AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #241 Del Skrevet 10. januar 2024 Lucky_Jack skrev (8 minutter siden): Det er jo ikke sånn at alle vet hvem du er, selvom du skriver i fra din egen profil Og mange av de anonym postene er relativt ufarlige. Hvorfor trenger du å være anonym for å be om anbefaling av et spisested i London f.eks. Og for de som svarer anonymt føler jeg ofte at det blir en mulighet for å slenge litt ekstra dritt som du ikke trenger å stå inne for. Er det bare jeg som tenker på dette ? Fordi mange opplever å bli både mobbet og hetset basert på navnet. Folk kjenner igjen navnet og har vedkommende helt ulike meninger er det alltid noen som er ute etter å ‘ta en’. Har man erfart dette mange nok ganger, lærer man fort at det er tryggere og minst sårende å være 100% anonym. Anonymkode: 9c12e...06a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky_Jack Skrevet 10. januar 2024 #242 Del Skrevet 10. januar 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg kjente igjen noen her en gang. Det var en tråd i karriere og arbeidsliv, en bruker svarte i en tråd om en spesiell hendelse i jobben hans. Et yrke det finnes sikkert tjuetusen av i Norge, inkludert meg selv. Så jeg ble nysgjerrig, er dette noen jeg kjenner. Ved å åpne profilen og lese meg bakover fant jeg andre små drypp av informasjon, f.eks at han bodde vest i landet, at han var interessert i fagorganisasjon, at han hadde samboer, erfaringer om en spesiell videreutdanning. Til slutt var det ingen tvil, dette var en jeg kjenner, og til slutt skjønte jeg hvem. Etter det svarer jeg veldig ofte som anonym hvis noe som helst om min sivilstatus, jobb, bosted eller annet kan pusles sammen til et bilde. Ellers bruker jeg gjerne nicket mitt hvis jeg bare driver meningsutveksling. Anonymkode: dc3de...bef Jeg forstår at at man velge å være anonym når det er snakk om slike ting. Men f.eks komme med en anbefaling om spisested, en butikk som har tilbud på noe etc forstår jeg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #243 Del Skrevet 10. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det føles som det kommer sånne spørsmål hver dag. Hva med å bare fortsette på en av de som allerede finnes? Og hvorfor gidde å spørre om det hele tiden, folk svarer jo det samme i alle tråder. De som er anonyme forteller hvorfor og de som er anonyme med brukernavn fortsetter å argumentere at alle er anonyme allikevel. Og sånn går no dagan. Og her huker jeg av for anonym bare fordi jeg vet at de som er anonyme-med-brukernavn henger seg opp i det. Anonymkode: 37ffb...a91 Kg har en helt elendig søk funksjon. Finner mer svar i kg via internett generelt enn ved å forsøke seg på slk-funksjonen her.. Anonymkode: 9c12e...06a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #244 Del Skrevet 10. januar 2024 Hvorfor er det viktig for deg å vite mitt brukernavn? Forøvrig er det kun et par dager siden jeg gjenkjente noen basert på vedkommedes registrerte brukerinnlegg her inne. Denne personen skrev om noe av privat og spesifikk karakter at det var umulig å ikke forstå hvem det var. Nå kommer ikke jeg til å ta opp dette eller oute personen, men det kan være andre som vil gjenkjenne det som er skrevet og som vil kunne reagere ganske voldsomt og lage trøbbel. Så ja. Mest mulig anonymitet. Anonymkode: a9855...c71 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #245 Del Skrevet 10. januar 2024 Får ta den vanlige påminnelsen AnonymBruker-funksjonen Vi ønsker å tilby brukerne våre muligheten til å kunne poste med skjult brukernavn enten det gjelder sensitive spørsmål eller ikke. Ved å hake av for "post som anonym" når du skal poste et innlegg, vil brukernavnet ditt bli skjult i akkurat dette innlegget. Du er selv ansvarlig for å hake av denne boksen, moderatorene har ikke mulighet til å anonymisere innlegg i etterkant. Moderatorene kan sjekke brukernavnet bak innlegg med regelbrudd. Denne handlingen blir logget i forumprogramvare Det er ikke lov til å gå til angrep på noen fordi de skriver som anonyme brukere - dette regnes som brukerangrep. Anonymkode: 7e79d...3f4 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LadeJarl Skrevet 10. januar 2024 #246 Del Skrevet 10. januar 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg kjente igjen noen her en gang. Det var en tråd i karriere og arbeidsliv, en bruker svarte i en tråd om en spesiell hendelse i jobben hans. Et yrke det finnes sikkert tjuetusen av i Norge, inkludert meg selv. Så jeg ble nysgjerrig, er dette noen jeg kjenner. Ved å åpne profilen og lese meg bakover fant jeg andre små drypp av informasjon, f.eks at han bodde vest i landet, at han var interessert i fagorganisasjon, at han hadde samboer, erfaringer om en spesiell videreutdanning. Til slutt var det ingen tvil, dette var en jeg kjenner, og til slutt skjønte jeg hvem. Etter det svarer jeg veldig ofte som anonym hvis noe som helst om min sivilstatus, jobb, bosted eller annet kan pusles sammen til et bilde. Ellers bruker jeg gjerne nicket mitt hvis jeg bare driver meningsutveksling. Anonymkode: dc3de...bef Du har et poeng der....en oppegående person kan finne mange brikker å legge puzzlespillet av hvis hen er er dedikert nok...Ingen er helt anonyme på nett egentlig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky_Jack Skrevet 10. januar 2024 #247 Del Skrevet 10. januar 2024 Just now, LadeJarl said: Du har et poeng der....en oppegående person kan finne mange brikker å legge puzzlespillet av hvis hen er er dedikert nok...Ingen er helt anonyme på nett egentlig. Jeg ser den der, og mange kan sikkert finne ut hvem jeg er også. Men jeg kan stå for de postene jeg har laget her på KG under mitt "nick" Er jo ikke så farlig om tanta til heppstars vet hvem jeg er. Så lenge man har skrevet for hjelpe andre og oppført seg bra. Har man et stort problem så forstår jeg at men kan velge å poste anonymt. Dette er et eksempel, om noen spør om hvor er bensinen billigst i dag... hvorfor man da velger å svare med en anonym profil forstår jeg ikke... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bålkaffe Skrevet 10. januar 2024 #248 Del Skrevet 10. januar 2024 Lucky_Jack skrev (30 minutter siden): Det er jo ikke sånn at alle vet hvem du er, selvom du skriver i fra din egen profil Og mange av de anonym postene er relativt ufarlige. Hvorfor trenger du å være anonym for å be om anbefaling av et spisested i London f.eks. Og for de som svarer anonymt føler jeg ofte at det blir en mulighet for å slenge litt ekstra dritt som du ikke trenger å stå inne for. Er det bare jeg som tenker på dette ? Du er folkeregistert med navnet "Lucky_jack", eller? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LadeJarl Skrevet 10. januar 2024 #249 Del Skrevet 10. januar 2024 Bålkaffe skrev (Akkurat nå): Du er folkeregistert med navnet "Lucky_jack", eller? 😂..Han har et poeng vettu...jeg vet jo en hel del om deg og..bare tatt fra hukommelsen her og nå.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #250 Del Skrevet 10. januar 2024 Lucky_Jack skrev (5 minutter siden): Jeg ser den der, og mange kan sikkert finne ut hvem jeg er også. Men jeg kan stå for de postene jeg har laget her på KG under mitt "nick" Er jo ikke så farlig om tanta til heppstars vet hvem jeg er. Så lenge man har skrevet for hjelpe andre og oppført seg bra. Har man et stort problem så forstår jeg at men kan velge å poste anonymt. Dette er et eksempel, om noen spør om hvor er bensinen billigst i dag... hvorfor man da velger å svare med en anonym profil forstår jeg ikke... noen ganger er det greit å huke av for anonym bare for å slippe å få hundreogsnørrogførti varslinger om nye innlegg i den tråden Anonymkode: 37ffb...a91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky_Jack Skrevet 10. januar 2024 #251 Del Skrevet 10. januar 2024 1 minutt siden, Bålkaffe said: Du er folkeregistert med navnet "Lucky_jack", eller? Nei, det er jeg ikke og det er jo litt av poenget, det er et "nickname" jeg har valgt å bruke på KG. Som faktiskt gjør meg ganske anonym. Akkurat som at jeg ikke finner Bålkaffe hos folkeregisteret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #252 Del Skrevet 10. januar 2024 10 minutter siden, Lucky_Jack said: Jeg ser den der, og mange kan sikkert finne ut hvem jeg er også. Men jeg kan stå for de postene jeg har laget her på KG under mitt "nick" Er jo ikke så farlig om tanta til heppstars vet hvem jeg er. Så lenge man har skrevet for hjelpe andre og oppført seg bra. Har man et stort problem så forstår jeg at men kan velge