AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #1 Del Skrevet 17. desember 2023 Jeg ba mannen kjøpe med seg noen brød, han kom med to stk, og jeg mente jo egentlig 3-4🙈😅 Ingen krise, jeg bare lurer på om jeg tenker feil? Jeg hadde jo sagt to brød, eller et par brød. Selv om hos oss, så betyr ikke et par to🙊😂 Anonymkode: 4166e...ae6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #2 Del Skrevet 17. desember 2023 Hadde kjøpt to. Anonymkode: 6020c...f77 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #3 Del Skrevet 17. desember 2023 Hvis du vil ha tre-fire, så si tre-fire. Anonymkode: 31da7...0a2 7 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Gnom Skrevet 17. desember 2023 #4 Del Skrevet 17. desember 2023 Da må du jo begynne å si det du mener ! Tenk om han bare hadde dukket opp med morgenbrødet sitt istedet ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #5 Del Skrevet 17. desember 2023 Jeg hadde spurt hva du mente, og hadde hun du insistert på « noen» hadde jeg ikke kjøpt med brød. Anonymkode: b73cc...b45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenFri Skrevet 17. desember 2023 #6 Del Skrevet 17. desember 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg ba mannen kjøpe med seg noen brød, han kom med to stk, og jeg mente jo egentlig 3-4🙈😅 Ingen krise, jeg bare lurer på om jeg tenker feil? Jeg hadde jo sagt to brød, eller et par brød. Selv om hos oss, så betyr ikke et par to🙊😂 Anonymkode: 4166e...ae6 Da må du si hvor mange da, ikke bare «noen» Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #7 Del Skrevet 17. desember 2023 Jeg er kvinne, og ville kjøpt to, hvis du sa noen😆 Anonymkode: 9315e...952 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #8 Del Skrevet 17. desember 2023 Tre. To er et par. Fire er mange. Anonymkode: 4a7cc...b53 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tantemor Skrevet 17. desember 2023 #9 Del Skrevet 17. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tre. To er et par. Fire er mange. Anonymkode: 4a7cc...b53 Enig 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 17. desember 2023 #10 Del Skrevet 17. desember 2023 Jeg hadde nok kjøpt to om ikke annet var spesifisert, og jeg ikke visste at det var til veldig mange mennesker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #11 Del Skrevet 17. desember 2023 Hvorfor sa du ikke hvor mange du ville ha? Jeg ville maks kjøpt 2 for hos bruker vi kun 1 brød i uka og har lite fryserplass. Anonymkode: 61ad4...2ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maatte_ha_konto Skrevet 17. desember 2023 #12 Del Skrevet 17. desember 2023 Egentlig så er det ett fett, fordi overskuddet kan fryses og tas opp-så slipper dere brød neste handel;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #13 Del Skrevet 17. desember 2023 "Tar du med no' brød?" = ett brød "Tar du med et par brød?" = to brød "Tar du med noen brød? " = maks 3 brød, mest sannsynlig 2 (vi ukeshandler ikke, men er innom ved behov). Anonymkode: 39f4d...899 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #14 Del Skrevet 17. desember 2023 Det kommer an på settingen, men det høres ut som at dere er en stor familie og at det går med «noen» brød pr uke. Avhengig av hvor mange som normalt ville ha gått med pr uke ville jeg ha kjøpt tilsvarende mange brød (for å legge i fryseren). Noen er flere enn 2.. Anonymkode: 91b2d...143 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #15 Del Skrevet 17. desember 2023 Ts her, takker for innspill😄 Jeg visste ikke helt selv hvor mange vi trengte/burde ha (hvorfor skal det kun min oppgave å passe på?