Gå til innhold

Ble stirret ned av damer med hijab i svømmehallen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det var litt ukomfortabelt, men er dette en kulturell greie? 

Jeg var i svømmehallen med mine to barn, og der var det en muslimsk familie hvor mannen badet med barna mens moren iført hijab satt oppe og så på. 

Jeg merket at hun stirret mye på meg. Og nei, jeg innbiller det ikke fordi da vi dusjet i garderoben etterpå stirret hun mye og lenge på min nakne kropp, og ikke minst da jeg skiftet og stelte meg. Jeg kikket opp og da sto hun vendt mot meg og stirret rett på meg.

Jeg visste ikke helt hva jeg skulle tenke og føle, så jeg bare latet som ingenting. 

Men jeg lurer på om dette er en kulturell greie, hvor det ikke anses som uhøflig å stirre på andre, spesielt når de er nakne? 
Orker ikke anklager om å være rasist.

Anonymkode: 75936...983

• Liker 8
  • Hjerte 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en familie i blokka som stirrer på meg når jeg går forbi dem ute. De stiller seg rett og slett opp og glor. De har gjort det i årevis. Jeg aner ikke hvorfor. De hilser ikke, bare glor.

Anonymkode: b14f7...c71

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Stirr tilbake.

Anonymkode: 007bf...c29

Eller vink og si "hei hei, ja".

Anonymkode: 14146...3b1

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har en familie i blokka som stirrer på meg når jeg går forbi dem ute. De stiller seg rett og slett opp og glor. De har gjort det i årevis. Jeg aner ikke hvorfor. De hilser ikke, bare glor.

Anonymkode: b14f7...c71

Ok, så bra at det ikke bare er jeg som har opplevd dette. Jeg hadde helt ærlig tanker om at jeg kanskje så litt horete ut det var derfor hun stirret, der hun satt fullt påkledd. Noe jeg aldeles ikke gjorde altså, gikk i vanlig bikini og ser helt normal ut, liker jeg å tro selv 😅

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ubehagelig. Men hadde tenkt at hun ikke var helt frisk. Ingen stirrer på andre på den måten inne i dusjen. 

Men kan tenkes at hun slet med at du badet med barnet ditt når hennes mann badet. Vet ikke.. Men det er veldig rart om hun bare stirret på deg og ikke de andre kvinnene. 

Hadde Kansje sagt ifra til en vakt eller noe. 

Anonymkode: 33b0e...873

• Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mange kulturer har ikke glaning som noe som er uakseptabelt. Det er bare å se på reisebrev fra India/aiatiske land for å se bevis på det. 

Anonymkode: 05675...f9f

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ok, så bra at det ikke bare er jeg som har opplevd dette. Jeg hadde helt ærlig tanker om at jeg kanskje så litt horete ut det var derfor hun stirret, der hun satt fullt påkledd. Noe jeg aldeles ikke gjorde altså, gikk i vanlig bikini og ser helt normal ut, liker jeg å tro selv 😅

I et basseng? 😜

Anonymkode: 8b4d3...6d0

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hun syns du var flott å se på?

Kanskje hun egentlig er lesbisk?

🤷‍♀️

Tenker at det ikke nødvendigvis var noe ondsinnet bak dette..

• Liker 10
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hun synes du var pen. Helt normalt det å 😂 

Jeg tar meg selv i å stirre på andre , tenker er det noe jeg kunne gjort med min kropp etc av trening eller vektoppgang. 

Anonymkode: c6e2c...5db

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får egentlig litt vondt av hijabis. De vokser opp med så mye internalisert skam, angst og frykt, knyttet opp mot ære og "hva vil de andre si", at møte med sekulære vesten blir problematisk. Mennene kan selvsagt bade halvnakne, gå vestlig kledd eller sugle så mye de vil på kvinner som ikke dekker seg til, sammen med kameratene sine. Stirringen er vel alt disse kvinnene kan gjøre.

• Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Det var litt ukomfortabelt, men er dette en kulturell greie? 

Jeg var i svømmehallen med mine to barn, og der var det en muslimsk familie hvor mannen badet med barna mens moren iført hijab satt oppe og så på. 

Jeg merket at hun stirret mye på meg. Og nei, jeg innbiller det ikke fordi da vi dusjet i garderoben etterpå stirret hun mye og lenge på min nakne kropp, og ikke minst da jeg skiftet og stelte meg. Jeg kikket opp og da sto hun vendt mot meg og stirret rett på meg.

Jeg visste ikke helt hva jeg skulle tenke og føle, så jeg bare latet som ingenting. 

Men jeg lurer på om dette er en kulturell greie, hvor det ikke anses som uhøflig å stirre på andre, spesielt når de er nakne? 
Orker ikke anklager om å være rasist.

enkelte av dem har et veldig uproblematisk forhold til ting som er dødspinlig i norge, som man nærmest mister pusten av, fordi det er så pinlig. hvis en nordmann hadde sagt og oppført seg slik hadde det vært ... ja, da hadde nordmenn blitt skikkelig sinte eller tillatt seg å bli idiot fordi det er så ... retarded :P 

Anonymkode: 3c7d8...6ac

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror jeg hadde stirret selv, på frihet.. kanskje de leter ette fasit? kanskje jeg bare har fordommer, ikke vet jeg.

Anonymkode: 9eb46...32d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 27.12.2023 den 11.53):

Jeg får egentlig litt vondt av hijabis. De vokser opp med så mye internalisert skam, angst og frykt, knyttet opp mot ære og "hva vil de andre si", at møte med sekulære vesten blir problematisk. Mennene kan selvsagt bade halvnakne, gå vestlig kledd eller sugle så mye de vil på kvinner som ikke dekker seg til, sammen med kameratene sine. Stirringen er vel alt disse kvinnene kan gjøre.

Oj, når du forklarer det sånn.. Får vondt i hjertet selv :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Tror jeg hadde stirret selv, på frihet.. kanskje de leter ette fasit? kanskje jeg bare har fordommer, ikke vet jeg.

Anonymkode: 9eb46...32d

Nettopp....de var nok et rop om hjelp. ❤️ Hvordan de kunne tenke seg å leve... ❤️

Anonymkode: 1c75b...c88

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Oj, når du forklarer det sånn.. Får vondt i hjertet selv :( 

Det behøver du ikke få. Akkurat nå sitter kvinner fengslet og mishandlet i muslimske land for at de tok av seg hijaben. Sett heller pris på friheten til å bade i bikini.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nettopp....de var nok et rop om hjelp. ❤️ Hvordan de kunne tenke seg å leve... ❤️

Anonymkode: 1c75b...c88

Har aldri tenkt det sånn. Nå fikk jeg skikkelig vondt av damen :( spesielt siden jeg var i bassenget med barna mine og plasket og lo med dem, mens hun bare kunne sitte oppe og se på sine barn leke.... også står jeg der og flasher både hud og frihet rett foran fjeset hennes. huff. Stakars kvinner ❤️ 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...