Apis Skrevet 9. februar #301 Del Skrevet 9. februar Topsi skrev (4 minutter siden): Jeg synes du skal lese hva jeg skriver før du bruker orodet folkemord iht mitt innlegg her.... Sier ikke at du støtter folkemord. Jeg er bare i tvil om intensjonene til Israel og hva de ønsker med Gaza. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hank Amarillo Skrevet 9. februar #302 Del Skrevet 9. februar Apis skrev (1 minutt siden): Sier ikke at du støtter folkemord. Jeg er bare i tvil om intensjonene til Israel og hva de ønsker med Gaza. Hvorfor? 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 9. februar #303 Del Skrevet 9. februar Apis skrev (1 minutt siden): Sier ikke at du støtter folkemord. Jeg er bare i tvil om intensjonene til Israel og hva de ønsker med Gaza. Jeg er ikke i tvil om hva Israel ønsker, men jeg troir enkelte israelere ønsker noe annet enn hva IDF og landet ønsker, og disse må fjernes fra maktposisjoner 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Atheena Skrevet 9. februar #304 Del Skrevet 9. februar Apis skrev (1 minutt siden): Syntes dette lukter folkemord på Palestinere, først fordrive befolkningen sørover, for så å gå inn i området for å oppnå total militær seier. Ja enig. 1 millioner mennesker har flyktet til Rafah hvor halvparten er barn. Ingen vei tilbake og ingen vei ut. Da har du presset alle inn i et hjørne. Dette har vært strategi hele tiden. Det er naivt å tro noe annet enn at hensikten er å annektere Gaza. Israel er lei av trusselen fra Hamas og bryr seg ikke om de begår folkemord så lenge de slipper unna med det. Tydelig at de har balletak på USA som har finansiert omtrent hele militæret og gitt Israel rundt 1, 2 milliarder usd siden 70-tallet. De har mottatt presisjonsvåpen for flere hundre millioner fra usa og kunne garantert brukt flere av disse på Gaza om de hadde ønsket å spare sivile liv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Atheena Skrevet 9. februar #305 Del Skrevet 9. februar Duraton skrev (34 minutter siden): Sikkert område mens dem holdt på i nord, ja. Nå er det på tide å rydde nede i sør. israel har sagt at sivile vil få mulighet til å forlate rafah før dem går inn Er dette en spøk? Hvor tenker du at de skal dra? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 9. februar #306 Del Skrevet 9. februar Atheena skrev (1 minutt siden): Er dette en spøk? Hvor tenker du at de skal dra? Til områdene Israel har klarert fra Hamas 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hank Amarillo Skrevet 9. februar #307 Del Skrevet 9. februar Atheena skrev (7 minutter siden): Det er naivt å tro noe annet enn at hensikten er å annektere Gaza. Hvorfor? 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Atheena Skrevet 9. februar #308 Del Skrevet 9. februar Topsi skrev (5 minutter siden): Til områdene Israel har klarert fra Hamas Uten vann, strøm, mat eller noe annet? Flykte til en sikker død? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hank Amarillo Skrevet 9. februar #309 Del Skrevet 9. februar Atheena skrev (1 minutt siden): Uten vann, strøm, mat eller noe annet? Flykte til en sikker død? Hvorfor skulle det være noe mindre mat og vann der enn der de er? 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 9. februar #310 Del Skrevet 9. februar (endret) Atheena skrev (3 minutter siden): Uten vann, strøm, mat eller noe annet? Flykte til en sikker død? Selvsagt må det komme inn basale varer til disse områdene først, så må man bygge de opp igjen etterhvert, og folk få en fremtid, uten hamas. Men foreløpig må det opprettes basale leire med tilgang på telt, mat, vann, helsehjelp, så Israel kan gå inn og fjerne Hamas i rafah mens sivile er trygge andre steder. Det er ganske selvsagt. Det er sikrere død i nærheten av hamas Endret 9. februar av Topsi 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fucsia Skrevet 9. februar #311 Del Skrevet 9. februar Alt du nevner er fullstendig feil. Støtter selvfølgelig ingen av delene. Men ingenting, ikke engang muligheten for å få tak i Hamas sin leder, kan rettferdiggjøre det som skjer på Gaza. Hvis vi i Norge ble behandlet på samme vis, for så å få kvinner og barn slaktet, så tror jeg også vi ville reagert på alle tenkelige måter. Også mindre konstruktive. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duraton Skrevet 9. februar #312 Del Skrevet 9. februar 46 minutter siden, fucsia said: Alt du nevner er fullstendig feil. Støtter selvfølgelig ingen av delene. Men ingenting, ikke engang muligheten for å få tak i Hamas sin leder, kan rettferdiggjøre det som skjer på Gaza. Hvis vi i Norge ble behandlet på samme vis, for så å få kvinner og barn slaktet, så tror jeg også vi ville reagert på alle tenkelige måter. Også mindre konstruktive. khamas har sagt at dem skal gjenta syvende oktober igjen og igjen. Er du villig til å la khamas drepe og voldta igjen og igjen? 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duraton Skrevet 9. februar #313 Del Skrevet 9. februar 58 minutter siden, Atheena said: Uten vann, strøm, mat eller noe annet? Flykte til en sikker død? Jeg har mer tiltro til at israel sørger for ordentlige leirer enn hva khamas har klart å gjøre for sine egne. 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svava Skrevet 9. februar #314 Del Skrevet 9. februar (endret) 4 hours ago, Sirisiri10 said: Selv det å kritisere Israel straffer seg. Da blir man stemplet som pro hamas. Skulle nesten tro Israel var guds utvalgte 🤔 de gjør liksom aldri noe galt. Guds utvalgte? Du mister troverdighet når du kommer med slike fordommer. Endret 9. februar av Svava Skrivefeil 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirisiri10 Skrevet 9. februar #315 Del Skrevet 9. februar Ichiko skrev (2 timer siden): Propal har forresten gjentatte ganger vist veldig interesse for pro-Israel-folks eventuelle religiøse tilhørighet. Samtidig oppgir dere ingen tilsvarende opplysninger om dere selv, men krever å vite dette hos andre, åpenbart i håp om å kunne delegitimere det de sier. Dere ønsker med andre ord å bruke folks eventuelle tro mot dem. Hva sier dette om dere selv? Kristen sionismen er ikke en religion. Det er et farlig og skadelig syn. Merkelig å ha helt likt syn på konflikten og det rundt, stå så sterkt i det, bruke samme argumentasjonsteknikker, propaganda og ordrett etc. Men ikke tørre å stå for det. Men det nektes jo ikke for det heller. Det er bare å spørre meg hvis min tro er av interesse. 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirisiri10 Skrevet 9. februar #316 Del Skrevet 9. februar Atheena skrev (2 timer siden): Ja helvete på jord. Stakkars mennesker 💔 Virkelig ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirisiri10 Skrevet 9. februar #317 Del Skrevet 9. februar Apis skrev (2 timer siden): Var det ikke Rafah, som Israel oppfordret alle palestinere å flykte til i første omgang, det skulle være et sikkert område? Yes. Å nå har Israel sagt at Egypt kan åpne grensen ut av Gaza slik at palestinere kan flykte til Egypt. Dette må virkelig stoppes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 9. februar #318 Del Skrevet 9. februar Sirisiri10 skrev (1 minutt siden): Yes. Å nå har Israel sagt at Egypt kan åpne grensen ut av Gaza slik at palestinere kan flykte til Egypt. Dette må virkelig stoppes. Hvem har sagt det? ekstreme ministre eller idf? For det eneste jeg har sett er at idf har fått ordre om å evakuere sivile, men ikke til egypt 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordy Skrevet 9. februar #319 Del Skrevet 9. februar (endret) Sirisiri10 skrev (18 minutter siden): Kristen sionismen er ikke en religion. Det er et farlig og skadelig syn. Merkelig å ha helt likt syn på konflikten og det rundt, stå så sterkt i det, bruke samme argumentasjonsteknikker, propaganda og ordrett etc. Men ikke tørre å stå for det. Men det nektes jo ikke for det heller. Det er bare å spørre meg hvis min tro er av interesse. 😊 Om det er sånn så er jeg muligens en ateistisk kristen sionist eller noe i den duren, men hva har det med saken å gjøre? Hadde jeg vært det så ville jeg ikke hatt problemer med å stå for det. Skjønner ikke at det er viktig å "avklare" og hvorfor putte oss i bås samtidig som du er i mot alle måter å ta ut terroristene, reklamerer for de og gudene skal vite at du ofte bruker de samme argumentene som terroristene. Men, skrekk og gru om man stiller spørsmål med det - da rapporteres det i vilden sky. Sirisiri10 skrev (14 minutter siden): Yes. Å nå har Israel sagt at Egypt kan åpne grensen ut av Gaza slik at palestinere kan flykte til Egypt. Dette må virkelig stoppes. De flytter sivile slik planen har vært HELE TIDEN. Meningen var ikke å flytte alle inkl. terroristene og gislene til sør for så å trekke seg ut. Hva ville de oppnådd med det? Selvsagt skal de gjennomsøke hele området i sør også og hovedpremien (Sinwar) venter også der. De har 2 mål som er gjentatt og gjentatt og gjentatt og gjentatt: Prøve å befri gislene og ta ut Hamas. Målet oppnås ikke om Hamas har "tvibit" i Rafah. Endret 9. februar av jordy 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordy Skrevet 9. februar #320 Del Skrevet 9. februar Topsi skrev (10 minutter siden): Hvem har sagt det? ekstreme ministre eller idf? For det eneste jeg har sett er at idf har fått ordre om å evakuere sivile, men ikke til egypt Skriver under på dette, har ikke hørt et ord om Egypt før jeg leste det her... 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå