AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #41 Del Skrevet 19. desember 2023 jukkapalme skrev (18 minutter siden): Utseende er ikke alt... Hjelper ikke å være aldri så sexy vettu, om ikke musikken er bra. Madonnas musikk er lysår bedre enn Taylor Swifts! Sier ikke at Swift er dårlig, men Madonna er mye bedre. Hun var virkelig stor både på 80,90 og 2000-tallet. Enig. Musikken er lysår foran. Lytter du til musikken til Madonna så er det beaten, refreng, catchy tune, måten låtene er arrangert noe helt eget. Med Swift så føler du hun skriver tekst først før hun overfører det til noe melodiøst. Madonnas musikk er også mye mer dansbart som clubmusikk Anonymkode: acb0c...a1e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #42 Del Skrevet 19. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Madonna bedre?? Taylor Swift er både penere og mye mer sexy enn Madonna noen gang har vært. I det ligger årsaken til min, og sikkert mange andres, større respekt for Taylor Swift. Kvinner som er sexy fortjener respekt. Madonna var bare ei rampejente uten sjarm. Hennes manglende musikalske talent måtte overdøves av grovheter og provokasjoner. Taylor Swift behøver bare synge med sin vakre stemme (mye bedre enn Madonna), og fremheve sine sexy lår (også mye mer sexy enn Madonna, som måtte trene som et svin for å bli sånn noenlunde ok å se på, hun var jo lubben og utrent til å begynne med). Anonymkode: daaee...bf6 Dette er jo bare fjas og løgn. Man kan mene mye om Madonna, men at hun var lubben og utrent? Slutt og tull. Jeg vil påstå at hun var en over gjennomsnittet pen dame også. Men jeg er enig med de som sier at hun burde ha gitt seg mens hun var på topp, for det hun holder på med nå er bare krampaktig og ødelegger det hun har bygd opp. Anonymkode: 30f1d...8cc 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nikea Skrevet 19. desember 2023 #43 Del Skrevet 19. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Madonna bedre?? Taylor Swift er både penere og mye mer sexy enn Madonna noen gang har vært. I det ligger årsaken til min, og sikkert mange andres, større respekt for Taylor Swift. Kvinner som er sexy fortjener respekt. Madonna var bare ei rampejente uten sjarm. Hennes manglende musikalske talent måtte overdøves av grovheter og provokasjoner. Taylor Swift behøver bare synge med sin vakre stemme (mye bedre enn Madonna), og fremheve sine sexy lår (også mye mer sexy enn Madonna, som måtte trene som et svin for å bli sånn noenlunde ok å se på, hun var jo lubben og utrent til å begynne med). Anonymkode: daaee...bf6 Haha altså. Jeg regner med dette er trolling. Jeg elsker virkelig Taylor Swift, men dette er bare respektløst overfor en av tidenes største popikoner. Madonna var mitt store idol som barn, hun har banet vei for så mange store kvinnelige artister. Ingen har vært større enn henne, og jeg vet ikke om noen kommer til å nå henne til knærne en gang. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #44 Del Skrevet 20. desember 2023 Jeg forstår ikke hvorfor folk skal sammenligne Taylor med noen. Taylor har slått over 110 rekorder og er større enn Madonna, hvis man skal sammenligne turne, hitlister, osv. Turneen hennes er ikke én av de største, det er den største musikkturneen gjennom tidene. Hun selger millioner av album som er uhørt i strømme-æraen, hele musikkatalogen hennes er på hitlister verden over, konsertfilmen hennes er den største konsertfilmen som er laget. Suksessen til Taylor er enestående og ingen kan hevde noe annet. Kan komme med hundrevis (ja, hundrevis av eksempler), men det orker jeg ikke, det er bare å Google. Og nei, Taylor trenger ikke kle av seg eller spille på sex - Hun er en jævla god låtskriver. Taylor