Gå til innhold

Madonna fortjener mer respekt! Hun var mye bedre enn Taylor Swift.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

And we see you over there on the internet
Comparing all the girls who are killing it
But we figured you out
We all know now, we all got crowns
You need to calm down

- Taylor Swift. 

Unødvendig å sammenlikne og sette noen opp mot hverandre. 

Endret av Kranken
  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor i all verden skal man sette to talentfulle kvinner opp imot hverandre? 

Jeg liker Taylor Swift, jeg liker Beyonce, Madonna, Lady Gaga, osv. De er forskjellige, og takk og lov for det. 

Anonymkode: b3abd...ca4

Enig og det er jo ikke vanskelig å respektere flere artister samtidig. I tillegg er det kun en håndfull artister i historien som har oppnådd det samme som Madonna og Swift. Samme gjelder de andre artistene du lister opp. 

Anonymkode: 76f9e...e00

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Swift eier ikke kontroversiell. Sukkersøt, politisk korrekt og kjedelig vil kanskje noen si? All American sweetheart. 

Når noen hevder det eneste Madonna gjorde var å vise pupp og spille på sex så har de ikke fått med seg hva hun gjorde. I en tid på 80-tallet hvor det fortsatt var stor stigma mot homoseksuelle var hun en av få artister som stod opp for de og løftet de frem. Dette var i en tid hvor homser fortsatt var æsj og hvor man til og med kalte AIDS for homsepesten. Hun var en av få som holdt aids-syke i hånden og ga dem en klem, på et tidspunkt da man ennå ikke visste det man i dag vet om HIV/aids og smitte. 
Når det gjelder sexfokuset så har det nok sammenheng med at Madonna hadde en veldig streng katolsk oppvekst. Hun ble faktisk truet med å bli ekskludert fra den katolske kirken fordi hun viste for mye, snakket om fri sex og bruk av prevensjonsmidler. 

Anonymkode: acb0c...a1e

  • Liker 4
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Swift eier ikke kontroversiell. Sukkersøt, politisk korrekt og kjedelig vil kanskje noen si? All American sweetheart. 

Når noen hevder det eneste Madonna gjorde var å vise pupp og spille på sex så har de ikke fått med seg hva hun gjorde. I en tid på 80-tallet hvor det fortsatt var stor stigma mot homoseksuelle var hun en av få artister som stod opp for de og løftet de frem. Dette var i en tid hvor homser fortsatt var æsj og hvor man til og med kalte AIDS for homsepesten. Hun var en av få som holdt aids-syke i hånden og ga dem en klem, på et tidspunkt da man ennå ikke visste det man i dag vet om HIV/aids og smitte. 
Når det gjelder sexfokuset så har det nok sammenheng med at Madonna hadde en veldig streng katolsk oppvekst. Hun ble faktisk truet med å bli ekskludert fra den katolske kirken fordi hun viste for mye, snakket om fri sex og bruk av prevensjonsmidler. 

Anonymkode: acb0c...a1e

Alt Taylor Swift står for passer godt sammen med denne genseren ...

taylor-swift-wishing-you-amerry-swiftmas

Anonymkode: ea399...a4a

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Swift eier ikke kontroversiell. Sukkersøt, politisk korrekt og kjedelig vil kanskje noen si? All American sweetheart. 

Når noen hevder det eneste Madonna gjorde var å vise pupp og spille på sex så har de ikke fått med seg hva hun gjorde. I en tid på 80-tallet hvor det fortsatt var stor stigma mot homoseksuelle var hun en av få artister som stod opp for de og løftet de frem. Dette var i en tid hvor homser fortsatt var æsj og hvor man til og med kalte AIDS for homsepesten. Hun var en av få som holdt aids-syke i hånden og ga dem en klem, på et tidspunkt da man ennå ikke visste det man i dag vet om HIV/aids og smitte. 
Når det gjelder sexfokuset så har det nok sammenheng med at Madonna hadde en veldig streng katolsk oppvekst. Hun ble faktisk truet med å bli ekskludert fra den katolske kirken fordi hun viste for mye, snakket om fri sex og bruk av prevensjonsmidler. 

Anonymkode: acb0c...a1e

Jeg som skrev innleggene om å vise puppene. Og i alle innleggene hvor jeg har skrevet at det å vise puppene ikke er en prestasjon så har jeg  også skrevet at Madonna gjorde mye annet som er en prestasjon.  Har aldri hevdet at det eneste Madonna gjorde var å vise pippene og spille på sex. 