🙊😅), så jeg tror jeg tenkte sånn 3-4 stk🤷♀️😅 Selvsagt kan ikke han vite, når jeg ikke sier noe nøyaktig, men jeg tenker at noen er mer enn to🙈 Dette var bare en ting jeg plutselig tenkte på når jeg skrev innlegget, så det er ingen dramatikk, jeg bare lurte på hva andre legger i utsagnet😊 Anonymkode: 4166e...ae6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #16 Del Skrevet 17. desember 2023 For meg så er noen litt avhengig av hva som skal kjøpes. Noen brød, så ville jeg tenkt 2-3. Noen bananer, så ville jeg kjøpt en klase. Noen epler hadde nok blitt 4-6. Men jeg ville nok spurt hvor mange så lenge det var snakk om brød. Spiser lite selv, og da føles flere brød på en gang voldsomt ut om det ikke er noe spesielt 😂 Anonymkode: e98b0...9b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #17 Del Skrevet 17. desember 2023 Flere enn to, i hvert fall. Sannsynligvis fire. Anonymkode: 8482d...cd2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #18 Del Skrevet 17. desember 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg ba mannen kjøpe med seg noen brød, han kom med to stk, og jeg mente jo egentlig 3-4🙈😅 Ingen krise, jeg bare lurer på om jeg tenker feil? Jeg hadde jo sagt to brød, eller et par brød. Selv om hos oss, så betyr ikke et par to🙊😂 Anonymkode: 4166e...ae6 Jeg hadde fulgt opp med «hvor mange?» og forventet et svar. «Noen» er ikke et tall. «Noen» er mer enn 1 og mindre enn et dusin. Han kunne like godt valgt å ta med seg 10, det er også «noen». Om du vil at «noen» skal kjøpe 3-4 brød: be dem ta med seg 3 brød (eller 4 brød, du vet da presis hvor mange du vil ha?!). Ikke be folk kjøpe med seg «noen». Det er ikke en rasjonell terminologi for antall. AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Ts her, takker for innspill😄 Jeg visste ikke helt selv hvor mange vi trengte/burde ha (hvorfor skal det kun min oppgave å passe på?🙊😅), så jeg tror jeg tenkte sånn 3-4 stk🤷♀️😅 Selvsagt kan ikke han vite, når jeg ikke sier noe nøyaktig, men jeg tenker at noen er mer enn to🙈 Dette var bare en ting jeg plutselig tenkte på når jeg skrev innlegget, så det er ingen dramatikk, jeg bare lurte på hva andre legger i utsagnet😊 Anonymkode: 4166e...ae6 Det er ikke ditt ansvar vite hvor mange brød dere trenger. Eller at dere trenger brød. Du kunne derfor selvsagt også valgt å si «vi trenger brød og dertil hørende tilbehør». Og latt han ta avgjørelser om hva dette innebærer. Hans valg er ikke mer feil enn dine i så fall. Om hans vurdering er at dere behøver 2 brød? Ok. Da duger det. Du kunne like selvsagt ha valgt å ikke ta ansvaret med å sjekke og så minne han på at dere manglet brød. Og latt han finne ut av og så kjøpe inn det på et senere tidspunkt. Om han da valgte å feks heller lage suppe, varme en frossenpizza etc? Hans valg. Dine valg er ikke bedre enn hans. Skal han ta ansvar? Da må løsningen være hans valg. Og den både vil og skal avvike fra ditt valg av løsning. Anonymkode: 525f0...d44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #19 Del Skrevet 17. desember 2023 Jeg er kvinne, ville kjøpt to. Men jeg ser ingen grunn til å be om et så unøyaktig antall. Skriv 3 eller 4, alt ettersom. Her skriver vi ofte i gram og kilo på felles handleliste. Eller antall Hadde jeg vedt mannen min kjøpe "masse" mandariner ville han sikkert kjøpt en kasse. Mens jeg mener én stor pose.. Anonymkode: 57efe...5d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 17. desember 2023 #20 Del Skrevet 17. desember 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg ba mannen kjøpe med seg noen brød, han kom med to stk, og jeg mente jo egentlig 3-4🙈😅 Ingen krise, jeg bare lurer på om jeg tenker feil? Jeg hadde jo sagt to brød, eller et par brød. Selv om hos oss, så betyr ikke et par to🙊😂 Anonymkode: 4166e...ae6 kunne du ikke bare sagt kan du kjøpe med deg 3-4 brød? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå