Gå til innhold

Tråd for oss som skal finne kjærligheten i 2024

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 25.1.2024 den 21.11):

Hei!

Jeg skal på kaffedate med en jeg møtte på Tinder, imorgen. Vi har skrevet med hverandre i 4 dager. Noen tips til meg?

Anonymkode: acb17...ba5

Hei igjen.

Jeg som har innlegget over.

Det var en hyggelig date, vi ble sittende i 3 timer og praten gikk veldig fint.

Han var veldig hyggelig og virker til å ha en fin personlighet. Han ville møtes igjen, og jeg sa ja til et nytt møte. Jeg kjente ikke noen gnist på første date dessverre, men synes han var hyggelig og virker til å ha gode kvaliteter så jeg vil møte han igjen for å se. Noen som har erfaringer med at gnisten kan komme etterhvert?

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Hei igjen.

Han var veldig hyggelig og virker til å ha en fin personlighet. Han ville møtes igjen, og jeg sa ja til et nytt møte. Jeg kjente ikke noen gnist på første date dessverre, men synes han var hyggelig og virker til å ha gode kvaliteter så jeg vil møte han igjen for å se. Noen som har erfaringer med at gnisten kan komme etterhvert?

Ja, gnisten kan komme etterhvert. Jeg datet en for et par år siden der de to første datene var så som så, og da tredje date kom hadde jeg bestemt meg for å si at dette funker ikke, lykke til videre... Men den kvelden var det som om et eller annet løsnet, praten gikk bedre, humoren kom frem og ting var bare bra. Det hele varte ikke særlig lenger enn 4 mnd, men da kjente jeg på at om det ikke er helt krise kleint på første date, så ta en eller to til. Noen trenger tid på å åpne seg og tø opp. 😊

Men når det er sagt, hadde det ikke løsnet den kvelden så hadde jeg sagt takk for meg. Tre dater er vel nok til å se om det funker eller ikke 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.12.2023 den 7.57):

Dette er hva gjør denne siden til kanskje den mest deprimerende plass på hele Internett. 

Jeg skal si deg jeg er nå 47. Jeg har smerter over hele kroppen, kronisk øresus, kan så vidt gå opp en trapp, kommer snart til å være både tannløs og hårløs, pengeløs, kjærlighetsløs, jeg orker ingenting. Hva Jan jeg gjøre annerledes? Jeg har brukt meg selv opp, det som er igjen er et slitent rustet vrak. Jeg har oppnådd mitt livs mål nr 1. Barn jeg har lykkes å videreføre mine gener, til unger som er så fine som jeg er glad i men som også er noe utakknemlig og har ikke tenkt å videreføre gener selv. Mål nr 2 også oppnådd jeg har hatt meningsfull "karriere" jobb. Å ha/ få en kjæreste har aldri vært et mål i seg selv for meg, har vel tenkt at slikt kommer av seg selv og alle de jeg har hatt har gjort det altså selv om jeg sjekket en av de opp, så var de iallefall villige til å være med på leken og ga et eller annet tegn for det via ord eller ved å ta kontakt på en måte som ikke var confusing eller tvetydig. 

Nå bør mitt første mål være å ikke ha smerter, likevel driver hjernen min og brur seg om overlevelse, om å tjene penger, og om kjærligheten å ha noen der som faktisk bryr seg om meg og vil ta vare på meg, for det er det ingen som har gjort før- ikke på ekte, noen har sagt de gjør, men handlingene deres, eller mangel på det har vist at det ikke stemmer. 

Jeg vet ikke hvorfor heg har så vondt, men noe sier meg at det er verre enn influensa. Det er ikke normalt å ha det slik, jeg merker jeg er en del verre enn 6 mnd siden. Jeg trenger noe å glede meg over, trenger kjærlighet. Som jeg alltid har sagt livet er kort. Å finne noen nå er rimelig håpløs prosjekt med mindre de faktisk elsker meg og da trenger jeg noen som har evne til det, som kan være glad i ei som har store behov og ikke noen som trenger et perfekt liv og vil finne den perfekte puslespill brikken til sin harmoniske hverdag. 

Ja jeg vil finne kjærligheten, men da faktiskekte ren kjærlighet. Jeg duger ikke lenger til det folk idag ønsker. Har ikke råd til å gå rundt å tenke logisk på " hva kan jeg gjøre annerledes" .

