Gå til innhold

Eier dere ikke respekt for andre mennesker.........


Thea

Anbefalte innlegg

Jeg er også en av røykerene her, og som du sa.. det er ikke alle som er som han.

Selv har jeg blitt spurt om å slukke røyken, og det gjør meg ingenting, jeg vil ikke at andre skal lide for mine dumheter.

Og som regel, hvis det er folk rundt meg, og spesielt hvis jeg vet at andre kan trekke inn røyken min, spør jeg som regel først om det er greit at jeg fyrer den opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I går gikk jeg inn i heisen på jobben, skulle ned og kjøpe meg mat. Og tror dere ikke noen hadde røyket INNI heisen???? Det lukta død og fordervelse, fytterakkeren! Klarte ikke vente de 30 sekundene det tar å ta heisen ned en gang!! hva får noen til å gjøre sånnt? Jeg forstår ikke jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

jeg forstår linnie at du har myye i mot røyklukt, men det er da for i svingende ikke vår feil at det er noen som tilfeldigvis hadde røyket i heisen... dårlig måte å prøve å rakke ned på røykerne...

Og det at ikke røykere har resignert, tror jeg ikke mye på, og det er i så fall veldig viktig at man sier i fra til andre hva man ønsker her iverden, og ikke resignere, hvordan skal da røykere vite at det er så mange som ikke tåler røyk??? bedre kommunikasjon mellom ikke røykere og røykere er et must..... :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mye i mot røyklukt på steder der det IKKE skal være være røyk lukt!!!!! :evil: SOM i en heis!! Folk skal få lov til å røyke der det er LOV, så lenge de tar hensyn! hadde jeg stått der når h*n hadde tnet seg den røyken i heisen, hadde jeg fortalt h*n hvor landet lå! Så jeg kan si i fra ja!

Og gjest... jeg sier ikke at det er dere røykere sin feil at det var noen som hadde røkt i den heisen, jeg kom bare med et lite eksmpel på at noen ike hadde tatt så VELDIG hensyn der! Jeg prøver ikke å rakke ned på RØYKERE heller der, bare på den IDIOTEN som hadde gjort det! Er du ikke enig med at det er teit? H*n var jo på vei ut allikevel, hvorfor ikke vente de 30 sekundene det tar?? HALLO sier jeg bare...!!!

Jeg prøver heller ikke å rakke ned på røykerne som du sier! Men her som når det gjelder MANGE andre saker, så ødelegger noen for mange! Desverre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest hele denne diskusjonen, jeg.

Dersom noen røykere tar den ikke som en provokasjon, men som en påminnelse om situasjoner der det kan være lurt å vise hensyn, så hadde det vært kjempefint.

Røykte i mange år jeg, tror jeg var ganske hensynsfull, men en kan jo glemme seg.

Pleier ikke å irritere meg over røyking til vanlig, men nå som jeg er gravid er jeg blitt veldig oppmerksom på hvor mange ganger i løpet av en vanlig dag mitt uskyldige ufødte nurk utsettes for passiv røyking.

Typisk sånne situasjoner som nevnt innledningsvis. I undergangen fra togstasjonen, her er det jo ingen dører så det er vel teknisk sett utendørs, selv om røyken fra alle de som går av toget samtidig og ikke kan vente blir hengende her.

Flust av slike situasjoner i tillegg til de gangene jeg er så dum å tro at jeg kan gå på cafe selv om jeg er gravid.

Dakar liten :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahhhh... Et stadig tilbakevendende tema! Lenge siden sist nå kanskje?

Vel:

Jeg er røyker. Og når dere snakker om "røykere gjør slik og slik", blir det like teit som når Waco (eller andre) snakker om "kvinner mener ditt og datt".

Til alle dere ikke-røykere som ikke har forstått det:

Røykere er en like uensartet gruppe som ikke-røykere.

Forskerne har ikke klart å finne likhetstrekk ved røykere som gjør at man kan forebygge røykestart eller gjøre det lettere for noen å slutte.

Jeg har røyket i over 15 år nå. Har sluttet 3 ganger (og begynt 4 ganger....). Jeg må si at utviklingen, spesielt de siste 10 årene har vært positiv. Dere som klager over dagens tilstander ville ikke overlevet i de tilstandene som herjet landet for 10 år siden. Siden den gang har vi fått røykeforbud i offentlige rom, på handlesentre, røykfrie avdelinger på alle kafeer og restauranter, røykeforbud ved bardisk, advarsler på røykpakker, mye informasjon om passiv røyking, forbud mot røyking på kontoret/arbeidsplassen (dersom noen plages av det) etc.

Mange røykere, deriblant meg, har tatt disse nyhetene til etteretning, og tenker daglig på at jeg ikke skal plage andre. Noen tar ikke slik informasjon så godt til seg, men jeg våger å påstå at de fleste gjør det.

Så er det en del røykere som, etter å ha tatt hensyn så godt de kan, fremdeles mener at UTE - DER må vi i alle fall kunne røyke. Og jeg er en av dem. Når jeg røyker, og kommer til et handlesenter der jeg ikke kan røyke inne, stopper jeg utenfor utgangen, ved askebegeret, og røyker ferdig. Er det hensynsløst? Jeg mener nei.

Når jeg kommer først i busskuret går jeg inn, og tenner en røyk. Når det kommer noen som ikke røyker, går jeg ut. Men det lukter sikkert fremdeles inne i skuret. Er det hensynsløst? Nei.

Og når jeg står på bussholdeplassen utendørs utenfor tak og røyker, og noen kommer og stiller seg ved siden av... stumper jeg da røyken? Nei, jeg gjør ikke det - for det er da flere titalls andre meter å stille seg på (selv om man vet at bussdøren stopper akkurat der jeg står). Og hvis noen stiller seg oppå meg da og ber meg stumpe røyken, ja da kan også mine blikk drepe.

Ikke trekk det for langt - de aller fleste mennesker - røykere eller ikkerøykere - forsøker å ta hensyn til sine medmennesker, innen rimelighetens grenser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...