Gå til innhold

Ble stirret ned av damer med hijab i svømmehallen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fy faen. Jeg får vondt inni meg av alle svar og fordommer her inne. At hun stirret på deg kan bety så mye, ikke fordi hun er "hijabi" de fleste med hijab har bodd her lenge og er vant til nakenhet. Jeg er en av dem. Damer med hijab er som alle andre, veldig forskjellige så jeg kan ikke fortelle deg eksakt årsak. Jeg bruker hijab av kulturelle grunner og kan ta den av når som helst, det markerer bare min identitet. Jeg er på ingen måte undertrykt, ei heller mine nærmeste venninner. Når jeg bader på svømmehall med mine barn bruker jeg svømmeklær som shorts og singlett. Men det hjelper ikke å skrive dette, egentlig, da folk har gjort seg noen meninger og tanker som er vanskelig å løsrive seg fra. Og bare for å få sagt det, mulig hun er konservativ, husk bare at muslimer ikke er en homogen gruppe og er veldig forskjellige. 

Anonymkode: f70b0...dde

  • Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Fy faen. Jeg får vondt inni meg av alle svar og fordommer her inne. At hun stirret på deg kan bety så mye, ikke fordi hun er "hijabi" de fleste med hijab har bodd her lenge og er vant til nakenhet. Jeg er en av dem. Damer med hijab er som alle andre, veldig forskjellige så jeg kan ikke fortelle deg eksakt årsak. Jeg bruker hijab av kulturelle grunner og kan ta den av når som helst, det markerer bare min identitet. Jeg er på ingen måte undertrykt, ei heller mine nærmeste venninner. Når jeg bader på svømmehall med mine barn bruker jeg svømmeklær som shorts og singlett. Men det hjelper ikke å skrive dette, egentlig, da folk har gjort seg noen meninger og tanker som er vanskelig å løsrive seg fra. Og bare for å få sagt det, mulig hun er konservativ, husk bare at muslimer ikke er en homogen gruppe og er veldig forskjellige. 

Anonymkode: f70b0...dde

Godt sagt ☺️

Anonymkode: 75936...983

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fy faen. Jeg får vondt inni meg av alle svar og fordommer her inne. At hun stirret på deg kan bety så mye, ikke fordi hun er "hijabi" de fleste med hijab har bodd her lenge og er vant til nakenhet. Jeg er en av dem. Damer med hijab er som alle andre, veldig forskjellige så jeg kan ikke fortelle deg eksakt årsak. Jeg bruker hijab av kulturelle grunner og kan ta den av når som helst, det markerer bare min identitet. Jeg er på ingen måte undertrykt, ei heller mine nærmeste venninner. Når jeg bader på svømmehall med mine barn bruker jeg svømmeklær som shorts og singlett. Men det hjelper ikke å skrive dette, egentlig, da folk har gjort seg noen meninger og tanker som er vanskelig å løsrive seg fra. Og bare for å få sagt det, mulig hun er konservativ, husk bare at muslimer ikke er en homogen gruppe og er veldig forskjellige. 

Anonymkode: f70b0...dde

Takk for en fin nyansering av debatten!

Anonymkode: b274b...9b6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her jeg bor er det en "gjeng" med damer som kan virke å komme fra type Mongolia eller lignende. De er alle veldig lave, alle går med skaut, og går som regel alltid i en større flokk av damer.

Jeg er forholdsvis høy. Disse damene har i flere år nå stirret, tisket og hvisket, pekt på meg og ledd av meg når jeg har gått forbi dem. Etter å ha vært flere år i Norge burde de ikke bli veldig overrasket over å se en kvinne på 175 cm. Ellers kler jeg meg anstendig og på en måte som gjør at jeg ikke stikker meg ut. Nylig havnet jeg og et eldre familiemedlem av meg i heis med den verst stirrende/pekende/latterliggjørende kvinnene, sammen med det som tydeligvis var hennes sønn eller datter med partner og lite barn som tydeligvis bodde der. Moren gjenkjente meg, snurpet munnen, jeg så nøytralt på henne med et litt spørrende blikk, og da ble hun tydeligvis flau og redd for at jeg skulle si noe til familien hennes. Etter det har hverken hun eller de andre i "gjengen" med eldre og yngre kvinner hverken pekt på meg, ledd av meg eller hvisket. Jeg konkluderer med at de har vært fullstendig klar over at det de har gjort har vært helt uakseptabelt.

Jeg forstår ikke slikt. Men i svømmehallen tror jeg at jeg hadde sagt fra at å se på andre er helt greit, men å nistirre faktisk ikke er greit, og at det hadde vært mye bedre og hyggeligere om hun selv lekte med barna i vannet enn at hun bare satt og så på, og så ville jeg spurt om hun kan å svømme, og hvis ikke tipset om svømmekurs for voksne.

Anonymkode: c79f4...1ba

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neste gang sier du, dette er Norge ikke Irak eller ett annet muslimsk land. 

Eller spør hva de glor på. 

Endret av Athena Freyja
  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke man skal bruke hijab i en svømmehall. Det er svært ubehagelig og gjør set til et uttrykt sted.

Anonymkode: 01ef8...1a7

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ved flere anledninger vært på stranda med venninner, og da stirrer guttegjenger utrolig mye. Er dette en kulturell greie?Synes det blir ukomfortabelt. 

Men jeg lurer på om dette er en kulturell greie, hvor det ikke anses som uhøflig å stirre på andre, spesielt når de er lettkledde? 
Orker ikke anklager om å være misandrist.

Anonymkode: ed2a9...7d3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et menneske totalt blottet for normal folkeskikk. Stirring er uhøflig og såpass burde hun vite. Du er rimelig mentalt tilbakestående dersom du stiller deg til å stirre på et nakent menneske i dusjen på et offentlig bad. Vi lever i 2023 og hun kan ikke si at hun ikke er opplyst om vanlig folkeskikk, da har hun i så fall valgt å ikke høre etter.

Anonymkode: c6760...ec2

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misunner deg som kan bade og dusje i felles garderobe. Kanskje de også kunne tenkt seg den friheten ❤️

Anonymkode: d63ec...f34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg har opplevde det samme to ganger nå, på to uker, bare at dette var på treningssenter og ikke i svømmehall. 
 

To ulike jenter/ damer har NISTIRRET på meg under trening. Begge har stirret stygt på meg, og de har holdt på med stirringen under hele treningen. Utrolig irriterende!!

Jeg trener i tights og T-skjorte. Ikke singlet, magetopp, shorts eller annet som viser mye hud. 

Anonymkode: d4ea4...082

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er du sikker på at det var damer?

Anonymkode: f9868...ee3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun likte deg. Og syntes du var vakker. 

Anonymkode: 40ee0...60e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Jeg har opplevde det samme to ganger nå, på to uker, bare at dette var på treningssenter og ikke i svømmehall. 
 

To ulike jenter/ damer har NISTIRRET på meg under trening. Begge har stirret stygt på meg, og de har holdt på med stirringen under hele treningen. Utrolig irriterende!!

Jeg trener i tights og T-skjorte. Ikke singlet, magetopp, shorts eller annet som viser mye hud. 

Anonymkode: d4ea4...082

Hadde du brukt shorts og magetopp, hadde stirringen vært like frekt gjort.

Neste gang spør du hva faen de vil.

Anonymkode: 88230...467

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det kan jo være at hu var sjalu? Både du og hennes mann er i vannet, og hun har ikke den sjansen til å kle av seg å være med dere. Ofte så kan sjalusi også spille litt inn, når man dekker seg for mye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.12.2023 den 11.21):

Det var litt ukomfortabelt, men er dette en kulturell greie? 

Jeg var i svømmehallen med mine to barn, og der var det en muslimsk familie hvor mannen badet med barna mens moren iført hijab satt oppe og så på. 

Jeg merket at hun stirret mye på meg. Og nei, jeg innbiller det ikke fordi da vi dusjet i garderoben etterpå stirret hun mye og lenge på min nakne kropp, og ikke minst da jeg skiftet og stelte meg. Jeg kikket opp og da sto hun vendt mot meg og stirret rett på meg.

Jeg visste ikke helt hva jeg skulle tenke og føle, så jeg bare latet som ingenting. 

Men jeg lurer på om dette er en kulturell greie, hvor det ikke anses som uhøflig å stirre på andre, spesielt når de er nakne? 
Orker ikke anklager om å være rasist.

Anonymkode: 75936...983

Stirr tilbake. Da får pipa en annen lyd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.12.2023 den 11.27):

Eller vink og si "hei hei, ja".

Anonymkode: 14146...3b1

Hadde gjort det samme 👍 Er bare å smile og si "Hei". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.12.2023 den 14.49):

Fy faen. Jeg får vondt inni meg av alle svar og fordommer her inne. At hun stirret på deg kan bety så mye, ikke fordi hun er "hijabi" de fleste med hijab har bodd her lenge og er vant til nakenhet. Jeg er en av dem. Damer med hijab er som alle andre, veldig forskjellige så jeg kan ikke fortelle deg eksakt årsak. Jeg bruker hijab av kulturelle grunner og kan ta den av når som helst, det markerer bare min identitet. Jeg er på ingen måte undertrykt, ei heller mine nærmeste venninner. Når jeg bader på svømmehall med mine barn bruker jeg svømmeklær som shorts og singlett. Men det hjelper ikke å skrive dette, egentlig, da folk har gjort seg noen meninger og tanker som er vanskelig å løsrive seg fra. Og bare for å få sagt det, mulig hun er konservativ, husk bare at muslimer ikke er en homogen gruppe og er veldig forskjellige. 

Anonymkode: f70b0...dde

Dette er min erfaring fra jobb og nærområde. Veldig individuelt dette her 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...