Gå til innhold

Svigerinne kom med bukse og bluse på juleaften!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva hadde dere gjort/sagt?? Jeg trodde det var en selvfølge å bruke kjole på juleaften? Er ikke dette litt respektløst ovenfor vertskapet? Komme i jobbantrekk på juleaften?

Anonymkode: 0d7fb...b22

Jeg gikk i svart bluse og pen svart bukse. Jeg tror du lever litt på 1960 tallet?😂

Anonymkode: 84f85...16e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Trådstarter her. Innrømmer at jeg har vridd litt på det for å se hva folk svarte. Saken er den at jeg er svigerinnen i bukse og bluse. I

Og jeg merket godt svigermors og to svigerinnes misbilligelse blikk da jeg ankom julemiddagen i bukse og bluse. Svigermor trodde først at jeg hadde tenkt å skifte, at jeg bare hadde på bukse pga lang biltur. Jeg visste ikke om jeg skulle le eller gråte.

Her var det samstemt fra alle i tråden at bukse på julaften er helt innafor. Hadde resultatet vært det samme om jeg, ts, hadde skrevet at jeg møtte til julemiddag i bluse og bukse og fikk negativ reaksjon?

Anonymkode: 0d7fb...b22

Du ser spøkelser ved høylys dag. 

Anonymkode: d3873...ac2

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva hadde dere gjort/sagt?? Jeg trodde det var en selvfølge å bruke kjole på juleaften? Er ikke dette litt respektløst ovenfor vertskapet? Komme i jobbantrekk på juleaften?

Anonymkode: 0d7fb...b22

Herregud hva er det som går av deg ? 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker at dersom man henger seg opp i slikt innen jula og familien,så er døra lav og porten smal. 

Skiftet bleier og bukser på min gamle mor denne jula også. Men vi var sammen. Taxi tilbake til gamlehjemmet hun ikke vil bo på i dag. Men ,som hun må. ❤

Lite livserfaring er min oppfattelse av dette innlegget. 

Samt null kunnskap om kodeks hva klær gjelder. 

Anonymkode: 8b9c6...7b5

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I svært mange familier så pynter man seg ikke. Hos oss feks bruker vi julegensere, selv om bordet er dekket med hvit duk. 

Anonymkode: 4f6ad...9d6

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dette er tull😂 Nå er vi kun nærmeste familie her i hus, men har satt to av oss i joggebukse og tskjorte, en i treningstights og julegenser og min far i sine vanlige hverdagsklær. Så ekstremt deilig å nyte julemiddagen i behagelige klær (eller akkurat det man selv skulle ønske). Herlig å slippe stive penklær når man sitter der stappmett etter middagen😁

Anonymkode: 175fc...f20

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde på meg julepysj😅

Startet med penkjole i en time og deretter julepysj. Det gjorde resten av selskapet og. 
 

 

Anonymkode: 7387c...c47

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags kleskode praktiserer dere? Er det smoking? 
Hvis ikke er (PEN) bukse og (PEN) bluse innenfor:

Anonymkode: eb30c...95a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva hadde dere gjort/sagt?? Jeg trodde det var en selvfølge å bruke kjole på juleaften? Er ikke dette litt respektløst ovenfor vertskapet? Komme i jobbantrekk på juleaften?

Anonymkode: 0d7fb...b22

Skal man først trolle så er det lov å bruke noen hjerneceller🤦🏼‍♀️

Anonymkode: 2437f...00e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Glitrende bluse er vel ikke akkurat jobbantrekk. Men svigerinnen brukte en vanlig satengbluse. Ikke hadde hun pensko heller. Bare kitten heels.

Anonymkode: 0d7fb...b22

Hun hadde pyntet seg slik hun liker og føler seg komfortabel med. Andre pynter seg med det de liker. På julaften skal man kose seg. Ikke føle seg «tvunget» til å ha på seg klær og sko man misliker.

I min familie er det ikke noen kleskode. Jeg har spist julemiddag med kvinner i bunad, menn i t-skjorte og turbukse, og alt der i mellom.

I år var det bare samboeren min og jeg. Han hadde vanlige klær. Jeg tok på sommerkjole, fordi jeg ikke trives i festkjoler. Og ikke sko, da føttene mine ikke liker pensko.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Trådstarter her. Innrømmer at jeg har vridd litt på det for å se hva folk svarte. Saken er den at jeg er svigerinnen i bukse og bluse. I

Og jeg merket godt svigermors og to svigerinnes misbilligelse blikk da jeg ankom julemiddagen i bukse og bluse. Svigermor trodde først at jeg hadde tenkt å skifte, at jeg bare hadde på bukse pga lang biltur. Jeg visste ikke om jeg skulle le eller gråte.

Her var det samstemt fra alle i tråden at bukse på julaften er helt innafor. Hadde resultatet vært det samme om jeg, ts, hadde skrevet at jeg møtte til julemiddag i bluse og bukse og fikk negativ reaksjon?

Anonymkode: 0d7fb...b22

Mitt svar ville vært det samme. Jeg støtter at man må kunne pynte seg på den måten man ønsker, selv om det er julaften. Uten å få stygge blikk eller kommentarer. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På julaften ble det faktisk en kjole,men da vi var bedt bort på middag 1 juledag ble det finbukse og en fin bluse.

Anonymkode: ebb5d...00a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man bruker selvsagt kjole, litt dannelse bør man ha.

 

 

ring politiet du

Anonymkode: 62f2a...55f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva hadde dere gjort/sagt?? Jeg trodde det var en selvfølge å bruke kjole på juleaften? Er ikke dette litt respektløst ovenfor vertskapet? Komme i jobbantrekk på juleaften?

Anonymkode: 0d7fb...b22

Mitt jobbantrekk er uniform. Så Ref din logikk så kan jeg da komme i onepice (siden det er en oppgradering i fra hva jeg normalt går med)?

Eller hva med de tilfeller jobbantrekk er kjole? Er da bunad eller ballkjole eneste mulighet?

Anonymkode: 61b4c...fe4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...