Gå til innhold

Kreft i Snøfall 2 og alle som mener det er så bra


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 hour ago, AnonymBruker said:

Har ikke små barn lenger, så har ikke sett snøfall. Tenker det er veldig naturlig at de som har mistet noen i kreft trigges av serien, som de trigges av andre tv programmer som inneholder den type sykdom. 
Tenker det er viktig at barn ser at alt ikke er rosenrødt, men tenker også at en julekalender serie kan handle litt mer om førjulstiden og det som er mer normalen enn unormalen.

Tenker også at Barne tv kan vise ulike sider av livet i generell barne-TV eller slike ting, men ikke nødvendigvis i en julekalender. 
Barn er veldig emosjonelt og fysisk knyttet til mor, og en slik serie kan skape frykt hos mange barn som kan bli redde for at sin egen mor skal bli syk. Dette er naturlig reaksjon for barn. Slike serier bør ikke barn se på alene, og det bør opplyses om at en voksen bør se på sammen med barnet, da det kan vekke en del bekymringer og frykt for enkelte. 
 

Samtidig er det mange barn som har foreldre med kreft, og for de er det godt å ikke føle seg alene. Men uansett så er alle situasjoner av denne sykdommen ulik. Noen blir friske, mens andre dør. 

jeg er oppvokst med skomaker Andersen og tøfflus, og husker jeg koset meg veldig i den fine verden med Jon blund og det som var fint med jul. 
Barn i dag har super nytt og lærer veldig mye av ulike Barne tv programmer. Tenker mer at det er tid og sted for alt 

Anonymkode: b7b53...d99

Hva med Charles Dickens Charles Dickens A Christmas Carol og H.C Andersen Piken med svovelstikkene. De mest kjente ikke-bibelske julehistoriene har tatt opp  livets harde realitet. Jeg vil si at julen nettopp er tiden for både å tenke over alt man bør være takknemlig for og det krever å se hva man faktisk kan miste. Og at julen er tiden for å reflektere over at ikke alle har det like godt og at julen handler om å strekke ut hånden til de som trenger hjelp. 

For all del. Synes absolutt at barna skal kose seg i jula. Men å kose seg trenger ikke bety at man går en hel måned hvor man ikke får se noe annet enn hvor fantastisk livet kan være. 

Anonymkode: 55d6a...7bf

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner ikke hva kreft har i en julekaleder å gjøre. For meg er julekalender virkelighetsflukt og fantasi og magi og spenning, ikke kjipe hverdagsproblemer og kreft, fotsopp eller forstoppelse. 

Ungen her synes det er gørr kjedelig. Ikke fordi hen ikke takler livets harde realiteter, men fordi det er helt uinteressant å sitte og se på hver dag i 24 dager i strekk.

Anonymkode: ab94e...e76

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.12.2023 den 20.20):

Ungene i dag blir jo skjermet for alt - og DET synes jeg er usunt!

Hvilken verden lever du i egentlig? Barn og unge i dag skjermes på ingen måte mot død og elendighet! De blir pepret med inntrykk fra massemedia daglig og det finnes knapt en god nyhet å komme med lenger; det er psykiske problemer, krig og klimakatastrofe hver dag! Dette trenger de IKKE mer av!

Det de trenger mer av er å bli stilt krav til og til å tåle normal grensesetting. Ikke å få tutet ørene fulle av alskens elendighet.

Anonymkode: 4cc57...6f3

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omtrent som når "grey`s anatomy" eller andre TV-serier absolutt skulle handle om COVID-19 midt under pandemien. 

Dermed blir det selvfølgelig alt for mye gnål om noe som man fikk trykket ned i halsen hele arbeidsdagen, samt på nyhetene. 

Anonymkode: a6df4...8dc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...