trenger bare pennen sin og en gitar eller piano. Hun har også endret bransjen sin på flere måter med power-movene sine. Man kan si hva man vil og hate henne så mye man vil, men Taylor er en tidenes største artister - og det er ikke en mening, det er fakta. Anonymkode: 5e9d7...e96 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 20. desember 2023 #45 Del Skrevet 20. desember 2023 Jeg kan ikke snakke for noen av dem, men tipper de har stor respekt for hverandre, og sånn jeg kjenner dem begge, mener ingen av dem at det ikun til én kvinnelig artist, men mange, og de er gode på ulike ting. Det disse kvinnene har til felles er at de er kommersielt ekstremt dyktige. De kjenner sin tid, gjør din greie, har sine styrker og eier sitt publikum. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #46 Del Skrevet 20. desember 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg forstår ikke hvorfor folk skal sammenligne Taylor med noen. Taylor har slått over 110 rekorder og er større enn Madonna, hvis man skal sammenligne turne, hitlister, osv. Turneen hennes er ikke én av de største, det er den største musikkturneen gjennom tidene. Hun selger millioner av album som er uhørt i strømme-æraen, hele musikkatalogen hennes er på hitlister verden over, konsertfilmen hennes er den største konsertfilmen som er laget. Suksessen til Taylor er enestående og ingen kan hevde noe annet. Kan komme med hundrevis (ja, hundrevis av eksempler), men det orker jeg ikke, det er bare å Google. Og nei, Taylor trenger ikke kle av seg eller spille på sex - Hun er en jævla god låtskriver. Taylor trenger bare pennen sin og en gitar eller piano. Hun har også endret bransjen sin på flere måter med power-movene sine. Man kan si hva man vil og hate henne så mye man vil, men Taylor er en tidenes største artister - og det er ikke en mening, det er fakta. Anonymkode: 5e9d7...e96 Egentlig logisk at Swift får sin store del av kaken og oppmerksomhet, og som da slår mange rekorder. For hvilke store andre kvinnelige musikkartister "konkurrerer" hun mot i disse tider? Ikke så mange. Under Madonna sin storhetstid på 1980-tallet var det Whitney Houston, Tina Turner, Kate Bush, Cyndi Lauper, Annie Lennox, Dolly Parton, Bonnie Tyler, Belinda Carlisle, Pat Benatar, Barbra Streisand, Kim Wilde, Janet Jackson, Sade og mange flere. Anonymkode: acb0c...a1e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #47 Del Skrevet 20. desember 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Egentlig logisk at Swift får sin store del av kaken og oppmerksomhet, og som da slår mange rekorder. For hvilke store andre kvinnelige musikkartister "konkurrerer" hun mot i disse tider? Ikke så mange. Under Madonna sin storhetstid på 1980-tallet var det Whitney Houston, Tina Turner, Kate Bush, Cyndi Lauper, Annie Lennox, Dolly Parton, Bonnie Tyler, Belinda Carlisle, Pat Benatar, Barbra Streisand, Kim Wilde, Janet Jackson, Sade og mange flere. Anonymkode: acb0c...a1e De første jeg kommer på er Beyoncé, Adele, Olivia Rodrigo, pink, Lady Gaga, Gwen Stefani, Katy Perry, Rihanna, Miley Cyrus, Dua Lipa, Jennifer Lopez, Britney Spears, Nicki Minaj, Shakira, Amy Winehouse, Ariana Grande, Billie Eilish, Lana del Rey og Sia, det er da noen. Dessuten slår hun ikke bare kvinnenes rekorder. Anonymkode: 49df4...71b 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 20. desember 2023 #48 Del Skrevet 20. