Gå til innhold

Hvis roboter blir mer vanlig i fremtiden. Kunne du tenkt deg å sosialisere med en robot? Bruke den som psykolog? Personlig trener? FF?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det kan ikke du bestemme med mindre du bare kommer til å snakke med religiøse mennesker om 20 år.

Anonymkode: 36c7d...f1f

Jo. Jeg kan bestemme om jeg vil snakke med et menneske eller en robot. Tror ikke jeg er alene om det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Roboter kunne blitt gode psykologer. De kan kjenne igjen følelser selv om de ikke føler dem selv. Alle svarene ville blitt pedagogisk riktige. Ingen trenger å være redd for at robotterapeuten skal dømme, føle eller syntes ting er dumt. 

Roboter hadde blitt gode PT. Hvor mange bruker vel ikke mye energi på å tenke over hva pt syntes om antrekk, vekt ++? Med en motiverende robotpt har vi større mulighet til å fokusere på treningen og yte max.  

Roboter kunne blitt gode leger. 

Roboter kunne blitt gode samtalepartnere for eldre, ensomme, syke og enhver som hadde behov. 

Hjernen vår vet det er en Robot men vår emosjonelle intelligens vet ikke det. Derfor kan vi ha relasjoner og følelser for/med Roboter. Vi bearbeider og forholder oss til informasjon vi får og får tanker og følelser på bakgrunn av det. Ikke på bakgrunn av HVEM vi får den av. Vi må bare starte med å være litt positivt innstilt til tanken. Fordel; roboten sårer ikke og har ikke baktanker og skjult agenda. Ulempe: roboter har ikke følelser. På det emosjonelle plan  kan den gi alt du måtte ønske bortsett fra å ha ekte følelser selv. Men...  hvis du går til psykolog så får du ikke ektefølelser der heller. Du blir VIST/SPEILET riktig reaksjon, empati, omtanke og støtte. Et ekte menneske men ikke personlige følelser. Så hvorfor ikke en Robot? Og som venn; en venn som gjør alt riktig som du har full tillit til , alltid er der og aldri dømmer men er Robot. Kontra risikovennskap med menneske som sårer og har baktanker.  

Mennesket har en avansert hjerne men primitive følelser. En snakkende padde hadde kunnet gi forelskelse. Så simple er vi konstruert. 

Vi har forskjellige relasjoner. Roboterkan være et bra supplement til dekan har. Eller være alle for de som ikke har noen. 

 

Anonymkode: b2069...4a5

Alt du skriver er riktig, jeg tror det blir vanlig å en robot som parter også...ingen krangling..roboten gjør alt husarbeidet og ellers alt en ønsker seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

umAxa skrev (17 timer siden):

Jeg leste feil, men etter å ha lest svaret ditt på nytt, ble det bare enda dummere enn før.

Du vil ikke henvise meg til eksempler som bygger din sak fordi....   du tenker at at jeg ikke kan gjøre opp mine egne synspunkter? 🤷‍♂️

Argumentet ditt er like dumt som om jeg skulle si; Hei, julenissen er ekte, og han sitter rett bak meg akkurat nå, men jeg trenger ikke å vise deg bilder fordi du vil ikke forstå det 🤦‍♂️

Du blander jo snørr og bart til en ugjenomsiktig grøt..

Du ba meg vise deg noe som ikke finnes men skal utvikle seg til en menneskelignende robot om 15 år..

Det du ber om er latterlig ...fordi begrensningen ligger ikke i robotene og muligheten for at de utvikler seg til westworld nivå...

Begrensningen ligger i deg..Du har hverken intelligens eller fantasi og innsikt til å vurdere om et robotselskap har et sånt potensial..klarer jo ikke engang å forstå det jeg skriver på uklanderlig norsk...😂🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg fort kunne blitt begeistret for en robot. Tenkt å komme hjem til skinnende rent hus hver dag. Oppussing og fagarbeid vil bli gjort nesten gratis og kjapt. Gourmetmat hver dag om man vil. Interessante meningsutvekslinger. Og om roboten i tilfelle ser ut som Pamela Anderson i sine glansdager så... vel, hva kan man mislike med det? ;)

Anonymkode: 543bb...291

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.12.2023 den 15.03):

Jeg kunne godt tenkt meg konstruktiv kritikk fra en robot. F eks,

- Nå må du stå opp.
-  Dra på Sats i kveld klokken 19.

- Leggetid er nå. Jeg kan synge en godnattsang. 
 

Anonymkode: 4425b...52c

Har kone til sånt.

Anonymkode: d38f4...b75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.12.2023 den 9.51):

Hvor vanlig er det å straffe psykologer? De eneste psykologene jeg vet om som har blitt straffet er psykologer som har hatt sex med pasientene, men det kommer jo ikke en robot til å gjøre. En robot som vurderer selvmordsrisiko vil ikke ha noe kjønnsorgan eller noe seksualitet.

Anonymkode: aad9b...f5e

En psykolog har et ansvar for sine handlinger og kan miste autorisasjonen, jobben, eller gå på en karriere-smell.

Noe lignende finnes ikke for algoritmer.

Dette betyr noe for hvordan brukerene emosjonelt håndterer at behandleren gjør feil.

Anonymkode: d37a8...7c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan ikke tenke meg noe mer stusselig enn å være sosial med en robot.  Hadde jeg vært ensom hadde jeg bare følt meg 100 g mer ensom. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...