Gå til innhold

Hvorfor er det så mange ANONYMBRUKER på KG ?

NatNat

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Man trenger heller ikke skrive under brukernavn angående trivielle ting som hva man spiser. 🤷‍♀️ 

Det er flere på denne siden som har blitt sporet opp og har gått i undergrunnen. 

Anonymkode: 5d74c...b05

Tror ikke at du helt skjønner hva jeg mener her 😄 Men greit nok...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanino skrev (På 26.12.2023 den 23.39):

Hva er greia med at så mange skriver fra Anonyme brukere ? Kanskje det burde blitt tatt opp til vurdering av de som driver KG og se på muligheten for å fjerne denne funksjonen

Her kan du lese flere begrunnelser, hvis du vil. Og hvis du søker finner du nok veeeldig mange tråder hvor dette har blitt diskutert.

Anonymkode: ed833...59b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanino skrev (På 26.12.2023 den 23.39):

Hva er greia med at så mange skriver fra Anonyme brukere ? Kanskje det burde blitt tatt opp til vurdering av de som driver KG og se på muligheten for å fjerne denne funksjonen

Du har jo selv brukt anonymfunksjonen for å slippe å ha enkelte tråder knyttet til din bruker. Det har vært brukerforfølgelse i flere tråder for å diskreditere andre så jeg skjønner det godt. Derfor skriver jeg som oftest som anonym i tråder om private anliggende, mens jeg bruker brukernavn på politiske, aktuelle og offentlige saker. 

Anonymkode: 37c24...b98

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, AnonymBruker said:

Nettvett er en god ting, noen gjør lettere feil, i naivitet, i en uoverveid stund. Konsekvensene er varierte.
Joda, jeg la opp til et opplagt comeback, som jeg er overrasket over at du ikke melket mer enn nødvendig. Bra.

Jeg prøver ikke å "skjule meg selv" ved å google/resitere ditt brukernavn og poster. Demonstrasjonen tok mindre enn ti sekunder. Utført og glemt. Om jeg hadde stalket deg, tviler jeg på at jeg hadde latt deg få vite det.

Bra du ikke kaster rundt sensitiv info. Du skal dog ikke være så sikker på hva "de fleste" bruker funksjonen til. At faste gjester ønsker trygghet fra plagånder, handler mer om frekvensitet enn anonymitet, som igjen handler om kontroll. Anonyme kan ikke ps. Så jeg tror ikke dere som dveler over motivet til anonyme brukere egentlig føler annet enn et personlig ønske om forutsigbarhet, eventuelt kartlegging og en illusjon om å bli kjent med "anonyme" folk online.

Anonymkode: d9cec...278

Hæææ?

Tror jeg er ferdig å diskutere med deg etter dette. Synd at jeg ikke har et brukernavn å forholde meg til her slik at det blir lettere for meg å styre unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Mardina said:

Tror ikke at du helt skjønner hva jeg mener her 😄 Men greit nok...

Du sier at man ikke trenger å skrive om trivielle ting som anonym, men man trenger ikke skrive med brukernavn heller. 😇😉🤣

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Du sier at man ikke trenger å skrive om trivielle ting som anonym, men man trenger ikke skrive med brukernavn heller. 😇😉🤣

Men man trenger jo ikke skrive om trivielle ting som anonym. Hvorfor er det så viktig å bruke Anonym funksjonen for å fortelle at man har hatt pølser til middag, f.eks? Hva er det man er redd for å avsløre ved å skrive som anonym? 

Akkurat den Anonym bruker funksjonen brukes alt for lett her inne og det kommer jeg til å fortsette å mene. Det burde være mye strengere kriterier for å bruke akkurat den funksjonen... 🤔

Så for å ta deg på ordet, hvorfor kunne du ikke skrevet dette innlegget med brukernavn? 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, Mardina said:

Men man trenger jo ikke skrive om trivielle ting som anonym. Hvorfor er det så viktig å bruke Anonym funksjonen for å fortelle at man har hatt pølser til middag, f.eks? Hva er det man er redd for å avsløre ved å skrive som anonym? 

Akkurat den Anonym bruker funksjonen brukes alt for lett her inne og det kommer jeg til å fortsette å mene. Det burde være mye strengere kriterier for å bruke akkurat den funksjonen... 🤔

Så for å ta deg på ordet, hvorfor kunne du ikke skrevet dette innlegget med brukernavn? 😄

Jeg er ikke enig. Det er akkurat passe lett og helt ok med AnonymBruker. 

Trives best som AnonymBruker jeg. 🙂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da får vi være enig om å være uenig da 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Om man ikke kan stå for det man mener med å publisere som bruker så trenger man heller ikke si sin mening som ab heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver med både brukernavn og som anonym. Ikke alle underforum har anonymknapp så har man sterke meninger om aktuelle saker eller rampelys må man stå med brukernavn. På andre underforum er det mer privat info som deles og man vil gjerne ikke knytte dette til en og samme konto slik at man er lett gjennkjennbar. Ved å delta med brukernavn i tråder som omhandler sparing, inntekt, karriere, studier, venner, sivilstatus, feiring av høytid, kjæledyr osv så kan man fort legge ting sammen om man kjenner personen. 

Anonymkode: 3eb79...6be

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanino skrev (3 timer siden):

Om man ikke kan stå for det man mener med å publisere som bruker så trenger man heller ikke si sin mening som ab heller.

Jo, det trenger man og det står man helt fritt til å gjøre uten å bli angrepet for det.

Fra KG sitt regelverk:

Det er ikke lov til å gå til angrep på noen fordi de skriver som anonyme brukere - dette regnes som brukerangrep.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jo, det trenger man og det står man helt fritt til å gjøre uten å bli angrepet for det.

Fra KG sitt regelverk:

Det er ikke lov til å gå til angrep på noen fordi de skriver som anonyme brukere - dette regnes som brukerangrep.

Ingen som går til angrep heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden startes nesten daglig her, hva er greia? Det burde nesten vært et eget forum for alle som spør om dette gang på gang. 

Anonymkode: 8b924...552

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanino skrev (1 minutt siden):

Ingen som går til angrep heller. 

Du nærmer deg i alle fall faretruende fort når du sier at AB ikke bør få lov til å uttale seg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden startes nesten daglig her, hva er greia? Det burde nesten vært et eget forum for alle som spør om dette gang på gang. 

Anonymkode: 8b924...552

Er noen som ikke har fått det med seg. Om du er så lei av disse trådene så er det jo merkelig at du bruker tid på å kommentere di 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du nærmer deg i alle fall faretruende fort når du sier at AB ikke bør få lov til å uttale seg.

Ja det er min mening. Er langt i fra noe angrep

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
5 hours ago, Kanino said:

Men det er heldigvis ikke du som bestemmer. 😊

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men det er heldigvis ikke du som bestemmer. 😊

Nei absolutt. Jeg delte bare mine tanker og refleksjoner rundt dette temaet ☺️

Endret av Kanino
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanino skrev (15 timer siden):

Hvordan står man ikke for det man mener ved å bruke ab? Man har samme ab-kode i hele tråden. 

Anonymkode: 7378f...2bf

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...