Men sexfokuset hennes har selvsagt sammenheng med at sex selger.  Det kommer man ikke bort ifra.  

Anonymkode: 76f9e...e00

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Swift eier ikke kontroversiell. Sukkersøt, politisk korrekt og kjedelig vil kanskje noen si? All American sweetheart. 

Når noen hevder det eneste Madonna gjorde var å vise pupp og spille på sex så har de ikke fått med seg hva hun gjorde. I en tid på 80-tallet hvor det fortsatt var stor stigma mot homoseksuelle var hun en av få artister som stod opp for de og løftet de frem. Dette var i en tid hvor homser fortsatt var æsj og hvor man til og med kalte AIDS for homsepesten. Hun var en av få som holdt aids-syke i hånden og ga dem en klem, på et tidspunkt da man ennå ikke visste det man i dag vet om HIV/aids og smitte. 
Når det gjelder sexfokuset så har det nok sammenheng med at Madonna hadde en veldig streng katolsk oppvekst. Hun ble faktisk truet med å bli ekskludert fra den katolske kirken fordi hun viste for mye, snakket om fri sex og bruk av prevensjonsmidler. 

Anonymkode: acb0c...a1e

Må man være kontroversiell da? All ære til Madonna for det hun fikk til, men jeg skjønner ikke hvorfor man skal kritiseres for å ikke provosere. 

TS har, i motsetning til da hun var ung, uttalt seg mer om politikk de siste årene, og har låter om våpenloven, homofiles rettigheter, likestilling, osv. Så selv om hun ikke er kontroversiell så har hun definitivt meninger om samfunnsaktuelle tema.

Anonymkode: b3abd...ca4

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madonna klina med Britney Spears, skulle likt å se Taylor Swift gjøre det samme.

Anonymkode: c482e...c51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten Madonna, ingen Swift. Du kan si hva du vil om Madonna, men hun banet vei for kvinnelige pop artister på en måte få andre har gjort.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, K.B. said:

Uten Madonna, ingen Swift. Du kan si hva du vil om Madonna, men hun banet vei for kvinnelige pop artister på en måte få andre har gjort.

Det er sant. Men Madonna står på skuldrene til de som kom før henne og mange av de kommende artistene kommer til å stå på skuldrene til Swift.  Det er ingen artister som ikke har bygget på det som kom før dem. Og det er for tidlig i dag å si hvor mange av de fremtidige popartistene som kommer til å si at det var Swift som inspirerte dem. 

Jeg er ikke noe pop-ekspert. Så jeg skal være forsiktig med å spekulere. Men jeg er rimelig sikkert på at det kommer til å komme mange både kvinnelige og mannlige pop-artister som kommer til å si at de ble låtskrivere pga Swift. Tipper også det er mange som har blitt inspirert av hvordan Swift har brukt sosiale medier. 

Men som sagt jeg skal være forsiktig med å spekulere og man vet jo ikke hvordan fremtiden blir før den har hendt. 

Anonymkode: 76f9e...e00

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Største forskjellen er vel egentlig fansen. Taylor Swift er egentlig en helt grei artist, bare litt i overkant trygg og traust, men fansen oppfører seg som om hun skulle være vår tids Mozart. Det er ærlig talt utrolig merkelig. Madonna har aldri slitt med det der, det nærmeste jeg kommer tilsvarende oppførsel blir vel rundt U2 eller Metallica.

Anonymkode: 19605...046

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke de som ikke levde på den tiden kan forstå hvor stor Madonna var, og hvor banebrytende og provoserende hun var på mange ting. Hun var et ikon. Det var hun og Michael Jackson, de lå begge i en egen liga over alle de andre.

Derfor synes jeg det er ekstra trist at hun har blitt nærmest en parodi de siste tiårene. De som vokser opp nå vil se henne som en gammel, latterlig dame, langt fra den hun var i sin tid.

  • Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De er jo ikke litt like engang. Michael Jackson fortjener mer crez, han er mye bedre enn Elvis liksom.

Anonymkode: b5c0f...4be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madonna bedre??
Taylor Swift er både penere og mye mer sexy enn Madonna noen gang har vært. I det ligger årsaken til min, og sikkert mange andres, større respekt for Taylor Swift. Kvinner som er sexy fortjener respekt. Madonna var bare ei rampejente uten sjarm. Hennes manglende musikalske talent måtte overdøves av grovheter og provokasjoner. Taylor Swift behøver bare synge med sin vakre stemme (mye bedre enn Madonna), og fremheve sine sexy lår (også mye mer sexy enn Madonna, som måtte trene som et svin for å bli sånn noenlunde ok å se på, hun var jo lubben og utrent til å begynne med).

