Gå til innhold

Blir ingen jul på oss i år 🥹🥹😭😭😭😭


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Eller for å sette tannpine på julaften i perspektiv, tenk på de som ikke har noen å feire julen med, de som er ensomme og nettopp har mistet flere av de nærmeste i ulykke eller drap. Eller selv mistet armer og bein, eller blitt lam. Da skulle jeg heller hatt tannpine.

Forstår ikke hvorfor folk hele tiden har behov for å sette alt i perspektiv. Det er alltid noen som har opplevd noe verre.

Anonymkode: 93a2a...daa

Absolutt, men…

Jula er jo ikke ødelagt om man ikke får laget selve middagen. 
 

Man kler seg ekstra godt, bestiller noe takeaway fra hvem enn som har åpent - eller griller mat/kjøper primus osv. 

Man kan ringe forsikringen og høre om de dekker noe, og så kan man jo fortsatt åpne gaver osv.

Strømmen kommer tilbake, og da koser man seg ekstra. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AprilLudgate skrev (52 minutter siden):

Absolutt, men…

Jula er jo ikke ødelagt om man ikke får laget selve middagen. 
 

Man kler seg ekstra godt, bestiller noe takeaway fra hvem enn som har åpent - eller griller mat/kjøper primus osv. 

Man kan ringe forsikringen og høre om de dekker noe, og så kan man jo fortsatt åpne gaver osv.

Strømmen kommer tilbake, og da koser man seg ekstra. 

For meg så er jula ribbe med tilbehør, adventsstjerner og julelys, sølvguttene på tv, og ikke minst at barna får se hva de åpner av julegaver. Så jo, julekvelden hadde blitt ødelagt uten strøm. Sier jeg noe annet så lyver jeg.

Anonymkode: 93a2a...daa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Vet ikke jeg når man leser om alle familier som egentlig ikke tåler hverandre og skal feire jul sammen. Tenk deg og f.eks sitte med familiemedlemmer som trykker deg ned rundt en bålpanne i kaldt uvær😄

Anonymkode: 93a2a...daa

🤣🤣🤣

Anonymkode: 6639d...dec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du kan jo lese tråden selv, så forstår du hva jeg mener.

Anonymkode: 93a2a...daa

Jeg har lest hvert eneste innlegg jeg og ts har ikke min sympati.

Anonymkode: b010b...f4d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.12.2023 den 17.36):

Eller for å sette tannpine på julaften i perspektiv, tenk på de som ikke har noen å feire julen med, de som er ensomme og nettopp har mistet flere av de nærmeste i ulykke eller drap. Eller selv mistet armer og bein, eller blitt lam. Da skulle jeg heller hatt tannpine.

Forstår ikke hvorfor folk hele tiden har behov for å sette alt i perspektiv. Det er alltid noen som har opplevd noe verre.

Anonymkode: 93a2a...daa

Folk må slutte å sette ting opp mot hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne tråden utviklet seg veldig rart.

Forstår ikke hva du mener hjelpen til Ukraina kunne gjort med stormen som ton strømmen din, ts?

Anonymkode: 7dad2...b52

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

For meg så er jula ribbe med tilbehør, adventsstjerner og julelys, sølvguttene på tv, og ikke minst at barna får se hva de åpner av julegaver. Så jo, julekvelden hadde blitt ødelagt uten strøm. Sier jeg noe annet så lyver jeg.

Anonymkode: 93a2a...daa

Ja, men om man er forelder så skjuler man det.

Naboene er i samme situasjon - man kan samles for en hyggelig stund i gata med lykter og servere litt kosemat på engangsgrill/primus/bålpanne/grill osv. 

Er det regn og holke: samles inne hos noen for noe felles.

Det er bare ei ribbe. 
 

Unger feirer jul på sykehus, foreldre som må jobbe osv alle år. 
 

Hadde ikke akkurat jublet selv, men er man ikke sengeliggende av alvorlig sykdom finner man på noe koselig og tar det igjen. 

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (23 minutter siden):

Folk må slutte å sette ting opp mot hverandre.

Det var nettopp det som var poenget mitt

Anonymkode: 93a2a...daa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AprilLudgate skrev (12 minutter siden):

Ja, men om man er forelder så skjuler man det.

Naboene er i samme situasjon - man kan samles for en hyggelig stund i gata med lykter og servere litt kosemat på engangsgrill/primus/bålpanne/grill osv. 

Er det regn og holke: samles inne hos noen for noe felles.

Det er bare ei ribbe. 
 

Unger feirer jul på sykehus, foreldre som må jobbe osv alle år. 
 

Hadde ikke akkurat jublet selv, men er man ikke sengeliggende av alvorlig sykdom finner man på noe koselig og tar det igjen. 

Man gjør selvfølgelig det beste ut av det, men det tar ikke bort det faktum at jula ble ødelagt.

Anonymkode: 93a2a...daa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Man gjør selvfølgelig det beste ut av det, men det tar ikke bort det faktum at jula ble ødelagt.

Anonymkode: 93a2a...daa

Julen ble ikke ødelagt nei, TS ødela den med sin dårlige innstilling. 

Anonymkode: 2dfe8...e10

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye bra med landet vårt, unntatt det evinnelige maset om at den eneste følelsen som aksepteres uansett situasjon, er euforisk, hoppende glede. Hva røyker folk, egentlig? Det er sunt å ha hele følelsesspekteret, ikke bare dum, valpete glede uansett hva. 

