotfeste når man ser damer overalt klage på at menn oppfører seg som dritt og at menn flest må skjerpe seg. De mennene som er single, og pene nok til å bli valgt gang på gang av kvinner, de må skjerpe seg. Er man ikke pen nok, som meg, så er det flust av ordentlige menn, men det betyr ingenting så lenge man ikke innfrir en viss utseendestandard. Sånn sett er kravene til menn kanskje høyere enn noensinne (utseendemessig) og lavere enn noensinne (personlighetsmessig) på samme tid, paradoksalt nok som det er.

Anonymkode: 98786...9da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...