Anonymkode: daaee...bf6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Madonna bedre??
Taylor Swift er både penere og mye mer sexy enn Madonna noen gang har vært. I det ligger årsaken til min, og sikkert mange andres, større respekt for Taylor Swift. Kvinner som er sexy fortjener respekt. Madonna var bare ei rampejente uten sjarm. Hennes manglende musikalske talent måtte overdøves av grovheter og provokasjoner. Taylor Swift behøver bare synge med sin vakre stemme (mye bedre enn Madonna), og fremheve sine sexy lår (også mye mer sexy enn Madonna, som måtte trene som et svin for å bli sånn noenlunde ok å se på, hun var jo lubben og utrent til å begynne med).

Anonymkode: daaee...bf6

Du er tilbakestående.

Anonymkode: b5c0f...4be

  • Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Største forskjellen er vel egentlig fansen. Taylor Swift er egentlig en helt grei artist, bare litt i overkant trygg og traust, men fansen oppfører seg som om hun skulle være vår tids Mozart. Det er ærlig talt utrolig merkelig. Madonna har aldri slitt med det der, det nærmeste jeg kommer tilsvarende oppførsel blir vel rundt U2 eller Metallica.

Anonymkode: 19605...046

Det kan du godt si. Men det er vel også noe av det som gjør henne til en av de største pop-artistene gjennom tidene.  Å være popartist handler ikke kvaliteten på musikken og salgstallene. Det handler også om fansen. Hvor mange fans man har og hvor mye fansen dyrker deg. 

Anonymkode: 76f9e...e00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Madonna bedre??
Taylor Swift er både penere og mye mer sexy enn Madonna noen gang har vært. I det ligger årsaken til min, og sikkert mange andres, større respekt for Taylor Swift. Kvinner som er sexy fortjener respekt. Madonna var bare ei rampejente uten sjarm. Hennes manglende musikalske talent måtte overdøves av grovheter og provokasjoner. Taylor Swift behøver bare synge med sin vakre stemme (mye bedre enn Madonna), og fremheve sine sexy lår (også mye mer sexy enn Madonna, som måtte trene som et svin for å bli sånn noenlunde ok å se på, hun var jo lubben og utrent til å begynne med).

Anonymkode: daaee...bf6

Utseende er ikke alt... Hjelper ikke å være aldri så sexy vettu, om ikke musikken er bra. Madonnas musikk er lysår bedre enn Taylor Swifts! Sier ikke at Swift er dårlig, men Madonna er mye bedre. Hun var virkelig stor både på 80,90 og 2000-tallet. 

Endret av jukkapalme
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker said:

Madonna bedre??
Taylor Swift er både penere og mye mer sexy enn Madonna noen gang har vært. I det ligger årsaken til min, og sikkert mange andres, større respekt for Taylor Swift. Kvinner som er sexy fortjener respekt. Madonna var bare ei rampejente uten sjarm. Hennes manglende musikalske talent måtte overdøves av grovheter og provokasjoner. Taylor Swift behøver bare synge med sin vakre stemme (mye bedre enn Madonna), og fremheve sine sexy lår (også mye mer sexy enn Madonna, som måtte trene som et svin for å bli sånn noenlunde ok å se på, hun var jo lubben og utrent til å begynne med).

Anonymkode: daaee...bf6

Jeg håper ikke du er seriøs. :balltre:

Endret av SVK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Madonna bedre??
Taylor Swift er både penere og mye mer sexy enn Madonna noen gang har vært. I det ligger årsaken til min, og sikkert mange andres, større respekt for Taylor Swift. Kvinner som er sexy fortjener respekt. Madonna var bare ei rampejente uten sjarm. Hennes manglende musikalske talent måtte overdøves av grovheter og provokasjoner. Taylor Swift behøver bare synge med sin vakre stemme (mye bedre enn Madonna), og fremheve sine sexy lår (også mye mer sexy enn Madonna, som måtte trene som et svin for å bli sånn noenlunde ok å se på, hun var jo lubben og utrent til å begynne med).

Anonymkode: daaee...bf6

Hehe. Du visste kanskje ikke at Madonna fra ung alder aspirerte til å bli en ballerina. Og fikk scholarship på et prestisjetung universitet i USA for å studere ballett. Men måtte gi opp etter skader. Hun var topptrent. 

Anonymkode: acb0c...a1e

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...