Gå til innhold

Luka fortsetter reisen


Luka_S

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Huff, denne uka ble det bare tull. Alt for mye snop og snacks i helga, og så seinvakter mandag og tirsdag. Da gadd jeg selvfølgelig ikke trene, så første økt ble først i går.

I dag fikk vi beskjed om at et nært familiemedlem har blitt akutt syk og trolig kommer til å dø i nær framtid, så alt ble bare litt sånn up in the air for øyeblikket. 

Vi får se hvilke tall som dukker opp på vekta i morgen, men det blir sikkert ikke noe lystig tall. 😛

Litt positivt er at jeg var hos legen i går på årskontroll, og alle blodprøver og blodtrykk var fint. Han synes også at nedgang på 10 kg i 2023 var helt innafor, så vi ble enige om at jeg skulle bruke opp "lageret" mitt av Saxenda og så eventuelt gå over til Wegovy etterpå. Det skal bli interessant å se om det er noen forskjell i effekten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei uff da, så trist å høre om familiemedlemmet ditt :trøst: Det er helt klart det viktigste fokuset nå, så ta vare på deg selv og andre rundt nå. Hvis du ikke tror å gå på vekten i morgen "gir deg noe" i form av en god følelse, så er det jo mulig å bare droppe det. Følelsen er viktigere enn selve tallet. Så kan du heller titte på den neste uke heller.

Supert at alle prøvene hos legen er bra :duskedame:

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff så trist med familiemedlemmet ditt  :klem3:

Men supert med gode blodprøver :yvonne: Det hjelper å gå ned i vekt, det har jo jeg også erfart.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-- 2024 --
Vekt 01.01.24 - 108,9 kg (+2,9 kg, totalt -30 kg)
Vekt 05.01.24 - 107,1 kg (-1,8 kg, totalt -31,8 kg)
Vekt 12.01.24 - 106,2 kg (-0,9 kg, totalt -32,7 kg)
Vekt 19.01.24 - 106,0 kg (-0,2 kg, totalt -32,9 kg)

Takk for det, @Amatariel og @Wit. Det er en sånn situasjon hvor vi egentlig tenker at vedkommende har godt av å få slippe, siden de har vært syk (på en annen måte) i mange år. Men likevel er det jo trist.

I dag ble det bare 0,2 kg ned, men det er iallfall ikke opp! Godt å slippe røde tall før januar er fullført, liksom.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hva du mener :klem3:

Men gratulerer med nedgangen da! Er jo kjempebra at det ikke er opp, når livet tross alt ellers tar litt over.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med nedgang tiltross tunge tider. 
Ta vare på deg selv!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det var trist å høre, @Luka_S ❤️ Håper at du har fine folk rundt deg! 

(og grattis med nedgang! Det er ikke alle perioder i livet at det er så viktig med vektnedgang, men er nok uansett allright å slippe å gå opp mye)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-- 2024 --
Vekt 01.01.24 - 108,9 kg (+2,9 kg, totalt -30 kg)
Vekt 05.01.24 - 107,1 kg (-1,8 kg, totalt -31,8 kg)
Vekt 12.01.24 - 106,2 kg (-0,9 kg, totalt -32,7 kg)
Vekt 19.01.24 - 106,0 kg (-0,2 kg, totalt -32,9 kg)
Vekt 26.01.24 - 105,8 kg (-0,2 kg, totalt -33,1 kg)

Fredag og tid for veiing! Som før sagt, det raser ikke akkurat ned, det her. Men ned er ned, jeg er superhappy så lenge det ikke er røde tall.

Uka har vært forholdsvis bra, trening x 3 og treningsmål oppnådd. Har hatt noen "røde" dager med kakespising pga avslutning på jobben og bursdagsfeiring, men sånt må man jo bare regne med. Vi fikk oss jo også en støkk forrige uke på grunn av familiemedlemmet som ble veldig syk, men heldigvis viste det seg at det går mye bedre enn fryktet.

Jeg kom plutselig på at jeg skulle finne fram målebåndet, og det var jammen meg en positiv overraskelse! Siste registrerte måling av midje på Lifesum (husker ikke når det var), var på 116 cm. I dag var det 111 cm! Så selv om jeg ikke ser det selv, så krymper jeg sakte men sikkert. 

