Gå til innhold

Madonna fortjener mer respekt! Hun var mye bedre enn Taylor Swift.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Haha. Å sammenligne Swift med Elvis og Michael Jackson på bakgrunn av salgstall er latterlig. Ingenting av det Swift gjør er banebrytende revolusjonerende. Ikke noe nytt. Bare nok en kopi av singer songwriters. 
Skal du snakke om ikoner og legender må du snakke om de som fant opp et nytt uttrykk i musikken. Som var først. Som Nirvana med grungerock, The Beach Boys med vokalharmoniene, The Doors med sin sound, MJ med sin beat, RUN DMC med hiphop etc. Taylor Swift tilfører ikke noe nytt til musikken. 

Anonymkode: acb0c...a1e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nikea skrev (19 timer siden):

Haha altså. Jeg regner med dette er trolling. Jeg elsker virkelig Taylor Swift, men dette er bare respektløst overfor en av tidenes største popikoner. Madonna var mitt store idol som barn, hun har banet vei for så mange store kvinnelige artister. Ingen har vært større enn henne, og jeg vet ikke om noen kommer til å nå henne til knærne en gang. 

skjønner ikke denne trpden. Er sikker på at madonna også har banet vei for taylor swift og at hun har mye respekt for madonna som artist. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (19 minutter siden):

skjønner ikke denne trpden. Er sikker på at madonna også har banet vei for taylor swift og at hun har mye respekt for madonna som artist. 

Ja, er helt enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Haha. Å sammenligne Swift med Elvis og Michael Jackson på bakgrunn av salgstall er latterlig. Ingenting av det Swift gjør er banebrytende revolusjonerende. Ikke noe nytt. Bare nok en kopi av singer songwriters. 
Skal du snakke om ikoner og legender må du snakke om de som fant opp et nytt uttrykk i musikken. Som var først. Som Nirvana med grungerock, The Beach Boys med vokalharmoniene, The Doors med sin sound, MJ med sin beat, RUN DMC med hiphop etc. Taylor Swift tilfører ikke noe nytt til musikken. 

Anonymkode: acb0c...a1e

Hvorfor skal man sammenligne Taylor Swift med Elvis eller Michael Jackson når det allerede er slått fast at hun er en større artist enn Mozart ...?

Anonymkode: ea399...a4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden skulle disse to kule kvinnene settes opp mot hverandre!? Begge er bra på hver sin måte. Det er ingen konkurranse. 

  • Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det nå jeg skal si at jeg bare har hørt én låt av Taylor Swift? Og det er Shake it off. Kul låt, men ikke veldig poetisk eller bra tekst. Madonna, derimot har jeg hørt det meste av.

Anonymkode: 9af5a...0a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er det nå jeg skal si at jeg bare har hørt én låt av Taylor Swift? Og det er Shake it off. Kul låt, men ikke veldig poetisk eller bra tekst. Madonna, derimot har jeg hørt det meste av.

Anonymkode: 9af5a...0a6

Shake it off er definitivt ikke hennes beste, generisk pop sammenlignet med mye annet hun har laget 😊

Anonymkode: b3abd...ca4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/19/2023 at 12:25 PM, AnonymBruker said:

Madonna var et ikon. På 80-tallet når jeg vokste opp..den statusen hun hadde da får Swift til å blekne til en mygg forhold. Holiday, Like a virgin, Material girl, Live to tell, Papa don’t preach, True blue, La isla Bonita, Who’s that girl, Like a prayer, Cherish…alt 80-tallet! Rett og slett crazy. Og da har jeg ikke tatt med alle filmene hun spilte i, og legendariske live-turneer.
For å ikke glemme at hun brøytet vei for LGBT i en tid som fortsatt var konservativ.
Litt stygt å si det, men hadde Madonna dødd før hun ble gammel hadde hun hatt samme status som Marilyn Monroe i dag. Hun burde trukket seg tilbake. Det hun leverer i dag får folk til å glemme hvor stor hun virkelig var.  
 

Anonymkode: acb0c...a1e

Veldig godt sagt.

En annen ting er at Madonna ikke hadde internett sin drahjelp som Swift har.

Anonymkode: 9d0cf...785

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madonna var et ikon. Det var Elvis. De formet musikken og sine generasjoner.

Madonna i dag er (dessverre) ikke det samme. Hun er ikke en hasbeen, fordi hun er et ikon. Men det er så trist å se henne klamre seg til den hun engang var. Som det ikonet hun er hadde hun vært mer ikonisk dersom hun kunne latt seg selv være et menneske. Et godt voksent menneske som har laget låter som kommer til å spilles veldig, veldig lenge. Jeg hater den plastpersonen hun har blitt, som spiller på ungdommelige egenskaper via inngrep når hun er i bestemoralder.

Anonymkode: 9c13d...298

  • Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Madonna er bare et mediefenomen som tok en stor plass som stod ledig. Hun er ikke spesielt pen, ingen god låtskriver, ikke spesielt fin stemme. Bare stor selvsikkerhet og gigantisk oppbacking fra et apparat som ville gjøre henne til stjerne, akkurat som med Britney Spears. Ei kassadame fra hvilken som helst butikkjede kunne oppnådd det samme på den tiden, med samme promoteringsapparat bak seg. Det er slik det funker.

Anonymkode: 2bbfb...d1b

Hvordan avsløre at man ikke kjenner til Madonnas historie og karriere i det hele tatt... 🙄
Les deg litt opp først før du prøver å provosere med tomme påstander.

Anonymkode: 30f1d...8cc

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Er det nå jeg skal si at jeg bare har hørt én låt av Taylor Swift? Og det er Shake it off. Kul låt, men ikke veldig poetisk eller bra tekst. Madonna, derimot har jeg hørt det meste av.

Anonymkode: 9af5a...0a6

Du har sannsynligvis hørt mange fler uten å være klar over det. Hører Taylor Swift bli spilt rundt omkring "hele tiden" i f.eks butikker, hun er overalt som trendende bakgrunnsmusikk på reels (vet ikke med tiltok, har ikke selv) o.l. 

Jeg liker shake it off for det den er; en sang med misjon om å få deg til å danse, spre positivitet og selvtillitt, og det får den til, men det er definitivt ikke en representativ sang for musikken hennes som helhet. 

Anonymkode: 3503a...366

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/19/2023 at 4:38 PM, Tabris said:

Jeg tror ikke de som ikke levde på den tiden kan forstå hvor stor Madonna var, og hvor banebrytende og provoserende hun var på mange ting. Hun var et ikon. Det var hun og Michael Jackson, de lå begge i en egen liga over alle de andre.

Derfor synes jeg det er ekstra trist at hun har blitt nærmest en parodi de siste tiårene. De som vokser opp nå vil se henne som en gammel, latterlig dame, langt fra den hun var i sin tid.

Michael Jackson og Elvis ble parodier av dem selv de også.  

Anonymkode: 76f9e...e00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er helt enig. Plateselskapene valgte ut en person og et helt apparat jobbet for å gjøre den personen kjent. 

Heier heller på det jeg ser på som autentisk og et ekte talent. Alt det rundt er bare støy (image, sminke, promotering, etc.) Mye av karrieren til artister som Rihanna og Beyonce handler om image, fjerner du det bort, er det lite som er igjen.

For meg er Taylor den nerdete jenta som sitter på soverommet sitt og lager låter og tar verden med storm. Hun er «the real deal»

Anonymkode: 5e9d7...e96

Det er nok ingen som nekter for at Madonna handler mye om image og at det ikke kun var det musikalske som gjorde henne så stor som hun ble. Men det å være popstjerne har alltid handlet om mer enn kun musikken.  

Er også enig med deg i at dette med å spille på sex er den enkleste måten å få oppmerksomhet på og at det ikke krever noen ferdigheter. Men er også enig med de som sier at Madonna gjorde mer enn kun å kle av seg. 

Jeg har skyhøy respekt for både Swift og Madonna. 

Anonymkode: 76f9e...e00

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Madonna var Madonna i sin tid og er nå en dinosaur. Bare patetisk hvordan hun holder på nå. Naken gammel bestemor. Taylor skriver gode låter og klarer det på rappen. Uansett to forskjellige artister.

Anonymkode: 0e2a1...10c

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Madonna var Madonna i sin tid og er nå en dinosaur. Bare patetisk hvordan hun holder på nå. Naken gammel bestemor. Taylor skriver gode låter og klarer det på rappen. Uansett to forskjellige artister.

Anonymkode: 0e2a1...10c

det der hadde du aldri sagt om en mannlig artist på samme alder. Slutt med denne aldersshaminga av kvinner

  • Liker 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor sammenligner du to artister som er helt forskjellige? Madonna har mye mer til Miley Cyrus som jeg ser andre skriver.

Det som er litt ironisk med denne tråden er at Taylor Swift ALLTID viser respekt til dem som kom før henne, gir de creds og snakker aldri ned andre kvinner. Hun er nok en stor Madonna-fan. 

