Gå til innhold

Noen andre som er værfaste og ikke kommer seg på jobb i morra?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sjekk Instagram hvis du har det, prøv snørelaterte tagger :jepp: og #nrksørlandet #agderposten osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Da poster plutselig kg det på Facebook eller en avis snapper det opp, og vips ryker all anonymitet. Tror ikke det gitt. Eneste bildene jeg har er fra eget hus og nærområde, siden jeg ikke kommer meg noe sted. Men foran huset er brøytekanter på tre meter og det blåser friskt. 

Anonymkode: 2d72d...661

Copy then paste.

Anonymkode: ad2c0...922

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder snø kaoset på sør og østlandet?

Anonymkode: fe8f2...105

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir fort kaos her og når det kommer store snømengder på kort tid. Så nei, har mest sympati!

Anonymkode: cc7f5...4a5

  • Liker 3
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg synes det er søtt med søringer som ikke klarer å gå på jobb og skola når det er snø og minusgrader

Anonymkode: a5396...878

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utflytta nordlending her, bo på østlandet.

Full medfølelse. Det er mye snø på veldig kort tid, selv etter nordnorsk standard. Langt flere som blir påvirket også på sørlandet vs nordnorge.

Anonymkode: 7cf3c...336

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei..det er mye snø, og dere har jo heller ikke forventningen og ergo utstyret til å håndtere dette. 

Har du sett at en del hus i Tromsø har en slags tunnel som går fra utgangsdøra til garasjen, for å slippe å måke seg bort dit. 

Anonymkode: 2a32f...c00

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er få, de er litt som trolla i kommentarfeltene. 
Ler de av oss pga snømengder så sier det mer om de enn oss. Og at de er rimelig dumme som tror de kan sammenligne seg selv med oss :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søring som har bodd lenge i Nord.

Problemet i sør er tettheten. Om en bil får stopp så blir det umiddelbart lang kø. 

I Nord har vi i snitt bedre vinterbilder er mitt inntrykk. Større andel 4 hjulstrekk med skikkelige dekk. Dermed bedre forberedt. 

Anonymkode: 7e888...8fc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg ler ikke. Sjeldent vi får slike snømengder her også. Og når det kommer slike snømengder her nord blir det også fullstendig kaos, om det er en trøst🤭

Nordlendinger som absolutt må le av dere sørpå er bare så utrolig teit. Vi sitter forbaska godt i det her i nord, utenom snø har vi svært få klimautfordringer. 

-Tromsværing

Anonymkode: d3a5c...128

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Men blir oppgitt over lokale myndigheter som ikke har planlagt bedre.

Anonymkode: b20f9...5a4

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er sørlending og ler av sørlendinger 😀

Anonymkode: 1ec7b...992

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Søring som har bodd lenge i Nord.

Problemet i sør er tettheten. Om en bil får stopp så blir det umiddelbart lang kø. 

I Nord har vi i snitt bedre vinterbilder er mitt inntrykk. Større andel 4 hjulstrekk med skikkelige dekk. Dermed bedre forberedt. 

Anonymkode: 7e888...8fc

Det er vel kanskje et snes med biler i hele Finnmark. Resten kjører snøscooter og ATV 😁

Anonymkode: cd1be...85c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hun er litt dårlig i geografi, da, om hun tror det er på Østlandet det er trøbbel. 

Anonymkode: 7d388...001

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei. Nå har det jo kommet mye snø der, vi merker også slike mengder. Men når det kommer under 10 cm snø, mange ikke er forberedt på at vinteren kommer, og det blir kaos, da blir man litt oppgitt. Men skjønner at det er er mye mer biler og at det i seg selv skaper kaos. Synes kommune og brøytemannskap bør være bedre forberedt på at det kan komme mye snø om vinteren. Og så tror jeg jo at nord har bedre forutsetninger på å takle slikt vær og føre, siden vi er mer vant til det (og kanskje nettopp derfor har piggdekk og firehjulstrekk osv.), akkurat som at folk i Oslo ofte er mye bedre på å kjøre i storbyen. 

Anonymkode: 2dc1c...ad0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hun er litt dårlig i geografi, da, om hun tror det er på Østlandet det er trøbbel. 

Anonymkode: 7d388...001

Sitat fra artikkel:

Quote

Starten på det nye året har vært preget av farevarsler og mye snø på Sør- og Østlandet. Det har blant annet ført til stengte skoler og utfordrende kjøreforhold flere steder.

Så ja, det er trøbbel på Østlandet også.

Som nordlending ler jeg ikke av snø sørpå, men blir noe oppgitt over at vinteren virker å komme som et like stort sjokk på mange hvert eneste år. Og at all slags vær framstilles som "ekstremt".

Da er det fristende å bruke samme kommentar som nordlendinger som klager på været alltid, ALLTID får til svar:

"Dere har selv valgt å bo der!"

Anonymkode: b6b97...4ec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Ler dere nordlendinger av oss sørlendinger?"

Nei beklager, det er mye verre enn som så, vi tenker ikke på dere 🙂 

Anonymkode: dd690...c26

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Og jeg som er Tromsøværing gremmes når jeg ser all dritten folk skriver om forholdene i sør nå. At folk sitter og fryder seg omtrent.

Javisst er vi mer forberedt på sånt vær. Med stort brøytebudsjett, mannskap og maskinell, samt en snøfreser i nesten hver eneste gård skulle det vel bare mangle også. Det er ikke dermed greit at vi kan sitte som selvgode idioter når det laver ned i sør.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...