Gå til innhold

Hva gjør jeg gor å bli kvitt fettprosent, uten å trene styrke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Styrke får meg til å føle meg litt mer chubby. Jeg vil være slank/tynn, passe kjoler uten å få disse små hankene på siden. Jeg veier nå 61kg og er 169 høy. 

Er det å løpe/gå lange turer, spise knekkebrød en idé? Vil ha lite fett på lårene og ryggen spesielt. Fått mindre foran på magen men da kommer fort hankene på siden. Er 36år og merker det er vanskeligere å holde min slanke figur. 

(Ja jeg er kritisk til min kropp, sorry) 

Anonymkode: f839c...9c9

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Bevege deg mer, spise mindre. 

Anonymkode: 5e382...be9

Får man mindre spekk på ryggen også, nedre del? Eller må jeg gjøre øvelser som får fettprosenten ned? 

Anonymkode: f839c...9c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst sunt kosthold med lite kalorier og fett 

Anonymkode: b418f...e4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knekkebrød og joggetur er oppskriften på relativ høyere fettprosent.

Du må lese deg opp på macroer og proteiner.

Anonymkode: 8ea7e...be1

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Får man mindre spekk på ryggen også, nedre del? Eller må jeg gjøre øvelser som får fettprosenten ned? 

Anonymkode: f839c...9c9

Det finnes ingen andre svar enn det du fikk. Fettprosenten faller ved at du er i kaloriunderskudd.

Anonymkode: a4877...0b8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løping forbrenner kalorier, ikke fett. Styrketrening er viktig, det gjelder å trene riktig. 

Google lean body female workout. Du kan også svømme, det er super trening. 

Anonymkode: 2455f...d65

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Det finnes ingen andre svar enn det du fikk. Fettprosenten faller ved at du er i kaloriunderskudd.

Anonymkode: a4877...0b8

Typisk matvarer som hjelper?🙏 yoghurt? Tåler ikke havregryn, får oppblåst mage og kviser. 😑

Anonymkode: f839c...9c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Løping forbrenner kalorier, ikke fett. Styrketrening er viktig, det gjelder å trene riktig. 

Google lean body female workout. Du kan også svømme, det er super trening. 

Anonymkode: 2455f...d65

For noe tull - fettforbrenningen starter ca 20 min ut i løpeturen, og moderat intensitet over lengre tid er beste måten å forbrenne fett på 😉 

Kombinert med lavkarbo er dette definitivt beste måten å kvitte seg med både magefett og ryggfett 🙂 

Anonymkode: 3ea95...cc1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ville være tynn framfor sunn er faktisk helt sykt.
Man blir ikke "chubby" av å trene styrke, man blir friskere, og alle bør gjøre det i en eller annen grad.
Det mest effektive du kan gjøre er å øke forbrenningen. Slutt å sitte, stå istedet. Gå masse tur, og beveg deg mer.
Økt muskelmasse øker også forbrenningen, øker blodomløpet, og gjør deg generelt mer fast i fisken.

Ellers er det naturligvis et bra råd å generelt spise mindre. Du skal ikke slanke deg, du skal finne en livsstil som er sunn, og som du kan leve med. Kutt ut raffinert sukker og "fjøsfett" (ost, smør), hvitt mel, og spis hovedsakelig grønnsaker. Ikke følg en kur, kjerringråd, dietter eller hør på influensere. Sørg for å få i deg alle næringsstoffer til alle tre hovedmåltider.

Mitt mål er det omvendte: Høyest mulig BMI, med lavest mulig fettprosent.

Endret av Andro
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er noen år eldre enn deg, men hos meg er rask gange i minst 45 minutter hver dag det som gjør susen, sammen med kutt i inntak karbohydrater og økning i inntak protein.

Spis for eksempel en omelett med grønnsaker til frokost, tunfisksalat (uten brød ved siden av) til lunsj, ovnsbakt kyllingfilet eller torsk med stekt søtpotet og brokkoli som tilbehør til middag. Kveldsmat/kveldskos kan være mager cottage cheese (den nye med vaniljesmak er nyyydelig!!!) med litt bær.

Som en annen her skrev: Du må lese deg opp på makroer! Hvor får du det fra at for eksempel yoghurt eller knekkebrød skal være bra? Vet du egentlig næringsinnholdet i disse, eller klarer du å sammenligne ulike typer av disse matvarene?

Anonymkode: 16856...92a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal bli kvitt sprekken, må du hinke baklengs på ett ben 

Anonymkode: a8dd5...783

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo styrke som gjør deg fin i klær.

Om du føler deg chubby, så er det fordi fettprosenten er for høy. Du kan spise mer og få lavere fettprosent, mye lettere med hard styrke.

Få deg hjelp av en flink personlig trener. 

Knekkebrød og jogging gir tynnfeit kropp. 

Anonymkode: 6b8c5...2e8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Typisk matvarer som hjelper?🙏 yoghurt? Tåler ikke havregryn, får oppblåst mage og kviser. 😑

Anonymkode: f839c...9c9

Nei nei nei. Egg, kjøtt, fisk, grønnsaker som vokser over bakken, bær. Ikke så mye frukt, ikke sukker og korn, ikke belgfrukter eller kunstig søtning og helst ikke meieriprodukter, men om du må så er fullfett varianter bedre enn de magre og untraprosesserte.

Vær i lett kaloriunderskudd - du har en helt middels BMI på 21.4 nå, du er ikke undervektig før du er 18,5 så du kan gå ned til 53 kilo om du ønsker å være tynn og ha lite fett. 

Hvis du gidder å trene styrke kan du ha lite fett på 21,4 i BMI også, men da må du være ganske godt trent. 

Anonymkode: d20f7...aab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

For noe tull - fettforbrenningen starter ca 20 min ut i løpeturen, og moderat intensitet over lengre tid er beste måten å forbrenne fett på 😉 

Kombinert med lavkarbo er dette definitivt beste måten å kvitte seg med både magefett og ryggfett 🙂 

Anonymkode: 3ea95...cc1

ÅJa, sikkert derfor det ikke funka for meg. Orker jo ikke løpe så lenge 🤣

Anonymkode: 2455f...d65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvis du skal bli kvitt sprekken, må du hinke baklengs på ett ben 

Anonymkode: a8dd5...783

🤔🙃

Anonymkode: f839c...9c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nei nei nei. Egg, kjøtt, fisk, grønnsaker som vokser over bakken, bær. Ikke så mye frukt, ikke sukker og korn, ikke belgfrukter eller kunstig søtning og helst ikke meieriprodukter, men om du må så er fullfett varianter bedre enn de magre og untraprosesserte.

Vær i lett kaloriunderskudd - du har en helt middels BMI på 21.4 nå, du er ikke undervektig før du er 18,5 så du kan gå ned til 53 kilo om du ønsker å være tynn og ha lite fett. 

Hvis du gidder å trene styrke kan du ha lite fett på 21,4 i BMI også, men da må du være ganske godt trent. 

Anonymkode: d20f7...aab

Så jeg kan bli helt stram, få bort de små valkene nederst på ryggen selvom jeg ikke trener styrke? Føler jeg går tjukkere lår av å trene styrke, jeg vil ikke ha synlige muskler/ digre lår. Jeg går i 45 min hver dag, minst. Holder meg absolutt slank men trenger åfå bort to små valker på siden bak. 

TS😊

Anonymkode: f839c...9c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er jo styrke som gjør deg fin i klær.

Om du føler deg chubby, så er det fordi fettprosenten er for høy. Du kan spise mer og få lavere fettprosent, mye lettere med hard styrke.

Få deg hjelp av en flink personlig trener. 

Knekkebrød og jogging gir tynnfeit kropp. 

Anonymkode: 6b8c5...2e8

Såknekkebrød må jeg bare kutte ut da? Hadde 2 egg til morgenen, merket det bar lite. Spiste ikke gør 13.30 igjen. Merker allerede rn søkk inn i magen og er ikke oppblåst. 

Anonymkode: f839c...9c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.12.2023 den 15.56):

Så jeg kan bli helt stram, få bort de små valkene nederst på ryggen selvom jeg ikke trener styrke? Føler jeg går tjukkere lår av å trene styrke, jeg vil ikke ha synlige muskler/ digre lår. Jeg går i 45 min hver dag, minst. Holder meg absolutt slank men trenger åfå bort to små valker på siden bak. 

TS😊

Anonymkode: f839c...9c9

Hva med å gjøre yoga eller svømme? Det strammer opp, uten å gi veldig store muskler.

Anonymkode: fbc96...706

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...