Det jeg kan gjøre annerledes for å dø lykkelig er å en eller annen måte være glad uten noen. Være glad i livet som den er/ var. Gi opp drømmen om at en annen person skal kunne gjøre der på noe måte bedre. Vi er født alene og dør alene. ❤️

Om en eller annen "gærning" skulle komme med sin rene kjærlighet til meg må det tas som bonus. Jeg leter etter kjærligheten nå ikke en jeg syns er perfekt som passer inn i min liste av perfekt, men kjærligheten, noe jeg har evne til å gi. 

Hva kan jeg gjøre annerledes? Gå med noen som har evne til å gi kjærlighet, som jeg kan di at jev elsker, hvis mulig. Men jeg tror det er umulig. 

Anonymkode: 8689c...31d

Det er leit at du sliter så mye med helsa. Men har du tenkt på at noe av det som skjer kan ha bittelitt med dine holdninger og tanker? Kanskje en liten selvgranskning i det mentale/underbevisste også hadde vært en idé. Meditasjon og bevissthetstrening finnes flere kurs og videoer om. Stusset over at du virker opptatt av videreføring av dine gener, og som du har forventet at dine barn skal føre dine gener videre, men er skuffet og bitter over at de ikke har intensjoner om det. Hvis du er tydelig på det overfor dem så kan du risikere å skyve dem fra deg, noe du sikkert ikke vil. Kanskje det også blir lettere å tiltrekke seg en mann som er bra for deg. Håper du finner ut alt og får bedre helse. 

Anonymkode: 594fe...9e3

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker said:

Hei igjen.

Jeg har bare opplevd en gang at gnisten kom på første date. Har ofte måtte 3-4 dates til før jeg har følt at det er der. Første daten er for meg at man skal se om det er hyggelig og morsomt!😜 også tar man det derifra. 🫶 Tror man kan gå glipp av mye bra om man er veldig avvisende med en gang. 

Anonymkode: 41db3...562

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har bare opplevd en gang at gnisten kom på første date. Har ofte måtte 3-4 dates til før jeg har følt at det er der. Første daten er for meg at man skal se om det er hyggelig og morsomt!😜 også tar man det derifra. 🫶 Tror man kan gå glipp av mye bra om man er veldig avvisende med en gang. 

Sjelden jeg har opplevd umiddelbar gnist, og sjelden det har blitt noe senere selv om jeg har gitt det en eller to dater til. Har nok best erfaring med å lykkes med møter IRL, så kuttet ut apper for flere år siden etter mange år med det og nettsider før det. Stoler også ganske mye på magefølelsen etter så mange år, og den fungerer jo bare IRL, så da må man jo uansett på den første daten. Bruker man nok tid på den, så slipper man evt å bruke tid på å møtes igjen. 

Åh! Heier på dere som kutter Tinder o.l. Jeg tror på et comeback for at folk blir flinkere til å se an hverandre ute på gata, i butikken osv og sjekke opp der når man møter gjensidig interesse i blikket;)

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Død og sylte az. Kommer hjem fra byen, mutters alene, og setter på Van der Graaf Generator mens jeg skriver et innlegg på Kvinneguiden, Noe sier meg at singelheten kommer til å vare en stund. 😳

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Okapi skrev (17 minutter siden):

Død og sylte az. Kommer hjem fra byen, mutters alene, og setter på Van der Graaf Generator mens jeg skriver et innlegg på Kvinneguiden, Noe sier meg at singelheten kommer til å vare en stund. 😳

Det er jo KL 3 det skjer, da :P Neida....  Bare sånn av nyfikenhet, hvor er det de litt "rockete" stedene er nå til dags? Dvs. om man er Oslo-menneske (noe jeg har en finger på at du er) ? Husker ikke navn på så mange steder, men de fleste er/var vel rundt Youngstorget (en gang i tiden), eller? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/30/2023 at 5:10 PM, AnonymBruker said:

Jeg blir 35 år i 2024 og har slettet alt av datingapper for øyeblikket. Jeg trenger å møte noen på gamle måten, føler jeg. Håper å finne meg en fin mann på universitet :love:❤️ 

Ønsker ikke å være nedlatende, men er det lett å finne en mann på universitetet når man er 35 år? De fleste på universitetet er jo en god del  yngre og de som studerer på din alder er jo sjeldent spesielt sosiale på universitetet. 