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 18.12.2023 den 23.48): Like a Virgin og Frozen er mine favoritter. Anonymkode: 00b2d...ae1 får hun ikke respekt? Det har jeg aldri hørt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #49 Del Skrevet 20. desember 2023 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): De første jeg kommer på er Beyoncé, Adele, Olivia Rodrigo, pink, Lady Gaga, Gwen Stefani, Katy Perry, Rihanna, Miley Cyrus, Dua Lipa, Jennifer Lopez, Britney Spears, Nicki Minaj, Shakira, Amy Winehouse, Ariana Grande, Billie Eilish, Lana del Rey og Sia, det er da noen. Dessuten slår hun ikke bare kvinnenes rekorder. Anonymkode: 49df4...71b Men disse opererte da i flere tiår. Jeg snakker om en kort periode på 80-tallet da Madonna hadde sin storhetstid. Britney, Jennifer Lopez, Shakira, Amy Winehouse, Lady Gaga etc er da ikke særlig dagsaktuelle. Og Swift har sin storhetsperiode nå og de siste ti årene. Anonymkode: acb0c...a1e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 20. desember 2023 #50 Del Skrevet 20. desember 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg forstår ikke hvorfor folk skal sammenligne Taylor med noen. Taylor har slått over 110 rekorder og er større enn Madonna, hvis man skal sammenligne turne, hitlister, osv. Turneen hennes er ikke én av de største, det er den største musikkturneen gjennom tidene. Hun selger millioner av album som er uhørt i strømme-æraen, hele musikkatalogen hennes er på hitlister verden over, konsertfilmen hennes er den største konsertfilmen som er laget. Suksessen til Taylor er enestående og ingen kan hevde noe annet. Kan komme med hundrevis (ja, hundrevis av eksempler), men det orker jeg ikke, det er bare å Google. Og nei, Taylor trenger ikke kle av seg eller spille på sex - Hun er en jævla god låtskriver. Taylor trenger bare pennen sin og en gitar eller piano. Hun har også endret bransjen sin på flere måter med power-movene sine. Man kan si hva man vil og hate henne så mye man vil, men Taylor er en tidenes største artister - og det er ikke en mening, det er fakta. Anonymkode: 5e9d7...e96 hvorfor skal de settes opp imot hverandre liksom... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #51 Del Skrevet 20. desember 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Egentlig logisk at Swift får sin store del av kaken og oppmerksomhet, og som da slår mange rekorder. For hvilke store andre kvinnelige musikkartister "konkurrerer" hun mot i disse tider? Ikke så mange. Under Madonna sin storhetstid på 1980-tallet var det Whitney Houston, Tina Turner, Kate Bush, Cyndi Lauper, Annie Lennox, Dolly Parton, Bonnie Tyler, Belinda Carlisle, Pat Benatar, Barbra Streisand, Kim Wilde, Janet Jackson, Sade og mange flere. Anonymkode: acb0c...a1e Det er mange kvinnelige artister som er populære i dag, og så har du Taylor. Hun er i en annen liga og hun er en av tidenes største, med tanke på suksess kan hun sammenlignes med de aller største. Ikke Beyonce og Gaga, men Elvis og MJ. Jeg sier ikke at hun er den nye Elvis, men nå snakker jeg om det hun har oppnådd. Men i motsetning til mange, er Taylor den som lager låtene sine - der mange er avhengighet av andre eller bidrar med et ord/en setning og blir oppført som en medlåtskriver, så lager Taylor alt selv (hun får hjelp med produksjon, men melodi og tekst laget hun selv). Hun er et arbeidsjern med et godt hode og så har hun en skarp penn, kommer ikke over hvor god låtskriver hun faktisk er. Stemmen hennes er også nydelig, den har særpreg og personlighet. Jeg er fan, og må si jeg må le av noen av kommentarene, det er åpenbart at folk ytrer seg uten å ha peiling. Og (noen) folk blir virkelig provosert over at hun er den største og lager ørten tråder om det - lun for å spre dritt, og da får jeg lyst til å sitere Taylor: You are somebody that I don't know But you're taking shots at me like it's Patrón And I'm just like "Damn, it's 7:00 a.m." Say it in the street, that's a knock-out But you say it in a Tweet, that's a