Gå til innhold

Er de fleste mennesker gode innerst inne? Eller er de fleste mennesker kjipe?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 13.12.2023 den 20.17):

En sadistisk psykopat kan ikke være "god noen ganger". Personen er ond, men spiller god. Later som. Er ikke god 

Anonymkode: 9b2fb...387

Sadisme er nå en ting, men jeg tror at vi alle kan være «litt» psykopat noen ganger.

Jeg kan i alle fall kjenne meg igjen i noen av disse noen ganger:
»overflatiske, sjarmerende og intelligente, med dårlig evne til å lære av erfaring. De er patologisk egoistiske, føler ikke anger eller skyld, er impulsive, har grandiose følelser av egenverdi, manipulerende atferd, dårlig selvkontroll, promiskiøs seksuell atferd og kriminell allsidighet

Anonymkode: 34312...863

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De fleste reagerer med en atferd som står til den de mottar, tenker jeg ofte. Mennesker ser ut til å bli overrasket over både skikkelig raushet og ondskap, så ut fra forventingene de har, og hva de blir overrasket over, vil jeg tro det handler mer om at det finnes en mulighet for begge deler.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de fleste er gode, gitte normale omstendigheter der grunnleggende behov er dekket, men med noen unntak av de som ikke evner å ha empati for andre. 

Anonymkode: d67b7...d92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror de fleste er gode, men at man kan definere god på ulike måter, dvs at ens egne synspunkt påvirker hva som er godt og hva som er ondt og kan forme vårt syn på andre på et urimelig vis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...