Anonymkode: d7696...6a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okapi skrev (1 time siden):

Men du har vært på byen, det er sosialisering. Og sosialisering = muligheter for å møte noen 😊

Anonymkode: b0ba6...861

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia. Selv om jeg ikke er så aktiv selv så kommer en jo i kontakt med menn her og der😂.

Jeg har vært på kurs på hotell. Jeg var ikke på sjekker’n men syns jeg var tøff lell. Var 70 stk på kurs og kjente ingen. Kom til lunsj ble jeg som forventet sittende alene. Alle hadde noen de var med. Men så la jeg mrk til en mann da som og satte seg alene så jeg sa at hvis han ville måtte han bare slå seg ned med midt bord. Han lyste opp og kom å satte seg. Og poff da kom to menn til og slo seg ned. Så det ble faktisk en trivelig lunsj med 3 fremmede menn… da var jo isen brutt så to av dem kom og å satte seg ved meg til middag og i baren og lunsj dagen etter. Så lite som skal til for at man får til en connection med noen. Begge var mye yngre enn meg men ordentlig trivelige karer. Men ikke noe jeg hadde fattet noe «romantisk» interesse for😂

Så begynte en på en app og skrive … greit nok. Jeg overser alle forsøk på å komme innpå seksuelle ting som vi skulle dusjet sammen, jeg skulle vært under dyna di … osv. helt til han spurte: liker du ikke å snakke om sånt? Da jeg svarte nei ikke med menn jeg ikke aner hvordan de ser ut eller noen sinne har møtt eller ikke føler noe for. Ja nei han forsto det. Men fortsatte å skrive. Hørtes jt som en normal mann sånn egentlig men så kom det at han likte å vise frem bilder… skjønte han mente «nudes» men spilte dum og spurte om det var alle de fine bildene ab fugler? ( opptatt av å ta bilder av fugler). Ja nei han mente av seg selv som ikke var selfie😂😂

Jeg skrev at jeg håpet han ville finne noen som likte det samme og at det ikke var mine preferanser og ønsket han lykke til. Det var flott han sa det der ble det enklere å avslutte kommunikasjon for min del. 

Så var jeg med på frivillig arb i går og traff en ny hallvakt. Han var på en måte interessant. Hyggelig kar som jeg prata litt med. Høy og mørk😂. Jeg som har vært gift med en utlending før er skeptisk på de. Jeg spurte hva han het…. Mohamed fra Marokko eller Tunisia … han snakka svensk og kom til Sverige i 1986. Han virka litt sjenert men kom nå bortom innimellom for å prate litt. Tror ikke han eier humor. Ikke noe av vas og vittigheter så ut til å slå ut der.😂.  Men var opptatt av at det burde vært mer tilbud for jenter idretts messig. Det var nå ett pluss ved han. 

Jeg er ho med hekt. Fikk mld fra han og … hva var det han skrev??

Pokemon? Du kan komme mellom kl 20-21.30…. Asså ka faan??? Sa jeg var opptatt. Snart så han tror jeg vil bestille time for å treffe han? Not me.

ja sånn gikk denne uka😂

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Ønsker ikke å være nedlatende, men er det lett å finne en mann på universitetet når man er 35 år? De fleste på universitetet er jo en god del  yngre og de som studerer på din alder er jo sjeldent spesielt sosiale på universitetet. 

Anonymkode: d7696...6a0

Nå brakk jeg armen og måtte operere så har ikke fått kommet meg på universitet i år 🤪 men har håpet! 🫶

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Sjelden jeg har opplevd umiddelbar gnist, og sjelden det har blitt noe senere selv om jeg har gitt det en eller to dater til. Har nok best erfaring med å lykkes med møter IRL, så kuttet ut apper for flere år siden etter mange år med det og nettsider før det. Stoler også ganske mye på magefølelsen etter så mange år, og den fungerer jo bare IRL, så da må man jo uansett på den første daten. Bruker man nok tid på den, så slipper man evt å bruke tid på å møtes igjen. 

