Gå til innhold

Skal du kjøpe deg et strikkeprosjekt til juleferien?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tenker å strikke porselensgenser fra Sandnes, men usikker hvilken farge. Bunnfarge i naturhvit, og vurderer en rødfarge til mønsteret. Har du noen planer? :) 

Anonymkode: 068b3...24c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tenker å strikke porselensgenser fra Sandnes, men usikker hvilken farge. Bunnfarge i naturhvit, og vurderer en rødfarge til mønsteret. Har du noen planer? :) 

Anonymkode: 068b3...24c

Har nettopp strikke porselensgenseren, valgte off white bunnfarge og lyserosa, mørkerosa og rød til mønsteret. Fant inspirasjon på instagram til fargene. Selv kunne jeg tenkt meg å strikken enten terrazzo fra petite eller louvre 

Anonymkode: fe463...bd5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juleferie? Det har jeg aldri hatt.. Men hadde jeg hatt det, skulle jeg definitivt kosa meg med strikking. 
 

Sykepleier

Anonymkode: 389d1...b36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir to parallelle prosjekter, en villmarksgenser til hunden og en Oslosweater til meg selv🥰 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Juleferie? Det har jeg aldri hatt.. Men hadde jeg hatt det, skulle jeg definitivt kosa meg med strikking. 
 

Sykepleier

Anonymkode: 389d1...b36

Tenkte meg det svaret kom :) jeg jobber også i jula, men ikke heeele tiden. Hilsen turnusarbeider....ts

Anonymkode: 068b3...24c

  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Har nettopp strikke porselensgenseren, valgte off white bunnfarge og lyserosa, mørkerosa og rød til mønsteret. Fant inspirasjon på instagram til fargene. Selv kunne jeg tenkt meg å strikken enten terrazzo fra petite eller louvre 

Anonymkode: fe463...bd5

Korleis var garnet å strikke med ( tynn peer gynt sammen med silkmohair) Blei den veldig lodden?

Anonymkode: 068b3...24c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Har nettopp strikke porselensgenseren, valgte off white bunnfarge og lyserosa, mørkerosa og rød til mønsteret. Fant inspirasjon på instagram til fargene. Selv kunne jeg tenkt meg å strikken enten terrazzo fra petite eller louvre 

Anonymkode: fe463...bd5

har kjøpt garn og oppskrift til Porselensgenser. tror du det er nødvendig med italiensk opplegg...? ts

Anonymkode: 068b3...24c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder på med Oslolua til Petite Knit til ungen min, satser på å få den ferdig i jula. 

Anonymkode: 7b881...08f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Korleis var garnet å strikke med ( tynn peer gynt sammen med silkmohair) Blei den veldig lodden?

Anonymkode: 068b3...24c

Jeg har brukt det garnet i en annen genser og liker den veldig godt! Litt fluff, men ikke masse. Hvis du søker opp #tynnpeergynt på insta finnes det mange bilder med den komboen🙌🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et skjerf som blir med meg blir lang buss tur til og fra Vestlandet. En av mine favoritt butikker knittersbox hadde mye fint nå. Kjøpte meg et strikkesett på "helt enkel sokk" i noe nydelig hånd farget rosa garn. Blir en julegave til meg selv ❤️🥰🎄Har aldri strikket sikker før så tenker juleferien er en fin anledning. Eller rettere sagt reisen til /fra😂 har en liten rakett niese og søster så blir nok mye fart og lite egentid. Men buss turen er typ 10t. Så strikking blir med 🥰

Anonymkode: 9bc83...f23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte garn til porcelain sweater men hatet litt å strikke med det garnet, så nå ligger den der uten armer til jeg får samlet opp mot.
Jeg kjøpte strikkepakke fra Rauma til ferien, haribojo-cardigan fra fremstrikk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

har kjøpt garn og oppskrift til Porselensgenser. tror du det er nødvendig med italiensk opplegg...? ts

Anonymkode: 068b3...24c

Italiensk opplegg er enklere enn du tror! Se videoen fra pickles på YouTube. Det gjør en forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Før og etter jul skal jeg strikke på et sjal. Det er i deilig, tynt, pusete garn i en dus farge. Jeg trenger godt lys for å strikke det, og vi skal feire jul på ei hytte med solceller. 

Jeg tenker jeg pakker med garn til grytekluter. Tykt bomullsgarn i kontrastfarger bør gå greit selv i stearinlys.

Anonymkode: b3a27...caa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kissmequick skrev (På 13.12.2023 den 22.54):

Italiensk opplegg er enklere enn du tror! Se videoen fra pickles på YouTube. Det gjør en forskjell.

Ja fikk det til jo :) Syns garnet tynn per gynt og silk mohair er godt å strikke med i grunn, er halvveis på vrangborden. ts

Anonymkode: 068b3...24c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kissmequick skrev (På 13.12.2023 den 22.53):

Jeg kjøpte garn til porcelain sweater men hatet litt å strikke med det garnet, så nå ligger den der uten armer til jeg får samlet opp mot.
Jeg kjøpte strikkepakke fra Rauma til ferien, haribojo-cardigan fra fremstrikk.

Valgte du originalfargene, beige og blå?

Anonymkode: 068b3...24c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kan ikke kjøpe nytt garn. Jeg har altfor mye! Men jeg har en del prosjekter på gang som jeg koser meg med. Blant annet en genser til barnet mitt og en cardigan fra tidligere som jeg ikke er ferdig med. 

Anonymkode: 35ccf...566

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Kan ikke kjøpe nytt garn. Jeg har altfor mye! Men jeg har en del prosjekter på gang som jeg koser meg med. Blant annet en genser til barnet mitt og en cardigan fra tidligere som jeg ikke er ferdig med. 

Anonymkode: 35ccf...566

Jeg har visst altfor mye garn jeg og🙈

Men jeg strikker mye,hver dag. Og har hele tiden flere pågående prosjekter,og ting jeg skal strikke fremover.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...