Gå til innhold

For oss som hadde en kjip julefeiring.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er så vondt når min mor bruker julaften til å trykke meg ned. Jeg har alltid vært familiens sorte får. Min søster er høyt elsket og forgudet. Forskjellene blir så tydelige i julen.

Hvordan var din kjipe julefeiring? Fortell, kort eller langt. ❤️

Anonymkode: 98500...041

  • Hjerte 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Logget av alle sosiale medier med oppdateringer om folk sin fantastiske julefeiring. Spist litt mat. Vært på jobb.

Drømmen om en julefeiring med en familie som er glad i meg vil aldri skje. Så det stikker litt. Venner er opptatt med sine feiringer, så ikke så mye som en SMS med god jul. 

Anonymkode: 3fed4...b44

  • Liker 1
  • Hjerte 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg synes det er så vondt når min mor bruker julaften til å trykke meg ned. Jeg har alltid vært familiens sorte får. Min søster er høyt elsket og forgudet. Forskjellene blir så tydelige i julen.

Hvordan var din kjipe julefeiring? Fortell, kort eller langt. ❤️

Anonymkode: 98500...041

Hva sa hun? 

 

Anonymkode: 2faed...67c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feiret jul som vanlig. Koselig dag, sett bort i fra at sjelen min er brutalt revet ut av meg. Alt som var koselig knuste meg innvendig. Satt under middagen å fantaserte om å reise meg opp og brøle høyt, pælme julematen rundt. Men jeg smilte og prøvde å delta så godt jeg kunne. Foreldrene mine er gamle, vet aldri hvor mange feiringer det er igjen sammen med dem, så prøver å sette pris på det. Ikke lett når livet er i krise og det meste ser svart ut. 
Glad kvelden er overstått. 

Anonymkode: 55f16...5e2

  • Hjerte 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg synes det er så vondt når min mor bruker julaften til å trykke meg ned. Jeg har alltid vært familiens sorte får. Min søster er høyt elsket og forgudet. Forskjellene blir så tydelige i julen.

Hvordan var din kjipe julefeiring? Fortell, kort eller langt. ❤️

Anonymkode: 98500...041

Hvorfor gidder du å feire med din mor når hun er sånn?

Anonymkode: 7333c...bc6

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min var helt fantastisk. Mutters alene. Tittet litt på tre nøtter til askepott. Lagde meg ribbe og pinnekjøtt. Nøt middagen og la meg i senga med en god bok.

Første jul uten å feire med familie. Må si jeg faktisk likte det.  Ikke krangling, ikke noe drama. Eneste er den forbanna ensomheten, men den er der enten det er julekveld eller ikke. 

  • Liker 1
  • Hjerte 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

endo skrev (1 minutt siden):

Min var helt fantastisk. Mutters alene. Tittet litt på tre nøtter til askepott. Lagde meg ribbe og pinnekjøtt. Nøt middagen og la meg i senga med en god bok.

Første jul uten å feire med familie. Må si jeg faktisk likte det.  Ikke krangling, ikke noe drama. Eneste er den forbanna ensomheten, men den er der enten det er julekveld eller ikke. 

Da er du i feil tråd, dette er tråden for de som hadde det vanskelig eller kjipt, ikke for de som hadde det helt supert og bare må gni det inn. 

Anonymkode: dab4f...d98

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja jeg valgte bryte med resterende familiemedlemmer for ca 6 uker siden. Feiret med barna og kjæresten. Ikke så overdådig og overfladisk som alle julene hos min familie,men psykisk myyyyye bedre. 

Allikevel hater all den romantiseringen der alle legger ut flottere bilder og snapper enn noe annet og forteller om en magisk feiring med alle sine kjære. Det er veldig fjernt for meg. Jeg har barna. Takk gud for det,men ikke annen familie. 

Anonymkode: 2a912...6fc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Da er du i feil tråd, dette er tråden for de som hadde det vanskelig eller kjipt, ikke for de som hadde det helt supert og bare må gni det inn. 

Anonymkode: dab4f...d98

Du forstår ikke ensomhet regner jeg med? 

  • Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

endo skrev (4 minutter siden):

Du forstår ikke ensomhet regner jeg med? 

Mulig det ikke er ironien jeg fanga opp, beklager. 

