Gå til innhold

Helene Moo - Dagny genser strikke hjelp


Elin V

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

De aller fleste ordentlige strikkedesignere har så mange teststrikkere på de ulike oppskriftene i alle størrelser, at man nettopp får lukt ut sånne feil og kvalitetsmangler før oppskriftene publiseres. 
 

At det ikke teststrikkes er et hastverksarbeid, og er kun for å pushe ut produktene raskt så de kan tjene penger fort. 
 

Jeg har teststrikket endel for en av Norges største strikkedesignere, og hun blir SJELEGLAD for hver eneste tilbakemelding, selv småpirk. Det er nettopp de tilbakemeldingene som hever kvaliteten på oppskriftene…

 

Jeg har aldri strikket noe Skappel, og kommer sikkert aldri til å gjøre det heller, så har ikke førstehåndserfaring, bare lest på forumet og deltatt i denne tråden blant annet. Kan ikke si inntrykket mitt er noe annet en 💸pengemaskin💸. Det er lov å ville tjene penger, men å levere sletthendt arbeid til skyhøy pris, det gidder jeg ikke være med på. 

Anonymkode: 83fdc...fc0

Helt enig i det. Men noen må jo ha strikket opp modellene deres, så med mindre det er samme person som har laget mønstrene, er det rart det ikke har blitt oppdaget. Men kan virke som de opptatt av å få ut noe fort, ja, når det blir sånn, trolig uten teststrikkere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke noe problem å få byttet farger på garnpakkene deres 😊 bare å sende de en mail så fikser de det. 

Anonymkode: f54e8...217

Det visste jeg ikke, men greit å vite for de som ønsker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg strikker MYE og vil selv påstå at jeg er god til å strikke, men oppskriftene fra Skappel er noe DRITT. Dårlige forklaringer, rare passformer (og kun 3 størrelser stort sett), mønster som ikke går opp osv.

Og hele dette opplegget med at oppskrift MÅ kjøpes med garn er jeg imot, da jeg vil strikke i et garnalternativ som JEG liker. Bare tull…

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Noen som fortsatt sliter med den jævla genseren? :D Har begynt med ermer men skjønner ikke hvor skal man bytte farge til rosa/blå..på hvilken tidspunkt lissom? STrikker 4 farget L størrelse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Har det ordnet seg? Jeg la fra meg strikkegarnet i jula… kanskje på tide å ta det fram igjen 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SunAndMoon skrev (17 timer siden):

Har det ordnet seg? Jeg la fra meg strikkegarnet i jula… kanskje på tide å ta det fram igjen 😅

Var ferdig med bolen og begynte med armene i januar. For meg virka det som armene blir for korte hvis jeg følger oppskrifta siden de blir like lange som bolen (størrelse L) Så jeg addet 8 råd i begynnelsen....vi få se om det blir feil eller ikke ehehhe. Sikkert misforsto oppskrofta igjen..... Har kommet til midten av arm nr2 så det går ganske sakte her og hehe 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sinnsity skrev (På 30.3.2024 den 13.26):

Var ferdig med bolen og begynte med armene i januar. For meg virka det som armene blir for korte hvis jeg følger oppskrifta siden de blir like lange som bolen (størrelse L) Så jeg addet 8 råd i begynnelsen....vi få se om det blir feil eller ikke ehehhe. Sikkert misforsto oppskrofta igjen..... Har kommet til midten av arm nr2 så det går ganske sakte her og hehe 

Du er ihvertfall kommer lenger enn meg! Gikk mønsteret opp på bolen og skifting av farge? (etter gode forklaringer her inne) vi strikker jo samme størrelse.  Sikkert ikke noe problem å strikke lengre ermer så lenge du har nok garn til å fullføre genseren! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...