cop-out And I'm just like, "Hey, are you okay? Anonymkode: 5e9d7...e96 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #52 Del Skrevet 20. desember 2023 Madonna er bare et mediefenomen som tok en stor plass som stod ledig. Hun er ikke spesielt pen, ingen god låtskriver, ikke spesielt fin stemme. Bare stor selvsikkerhet og gigantisk oppbacking fra et apparat som ville gjøre henne til stjerne, akkurat som med Britney Spears. Ei kassadame fra hvilken som helst butikkjede kunne oppnådd det samme på den tiden, med samme promoteringsapparat bak seg. Det er slik det funker. Anonymkode: 2bbfb...d1b 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 20. desember 2023 #53 Del Skrevet 20. desember 2023 (endret) AnonymBruker skrev (På 19.12.2023 den 12.46): Har Madonna lagt opp? Trodde hun var død da jeg leste overskriften. Anonymkode: 552de...64d Det reagerte jeg også på.... 🤔 Sist jeg sjekket, så holder hun jo på enda. Folk skriver jo i tråden her som om Madonna skulle ha gått bort.... 🤔 Når det er sagt, så synes jeg det blir helt feil å sammenligne Madonna og Taylor Swift. De er to totalt ulike artister i mine øyne (og ører). Det Madonna har oppnådd musikk-messig, kommer ikke i nærheten av det Taylor Swift har gjort. Som flere har skrevet her inne, Madonna er et ikon. Hun har absolutt ikke noe til felles med Swift.... musikk-messig. Jeg hører mye heller på Madonna enn Taylor Swift. De er to forskjellige sjangere. Har aldri forstått hvorfor Taylor Swift er så populær som hun er. Hun har sikkert en fin stemme, men for meg stopper det der.... 🥱 Endret 20. desember 2023 av Mardina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 20. desember 2023 #54 Del Skrevet 20. desember 2023 Jeg har alltid tenkt at den nyere tids Madonna var ikke Taylor Swift, men Lady Gaga. Jeg følte hun hadde en del av det samme. karisma, talent og evne til å provosere og bringe noe nytt i den tiden hun var i. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #55 Del Skrevet 20. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Madonna er bare et mediefenomen som tok en stor plass som stod ledig. Hun er ikke spesielt pen, ingen god låtskriver, ikke spesielt fin stemme. Bare stor selvsikkerhet og gigantisk oppbacking fra et apparat som ville gjøre henne til stjerne, akkurat som med Britney Spears. Ei kassadame fra hvilken som helst butikkjede kunne oppnådd det samme på den tiden, med samme promoteringsapparat bak seg. Det er slik det funker. Anonymkode: 2bbfb...d1b Jeg er helt enig. Plateselskapene valgte ut en person og et helt apparat jobbet for å gjøre den personen kjent. Heier heller på det jeg ser på som autentisk og et ekte talent. Alt det rundt er bare støy (image, sminke, promotering, etc.) Mye av karrieren til artister som Rihanna og Beyonce handler om image, fjerner du det bort, er det lite som er igjen. For meg er Taylor den nerdete jenta som sitter på soverommet sitt og lager låter og tar verden med storm. Hun er «the real deal» Anonymkode: 5e9d7...e96 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #56 Del Skrevet 20. desember 2023 Tabris skrev (1 minutt siden): Jeg har alltid tenkt at den nyere tids Madonna var ikke Taylor Swift, men Lady Gaga. Jeg følte hun hadde en del av det samme. karisma, talent og evne til å provosere og bringe noe nytt i den tiden hun var i. Kanskje, det er sikkert en bedre sammenligning. Eller Miley Cyrus. Taylor og Madonna er to veldig forskjellige artister, men de blir sammenlignet pga begge hadde/har stor suksess. Det du implisitt sier her, er at Taylor ikke har talent, karisma, noe jeg er sterkt uenig i. Madonna provoserte ved å kle av seg, Taylor provoserer maktmennesker i bransjen sin - ved å fjerne