Gå til innhold

Når noen skriver at de er "ikkebinær" på sosiale media, hva betyr det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Anonymus Notarius skrev (11 minutter siden):

Det er det som er interessant - vanligvis tenker jo de fleste at barn/ungdom ikke er modne nok til å ta så mange avgjørelser på egne vegne og at de voksne må sette grenser for dem. Men når det kommer til akkurat dette, skal man visst ikke stille et eneste spørsmål, bare godta alt.

Ja, hva pokker skjedde med skillet barn-voksen??

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Da har jeg følgende spørsmål:

* Hvor kjøper de klærne sine? På herreavdeling eller dameavdeling? Hvordan kan de velge hvilken avdeling de skal handle klær fra?

* Hvordan definerer de seksualiteten sin? Man har jo kategoriene heterofil, homofil, bifil og så videre. Hvordan kan de vite om de er heterofile eller homofile, når de ikke vet hvilket kjønn de er?

* Alle mennesker har kjønnsuttrykk, nettopp fordi vi har to kjønn. Det går ikke an å ikke ha noe kjønnsuttrykk, siden det meste i samfunnet er skapt etter det binære systemet. Hvordan navigerer de der?

Anonymkode: 31054...662

- De går med de klærne de er komfortable i, uavhengig av avdeling

- De definerer seksualiteten sin akkurat som alle andre. Noen liker jenter, noen liker gutter, noen liker alle kjønn

- Alle navigerer det på ulike måter. De har det kjønnsuttrykket de føler seg komfortabel med

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Nei. Det går helt fint an å identifisere seg som trans eller ikke-binær uten å være deprimert, ha angst eller andre ting som gjør at man faktisk trenger psykiatrisk hjelp. Hvis du tror noe annet er det åpenbart du som trenger hjelp.

Anonymkode: fca3b...f42

Ingen som sier man trenger å være deprimert eller ha ANDRE psykiske problemer, men det å ønske å være noe annet enn man er, er jo en feil, uansett hvor mye man vil si at det ikke er det. 

Folk som er trans, er "født i FEIL kropp". De har diagnosen kjønnsinkongruens. Behandlingen burde åpenbart vært å lære å elske seg selv som de er, uten operasjoner.

Homofile kan ikke naturlig reprodusere, og mennesker er selvsagt ment å kunne det. Likevel har jeg aldri hatt noe problem med homofile, da de kun ønsker å elske den de vil, og det er det. Selv om det teknisk sett er en feil, er det dermed ikke en feil som plager noen andre, eller som krever at alle andre skal endre noe i sitt liv, eller som ødelegger språk og grammatikk.

Ikke-binære er jo forvirret, og de er (i likhet med transer) blant dem som krever mest av andre med sine tusener av versjoner på kjønnsnøytrale pronomen, navn som høres ut som noe utenomjordisk, og det at de kan se 100 % ut som et kjønn, og likevel bli forbanna dersom man ikke automatisk forstår at de selvsagt ikke er det kjønnet, eller noe annet kjønn for den saks skyld ... Behandlingen burde vært å lære å komme mer i kontakt med egen kropp, og, i likhet med transer, lære å elske seg selv som de er.

Alt innenfor LGBTQ+ er psykiske problemer i seg selv, noen mer alvorlige enn andre. Homofile ser for meg ut til å være den eneste kategorien som ikke trenger hjelp, da de i all hovedsak ser ut til å være i kontakt med seg selv, være fornøyd med seg selv, og de ikke lager krig for ingenting eller skriker om oppmerksomhet fra hele verden. Da ser jeg ikke noe problem med at de bare lever slik de ønsker. Jeg mente det om alle kategoriene før, men så klikket det fullstendig, og dermed har jeg endret mening.

  • Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Håper de rundt han tar han imot med åpne armer. De som mener at det er kun seksuelle overgrep/misbruk som er årsaken har som regel liten til ingen informasjon om emnet. Høre at man er psykisk syk som homofil/lesbisk/ikke binær hører ikke til i dette århundre til mener nå jeg.

Men godt han har deg og vært trygg til å komme ut, da er du en god venn ❤️

Anonymkode: 11be3...37f

Hvor skrev jeg at det kun er seksuelle overgrep som er årsaken? Jeg skrev en liste med flere ting, hvor det var én av dem ...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når noen skriver at de er "ikkebinær" på sosiale media, hva betyr det?

At de lever i et samfunn som tillater dem å ha luksusproblemer, som andre kan finne på å forsøke alminneliggjøre med "utvidet normalitet" skapt av egoistiske løgner og gaslighting.

