Gå til innhold

Eier dere ikke respekt for andre mennesker.........


Thea

Anbefalte innlegg

Men det er vel ingen her som har sagt at LUKTEN av røyk er skadelig??

Enig med mye av det du sier Aline!! Og det er ikke bare røk lukt som er fælt, men også andre lukter... Men nå var det en gang røyk vi snakket om her og ikke andre lukter (Hvor kom hvitløk inn hen her??)

MEN en ting som er sikkert, er at det har blitt MYE MYE bedre de siste tiårene!! Det er vel ikke så mange som røyker inne nå, med små barn osv osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gikk vel litt hardt ut mot noen røykere i mitt forrige innlegg, må få meg dette også:

Det med å måtte sitte ved siden av noen som stinker på buss eller tog, har vel lite med røykedebatten å gjøre, syns jeg. (Med mindre man er allergisk da, men jeg vet ikke om selve lukten kan utløse allergi, jeg :roll: ).

Jeg kan godt finne meg i å sitte ved siden av folk med røykelukt, (kan bare ikke få meg til å si til noen at "kan ikke du sette deg et annet sted da, du stinker røyk (eller hvitløk for den sakens skyld)", bare jeg slipper å få den sneipen og det den fører med seg opp i trynet og ned i lungene mine. Skal nok klare å overleve lukta (tips: ha med deg en pakke med sterk tyggis i lomma, tygg den, så kjenner du lite til lukta...)

Ja, det fins det mange egoistiske røykere, men husk at egoister fins i form av både røykere og ikke-røykere!!!!!!! Må få med meg at jeg kjenner flere røykere som tar hensyn enn røykere som bare blåser i vei som nobody's business......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤_Fairytale_¤
Jeg synes det er så utrolig ekkelt med folk som spiser hvitløk!! Ingen ting lukter så jævlig som folk som propper i seg hvitløk.

Særlig når jeg tar bussen. Alltid sitter det en eller annen egoist i nærheten som selvfølgelig har veltet seg i hvitløk. Det er så jævlig at jeg blir kvalm av det! Det kjennes som om jeg må SPY!!! Det er så egoistisk å spise hvitløk, for jeg blir faktisk veldig syk av det. Og jeg kan jo ikke holde meg hjemme, jeg må jo på jobb. Jeg får lyst til å kjøpe en 20 hvitløk og stappe dem ned i halsen på dette egoistiske mennesket som innbiller seg at han/hun kan nyte en lovlig grønnsak sånn helt uten videre. Joda, det er noen hvitløksspisere som tar hensyn, men langt fra alle.

*klappe*

Har ikke annet å tilføye enn et lite :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg forstår ikke hvorfor thea skriver inn dette innlegget.. hun må forvente å få sure kommentarer fra røykere, når hun spør "eierDERE ikke respekt for folk.....?"

hvorfor tar du det opp her da thea? det finnes mange egoistiske ikke røykere også, f.eks de som ikke dusjer og stanker svette og tåfis, og kanskje hvitløk, eller fett hår...

De menneskene holder jeg på å spy av!

Og generelt så synes jeg dagens ungdommer har fått mindre respekt for folk nå enn før, vet ikke hva det kommer av.. men hadde du spurt ham om å ta ut tyggisen i munnen fordi du fikk vondt i ørene av det, hadde du sikkert fått samme sure blikket.... :ler:

ikke røykere må bare innse og respektere av det finnes mange illeluktende mennesker her i verden, ikke bare røykere men andre folk også.... :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, nå har vel debatten sporet "litt" av her... Og jeg er den første til å ta ansvar!!! *rekker opp hånda*... det var jeg som kom den kommentaren om at røykere lukter vondt...

Jeg legger meg langflat, :oops: og er innrømmer at den kanskje hadde passet bedre på noe sånn som: "hva er den verste lukten du vet" eller no'...