God helg, alle sammen! 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det raser kanskje ikke nedover, men du skal ha uendelig med skryt for å ha holdt det gående så lenge! På en måte kan man jo si du er i mål, for dette er ingen diett, dette er en livsstilsendring, og du er superflink🤩 Blir så imponert over alle her inne som ikke gir seg, for det er skuffene når man føler det går sakte, men likevel så holder du på💪🏼 det motiverer iallfall meg🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt en bragd å komme seg igjennom januar uten røde tall!! 0,2 ned er veldig mye bedre enn mine 0,2 opp :fnise:

Amazing å klare treningsmål! Hurra! Og livet skjer, så blir glad når jeg hører du omfavner det med litt kake og den type kos. Tror det er nøkkelen til å klare å holde ut så lenge. Jeg har en kollega som er på skikkelig streng diett nå, og hun unner seg nada. Nesten piner seg igjennom måltidene, og unngår alt gøy. Takket til og med nei til en venninnetur til London siste helga i januar her, fordi diettukene ikke er ferdig da. Får litt vondt inni meg...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Amatariel Skulle ønske jeg var litt flinkere til å si nei takk, men sånn som kollegaen din holder på, har jeg absolutt ikke lyst til å leve! Jeg er så tullete glad i mat, at det er store deler av livsgleden for meg. Så hvis et ekstra kakestykke i ny og ne gjør at jeg går litt saktere ned i vekt, så får det bare være. Jeg klarer ikke å pine meg. 

Nå skal jeg faktisk snart på spinning, tenkte jeg skulle være litt lur og legge inn en treningsøkt før cheat dayen for å se om det får litt mer fart på nedgangen. 😅

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Over 3 kg ned i januar er knallbra, og det ligger det mye arbeid bak, @Luka_S 💪🏻 Blir veldig imponert av at du når treningsmål og fortsetter å stå på selv når livet har opp- og nedturer og kakedager. Håper du har hatt en fin helg. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KaBom skrev (5 timer siden):

Over 3 kg ned i januar er knallbra, og det ligger det mye arbeid bak, @Luka_S 💪🏻 Blir veldig imponert av at du når treningsmål og fortsetter å stå på selv når livet har opp- og nedturer og kakedager. Håper du har hatt en fin helg. 😊

Tusen takk! 

Har hatt en kjempefin helg, ble spinning både lørdag og søndag, så da får vi se om det gjør at helgens utskeielser ikke gir så enormt utslag på vekta neste fredag. 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok meg litt tid, men titta innom nå. Ser vi hadde nesten likt utgangspunkt vektmessig (jeg var 140 kg for en del år tilbake), men du har kommet mye lenger enn meg mentalt. Jeg synes det er kjempevanskelig å finne balansen mellom vektnedgang og "livet", altså tillate feks kake ved anledning uten at jeg føler det ødelegger for meg, og siden dagen først er ødelagt så kan jeg da like gjerne fucke det skikkelig til og spise 3 pottisposer liksom. Litt overdrevet, men såklart. Du har vel finni en livsstil, og det er vel målet i grunn? 😃 Flinkis!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

krympe skrev (3 timer siden):

Tok meg litt tid, men titta innom nå. Ser vi hadde nesten likt utgangspunkt vektmessig (jeg var 140 kg for en del år tilbake), men du har kommet mye lenger enn meg mentalt. Jeg synes det er kjempevanskelig å finne balansen mellom vektnedgang og "livet", altså tillate feks kake ved anledning uten at jeg føler det ødelegger for meg, og siden dagen først er ødelagt så kan jeg da like gjerne fucke det skikkelig til og spise 3 pottisposer liksom. Litt overdrevet, men såklart. Du har vel finni en livsstil, og det er vel målet i grunn? 😃 Flinkis!

Hei, takk for at du titter innom! 😊

Vet ikke helt om jeg har funnet den balansen ennå, altså, men jobber jo med det hver dag. Nå har jeg jo drahjelp i Saxenda (men gikk ned 25 kg på egen hånd først!), så selv om jeg til tider har lyst til å spise tre pottisposer så er det nesten fysisk umulig. Men det mentale er forferdelig vanskelig å snu, jeg har fortsatt ikke helt forstått hvor lite jeg kan spise før jeg blir overmett, men det begynner å gå opp for meg nå, tror jeg. 😅

Har jo gått både opp og ned siden jeg begynte på vektnedgangen, så har kanskje lært meg å være tålmodig og ikke gi opp selv om det går "feil vei"? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luka_S skrev (På 31.1.2024 den 0.12):

Hei, takk for at du titter innom! 😊

Vet ikke helt om jeg har funnet den balansen ennå, altså, men jobber jo med det hver dag. Nå har jeg jo drahjelp i Saxenda (men gikk ned 25 kg på egen hånd først!), så selv om jeg til tider har lyst til å spise tre pottisposer så er det nesten fysisk umulig. Men det mentale er forferdelig vanskelig å snu, jeg har fortsatt ikke helt forstått hvor lite jeg kan spise før jeg blir overmett, men det begynner å gå opp for meg nå, tror jeg. 😅

Har jo gått både opp og ned siden jeg begynte på vektnedgangen, så har kanskje lært meg å være tålmodig og ikke gi opp selv om det går "feil vei"? 

Tålmodighet er vel en av de viktigste nøklene i denne prosessen, så det er ingen liten seier å lære seg det. Gleder meg til å følge med videre, kanskje jeg lærer litt tålmodighet jeg også 😃

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-- 2024 --
Vekt 01.01.24 - 108,9 kg (+2,9 kg, totalt -30 kg)
Vekt 05.01.24 - 107,1 kg (-1,8 kg, totalt -31,8 kg)
Vekt 12.01.24 - 106,2 kg (-0,9 kg, totalt -32,7 kg)
Vekt 19.01.24 - 106,0 kg (-0,2 kg, totalt -32,9 kg)
Vekt 26.01.24 - 105,8 kg (-0,2 kg, totalt -33,1 kg)
Vekt 02.02.24 - 105,0 kg (-0,8 kg, totalt -33,9 kg)

 

Denne uka ble det et mye bedre resultat enn jeg hadde sett for meg, for jeg har jo selvfølgelig (som alltid) sneket meg på vekta før fredag. Da så det ikke så lovende ut, men i dag var det jo veldig fine tall! 105 kg er jo faktisk et delmål, som jeg så for meg å nå i mai i fjor eller noe sånt! Nå setter jeg nytt delmål på 100 kg, men klok av skade orker jeg ikke å sette noen deadline, hehe. Det hadde vært fint å nå det til påske, men jeg tør ikke når jeg ser hvor lang tid det har gått mellom de forrige delmålene. Det blir når det blir, tenker jeg vi sier!

Det ble tre treningsøkter denne uka også. Jeg hadde egentlig tenkt å gå for fire, men jeg var så sykt trøtt i går at jeg bare orket ikke å dra på spinning før jobb. Jeg hadde også fire dager på rad med spinning på fredag til og med mandag, så på tirsdag måtte jeg også ha en hviledag. Har lovet meg selv at jeg ikke skal bli oppgitt når jeg er "lat" og prioriterer hvile framfor trening. Kroppen trenger hvile også!

Ellers har det vært en grei uke, ingen spesielle utfordringer, egentlig. Har gått litt bananas på nettshopping denne uka, da, det er så morsomt å kjøpe nye klær når man faktisk føler seg litt fin i dem! Og at klærne passer når man prøver dem på! Blir nok forhåpentligvis mye utskiftning av garderobe framover, men det er jo bare herlig (men dyrt!).

Ha en god helg, folkens! 😎

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luka_S skrev (22 minutter siden):

-- 2024 --
Vekt 01.01.24 - 108,9 kg (+2,9 kg, totalt -30 kg)
Vekt 05.01.24 - 107,1 kg (-1,8 kg, totalt -31,8 kg)
Vekt 12.01.24 - 106,2 kg (-0,9 kg, totalt -32,7 kg)
Vekt 19.01.24 - 106,0 kg (-0,2 kg, totalt -32,9 kg)
Vekt 26.01.24 - 105,8 kg (-0,2 kg, totalt -33,1 kg)
Vekt 02.02.24 - 105,0 kg (-0,8 kg, totalt -33,9 kg)

 

Denne uka ble det et mye bedre resultat enn jeg hadde sett for meg, for jeg har jo selvfølgelig (som alltid) sneket meg på vekta før fredag. Da så det ikke så lovende ut, men i dag var det jo veldig fine tall! 105 kg er jo faktisk et delmål, som jeg så for meg å nå i mai i fjor eller noe sånt! Nå setter jeg nytt delmål på 100 kg, men klok av skade orker jeg ikke å sette noen deadline, hehe. Det hadde vært fint å nå det til påske, men jeg tør ikke når jeg ser hvor lang tid det har gått mellom de forrige delmålene. Det blir når det blir, tenker jeg vi sier!

Det ble tre treningsøkter denne uka også. Jeg hadde egentlig tenkt å gå for fire, men jeg var så sykt trøtt i går at jeg bare orket ikke å dra på spinning før jobb. Jeg hadde også fire dager på rad med spinning på fredag til og med mandag, så på tirsdag måtte jeg også ha en hviledag. Har lovet meg selv at jeg ikke skal bli oppgitt når jeg er "lat" og prioriterer hvile framfor trening. Kroppen trenger hvile også!

Ellers har det vært en grei uke, ingen spesielle utfordringer, egentlig. Har gått litt bananas på nettshopping denne uka, da, det er så morsomt å kjøpe nye klær når man faktisk føler seg litt fin i dem! Og at klærne passer når man prøver dem på! Blir nok forhåpentligvis mye utskiftning av garderobe framover, men det er jo bare herlig (men dyrt!).

Ha en god helg, folkens! 😎

Gratulerer med kjempebra resultat denne uken! Vel fortjent med litt nye klær på denne reisen 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...