Anonymkode: aadf9...fb8

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 20.12.2023 den 17.13):

Haha. Å sammenligne Swift med Elvis og Michael Jackson på bakgrunn av salgstall er latterlig. Ingenting av det Swift gjør er banebrytende revolusjonerende. Ikke noe nytt. Bare nok en kopi av singer songwriters. 
Skal du snakke om ikoner og legender må du snakke om de som fant opp et nytt uttrykk i musikken. Som var først. Som Nirvana med grungerock, The Beach Boys med vokalharmoniene, The Doors med sin sound, MJ med sin beat, RUN DMC med hiphop etc. Taylor Swift tilfører ikke noe nytt til musikken. 

Anonymkode: acb0c...a1e

Tja, forstår poenget ditt at hun ikke er banebrytende, men alle artistene du nevner ble jo banebrytende på en tid hvor det var mye enklere. Enklere på den måten at det var laaangt færre som drev med musikk, og mange nye sjangre som oppsto. Elvis ble for eksempel banebrytende for å gjøre rock n roll populært (som han i stor grad stjal fra de svarte, men det er en annen sak).

Taylor har ikke vært banebrytende i sjanger eller uttrykk, nei. Men det hun har gjort er at hun har mestret singer-songwriter-sjangeren så til de grader med låtskriving og poplåter hvor sjangeren er perfeksjonert. Og skiller seg ut med det ETTER at veldig, veldig mange har gjort set før henne. Det er den skyhøye kvaliteten (og kvantiteten) som gjør at hun skiller seg ut og er et unikum.

Anonymkode: aadf9...fb8

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Tja, forstår poenget ditt at hun ikke er banebrytende, men alle artistene du nevner ble jo banebrytende på en tid hvor det var mye enklere. Enklere på den måten at det var laaangt færre som drev med musikk, og mange nye sjangre som oppsto. Elvis ble for eksempel banebrytende for å gjøre rock n roll populært (som han i stor grad stjal fra de svarte, men det er en annen sak).

Taylor har ikke vært banebrytende i sjanger eller uttrykk, nei. Men det hun har gjort er at hun har mestret singer-songwriter-sjangeren så til de grader med låtskriving og poplåter hvor sjangeren er perfeksjonert. Og skiller seg ut med det ETTER at veldig, veldig mange har gjort set før henne. Det er den skyhøye kvaliteten (og kvantiteten) som gjør at hun skiller seg ut og er et unikum.

Anonymkode: aadf9...fb8

Enig. Og an  jo også være at i artistene som kommer etter Taylor Swift så vil det være mer fokus på singer-songwriter-sjangeren for popartister.  Noe av det Beatles endret på var nettopp dette at man etter dem i lang tid måtte skrive sine egne låter om man skulle bli tatt seriøst. Kanskje Swift vil gjøre det samme. 

Vil for øvrig ikke bruke ordet "stjele" år det kommer til Elvis. Elvis var alltid opptatt av å anerkjenne at rock n roll var oppfunnet  av afroamerikanere og når hvite kalte Elvis "king of rock n roll" svarte Elvis at "Kongen av rock n roll er Fats Domino(afro-amerikansk artist artist)".  Så lenge man ikke tar æren for hva andre så synes ikke jeg man bør kalle det stjele. Alle artister bygger på de som kom før dem, det gjør dem ikke til tyver. Selvsagt hadde Elvis stor fordel av å være hvit og pen. Men det var ikke hans feil at folk var rasister på tiden da han var aktiv og Elvis var selv en som både anerkjente svarte artister, svart kultur og som aktivt brøt lovene som skulle hindre svarte og hvite å omgås hverandre.   

Anonymkode: 76f9e...e00

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Enig. Og an  jo også være at i artistene som kommer etter Taylor Swift så vil det være mer fokus på singer-songwriter-sjangeren for popartister.  Noe av det Beatles endret på var nettopp dette at man etter dem i lang tid måtte skrive sine egne låter om man skulle bli tatt seriøst. Kanskje Swift vil gjøre det samme. 

Vil for øvrig ikke bruke ordet "stjele" år det kommer til Elvis. Elvis var alltid opptatt av å anerkjenne at rock n roll var oppfunnet  av afroamerikanere og når hvite kalte Elvis "king of rock n roll" svarte Elvis at "Kongen av rock n roll er Fats Domino(afro-amerikansk artist artist)".  Så lenge man ikke tar æren for hva andre så synes ikke jeg man bør kalle det stjele. Alle artister bygger på de som kom før dem, det gjør dem ikke til tyver. Selvsagt hadde Elvis stor fordel av å være hvit og pen. Men det var ikke hans feil at folk var rasister på tiden da han var aktiv og Elvis var selv en som både anerkjente svarte artister, svart kultur og som aktivt brøt lovene som skulle hindre svarte og hvite å omgås hverandre.   

Anonymkode: 76f9e...e00

Edit: Altså enig i alt du skrev utenom det du skrev om at Elvis stjal fra de svarte. 

Anonymkode: 76f9e...e00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...