Kanskje vi skal gå tilbake til det Thea spurte om??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har det seg at jeg tør å be nordmenn om å stumpe røyken inne i buss-skur, men ikke utenlandske menn?... :oops: Flaut å innrømme det. Har hørt for mye piss om kvinnesynet til enkelte.

Jeg er enig med deg Thea. Det er altfor mange som ikke tar hensyn!

(APPLAUS til de som TAR hensyn!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette irriterer meg med mange røykere:

- de som røyker rett utenfor døra på offentlige steder. Er det ikke mulig å gå litt lenger unna, så oss som reagerer på røyk ikke får ødelagt dagen?

- At folk som vet jeg blir dårlig av røyk, røyker rett før de kommer på besøk og forpester MIN stue med sur røyk lukt.

Og det er faktisk flere røykere som ikke tar hensyn, enn de som faktisk gjør det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

grov påstand du kommer med linsi, at flere røykere ikke tar hensyn enn de som faktisk gjør det... hvor har du dette fra? har du drevet en markedsundersøkelse??

Selv om du ser mange som ikke tar hensyn, tar mange røykere utrolig mye hensyn også.... vi må alltid være bekymret for å få sure blikk fra fanatiske ikke røykere, som ikke tåler at man står nærmere enn 5 meter, itillegg til at vi blåser røyken en annen vei enn det vinden blåser....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Dette irriterer meg ved ikke røykere

- De tror de lukter så godt og er så sunn

-Mange gneldrer og maser om hvor usunt det er, som om de ikke har noe annet å irritere seg over

-De greier ikke å sette seg inn i vår situasjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ikke noe med å være fanatisk ikke røyker - det har noe med å faktisk bli syk av røykere som ikke tar hensyn... Da hjelper det ikke å stå fem meter unna.

Nei, jeg har ikke drevet noen undersøkelse akkurat :) Men etter egen erfaring, er det sjelden røykere tar hensyn.

Eksempel: medstudenter. Her er det mange som røyker. Alle står rett utenfor den døra jeg faktisk er tvunget til å passere.

Eller folk jeg jobber med, som faktisk vet jeg ikke tåler røyk. De sitter på bakrommet og røyker.

Og selvfølgelig alle som venter på tog, buss etc.

Utenfor butikkinnganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen gang tenkt på at ja, du SER flere egoistiske røykere, nettopp fordi de av røykerne som faktisk tar hensyn, ikke er så lette å få øye, eller lukt, på??? Det er jo noe av det det innebærer å ta hensyn så!

Dersom du begynner å se etter, om vedkommende som står på hjørnet, langt borte fra deg, røyker. At vedkommende som aldri tar seg pauser på jobb, kanskje fyrer opp en røyk på vei hjem? At h*n som blir borte fra festen noen få ganger, kanskje ikke går på do men går ut å tar en røyk?

Helt ærlig, SER du etter dem? eller ser du bare de som ikke tar hensyn, og tenker da at det er flest av dem?

Jeg personlig vet ikke, hvem det er flest av. Jeg forstår at det er de som ikke tar hensyn som synes, og som irriterer folk.

De aller fleste røykerne jeg kjenner, tar hensyn. så at de fleste en annen kjenner ikke tar hensyn, sier allikevel lite om hvem av oss som har "rett". ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal jeg innrømme aline at jeg ser ikke etter de røykere som faktisk tar hensyn. De er ikke like lett å legge merke til :wink:

En som røyker legger heller kanskje ikke så lett merke til alle som ikke tar hensyn, som en som ikke røyker?

Oppfordrer i hvertfall dere røykere til å ta mer hensyn, for det faktisk mange som får dagen ødelagt, på grunn av dere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du sier der oppfatter jeg helt feil Linsi, for nei, det er ikke mange som får dagen sin ødelagt av røykeren meg!

Men jeg oppfordrer alle røykere som vet de ikke tar hensyn, til å ta hensyn. Og jeg oppfordrer alle røykere som ikke tenker over det, til å tenke over det.

