Gå til innhold

Svigerinne kom med bukse og bluse på juleaften!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Trådstarter her. Innrømmer at jeg har vridd litt på det for å se hva folk svarte. Saken er den at jeg er svigerinnen i bukse og bluse. I

Og jeg merket godt svigermors og to svigerinnes misbilligelse blikk da jeg ankom julemiddagen i bukse og bluse. Svigermor trodde først at jeg hadde tenkt å skifte, at jeg bare hadde på bukse pga lang biltur. Jeg visste ikke om jeg skulle le eller gråte.

Her var det samstemt fra alle i tråden at bukse på julaften er helt innafor. Hadde resultatet vært det samme om jeg, ts, hadde skrevet at jeg møtte til julemiddag i bluse og bukse og fikk negativ reaksjon?

Anonymkode: 0d7fb...b22

Ok, nå så jeg denne…

Min mening er at så lenge man har gjort en innsats, og pyntet seg, så er det innafor.

samme med 17.mai gjelder for julaften, joggebukse og olabukse, hettegenser, bikinitopp, miniskjørt til rett over rumpa og sliten singlet er ikke innafor. Penbukse og bluse, helt ok.

Anonymkode: 61b4c...fe4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva hadde dere gjort/sagt?? Jeg trodde det var en selvfølge å bruke kjole på juleaften? Er ikke dette litt respektløst ovenfor vertskapet? Komme i jobbantrekk på juleaften?

Anonymkode: 0d7fb...b22

Bli hjemme da for din skyld...

Anonymkode: a2f8b...cf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jentamedtekopp
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva hadde dere gjort/sagt?? Jeg trodde det var en selvfølge å bruke kjole på juleaften? Er ikke dette litt respektløst ovenfor vertskapet? Komme i jobbantrekk på juleaften?

Anonymkode: 0d7fb...b22

Jeg hadde på meg rosa joggedress 😅 I fjor julepysj haha. Orker ikke stivpyntet på julaften, den tiden er over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feiret jul med svigers for første gang i år. Der hadde alle på seg «morsomme» julegensere. Jeg er vant til noe helt annet, nemlig at vi pynter oss med det fineste vi har på en så høytidelig dag. Familier er forskjellige rett og slett 

Anonymkode: eef49...368

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva hadde dere gjort/sagt?? Jeg trodde det var en selvfølge å bruke kjole på juleaften? Er ikke dette litt respektløst ovenfor vertskapet? Komme i jobbantrekk på juleaften?

Anonymkode: 0d7fb...b22

Nei, folk er forskjellige. Tenk litt på det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har vel ikke sagt at de ikke har lov. Men er det ikke litt spesielt?

Anonymkode: 0d7fb...b22

... Nei. Hvor har du fått det fra at alle må ha kjole? Invitere du de skriftlig til julefest som krevde et spesifikt antrekk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror konas familie ville sagt fra hvis jeg kom i kjole, og hun hadde fått spørsmål om hva slags mann hun hadde. :)

Anonymkode: 67a71...ed7

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva hadde dere gjort/sagt?? Jeg trodde det var en selvfølge å bruke kjole på juleaften? Er ikke dette litt respektløst ovenfor vertskapet? Komme i jobbantrekk på juleaften?

Anonymkode: 0d7fb...b22

Det hadde jeg ikke ofret en tanke. Bukse og bluse kan da være pent antrekk, det også? Jobb-antrekk for meg er FK-dress eller Snickers-bukser med lommer for hammer og meterstokk.

Ellers heter det vel "julaften". Juleaften høres ut som en kveld hvor det det på tide å jule opp noen. 🙂

 

Anonymkode: 2311c...193

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva hadde dere gjort/sagt?? Jeg trodde det var en selvfølge å bruke kjole på juleaften? Er ikke dette litt respektløst ovenfor vertskapet? Komme i jobbantrekk på juleaften?