musikken sin fra verdens største streamingtjenester, et åpent brev til Apple, gjeninnspilling av plater (plateselskaper har laget nye kontrakter på grunn av Taylor), avtalen hennes med kinoene (hvor hun gikk rett til kinoene i stedet for maktpersonen i Hollywood som styrer «alt»), osv. Karrieren hennes drives av hennes talent, ikke av provokasjon og å spille sex. Anonymkode: 5e9d7...e96 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #57 Del Skrevet 20. desember 2023 Madonna er overhypet og overvurdert. Anonymkode: f31a4...03b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 20. desember 2023 #58 Del Skrevet 20. desember 2023 (endret) 9 minutter siden, AnonymBruker said: Kanskje, det er sikkert en bedre sammenligning. Eller Miley Cyrus. Taylor og Madonna er to veldig forskjellige artister, men de blir sammenlignet pga begge hadde/har stor suksess. Det du implisitt sier her, er at Taylor ikke har talent, karisma, noe jeg er sterkt uenig i. Madonna provoserte ved å kle av seg, Taylor provoserer maktmennesker i bransjen sin - ved å fjerne musikken sin fra verdens største streamingtjenester, et åpent brev til Apple, gjeninnspilling av plater (plateselskaper har laget nye kontrakter på grunn av Taylor), avtalen hennes med kinoene (hvor hun gikk rett til kinoene i stedet for maktpersonen i Hollywood som styrer «alt»), osv. Karrieren hennes drives av hennes talent, ikke av provokasjon og å spille sex. Anonymkode: 5e9d7...e96 Det var ikke meningen å implisere noe negativt om Taylor Swift. Jeg har ingen mening om henne verken positiv eller negativ, fordi jeg kjenner ikke så veldig godt til henne bortsett fra at jeg vet hun er veldig populær. Det var mer at Lady Gaga hadde litt samme uttrykk og "vibe" som Madonna. Helt siden hun slo gjennom så tenkte jeg at hun var denne generasjons Madonna. Madonna provoserte på andre måter enn å kle av seg. Hvis du tror det var det eneste hun gjorde, så kjenner du ikke til henne. Les gjerne om kontroversene ang videoen til "Like A Prayer" hvor hun provoserte på seg store deler av den kristne befolkningen. (Både fordi hun hadde en svart Jesus og fordi hun impliserte et romantisk/seksuelt forhold med ham. I tillegg til å trekke inn ting som at svarte blir mistenkt bare fordi de er svarte og hint til Ku Klux Klan. Dette på 80-tallet da slike ting var mer betent og kontroversielt enn i dag). Endret 20. desember 2023 av Tabris 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #59 Del Skrevet 20. desember 2023 Anonymkode: acb0c...a1e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #60 Del Skrevet 20. desember 2023 26 minutter siden, AnonymBruker said: Madonna er bare et mediefenomen som tok en stor plass som stod ledig. Hun er ikke spesielt pen, ingen god låtskriver, ikke spesielt fin stemme. Bare stor selvsikkerhet og gigantisk oppbacking fra et apparat som ville gjøre henne til stjerne, akkurat som med Britney Spears. Ei kassadame fra hvilken som helst butikkjede kunne oppnådd det samme på den tiden, med samme promoteringsapparat bak seg. Det er slik det funker. Anonymkode: 2bbfb...d1b Med tanke på hvor lenge Madonna dominerte og hvor mange andre artister som har vært i tiden hun har dominert så handler det neppe om at det var en "stor plass som stod ledig". Det er ekstremt få som har oppnådd hva Madonna har klart. Når du sier hun "ikke spesielt pen, ikke spesielt god låtskriver og ikke spesielt fin stemme". Hvorfor har ikke plateselskapene klart å gjøre flere til den nye Madonna om det er slik at det var plateselskapet som gjorde all jobben for Madonna? Synes kritikken din av Madonna faller på sin egen urimelighet. Anonymkode: 76f9e...e00 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå