GÃ¥ til innhold

Er du redd for innbrudd? 🤔


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nei, går ikke og tenker på innbrudd. Bor i Oslo øst, men hører sjeldent om innbrudd her jeg bor. Har alarm, men valgte ikke det pga innbrudd, men for at røykvarslere går rett til en sentral. Er mer redd for brann enn innbrudd. 

Anonymkode: 4fbfc...223

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei.Har innboforsikring som dekker tyveri så jeg er ikke veldig bekymret.

Anonymkode: 21d13...2c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke redd for innbrudd her, bor i øverste etasje i blokka. Ytterdøra nede er alltid låst, og vi har nye dører og låser. 

Anonymkode: f4689...3d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Who cares? Kumelk er for kalver, om den er norsk eller ei

Anonymkode: 61641...0f9

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ikke redd for innbrudd her, bor i øverste etasje i blokka. Ytterdøra nede er alltid låst, og vi har nye dører og låser. 

Anonymkode: f4689...3d5

Ja, men det er sikkert noen "snille naboer" som åpner døra til alle som ringer på

Anonymkode: 4b594...e6e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke redd, men er påpasselig med å låse døra. Antar det ville være lett å ta seg inn gjennom hagen, men vi har ikke dyre ting, så et blikk gjennom vinduet ville ha vist at det ikke er mye å hente. Har opplevd innbrudd en gang der jeg bodde før, og det var guffent å komme hjem til endevendt leilighet,  men det gikk jo over. 

Anonymkode: 55441...5cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Who cares? Kumelk er for kalver, om den er norsk eller ei

Anonymkode: 61641...0f9

Hva? 

Anonymkode: 4b594...e6e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (PÃ¥ 29.12.2023 den 12.14):

Leste i går om at 6 av 10 nordmenn er redd for innbrudd. Det overrasket meg. Veldig mange, 40%, er ikke redd. Hvorfor? 

Anonymkode: 4b594...e6e

Jeg håper jo litt på det, jeg er mann 110 kg , ganske muskuløs og har mye underliggende frustrasjon. 

Anonymkode: a90ed...59d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går ikke rundt og er engstelig for det sånn i hverdagen, men det har vært en innbruddsbølge i nabolaget i det siste så jeg kjenner litt på det. Passer på at dørene er låst, og alarmen på før jeg legger meg.... 

Anonymkode: 96fd4...755

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke redd for det men så bor jeg i blokkleilighet og det skal mye til å komme seg inn her, det er jo folk oppe og går til alle tider for alle jobber forskjellig. Dessuten så har jeg en bra innboforsikring så det er liksom ikke noe stress men jeg ser ikke for meg at man skal klare å komme seg inn til min leilighet uten å bli oppdaget. I det nabolaget jeg bort så har det vært veldig lite innbrudd, verre for de som har hus og slikt for der er det lettere å komme til for det står tomt og man kan snike seg inn i hage og ta et vindu eller dirke opp en dør og det er lettere å få med seg når det er tomt.

Men før når jeg bodde i sokkelleilighet da slo tanken meg et par ganger for der var det mange muligheter for å komme seg inn og den lå ganske så skjult så man kunne ha knust vindu i fred og dirket opp dør og det hele uten at noen hadde fått det med seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FrøkenMånestråle skrev (18 minutter siden):

Er ikke redd for det men så bor jeg i blokkleilighet og det skal mye til å komme seg inn her, det er jo folk oppe og går til alle tider for alle jobber forskjellig. Dessuten så har jeg en bra innboforsikring så det er liksom ikke noe stress men jeg ser ikke for meg at man skal klare å komme seg inn til min leilighet uten å bli oppdaget. I det nabolaget jeg bort så har det vært veldig lite innbrudd, verre for de som har hus og slikt for der er det lettere å komme til for det står tomt og man kan snike seg inn i hage og ta et vindu eller dirke opp en dør og det er lettere å få med seg når det er tomt.

Men før når jeg bodde i sokkelleilighet da slo tanken meg et par ganger for der var det mange muligheter for å komme seg inn og den lå ganske så skjult så man kunne ha knust vindu i fred og dirket opp dør og det hele uten at noen hadde fått det med seg. 

Men det skjer jo innbrudd i blokkleiligheter og jeg tror det som er vanlig er at "ingen har sett eller hørt noe" selv om folk var hjemme  

Anonymkode: 4b594...e6e

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Men det skjer jo innbrudd i blokkleiligheter og jeg tror det som er vanlig er at "ingen har sett eller hørt noe" selv om folk var hjemme  

Anonymkode: 4b594...e6e

Her har det ikke vært innbrudd i blokkene de siste 10 årene, hva som har vært før har jeg ikke innsyn i men generelt sett så er det lite innbrudd i blokker her. Vet det har vært noe tull i noen av de andre blokkene som ligger bortenfor våre men det har ikke vært i leilighetene det har vært i garasje og boder og slikt. Man kommer seg ikke inn dørene hos oss om man ikke har nøkkel til døra. Du klarer ikke å bryte den opp og du kommer deg ikke opp til terrassene usett. Så mister jeg nøkkelen min og de kan låse seg inn så er det noe annet. :)

Ellers så har vi folk her som er over gjennomsnittet opptatt av sikkerhet og folk som er ute å lufter hundene sine til alle tider så her er folk på hele døgnet og så har vi noe overvåkning utenfor.

I tillegg så har jeg en venn som er litt paranoid så han fikset noe kameragreier til den ene gangen og til terrassen så jeg får beskjed om noe skjer på innsiden her. :fnise:  Men alt kan jo skje ingenting er umulig men akkurat innbrudd er ikke noe jeg er bekymret for. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (PÃ¥ 5.1.2024 den 11.24):

Dere som sier nei, bor dere i Oslo-området? 

Anonymkode: 4b594...e6e

Ja. Jeg gjør det. 

Anonymkode: 8325e...de7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 mÃ¥neder senere...

Annonse

Flere? 

Anonymkode: 4b594...e6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har katt. Hun knurrer hver gang hun hører noen er utenfor huset 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste man kan være sikker på er at noe vil skje en dag. 

Innbrudd, brann, jordskred, tsunami, trafikkulykke, kreft, voldshendelse... 

Å gå rundt å bekymre seg for en eller flere av disse tingene må jo derfor være det mest meningsløse man kan gjøre. For sannsynligvis vil det være noe helt annet, som regel noe som aldri har slått deg en gang, som vil treffe deg hardt. 

Anonymkode: 4f96f...afc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, mannen er 2.15 og veier 180 kg.

Anonymkode: 0a92a...a63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, mannen er 2.15 og veier 180 kg.

Anonymkode: 0a92a...a63

Men når dere ikke er hjemme? 

Anonymkode: 4b594...e6e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei, mannen er 2.15 og veier 180 kg.

Anonymkode: 0a92a...a63

Det er vel ikke akkurat vold ved innbrudd man er redd for. Men innvadering av sitt private rom, uvurderlige gjenstander som forsvinner, og en vedvarende følelse av å ikke føle seg trygg i eget hjem. 

Og uavhengig av dette håper jeg mannen er oppegående nok til å forstå at å gå fysisk løs på en ustabil person som mulig har både kniv og sprøytespisser er en veldig dårlig idé. 

Anonymkode: 4f96f...afc

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.Har innboforsikring som dekker tyveri så jeg er ikke veldig bekymret.

Anonymkode: 21d13...2c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...