Anonymkode: dab4f...d98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener julaften? Julaften var grei, men det er en mørk skygge over hele julen. Etter en av foreldrene mine døde har det vært splittelse i familien. Noen er invitert, andre ikke. Noen er invitert men ikke ønsket. Noen drar bare pg finner på noe annet. Like greit å være alene da. 

Anonymkode: eb9b7...546

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pappa sendte meg bilde av full julefeiring sammen med stemor og hennes barn. Han vet at jeg er alene etter at mamma døde, og at jeg ikke har noen å feire med. Det føltes som et stikk at han var omgitt av familie og jeg er alene, selv om det kanskje ikke var ment sånn fra han. 

Anonymkode: f773c...50b

  • Hjerte 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på jul hos foreldrene mine alene.. Blir altfor intenst og blir minnet på hvorfor jeg ikke liker min mor, synes hun kan være helt ufyselig. Blir lei meg for det..for jeg vet at det betyr så mye for dem at jeg er her og er glad i meg. Kjenner jeg gleder meg til å komme tilbake til min egen lille leilighet i morgen og være alene. Misunnelig på dem som nyter «jula hjemme» og har gode relasjoner..

Endret av marsvin
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krampeaktig julefeiring, med familie vi ikke har sett de siste 2 årene, altså siden sist jul vi på død og liv måtte feire sammen. Ingen hygge, kun stim og mas, om å gjøre å få spist middag, pakket opp gaver og spist dessert så folk kunne komme seg hjem, skjønner ikke hvorfor vi gidder..

Anonymkode: 2de97...dec

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Trist å høre trådstarter - sender en klem ❤️

Jeg feiret jul med familien, forsøkte å ha det hyggelig. Inni meg er jeg et vrak, har god venninne som skal dø snart. Julen i år er slitsom

Anonymkode: d11d7...c92

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Krampeaktig julefeiring, med familie vi ikke har sett de siste 2 årene, altså siden sist jul vi på død og liv måtte feire sammen. Ingen hygge, kun stim og mas, om å gjøre å få spist middag, pakket opp gaver og spist dessert så folk kunne komme seg hjem, skjønner ikke hvorfor vi gidder..

Anonymkode: 2de97...dec

Nokså likt her. Bare veldig glad for å få feire med mann og barn og få en koslig kveld med de etter gjestene dro. Vi satt fremdeles og spiste dessert når de dro, de bare trykte den i seg i full fart og sa ha det mens vi fremdeles spiste .. 😳 Og det er bare en brøkdel av mangelen på folkeskikk fra den siden av familien. Er en lettelse at vi slipper å feire julaften med de på noen år nå. 

Anonymkode: 979da...e62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre enn jeg fortjener.

Hos svigers med barn og tantebarn.

Har kronisk  nevrologisk sykdom som gjør meg lyd og lys- sensitiv.  Er tortur  å sitte i timevis  å smile og se takknemlig ut. 

Leste artikkelen  om han som nøt jul i en koie i skogen   alene og ble misunnelig .

Anonymkode: 1cc6c...81d

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke alene ts❤️ Jeg er også familiens sorte får. Jeg hadde ikke lyst til å feire med familien, men vil samtidig ikke gi dem en grunn til å hakke mer på meg ved å ikke delta. De er min familie og jeg er nødt til å takle dem. Jeg kom senere enn de andre og jeg var mentalt rustet for «angrep» fra flere familiemedlemmer, bla.pappa og et søsken. Jeg hadde bestemt meg for å gå til motangrep på en rolig, bestemt og tydelig måte uten å skape dårlig stemning. Bare sette de på plass når de rakket ned på meg. Det gikk etter planen første gang. Andre og tredje gang gikk det ikke helt som jeg hadde planlagt, men jeg sa ihvertfall ifra.

Det er slitsomt å være på vakt på julaften fordi du vet du vil bli hakket på av din familie. Slitsomt å krangle og diskutere. Og å være rundt disse kalde kjipe mennesker som ikke vil deg vel, bare fordi du er i slekt med dem. Det er ikke sånn det skal være. Men jeg ser på det som noe jeg bare må gjennom, som å dra på jobb eller dra til tannlegen. Jeg dro derfra med dårlige følelser som alltid. Får bekreftet at jeg misliker flere av dem og at jeg ikke orker å se dem på lenge. Men, lykken i livet mitt er at jeg har verdens snilleste samboer. Resten av julen kan jeg senke skuldrene og ha det kjempefint sammen med han. 

Anonymkode: 096aa...28d

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...