GÃ¥ til innhold

Er du redd for innbrudd? 🤔


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Nei.Har innboforsikring som dekker tyveri så jeg er ikke veldig bekymret.

Anonymkode: 21d13...2c2

Ja, men den dekker ikke det som blir nevnt her: 

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det er vel ikke akkurat vold ved innbrudd man er redd for. Men innvadering av sitt private rom, uvurderlige gjenstander som forsvinner, og en vedvarende følelse av å ikke føle seg trygg i eget hjem. 

Og uavhengig av dette håper jeg mannen er oppegående nok til å forstå at å gå fysisk løs på en ustabil person som mulig har både kniv og sprøytespisser er en veldig dårlig idé. 

Anonymkode: 4f96f...afc

 

Anonymkode: 4b594...e6e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Absolutt ikke. Innbrudd er sjeldne, er da forsikret, og har ikke huset full av lett omsettelige greier uansett. Det er lenge siden folk flest hadde skuffene fulle av sølvtøy og en TV var liten og kostbar.

Anonymkode: 56888...aaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei.Har innboforsikring som dekker tyveri så jeg er ikke veldig bekymret.

Anonymkode: 21d13...2c2

Jeg er ikke bekymret. Men det er ikke akkurat Mac, PC og kamera jeg er redd for ved innbrudd, der tar jeg gjerne i mot nytt. 

Men bunadssølv, sølvtøy, smykker som er arvet, forlovelses- og giftering, kjæledyr, vintagevesker som er spesielle funn. Og ikke minst at mange ramponerer huset når de først er inne, og alt arbeid det medfører. 

Anonymkode: 4f96f...afc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eier ikke noe av interesse for en innbruddstyv, så nei. De vet som regel hva de er ute etter har jeg hørt, og det finner de ikke her hos meg.

Anonymkode: 2eb26...2b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gine skrev (21 timer siden):

Ja er redd for innbrudd.

Bor du i et hus? 

Anonymkode: 4b594...e6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (PÃ¥ 26.4.2024 den 9.30):

Det er vel ikke akkurat vold ved innbrudd man er redd for. Men innvadering av sitt private rom, uvurderlige gjenstander som forsvinner, og en vedvarende følelse av å ikke føle seg trygg i eget hjem. 

Og uavhengig av dette håper jeg mannen er oppegående nok til å forstå at å gå fysisk løs på en ustabil person som mulig har både kniv og sprøytespisser er en veldig dårlig idé. 

Anonymkode: 4f96f...afc

Jeg er redd for vold ved innbrudd. Materialistiske ting kan alltids erstattes. Noen brøt seg inn i leiligheten til en jeg kjenner, uten å skjønne at noen var hjemme. Så da hun kom ut av badet, skvatt han og bokset henne så mange ganger i ansiktet at hun måtte rekonstruere hele ansiktet. Derfor sier jeg alltid «hallo? Er det noen her?» gjentatte ganger om jeg hører en ukjent lyd i huset. Vi har også kamera på alle sider av huset, lys med bevegelighetssensor, kamera mot utsatte vinduer og litt annet sikkerhetsrelatert utstyr. 

Anonymkode: 4ce3b...2b8

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg er redd for vold ved innbrudd. Materialistiske ting kan alltids erstattes. Noen brøt seg inn i leiligheten til en jeg kjenner, uten å skjønne at noen var hjemme. Så da hun kom ut av badet, skvatt han og bokset henne så mange ganger i ansiktet at hun måtte rekonstruere hele ansiktet. Derfor sier jeg alltid «hallo? Er det noen her?» gjentatte ganger om jeg hører en ukjent lyd i huset. Vi har også kamera på alle sider av huset, lys med bevegelighetssensor, kamera mot utsatte vinduer og litt annet sikkerhetsrelatert utstyr. 

Anonymkode: 4ce3b...2b8

Vedkommende snakker jo om følelser, at noen har vært der, at man ikke er trygg osv. Det hjelper ingen forsikring med. 

Anonymkode: 4b594...e6e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg er redd for vold ved innbrudd. Materialistiske ting kan alltids erstattes. Noen brøt seg inn i leiligheten til en jeg kjenner, uten å skjønne at noen var hjemme. Så da hun kom ut av badet, skvatt han og bokset henne så mange ganger i ansiktet at hun måtte rekonstruere hele ansiktet. Derfor sier jeg alltid «hallo? Er det noen her?» gjentatte ganger om jeg hører en ukjent lyd i huset. Vi har også kamera på alle sider av huset, lys med bevegelighetssensor, kamera mot utsatte vinduer og litt annet sikkerhetsrelatert utstyr. 

Anonymkode: 4ce3b...2b8

Det ville vært i nyhetene om du bor i Norge. Så, nei. 

Anonymkode: 4f96f...afc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hvis det er en psykopat, noe det er en del av i området jeg bor. Det er åpent hus for de som har psykiske lidelser, og noen av dem har dukket opp både her og der hjemme hos folk. Derfor låser jeg døra.

Kommer det en østeuropeer skal jeg gi han skikkelig juling. 

Anonymkode: c549a...8a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det ville vært i nyhetene om du bor i Norge. Så, nei. 

Anonymkode: 4f96f...afc

Det har vært i nyhetene, så jo. Finnes flere avisartikler. 

Anonymkode: 4ce3b...2b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Bare hvis det er en psykopat, noe det er en del av i området jeg bor. Det er åpent hus for de som har psykiske lidelser, og noen av dem har dukket opp både her og der hjemme hos folk. Derfor låser jeg døra.

Kommer det en østeuropeer skal jeg gi han skikkelig juling. 

Anonymkode: c549a...8a7

Man er jo ikke hjemme 24/7...

Anonymkode: 4b594...e6e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...