Og jeg oppfordrer alle ikke-røykere til å se seg rundt før de beskylder flesteparten av røykere for å ikke ta hensyn.

(bortsett fra det så er vi vel ganske enige linsi, egentlig) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous
Oppfordrer i hvertfall dere røykere til å ta mer hensyn, for det faktisk mange som får dagen ødelagt, på grunn av dere

Hvis du lar en røyker ødelegge dagen for deg, Linsi, da bør du begynne å tenke litt. Bagatell, det er det det er! Jeg røyker ikke selv, og ja jeg blir tett i pusteveien av å stå ved siden av en som røyker, og ja jeg syns det lukter surt av røykere (men det lukter ikke noe verre av dem enn av folk som ikke har dusjet på et par dager.. :blunke: ). Men hvis jeg skal gå rundt og surmule en hel dag fordi jeg måtte gå forbi noen ved inngangen som røyket.... ja da hadde jeg begynt å lure på om jeg var en fanatisk ikke-røyker!

Skjerp deg, og tenk heller på noe annet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen din blir kanskje ikke ødelagt hvis du blir syk av røyk? Det har da ikke noe med å skjerpe seg å gjøre. Og for meg er ikke røyking en bagatell :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supernova: foreslår at du leser hva som VIRKELIG STÅR i innleggene, ikke det DU TROR det står der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tror mange av røykerene ikke er obs på at folk faktisk kan plages av røyken de puster ut. Og da (merk!) sikter jeg ikke til røykere generelt men til STORRØYKERENE.

De er vel mer eller mindre immune selv, og tenker ikke over at andre ikke er det. Har flere ganger opplevd at folk har blåst røyk midt i ansiktet til sønnen min på 2 (det er ikke noe som gjør meg mer forbannet :evil: ) og da kan jeg ikke tro annet enn at de ikke selv er bevisst på at de gjør det.

Selv om det ikke er noen unnskyldning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noe i mot röykere -

men når jeg ser tydelig gravide kvinner som röyker, da er det noe som vrir seg inni meg.

Jobbet med en hjelpepleier i sommer som röykte, 6 mnd på vei - helsepersonell *burde* vite bedre.. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"anonym" Jeg forstår ikke hvorfor thea skriver inn dette innlegget.. hun må forvente å få sure kommentarer fra røykere, når hun spør "eierDERE ikke respekt for folk.....?"

Hvorfor skal jeg forvente å få en masse sure kommentarer??? De fleste som ferdes her på forumet er voksne nok til å diskutere på en høflig måte ;) Om noen skulle føle seg truffet av overskrifta mi må det vel være en grunn til det da???

hvorfor tar du det opp her da thea?

Fordi dette er noe som skjer meg hver bidige dag og jeg er regelrett møkk lei av å måtte flytte meg hit og dit på grunn av røykere, som forøvrig står overalt!!!! Jeg tåler ikke røyk og jeg ser rett og slett ikke poenget i at jeg skal føle det ubehaget som følger med kun fordi mange røykere rett og slett ikke tar hensyn til andre mennesker. Derfor.

det finnes mange egoistiske ikke røykere også, f.eks de som ikke dusjer og stanker svette og tåfis, og kanskje hvitløk, eller fett hår...

De menneskene holder jeg på å spy av!

Kjære deg, å kverulere fører deg ingensteds ;)

Og generelt så synes jeg dagens ungdommer har fått mindre respekt for folk nå enn før, vet ikke hva det kommer av.. men hadde du spurt ham om å ta ut tyggisen i munnen fordi du fikk vondt i ørene av det, hadde du sikkert fått samme sure blikket.... :ler:

Hvorfor i all verden skulle jeg fått vondt i ørene av at noen tygger tyggegummi ved siden av meg????

Jeg er forøvrig enig med Vinga. All applaus til dere røykere som tar hensyn :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...