Anonymkode: 0d7fb...b22

Tenker det er mer respektløst og frekt å dømme folk for å ikke ville gå med det samme som deg 😊 dette kommer kanskje som nyheter for deg, men er ikke alle som føler seg komfertabel med å gå med kjole. Kanskje det å gå med kjole ikke er helt henne. Kanskje dette var finere klær for henne. 

Anonymkode: 1f510...142

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heller en fin bukse enn en stygg kjole, og du hendelse hvor mange stygge kjoler som finnes. En er ikke automatisk fin eller fint kledd selv om en går i kjole.

Anonymkode: 6271a...52b

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har vel ikke sagt at de ikke har lov. Men er det ikke litt spesielt?

Anonymkode: 0d7fb...b22

Nope. Du derimot virker noe spesiell. 

Anonymkode: 3db0b...20a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva jeg ville gjort?? 
Hadde på meg en fin svart dressbukse selv på julaften og en ny bluse. Liker ikke så godt kjole. 

Anonymkode: 923b7...d98

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 hours ago, AnonymBruker said:

Trådstarter her. Innrømmer at jeg har vridd litt på det for å se hva folk svarte. Saken er den at jeg er svigerinnen i bukse og bluse. I

Og jeg merket godt svigermors og to svigerinnes misbilligelse blikk da jeg ankom julemiddagen i bukse og bluse. Svigermor trodde først at jeg hadde tenkt å skifte, at jeg bare hadde på bukse pga lang biltur. Jeg visste ikke om jeg skulle le eller gråte.

Her var det samstemt fra alle i tråden at bukse på julaften er helt innafor. Hadde resultatet vært det samme om jeg, ts, hadde skrevet at jeg møtte til julemiddag i bluse og bukse og fikk negativ reaksjon?

Anonymkode: 0d7fb...b22

Ja. 100%. 

Anonymkode: 00435...6b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

På julaften har man på seg litt finere klær. 

Anonymkode: 75fa7...9a0

Nja, man går i det man føler seg vel i og har lyst til å gå i, om det er bunad eller dress eller kjole eller bukse eller pysj har ikke så mye å si. Det viktigste er at man føler seg vel i det man har på seg!

Anonymkode: a00da...207

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahaha, du skulle sett meg og mannen. Da hadde du med den holdningen der dånet!! Vi hadde på oss sorte olabukser ( helt nye da) og julegensere med reinsdyr og bjeller på. Jeg rød, han blå. Og ikke nok med det det, de spiller julesanger og har blinkende led lys 😂. På hodet hadde han hårbøyle med nissehatt og jeg hadde hårbøyle med store snøkrystaller. I ørene hadde jeg SVÆRE juletre øredobber. Vi var samlet hele storfamilien, var 22 stk. Noen gikk i dress, andre i kjole, noen i bukse/skjørt bluse, barn i prinsesse kostyme og barn i pepperkake drakt, en tenåring i onepiece og en tenåring i ballkjole. Alle fikk seg en god latter av kreasjonen vår 😅. I vår familie er det å samles det som er viktig, ikke hva man går kledd i. Hos oss skal alle få gå med akkurat det man føler seg vel i!

Anonymkode: c53d9...171

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker absolutt ikke kjole, og vil jeg gå i bukse gjør jeg det. Fikk samme tilbakemelding som du ga bare ansikt til ansikt i begravelse en gang for ikke lenge siden, jeg snøftet bare å sa at jeg trudde det var en begravelse og man skulle ha respekt for det og ikke hakke på hverandre. Ville hatt samme reaksjon om jeg hadde følt for bukse juleaften og blitt møtt med holdningen din. Så lenge det er dressbukse/penbukse og bluse/skjorte e.l ser jeg virkelig ikke problemet. Og forresten; knelang, penere kjole/skjørt er også et jobbantrekk, men det er på tur ut enkelte steder så kanskje ikke så lett å huske... 😉

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...