Anonymkode: edbe1...adf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.12.2023 den 13.01):

Jeg har gleder meg så mye til jul men blir ingen jul i år ser det ut som, vi har ikke hatt strøm siden 08:40 på morgenen 🥹😭 verdens verste jul for meg

Anonymkode: 18a7b...e01

Synes du overdriver. Beklager. Det blir hva du gjør det til, tenk at mange ikke har familie rundt seg og er ensomme. Heller strømløs enn familie- og venneløs.

Anonymkode: 7bf4e...5b8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Julen ble ikke ødelagt nei, TS ødela den med sin dårlige innstilling. 

Anonymkode: 2dfe8...e10

Tenk at dette skulle ende opp med argumenter for hvorvidt jula blir ødelagt eller ei😄

Er det så vanskelig å forstå at for mange så er jul en sterk tradisjon. At du tydeligvis hadde hatt en god innstilling rundt strømbrudd midt i ribbestekinga og bare dratt fram primusen eller bålpanna mens du smiler og synger en trudelutt, så betyr ikke det at andre kanskje reagerer annerledes.

Når det er sagt, så tror jeg disse innleggene handler mer om å kverulere enn noe annet. Så mange positive mennesker er det ikke på KG😄

Anonymkode: 93a2a...daa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tenk at dette skulle ende opp med argumenter for hvorvidt jula blir ødelagt eller ei😄

Er det så vanskelig å forstå at for mange så er jul en sterk tradisjon. At du tydeligvis hadde hatt en god innstilling rundt strømbrudd midt i ribbestekinga og bare dratt fram primusen eller bålpanna mens du smiler og synger en trudelutt, så betyr ikke det at andre kanskje reagerer annerledes.

Når det er sagt, så tror jeg disse innleggene handler mer om å kverulere enn noe annet. Så mange positive mennesker er det ikke på KG😄

Anonymkode: 93a2a...daa

Jeg kommer aldri til å forstå at en voksen kan finne på å sutre over et strømbrudd på en slik dag. Vi har et ansvar for å lære barna våre å tåle litt motstand og det er jammen ikke mange muligheter for det i dette rike landet. Buhu jeg får ikke se askepott kl 11 og spise pinnekjøtt kl.17? Vi var faktisk rammet av det samme strømbrudd et (antar jeg), som TS. Og jeg antar at TS, i likhet med oss, hadde rikelig med mat klart for den store dagen. Vi led ingen nød! Annet enn at selve julemåltidet ble servert neste dag.  

Anonymkode: 2dfe8...e10

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Det er mye bra med landet vårt, unntatt det evinnelige maset om at den eneste følelsen som aksepteres uansett situasjon, er euforisk, hoppende glede. Hva røyker folk, egentlig? Det er sunt å ha hele følelsesspekteret, ikke bare dum, valpete glede uansett hva. 

Anonymkode: edbe1...adf

Enig med deg. Noen tror tydeligvis også at de har retten til å styre hva andre føler. Lett å sitte som anonyme brukere på nett å spre dritt og trykke ned de som er i en vanskelig situasjon. Bedriten oppførsel.

Anonymkode: 93a2a...daa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg kommer aldri til å forstå at en voksen kan finne på å sutre over et strømbrudd på en slik dag. Vi har et ansvar for å lære barna våre å tåle litt motstand og det er jammen ikke mange muligheter for det i dette rike landet. Buhu jeg får ikke se askepott kl 11 og spise pinnekjøtt kl.17? Vi var faktisk rammet av det samme strømbrudd et (antar jeg), som TS. Og jeg antar at TS, i likhet med oss, hadde rikelig med mat klart for den store dagen. Vi led ingen nød! Annet enn at selve julemåltidet ble servert neste dag.  

Anonymkode: 2dfe8...e10

Bare kutt ut spydighetene dine nå.

Anonymkode: 93a2a...daa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud snakk om at folk alltid skal trykke i fjeset til andre at noen alltid har eller har hatt det værre. Her hadde det også vært ganske krise om strømmen forsvant. Vi har vedovn og kan fyre i den, men middagen blir absolutt ikke den samme. Vi har riktignok opplevd det tidligere både juleaften og nyttårsaften, men det er faktisk like kjett hver gang. Nei, jeg ville ikke lagt inn et inlegg her inne, men tenk om det kanskje kan være andre ting ts har utfordringer med også i tillegg til dette som ikke nevnes? Jeg hadde store plager fra 22. tilogmed 26. og har fortsatt ikke kommet meg, har et par nære familiemedlemmer som er alvorlig syke, en til veldig nært meg som nå er død oppå alle andre som er døde, en person til helt nært meg som også er alvorlig syk, og syns det pluss formen min var ille. Forstår at det ikke går an å nevne da krigen i Ukraina, tante som døde før noen år siden og ei ødelagt tann tross alt er værre. Ja det er det, men det er ikke det ts og veldig mange andre har opplevd, det var å miste strømmen og bli fortvilte fordi det kanskje er mindre barn som også gleder seg. Det er vel lov å utrykke fortvilelse uten å bli påminnet hele tiden at mange andre har det værre, for det vet vi jo alle.. Helt innafor å gi uttrykk for at man må løfte humøret og gjøre det beste utav det, men det er liksom måten det blir gjort på da.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...