AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #221 Del Skrevet 29. desember 2023 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Hvordan står man ikke for det man mener ved å bruke ab? Man har samme ab-kode i hele tråden. Anonymkode: 7378f...2bf Det er litt fegt å bruke anonomykode Anonymkode: cf73b...588 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #222 Del Skrevet 29. desember 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Skriver med både brukernavn og som anonym. Ikke alle underforum har anonymknapp så har man sterke meninger om aktuelle saker eller rampelys må man stå med brukernavn. På andre underforum er det mer privat info som deles og man vil gjerne ikke knytte dette til en og samme konto slik at man er lett gjennkjennbar. Ved å delta med brukernavn i tråder som omhandler sparing, inntekt, karriere, studier, venner, sivilstatus, feiring av høytid, kjæledyr osv så kan man fort legge ting sammen om man kjenner personen. Anonymkode: 3eb79...6be Men hva er det så farlig om en person greier å identifisere deg? Vi har bare et liv og burde uansett vært ute og tent bål Anonymkode: f204b...122 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #223 Del Skrevet 29. desember 2023 norw skrev (På 27.12.2023 den 14.41): Ikke nødvendigvis så mye trolling, men det er mye personangrep. Det er mye personangrep fra brukere også. En mann som skriver under brukernavn, kalte meg bitch gjentatte ganger, og admin lar det stå. Anonymkode: d5a8d...8dd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #224 Del Skrevet 29. desember 2023 Det kommer jo mer enn nok dritt fra folk som skriver under brukernavn også! Jeg har blant annet opplevd at jeg har skrevet om for eksempel hva slags musikk jeg hører på for tiden. Men når jeg skriver i en helt annen tråd ett par uker senere, så får jeg dritt av typen "du hører på så RÆVVA musikk, at du egentlig ikke burde uttale deg" og lignende. Så hva slags meninger man har i noen som helst andre saker blir revnende likegyldig, utelukkende basert på at folk har forskjellig smak. Eller når jeg hadde problemer med mobiltelefonen, kort tid etter at jeg hadde kommet stilt et spørsmål om noe som ble skrevet i en annen tråd flere dager før jeg lurte på noe angående mobiltelefoner. Så fikk jeg selvfølgelig høre at "vel, du klarer jo tydeligvis ikke bruke mobiltelfon en gang!" og så får jeg høre hvor "ubrukelig" jeg visstnok er, som aldri klarer å få til noe som helst. Er man "fullstendig udugelig" på ett bestemt område, så kommer man garantert til å få høre om dette lenge etterpå. Det finnes dessverre alt for mange her på Kvinneguiden som overhodet ikke takler at folk er litt uenige med dem, og som derfor kommer til å tråkle gjennom rubbel og bil man har skrevet om tidligere - i håp om å finne ett eller annet som man kanskje kan "ta folk" på. Anonymkode: 5aaad...d03 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #225 Del Skrevet 29. desember 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Men hva er det så farlig om en person greier å identifisere deg? Vi har bare et liv og burde uansett vært ute og tent bål Anonymkode: f204b...122 Fordi det er ikke alt man ønsker å dele med alle man har tett på seg. Når man kommer med eksempler fra eget liv i en annens tråd er ikke dette nødvendigvis noe man vil ha knyttet til sin privatperson hos folk man ser jevnlig. Anonymkode: 3eb79...6be 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #226 Del Skrevet 29. desember 2023 Fordi det er mye kvinner her og bruker du et anonymt pseudonym som er gjenkjentbart så ville den strikkende kvinnemafiaen her inne torpedert og gått til angrep på deg over en lav sko. Anonymkode: b4bba...020 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #227 Del Skrevet 29. desember 2023 NatNat skrev (På 16.12.2023 den 23.00): Til alle anonymbruker her (og det er så mange) Dere er nok klare over at dere kunne vært like anonym med en pseudonym, så hvorfor ? Føler dere at dere er mer anonyme når det står "anonymbruker" enda om dere har egen kode ? Har dere ikke fantasi til å komme ut med pseudo ? Bare lurer... Kanskje noen allerede har svart dette, men. Fordi noen ganger har jeg gjenkjent personer jeg kjenner/kjenner til IRL her på forumet. Jeg ønsker ikke at noen kjenner igjen noe jeg har skrevet under nick og gjør et søk på alle innlegg skrevet under mitt nick og dermed får veldig mye info om ting som er ok å dele på nett, men ikke med enhver i sin bekjentskapskrets. Derfor. Anonymkode: 44e84...038 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #228 Del Skrevet 29. desember 2023 Fordi mange aktive brukere kan bli gjenkjent via brukernavnet, og da ønsker man gjerne ikke bruke brukernavnet til alt man svarer på. Jeg gjenkjente en venninne via en barselgruppe, og kunne da se hva hun hadde svart under blant annet sex og samliv også. Ikke noe hun syntes var kjekt! Mange ønsker også å svare på ting uten at det blir koblet til nettopp brukernavnet, da en aktiv bruker til slutt har svart/gitt uttrykk på så mange plan at flere kjenner henne igjen i virkeligheten. Forstår alt dette kjempegodt! Hvilken rolle spiller det sånn egentlig om personer som svarer er anonym for deg eller venner/familier?!? Anonymkode: d8486...f2c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #229 Del Skrevet 30. desember 2023 Folk er nok anonyme for å kunne gi seg selv likes. Anonymkode: ef0eb...b13 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym 4545 Skrevet 30. desember 2023 #230 Del Skrevet 30. desember 2023 Vi er alle anonyme på forumet så ser ikke poenget med ab. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #231 Del Skrevet 30. desember 2023 On 12/28/2023 at 3:14 PM, Bigote said: Hæææ? Tror jeg er ferdig å diskutere med deg etter dette. Synd at jeg ikke har et brukernavn å forholde meg til her slik at det blir lettere for meg å styre unna. Og hva skulle være poenget med det? Ga deg honør for å ikke mase unødvendig på demonstrasjonen min, hvorpå du følger opp med et savn av brukernavn for å ligge unna fremover, (antar du følger med på anonymkoden). Du sier i hvert fall det dette dreier seg om - at noen føler, eller ønsker ha en tilknytning eller relasjon til debatanter her inne. Som er blant grunnene til hvorfor jeg ikke lenger skriver med brukernavn; fordi mange brukere misforstår eller hisser seg opp over bagateller og skal bære grudge til deg for ingenting. Hadde ikke gjort meg noe om alle skrev anonymt, har ikke behov for å "styre unna" brukere som ikke kjenner meg igjen eller omvendt. Heldigvis har KG bevart anonym-funksjonen. Debattskikk krever ikke brukernavn. Anonymkode: d9cec...278 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #232 Del Skrevet 31. desember 2023 De som har så innmari lyst til å vite hvem som skriver hva her er de som har problem. Hvorfor er det viktig? Litt kontroll freakete. Anonymkode: 5d74c...b05 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #233 Del Skrevet 31. desember 2023 22 hours ago, anonym 4545 said: Vi er alle anonyme på forumet så ser ikke poenget med ab. Man er aldri 100% anonym.. Anonymkode: 5d74c...b05 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #234 Del Skrevet 31. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 29.12.2023 den 10.39): Det er litt fegt å bruke anonomykode Anonymkode: cf73b...588 Hvordan er det feigt når alle vet hvilken ab du er hele tråden? Da må man jo stå for det man sier. Man kan ikke redigere det bort heller, slik som navnbrukere holder på og trikser. Anonymkode: 7378f...2bf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cid Skrevet 1. januar 2024 #235 Del Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 29.12.2023 den 10.39): Det er litt fegt å bruke anonomykode Anonymkode: cf73b...588 Og hva gjør du nå? 😜 anonym 4545 skrev (På 30.12.2023 den 15.24): Vi er alle anonyme på forumet så ser ikke poenget med ab. Jeg hadde følt meg mer komfortabel med å poste under nick i tråder om man ikke kunne være anonym, eneste grunnen til at jeg som oftest er anonym når jeg er utenfor sosial prat er fordi jeg har hatt mange dårlige erfaringer opp igjennom årene med å bli angrepet av anonymbrukere. Ikke at alle med nick er engler men da vet man i det minste hvem som har vært ufin og man kan eventuelt blokkere brukeren. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky_Jack Skrevet 10. januar 2024 #236 Del Skrevet 10. januar 2024 Det er jo ikke sånn at alle vet hvem du er, selvom du skriver i fra din egen profil Og mange av de anonym postene er relativt ufarlige. Hvorfor trenger du å være anonym for å be om anbefaling av et spisested i London f.eks. Og for de som svarer anonymt føler jeg ofte at det blir en mulighet for å slenge litt ekstra dritt som du ikke trenger å stå inne for. Er det bare jeg som tenker på dette ? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #237 Del Skrevet 10. januar 2024 Jeg skriver som anonym hvis jeg skriver noe som folk kan kjenne meg igjen på. Altså, jeg vil ikke at folk skal vite hvilken bruker jeg er på KG. Noen av innleggene er jo helt trivielle, og det kan virke unødvendig å skrive som anonym. Men venner og familie kunne lett skjønt at det var meg. Anonymkode: 7c25a...c78 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #238 Del Skrevet 10. januar 2024 Og noen ganger er jeg anonym ved et uhell 🫠 Anonymkode: 7c25a...c78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #239 Del Skrevet 10. januar 2024 Det føles som det kommer sånne spørsmål hver dag. Hva med å bare fortsette på en av de som allerede finnes? Og hvorfor gidde å spørre om det hele tiden, folk svarer jo det samme i alle tråder. De som er anonyme forteller hvorfor og de som er anonyme med brukernavn fortsetter å argumentere at alle er anonyme allikevel. Og sånn går no dagan. Og her huker jeg av for anonym bare fordi jeg vet at de som er anonyme-med-brukernavn henger seg opp i det. Anonymkode: 37ffb...a91 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #240 Del Skrevet 10. januar 2024 Jeg kjente igjen noen her en gang. Det var en tråd i karriere og arbeidsliv, en bruker svarte i en tråd om en spesiell hendelse i jobben hans. Et yrke det finnes sikkert tjuetusen av i Norge, inkludert meg selv. Så jeg ble nysgjerrig, er dette noen jeg kjenner. Ved å åpne profilen og lese meg bakover fant jeg andre små drypp av informasjon, f.eks at han bodde vest i landet, at han var interessert i fagorganisasjon, at han hadde samboer, erfaringer om en spesiell videreutdanning. Til slutt var det ingen tvil, dette var en jeg kjenner, og til slutt skjønte jeg hvem. Etter det svarer jeg veldig ofte som anonym hvis noe som helst om min sivilstatus, jobb, bosted eller annet kan pusles sammen til et bilde. Ellers bruker jeg gjerne nicket mitt hvis jeg bare driver meningsutveksling. Anonymkode: dc3de...bef 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå