Gå til innhold

Luka fortsetter reisen

Luka_S

Anbefalte innlegg

Åå føler med deg! Noen ganger føles det uoppnåelig å nå sine mål :( :klem3: Når man står sånn og stamper... Men jeg tror du bare må tenke at mensen her faktisk spiller en stor rolle denne uken. Og tenke på at de sorte tallene er høyere enn de røde :nikke: Men, jeg forstår godt frustrasjonen din. Vi er flere :klem:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner veldig godt at det er frustrerende :klem3: Håper det plutselig løsner litt igjen, men mensen bruker å spille en ganske stor rolle her i hvertfall. Så håper neste uke gir deg tall du ønsker igjen 👍

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriiiik, jeg var på vekta etter denne helga med utdrikningslag, og jeg døøøør! Kommer aldri til å klare å gå ned i vekt med den sommeren som står for døra med alle sine festligheter. Nå er det noe hver eneste måned fram til august, dette kommer til å gå åt skogen. 🫠

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: 
Kanskje du kan prøve å holde vekten/ikke gå opp så mye, og ikke fokusere på vektnedgang akkurat i sommer? Det skal nok være fullt mulig å ha det veldig gøy uten å måtte gå opp så mye i vekt. (Helt sikkert mulig å gå ned i vekt også, men det krever nok en spesiell innstilling og moderat inntak av diverse. Alkohol gjør det kanskje ekstra vanskelig...)

Du sier det er "noe hver eneste måned". Betyr det èn gang i måneden, eller hver helg-ish? For hvis man f.eks skal i et bryllup i juni, så er jo det bare èn av fire helger. Om man har ekstra fokus på vektnedgang de tre andre ukene, så bør det gå helt fint om man går opp litt den ene uken det skjedde noe spesielt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (43 minutter siden):

:klem: 
Kanskje du kan prøve å holde vekten/ikke gå opp så mye, og ikke fokusere på vektnedgang akkurat i sommer? Det skal nok være fullt mulig å ha det veldig gøy uten å måtte gå opp så mye i vekt. (Helt sikkert mulig å gå ned i vekt også, men det krever nok en spesiell innstilling og moderat inntak av diverse. Alkohol gjør det kanskje ekstra vanskelig...)

Du sier det er "noe hver eneste måned". Betyr det èn gang i måneden, eller hver helg-ish? For hvis man f.eks skal i et bryllup i juni, så er jo det bare èn av fire helger. Om man har ekstra fokus på vektnedgang de tre andre ukene, så bør det gå helt fint om man går opp litt den ene uken det skjedde noe spesielt.

Det er noe iallfall annenhver uke fra mai og utover, så jeg ser for meg at det blir ganske frustrerende å skulle balansere slanking med å ønske å delta fullt ut på slike tilstelninger. Kanskje jeg bare skal fokusere på å holde vekta, ja. Jeg må tenke på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner :klem3: Slike perioder er noe av det vanskeligste syns jeg også nemlig.gif.b40f6e7e4518729ad6629fa7f5adb705.gif
Beste rådet jeg kan gi nå i forkant er å tenke godt over de forskjellige utfordringene i forkant. Er det noe som kan planlegges slik at "skaden reduseres"? Og prøv å tenk på hvilken følelse du ønsker å sitte med i slutten av august.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner deg godt :klem3: Jeg har også mange uker fremover nå der mye skjer. Reiser på jobb, reiser privat, fridager osv.

MEN, får prøve å gjøre så godt vi kan 😉

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Påske -

Vekt 05.04.24 - 106,0 kg (+0,8 kg, totalt -32,9 kg)
Vekt 12.04.24 - 105,1 kg (-0,9 kg, totalt -33,8 kg)
Vekt 19.04.24 - 105,6 kg (+0,5 kg, totalt -33,3 kg)
Vekt 26.04.24 - 109,4 kg (+3,8 kg, totalt -29,5 kg)

:vekt:

Jaja, nå er det så ille at det ikke kan bli verre. Får bare satse på at det går ned og at easy come er easy go.

For å prøve å komme med en forklaring på det her skrekktallet, eller en unnskyldning eller hva man skal kalle det, så kan det nok oppsummeres slik:

• Mye alkohol
  • Mye mat
  • Mye snacks og godter
  • Mye salt mat
  • Lite trening og bevegelse
  • Pause på Saxenda

Jeg har hatt pause fra Saxenda siden forrige torsdag, både fordi jeg skulle på utdrikningslag og at jeg ikke ville ha kluss med alkohol og greier, og delvis fordi jeg synes det går så sakte ned at jeg ville ha en pause for å se om det kunne "resette" effekten litt. Har tenkt å starte opp igjen på en lavere dose på mandag, og håper det vil gi bedre effekt.

Nåh. Jeg får bare trøste meg med det at jeg i det minste har hatt det skikkelig gøy og at utdrikningslaget var en dundrende suksess! Så håper jeg på at neste uke gir morsommere tall på vekta.

God helg! 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klem til deg, og jeg tenker som deg at easy come, easy go. 
Regner ned det er vann du har blitt fylt av, og det er jo ‘lett’ å bli kvitt. 
Bra du har hatt ei trivelig uke da i det minste. Så får du ‘resatt’ litt i neste uke. 
God helg

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjukkis skrev (18 minutter siden):

Klem til deg, og jeg tenker som deg at easy come, easy go. 
Regner ned det er vann du har blitt fylt av, og det er jo ‘lett’ å bli kvitt. 
Bra du har hatt ei trivelig uke da i det minste. Så får du ‘resatt’ litt i neste uke. 
God helg

Tror det er mye vann, ja. Er så "bloated" at jeg nesten ikke får av meg ringen, og den pleier nesten å være løs til vanlig. Så satser på at mye forsvinner snart. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ja, skjønner godt at dette ikke var noe hyggelig tall å se. Det beste hadde kanskje vært å bare ikke veie seg for å slippe en sånn "nedtur"... for det er jo virkelig ikke sånn at du har lagt på deg denne summen :klem3: Du har jo helt rett i dine refleksjoner over årsaken, så håper du tar det til deg mer enn noe annet. Salt mat og alkohol er vektens uvenn for å si det sånn!

Hvis du klarer å finne hesten, og kommer deg tilbake på den nå så raskt som mulig, så tror jeg  du rister av deg dette tallet veldig raskt. Jeg leter selv etter min hest, så kanskje vi får starte på'n igjen sammen :fnise:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (4 timer siden):

Uff ja, skjønner godt at dette ikke var noe hyggelig tall å se. Det beste hadde kanskje vært å bare ikke veie seg for å slippe en sånn "nedtur"... for det er jo virkelig ikke sånn at du har lagt på deg denne summen :klem3: Du har jo helt rett i dine refleksjoner over årsaken, så håper du tar det til deg mer enn noe annet. Salt mat og alkohol er vektens uvenn for å si det sånn!

Hvis du klarer å finne hesten, og kommer deg tilbake på den nå så raskt som mulig, så tror jeg  du rister av deg dette tallet veldig raskt. Jeg leter selv etter min hest, så kanskje vi får starte på'n igjen sammen :fnise:

Jeg blir gjerne med opp på hesten, jeg! 🫡

Startet opp igjen med Saxenda i går, og i morges har jeg vært på spinning. Så håper jeg at jeg greier å holde meg til et sunnere kosthold. Fikk helt dilla i går og søkte rundt på tiktok etter meal prep-oppskrifter, så tenkte kanskje jeg skulle prøve å lage opp noen sunne middager og lunsjer å ha i bakhånd. For jeg er så utrolig matlei og lei av å finne på og lage mat hver dag, så når jeg står der og er kjempesulten og skal lage middag, blir det ofte noe raskt og ikke så sunt. Gikk inn på ikeas nettsider og bestilte flere små ildfaste former i går, så håper motivasjonen for å lage mat holder seg til de kommer i posten. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så utrolig kjipt når det går den veien selv om ikke alt er reelt liksom. Jeg blir også skikkelig frustrert sånn som det er nå og skjønner følelsen. MEN, vi er jo litt sta også, så vi skal komme oss videre ;) 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du ett tidspunkt du går på vekta hver dag? Hvis du ikke veier deg på cirka samme tid hver dag så kan det jo svinge en del  fra dag til dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wit skrev (1 time siden):

Det er så utrolig kjipt når det går den veien selv om ikke alt er reelt liksom. Jeg blir også skikkelig frustrert sånn som det er nå og skjønner følelsen. MEN, vi er jo litt sta også, så vi skal komme oss videre ;) 

Gir ikke opp, nei! Er et så uaktuelt alternativ å gi seg, for da vet jeg at det tar null tid å komme tilbake til der jeg var for fire år siden. 😬

bvp skrev (1 time siden):

Har du ett tidspunkt du går på vekta hver dag? Hvis du ikke veier deg på cirka samme tid hver dag så kan det jo svinge en del  fra dag til dag.

Ja, jeg veier meg til samme tid. 😊

I dag har jeg faktisk LØPT på tredemølle! JEG! Jaja, jogget litt sånn forsiktig, da. Men jeg syntes faktisk det var litt gøy, for jeg fikk det jo til, litt! Tok ikke på så høy fart, for jeg så på et sånt nybegynnerprogram for de som vil begynne å løpe at man skal starte nesten i gåfart først. Så det gjorde jeg. Men det var gøy å merke at jeg faktisk klarte 3 minutter jogg i intervaller. Uansett så er hovedsaken at jeg fant en treningsform jeg kan variere med så jeg ikke blir så møkka lei av spinning igjen. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å variere treningsformer skal du ikke se dumt på altså! For meg er det gull verdt. Plutselig er man drit lei det man har holdt på med de siste 5 ukene, og får nada ut av det, men får sååå mye glede av å prøve noe nytt🤩 Heia trening som du synes er morsomt😄

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Noldi skrev (2 minutter siden):

Å variere treningsformer skal du ikke se dumt på altså! For meg er det gull verdt. Plutselig er man drit lei det man har holdt på med de siste 5 ukene, og får nada ut av det, men får sååå mye glede av å prøve noe nytt🤩 Heia trening som du synes er morsomt😄

Takk! Var på spinning i dag, og det var gøy siden jeg ikke har trent meg "mett" på det de siste dagene. Og jeg kjenner at jeg gleder meg faktisk til å jogge på mølla i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woow du inspirerer ja! Løpe på tredemøller sånn som jeg har vegret meg for selv... siste halvåret har jeg tatt et minutt her og der når jeg går, men enn så lenge er jeg ingen løper nei. Men var motiverende å høre at du har begynt. Veldig sant at det er lurt å variere treningen! :nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Påske -

Vekt 05.04.24 - 106,0 kg (+0,8 kg, totalt -32,9 kg)
Vekt 12.04.24 - 105,1 kg (-0,9 kg, totalt -33,8 kg)
Vekt 19.04.24 - 105,6 kg (+0,5 kg, totalt -33,3 kg)
Vekt 26.04.24 - 109,4 kg (+3,8 kg, totalt -29,5 kg)

Vekt 03.05.24 - 106,7 kg (-2,7 kg, totalt -32,2 kg)

4 kg opp og 3 kg ned, det er jo typisk meg når det er slike happenings som dette. Vel, vel.

Det som er positivt denne uka er at kostholdet har vært greit. Men det beste har vært treningen. To økter med spinning og to økter med intervaller på tredemølle. Føler at jeg har fått en ny giv på trening nå, og er spent på om jeg ser noen bedring i løpeform etter hvert. Det eneste jeg er litt redd for er å starte for hardt og brått og få belastningsskader. Derfor tar jeg det veldig med ro ennå og pusher ikke for hardt. Det er så typisk meg å gå knallhardt ut og så få senebetennelse eller skader med en gang. Håper jeg greier å begrense meg!

Neste uke er det veldig travelt med mye som skjer både på jobb og fritid, så jeg vet ikke hvor mye jeg får trent. Tenker jeg sier at enhver treningsøkt blir en bonus, så tar vi det derfra. Skal også jobbe nå i helgen, så da blir det heller ikke noe trening.

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja se der ble mye av forrige ukes oppgang borte 😊 Veldig greit at du "fungerer" sånn. Og at du er rett tilbake til bra kosthold nå, masse trim osv. Kan ikke bli bedre. Jeg er sikker på at det vil gå videre nedover :nikke: Og skulle det bli vanskelig med trim og trening fremover, så husk at kostholdet er det viktigste.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...