Åh! Heier på dere som kutter Tinder o.l. Jeg tror på et comeback for at folk blir flinkere til å se an hverandre ute på gata, i butikken osv og sjekke opp der når man møter gjensidig interesse i blikket;)

Ja, jeg har også best erfaring med å lykkes irl. 🤪

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Men du har vært på byen, det er sosialisering. Og sosialisering = muligheter for å møte noen 😊

Anonymkode: b0ba6...861

Tjæh, vet ikke helt det, byen er overhode ikke min arena. Aldri møtt noen der, har stort sett bare hatt hell på appene. Mulig jeg virker utilnærmelig eller noe, hvem vet. :P

7 hours ago, AnonymBruker 42 said:

Det er jo KL 3 det skjer, da :P Neida....  Bare sånn av nyfikenhet, hvor er det de litt "rockete" stedene er nå til dags? Dvs. om man er Oslo-menneske (noe jeg har en finger på at du er) ? Husker ikke navn på så mange steder, men de fleste er/var vel rundt Youngstorget (en gang i tiden), eller? 

Par år siden jeg har bodd i Oslo nå, men antar det fortsatt går i Kniven, Rock In, Vaterland og Revolver? Spørs vel hvor bråkete man liker det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 hours ago, Okapi said:

Jeg har vært singel i 10 år 🤪 så vi er flere 🫶

Lenke til kommentar
Del på andre sider

❤️ Kjærlighet ❤️

Jeg ligger for dine føtter

Jeg kysser dine sår

Krysser fingrene for at det jeg høster, er det jeg sår.

Jeg elsker deg overalt ❤️.

Min sjel ser din sjel

Som et speil i det indre kompass ser jeg deg

Ønsker av hele mitt hjerte ❤️

At du elsker meg like høyt, som jeg elsker deg ❤️.

Jeg vil gjøre alt for deg ❤️

Dine drømmer og lengsler

Jeg prøver å fange deg i mitt sinn

Slik at du kanskje en dag kan bli min ❤️.

❤️❤️❤️❤️❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hei igjen.

Jeg har opplevd gnist på første date og gnist først på 4 date og til og med enda senere. Det har veldig lite å si for om forholdet blir bra etter min erfaring. 

Jeg tror noen menn er veldig gode på å skape en gnist. Det betyr ikke at man passer bra sammen, bare at han er god til å skape gnist. 

Det viktigste er vel at man trives i hverandres selskap, at verdier og ønsker for fremtiden er nogenlunde like? Så må man selvsagt være tiltrukket av hverandre. Jeg synes egentlig det er helt vilt at vi tror alt dette skal være på plass ved første date🤔 

Han jeg treffer nå var det egentlig ikke noen gnist på første date sådan (syntes jo han var veldig kjekk) men det som var annerledes fra andre dater var at tiden bare fløy når vi var sammen. Det var ikke noen seksuell spenning eller flørting, men en god samtale og hyggelig selskap. Det fløt så lett bare. 

Jeg tar det over en vanvittig gnist på første date hver dag i uka. For når han først kysset meg så skal jeg love deg det slo gnister da😄👏

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irak skrev (37 minutter siden):

❤️ Kjærlighet ❤️

Jeg ligger for dine føtter

Jeg kysser dine sår

Krysser fingrene for at det jeg høster, er det jeg sår.

Jeg elsker deg overalt ❤️.

Min sjel ser din sjel

Som et speil i det indre kompass ser jeg deg

Ønsker av hele mitt hjerte ❤️

At du elsker meg like høyt, som jeg elsker deg ❤️.

Jeg vil gjøre alt for deg ❤️

Dine drømmer og lengsler

Jeg prøver å fange deg i mitt sinn

Slik at du kanskje en dag kan bli min ❤️.

❤️❤️❤️❤️❤️❤️

Høres ut som hekt og ulykkelig kjærlighet 💔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

❤️ Kjærlighet ❤️

Min sjel roper på deg

Det har den alltid gjort

Jeg har bare ikke skjønt

At det er du som er mitt hjem i mitt indre

My home, my heart & my soul ❤️

Jeg elsker deg ❤️

For alt du er

For alt du ikke er

Elsker deg for alt i verden ❤️

Du er mitt alt ❤️

❤️❤️❤️❤️❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GrønnNellik68 skrev (11 minutter siden):

Høres ut som hekt og ulykkelig kjærlighet 💔

Hekt er det ikke....

Hekt er for meg noe veldig negativt, og har ingenting med kjærlighet og gjøre i mine øyne ❤️

Ulykkelig kjærlighet den kan jeg skrive under på ❤️

Kjærlighet er aldri negativt i mine øyne.

Er selve drivkraften i livet det.

Inspirasjon ❤️

Bare for å presisere hva jeg tenker når jeg skriver som jeg gjør ❤️.

Lov å komme egne synspunkter, og være uenig med meg ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...