Gå til innhold

Om du hadde fått beskjed om å "kjøpe med deg noen.." Hvor mange hadde du kjøpt?😅


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde spurt. Hvis jeg av en eller annen grunn ikke fikk svar hadde jeg kjøpt to. Kjøper selv aldri mer enn ett av gangen, og synes de blir dårlige av å fryses.

Anonymkode: eda1c...60a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Just now, AnonymBruker said:

Jeg hadde spurt. Hvis jeg av en eller annen grunn ikke fikk svar hadde jeg kjøpt to. Kjøper selv aldri mer enn ett av gangen, og synes de blir dårlige av å fryses.

Anonymkode: eda1c...60a

Kan legge til at hvis det var noe mindre og mer holdbart som feks bokser tomatpure, hadde jeg sikkert kjøpt 4-5. Men blir en veldig oppkonstruert problemstilling, siden jeg ikke ser for meg en sånn situasjon hvor jeg får beskjed om å kjøpe "noen" og ikke får anledning til å spørre hvor mange. 

Anonymkode: eda1c...60a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Takker for mange innspill!🙏😅 Som sagt, det var ingen dramatikk ved dette, jeg bare lurte på hva folk legger i begrepet😊 Og det skal sies at det ikke var brød, jeg tenkte ikke at det spilte noen rolle hva det var, men det var mat altså😅

Nei, det pleier ikke vi heller🙊 Takker for innspill, men hva tenkte du på med det, i denne tråden?😅

Anonymkode: 4166e...ae6

Ikke jeg som skrev kommentaren du svarte på, men jeg tenker også at hva dere trenger er viktigere enn hvilke ord som ble brukt (noen/par etc): vi har aldri trengt 3-4 brød på en gang. 2 brød anser jeg som veldig mye å kjøpe samtidig, og ville derfor kjøpt 2 i dette tilfellet. Var det noen grunn til at mannen skulle trodd at dere trenger så mye som 3-4 brød? Går det mye brød hjemme hos dere? 

Eller, siden du spesifiserer nå at det ikke var brød, var det noe som er vanligere å kjøpe flere av. For jeg forstår det forsåvidt mye bedre hvis du ba han kjøpe noen bananer eller epler, og han kommer hjem med 2. For det er ting det er vanlig å kjøpe litt flere av av gangen

Anonymkode: c2e04...3d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Takker for mange innspill!🙏😅 Som sagt, det var ingen dramatikk ved dette, jeg bare lurte på hva folk legger i begrepet😊 Og det skal sies at det ikke var brød, jeg tenkte ikke at det spilte noen rolle hva det var, men det var mat altså😅

Nei, det pleier ikke vi heller🙊 Takker for innspill, men hva tenkte du på med det, i denne tråden?😅

Anonymkode: 4166e...ae6

Det spiller en rolle. «Noen jordbær» = ganske mange. «Noen biter smågodt» = kanskje 10? «Noen plommer» = kanskje 8, eller 20, alt etter hvor gode de ser ut. «Noen epler» kanskje 5? «Noen brød», kommer enda mer an på. Skal vi invitere 20 mennesker på frokost betyr «noen brød» kanskje 5-6 brød. Er det kun oss, så betyr vel noen brød typ to forskjellige - kanskje en loff og et grovt? For å kjøpe flere brød i slengen gir så lite mening siden brød er nesten uspiselig etter et døgn…

Anonymkode: a3b5a...c73

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Bortsett fra at du ikke får kjøpt mandariner her i Norge..,

Anonymkode: 77e78...ace

Tull, jeg har sett mandariner i salg

Anonymkode: 0bfc1...ae4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...