å poste anonymt. Dette er et eksempel, om noen spør om hvor er bensinen billigst i dag... hvorfor man da velger å svare med en anonym profil forstår jeg ikke... Men du trenger jo ikke å forstå det. Hvorfor bry seg, det er da ikke tråd opp og tråd ned med spørsmål om hvorfor noen velger å skrive med nick. Anonymkode: 7e79d...3f4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bålkaffe Skrevet 10. januar 2024 #253 Del Skrevet 10. januar 2024 LadeJarl skrev (6 minutter siden): 😂..Han har et poeng vettu...jeg vet jo en hel del om deg og..bare tatt fra hukommelsen her og nå.. Du vet sikkert en hel del, men det betyr jo ikke at du veit hvem jeg er utenfor KG. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky_Jack Skrevet 10. januar 2024 #254 Del Skrevet 10. januar 2024 Det er mye lettere 1 minutt siden, AnonymBruker said: Men du trenger jo ikke å forstå det. Hvorfor bry seg, det er da ikke tråd opp og tråd ned med spørsmål om hvorfor noen velger å skrive med nick. Anonymkode: 7e79d...3f4 Jeg føler at det mye enklere å svare en person med ett "navn" i en tråd , enn mange anonyme som kommer med kommentarer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LadeJarl Skrevet 10. januar 2024 #255 Del Skrevet 10. januar 2024 Bålkaffe skrev (1 minutt siden): Du vet sikkert en hel del, men det betyr jo ikke at du veit hvem jeg er utenfor KG. Nei og det vil jeg ikke vite heller..men en person som graver gjennom alt på kg fra deg eller meg kan trolig zoome seg ganske nært ja..👽 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #256 Del Skrevet 11. januar 2024 Fordi jeg forandrer små ting i mine innlegg om jeg omtaler mine barn, så hadde jeg brukt nick hadde det sett veeldig rart mår man sjekket mine innlegg. Har lite lyst til å bli gjenkjent. Ellers hvem jeg er burde ikke spille noen stor rolle, med nick gjør det det. Anonymkode: 071c9...98f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #257 Del Skrevet 11. januar 2024 Jeg skriver alltid anonymt. Selv om en gjemmer seg bak et nickname, så kan noen kjenne igjen noe. For flere år siden, så var jeg innom et annet forum. Ei som postet mye der under sitt eget nickname la ut mye angående familien, mannen, svigermor osv osv. Jeg trykket på profilen hennes og fant opp alle trådene hun hadde vært aktiv i og jeg kjente henne igjen Hun vet ikke at jeg vet og jeg har aldri sagt det til noen heller. Men hun hadde lagt veldig mye ut om forholdet sitt til mannen og (ganske destruktivt forhold dem hadde). Anonymkode: 48201...b75 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #258 Del Skrevet 11. januar 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg skriver som anonym hvis jeg skriver noe som folk kan kjenne meg igjen på. Altså, jeg vil ikke at folk skal vite hvilken bruker jeg er på KG. Noen av innleggene er jo helt trivielle, og det kan virke unødvendig å skrive som anonym. Men venner og familie kunne lett skjønt at det var meg. Anonymkode: 7c25a...c78 Hvordan kan noen skjønne at det er deg fra det innlegget du skrev der? Anonymkode: a58da...ed2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #259 Del Skrevet 11. januar 2024 Det er en del regelrett klin gærne folk her inne som går etter enkelte brukere. Skriver anonymt for å unngå å bli forfulgt av desse. Tipper det er de uføretrygdede, overvektige slaurete kjerringene som alle lurer på hvordan noen orket å få barn med. De som lager helvete uansett hvor de går på grunn av unormal lav sosial intelligens. Anonymkode: c68e9...f96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coachshinny Skrevet 11. januar 2024 #260 Del Skrevet 11. januar 2024 Lucky_Jack skrev (7 timer siden): Det er jo ikke sånn at alle vet hvem du er, selvom du skriver i fra din egen profil Og mange av de anonym postene er relativt ufarlige. Hvorfor trenger du å være anonym for å be om anbefaling av et spisested i London f.eks. Og for de som svarer anonymt føler jeg ofte at det blir en mulighet for å slenge litt ekstra dritt som du ikke trenger å stå inne for. Er det bare jeg som tenker på dette ? Det er så enkelt at da kan folk skrive nær sagt hva som helst uten at de føler de blir sett. Drøm du er anonym med profilnavn. Har ingen bedre forklaring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå