Gå til innhold

Og der skrives det om Gilberts uttalelser i Afrika


Julebrunost

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gilbert sier Hamas-krigerne som slakter ned forsvarsløse barn og eldre i kibbutzene og ungdommer uten våpen på musikkfestival er helter. Og IDF er feige som ikke vil kjempe mot dem mann mot mann. Jaja.. 

Endret av Rhodiola
for å fjerne sitering av slettet innlegg
  • Liker 18
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skravlekaspar skrev (17 minutter siden):

Gilbert sier Hamas-krigerne som slakter ned forsvarsløse barn og eldre i kibbutzene og ungdommer uten våpen på musikkfestival er helter. Og IDF er feige som ikke vil kjempe mot dem mann mot mann. Jaja.. 

Ja, det er til å bli fysisk uvel av.

  • Liker 15
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julebrunost skrev (1 time siden):

https://www.aftenposten.no/verden/i/WRVvAQ/mads-gilbert-klipp-spres-paa-nett-kaller-hamas-soldatene-modige
 

Det henger ikke på greip det han uttaler og måten han bortforklarer når han blir stilt spørsmål. Hva synes dere, terrorstøtter, eller en menneskerettighetsforkjemper? 

Soleklar terrorstøtter og det har han vært i mange år, han fortjener å bli tiltalt for terror medvirkning.

  • Liker 17
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Example skrev (3 timer siden):

Mads Gilbert viser sitt sanne jeg, nok en gang. Hvem er overrasket?

Håper NRK, VG osv…. 

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sier jo rett ut at han støtter 7 oktober, ufattelig at han ikke får mer kritikk i norske medier....

  • Liker 17
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topsi skrev (2 minutter siden):

Han sier jo rett ut at han støtter 7 oktober, ufattelig at han ikke får mer kritikk i norske medier....

Hun kritiserer det: "Mads Gilbert snakket over seg i Cape Town i november. Uttalelser han kom med kan, med rette, tolkes som støtte for Hamas sitt angrep på Israel den 7. oktober".

Han hadde nok ikke regnet med at dette skulle spres hele veien til Norge, koser meg når jeg ser hvordan han prøver å snakke det bort - uten hell. Har aldri vært i tvil om hans terror-støtte og har hørt han si det rett ut tidligere, dessverre ble ikke det filmet.. Men, det spiller jo ingen rolle nå siden han ble tatt "på fersken". 

  • Liker 12
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jordy skrev (4 minutter siden):

Hun kritiserer det: "Mads Gilbert snakket over seg i Cape Town i november. Uttalelser han kom med kan, med rette, tolkes som støtte for Hamas sitt angrep på Israel den 7. oktober".

Han hadde nok ikke regnet med at dette skulle spres hele veien til Norge, koser meg når jeg ser hvordan han prøver å snakke det bort - uten hell. Har aldri vært i tvil om hans terror-støtte og har hørt han si det rett ut tidligere, dessverre ble ikke det filmet.. Men, det spiller jo ingen rolle nå siden han ble tatt "på fersken". 

"And the palestinian resistance, Which I support"..... og han gjentar at det er "palestinian resistance" som gikk inn i Israel 7 oktober. Klarere kan det ikke sies. Jeg får desverre ikke lest artikkelen du linker til.... Men jeg synes det er på tide at han må konfronteres med terrorstøtte. Han hadde visst også sagt at han var der på oppdrag fra UNN; noe UNN benekter så jeg

  • Liker 11
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topsi skrev (4 minutter siden):

"And the palestinian resistance, Which I support"..... og han gjentar at det er "palestinian resistance" som gikk inn i Israel 7 oktober. Klarere kan det ikke sies. Jeg får desverre ikke lest artikkelen du linker til.... Men jeg synes det er på tide at han må konfronteres med terrorstøtte. Han hadde visst også sagt at han var der på oppdrag fra UNN; noe UNN benekter så jeg

Beklager, jeg trodde ikke det var en + sak.

Kontaktet UNN og de nektet på å ha noe med det å gjøre. Han ble også intervjuet av Nordlys i går, de spurte han om UNN. Han sa at foredragene i Afrika har ingenting med hans stilling å gjøre, at det var et privat arrangement og at han gjør hva han vil i sin fritid. På scenen sa han at UNN hadde sendt han dit så jeg synes journalisten lot han slippe billig unna, kunne godt ha tynt han mer med det.. Hvorfor han bruker sin arbeidsgiver for å legitimere terror-støtte, kunne laget et eget intervju kun med det temaet.

  • Liker 16
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jordy skrev (6 minutter siden):

Beklager, jeg trodde ikke det var en + sak.

Kontaktet UNN og de nektet på å ha noe med det å gjøre. Han ble også intervjuet av Nordlys i går, de spurte han om UNN. Han sa at foredragene i Afrika har ingenting med hans stilling å gjøre, at det var et privat arrangement og at han gjør hva han vil i sin fritid. På scenen sa han at UNN hadde sendt han dit så jeg synes journalisten lot han slippe billig unna, kunne godt ha tynt han mer med det.. Hvorfor han bruker sin arbeidsgiver for å legitimere terror-støtte, kunne laget et eget intervju kun med det temaet.

Leste innlegget i nordlys, skjønner ikke hvorfor ingen tar opp det jeg siterte, det er åpenbart støtte til 7 oktober hvis en ser setningene hans i sammenheng

  • Liker 10
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir helt fascinert! Av at mannen står og gir sin fulle støtte til (det som må være) Hamas, og sier israelerne var feige..! Dette var angrep på babyer, barn, tenåringer, psykisk utviklingshemmede…! For en frastøtende ting å si..! Soldatene kjempet med nebb og klør i basen der de ble angrepet, de møtte i aller høyeste grad terroristene ansikt til ansikt. 
 

Jeg har alltid reagert på retorikken til Gilbert, og på hersketeknikkene, så all ære til hun som adresserer det! Retorikken er veldig lik de som er hardbarket pro-pal her på KK; om du er kritisk til en terrororganisasjon som Hamas er så får man slengt i trynet at man støtter folkemord osv. Mens den grusomme slaktingen, lemlestingen og voldtektene av mennesker 7. oktober blir dysset ned. Da kommer de med «ikke noe mot hva Israel har gjort de siste 75 år» osv. Ser til og med i kommentarfeltet til Nordlys at der er noen som støtter Gilbert selv etter at han blir tatt med buksene nede, men er vel ikke annet å vente. 
 

Jeg håper vi er ferdige med å se Gilbert rapportere fra (utenfor) Gaza, og at folk får se at Leger Uten Grenser, FN, UNRWA m, Reuters m.fl er infiltrert av Hamas, og ikke er nøytrale aktører. Se bare situasjonen med reportere som var med under angrepet 7. oktober; det ble dysset ned, så fikk vi høre at de aktuelle var sparket, så ble det tyst. Og her sitter nesten hele Norge og tenker at det som kommer ut av Gaza er noe annet enn nøye planlagt av Hamas… Jeg håper avsløringen av Gazabert er første skritt mot en åpenbaring for Vesten hva gjelder pålitelige kilder. 

  • Liker 11
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atheena skrev (6 minutter siden):

Ekkokammeret går sin vante gang ja. 

Du ser ingenting galt med at Gilbert sier han støtter palestinsk motstand, og refererte 7 oktober som palestinsk motstand? Ingenting? Han sier jo at han støtter palestinsk motstand den i oktober, og da indirekte at han støtter terroren. At han etterpå modererer seg endrer ikke på det

Endret av Topsi
  • Liker 12
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

jordy skrev (13 timer siden):

Beklager, jeg trodde ikke det var en + sak.

Kontaktet UNN og de nektet på å ha noe med det å gjøre. Han ble også intervjuet av Nordlys i går, de spurte han om UNN. Han sa at foredragene i Afrika har ingenting med hans stilling å gjøre, at det var et privat arrangement og at han gjør hva han vil i sin fritid. På scenen sa han at UNN hadde sendt han dit så jeg synes journalisten lot han slippe billig unna, kunne godt ha tynt han mer med det.. Hvorfor han bruker sin arbeidsgiver for å legitimere terror-støtte, kunne laget et eget intervju kun med det temaet.

Jeg må si at jeg er uenig i at han kan gjøre hva han vil på fritiden uten at det burde få konsekvenser 

  • Liker 9
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topsi skrev (2 timer siden):

Det er den samme som var i Nordlys i går, fint at du fant den som en åpen artikkel 👍

Lurven skrev (5 timer siden):

Jeg må si at jeg er uenig i at han kan gjøre hva han vil på fritiden uten at det burde få konsekvenser 

Er enig med deg, og en evnt. siktelse om medvirkning til terror tar ikke hensyn til om han var på et oppdrag eller ferie. Det var han selv som arrogant svarte til avisen at han gjør hva han vil i fritiden...

  • Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jordy skrev (4 timer siden):

Det er den samme som var i Nordlys i går, fint at du fant den som en åpen artikkel 👍

Er enig med deg, og en evnt. siktelse om medvirkning til terror tar ikke hensyn til om han var på et oppdrag eller ferie. Det var han selv som arrogant svarte til avisen at han gjør hva han vil i fritiden...

Med tanke på den rollen han har kan han ikke si og gjøre hva han vil på fritiden, sånn er det bare.

  • Liker 9
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...