Anonymkode: 75c21...ea8

  • Liker 19
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Når noen skriver at de er "ikkebinær" på sosiale media, hva betyr det?

At de lever i et samfunn som tillater dem å ha luksusproblemer, som andre kan finne på å forsøke alminneliggjøre med "utvidet normalitet" skapt av egoistiske løgner og gaslighting.

Anonymkode: 75c21...ea8

Du utsletter jo store deler av historien her, når du skriver at de lever i et samfunn som tillater dem å ha luksusproblemer, som om dette er ny greie.  https://getcoral.app/journal/4808/brief-history-of-cultures-that-dont-recognize-the-gender-binary

https://sexualhealthalliance.com/nymphomedia-blog/remembering-the-global-history-of-non-binary-persons

Endret av Bålkaffe
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.12.2023 den 22.41):

Kan man ikke bare ta en titt ned i underbuksen?

Anonymkode: 03801...efc

Det hjelper sjelden for meg. Da står jeg bare igjen med enda flere ubesvarte spørsmål.🤔

Anonymkode: c07b0...00e

  • Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, MariaIsabel said:

Ingen som sier man trenger å være deprimert eller ha ANDRE psykiske problemer, men det å ønske å være noe annet enn man er, er jo en feil, uansett hvor mye man vil si at det ikke er det. 

Folk som er trans, er "født i FEIL kropp". De har diagnosen kjønnsinkongruens. Behandlingen burde åpenbart vært å lære å elske seg selv som de er, uten operasjoner.

Homofile kan ikke naturlig reprodusere, og mennesker er selvsagt ment å kunne det. Likevel har jeg aldri hatt noe problem med homofile, da de kun ønsker å elske den de vil, og det er det. Selv om det teknisk sett er en feil, er det dermed ikke en feil som plager noen andre, eller som krever at alle andre skal endre noe i sitt liv, eller som ødelegger språk og grammatikk.

Ikke-binære er jo forvirret, og de er (i likhet med transer) blant dem som krever mest av andre med sine tusener av versjoner på kjønnsnøytrale pronomen, navn som høres ut som noe utenomjordisk, og det at de kan se 100 % ut som et kjønn, og likevel bli forbanna dersom man ikke automatisk forstår at de selvsagt ikke er det kjønnet, eller noe annet kjønn for den saks skyld ... Behandlingen burde vært å lære å komme mer i kontakt med egen kropp, og, i likhet med transer, lære å elske seg selv som de er.

Alt innenfor LGBTQ+ er psykiske problemer i seg selv, noen mer alvorlige enn andre. Homofile ser for meg ut til å være den eneste kategorien som ikke trenger hjelp, da de i all hovedsak ser ut til å være i kontakt med seg selv, være fornøyd med seg selv, og de ikke lager krig for ingenting eller skriker om oppmerksomhet fra hele verden. Da ser jeg ikke noe problem med at de bare lever slik de ønsker. Jeg mente det om alle kategoriene før, men så klikket det fullstendig, og dermed har jeg endret mening.

Kanskje på tide å se seg selv i speilet og spørre seg selv hvem som er sykest av dem eller deg.

Anonymkode: 7ec07...344

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er opptatt av ytringsfriheten,og mener at den er viktig for demokratiet. Når det gjelder sosiale medier. Mener jeg at det som angår samfunnet er det som er potensielt kan skade noen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kanskje på tide å se seg selv i speilet og spørre seg selv hvem som er sykest av dem eller deg.

Anonymkode: 7ec07...344

Neida, meget sikker på hvem som er sykest, så det går helt fint. 

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir like forvirret som ikke binær.Idag føler jeg meg litt kjærring men er mann.Lurer på om jeg skal ha g streng på idag eller boxer.

Anonymkode: 1e30e...df1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, MariaIsabel said:

Ingen som sier man trenger å være deprimert eller ha ANDRE psykiske problemer, men det å ønske å være noe annet enn man er, er jo en feil, uansett hvor mye man vil si at det ikke er det. 

Folk som er trans, er "født i FEIL kropp". De har diagnosen kjønnsinkongruens. Behandlingen burde åpenbart vært å lære å elske seg selv som de er, uten operasjoner.

Homofile kan ikke naturlig reprodusere, og mennesker er selvsagt ment å kunne det. Likevel har jeg aldri hatt noe problem med homofile, da de kun ønsker å elske den de vil, og det er det. Selv om det teknisk sett er en feil, er det dermed ikke en feil som plager noen andre, eller som krever at alle andre skal endre noe i sitt liv, eller som ødelegger språk og grammatikk.

Ikke-binære er jo forvirret, og de er (i likhet med transer) blant dem som krever mest av andre med sine tusener av versjoner på kjønnsnøytrale pronomen, navn som høres ut som noe utenomjordisk, og det at de kan se 100 % ut som et kjønn, og likevel bli forbanna dersom man ikke automatisk forstår at de selvsagt ikke er det kjønnet, eller noe annet kjønn for den saks skyld ... Behandlingen burde vært å lære å komme mer i kontakt med egen kropp, og, i likhet med transer, lære å elske seg selv som de er.

Alt innenfor LGBTQ+ er psykiske problemer i seg selv, noen mer alvorlige enn andre. Homofile ser for meg ut til å være den eneste kategorien som ikke trenger hjelp, da de i all hovedsak ser ut til å være i kontakt med seg selv, være fornøyd med seg selv, og de ikke lager krig for ingenting eller skriker om oppmerksomhet fra hele verden. Da ser jeg ikke noe problem med at de bare lever slik de ønsker. Jeg mente det om alle kategoriene før, men så klikket det fullstendig, og dermed har jeg endret mening.

Til info er diagnosen kjønninkogruens IKKE en psykiatrisk diagnose, ergo er det ingenting som tilsier at mennesker med denne diagnosen sliter psykisk (annet enn med kjønnsinkogruens i seg selv da, og eventuelt dysfori). Det at du MENER at det er «feil» å være trans eller ikke-binær er nettopp din MENING. En mening er ikke det samme som en etablert sannhet.

Det er heller ikke vanlig at de som identifiserer seg som ikke-binære får diagnosen kjønnsinkogruens da den brukes mest hos transpersoner. Ergo var det svært lite relevant informasjon og resonnement i innlegget ditt.

Anonymkode: fca3b...f42

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MariaIsabel skrev (8 timer siden):

Ingen som sier man trenger å være deprimert eller ha ANDRE psykiske problemer, men det å ønske å være noe annet enn man er, er jo en feil, uansett hvor mye man vil si at det ikke er det. 

Folk som er trans, er "født i FEIL kropp". De har diagnosen kjønnsinkongruens. Behandlingen burde åpenbart vært å lære å elske seg selv som de er, uten operasjoner.

Homofile kan ikke naturlig reprodusere, og mennesker er selvsagt ment å kunne det. Likevel har jeg aldri hatt noe problem med homofile, da de kun ønsker å elske den de vil, og det er det. Selv om det teknisk sett er en feil, er det dermed ikke en feil som plager noen andre, eller som krever at alle andre skal endre noe i sitt liv, eller som ødelegger språk og grammatikk.

Ikke-binære er jo forvirret, og de er (i likhet med transer) blant dem som krever mest av andre med sine tusener av versjoner på kjønnsnøytrale pronomen, navn som høres ut som noe utenomjordisk, og det at de kan se 100 % ut som et kjønn, og likevel bli forbanna dersom man ikke automatisk forstår at de selvsagt ikke er det kjønnet, eller noe annet kjønn for den saks skyld ... Behandlingen burde vært å lære å komme mer i kontakt med egen kropp, og, i likhet med transer, lære å elske seg selv som de er.

Alt innenfor LGBTQ+ er psykiske problemer i seg selv, noen mer alvorlige enn andre. Homofile ser for meg ut til å være den eneste kategorien som ikke trenger hjelp, da de i all hovedsak ser ut til å være i kontakt med seg selv, være fornøyd med seg selv, og de ikke lager krig for ingenting eller skriker om oppmerksomhet fra hele verden. Da ser jeg ikke noe problem med at de bare lever slik de ønsker. Jeg mente det om alle kategoriene før, men så klikket det fullstendig, og dermed har jeg endret mening.

Homofili er jo allment kjent,og det har det vært i tusenvis av år. Det er ikke noe poeng i å blande det med alt dette andre. Det er også skummelt for homofiles kamp, noe flere har begynt å innse selv nå. Selvfølgelig går det ikke an å formere seg med samme kjønn, men det er også poenget. Ikke alle kan formere seg,da blir det for mange. Naturen har forsøkt å sørge for dette,på samme måte som f.eks overgangsalder hos kvinner. Grunnen til at det ikke har fungert,er at mennesker ikke har akseptert avvik. Ironisk nok har menneskeheten valgt å hjernevaskes av religioner istedenfor å akseptere at naturen har skapt homofile , samtidig som de heller har kalt homofili for en psykisk lidelse. Man trenger ikke å lese mye historie for å skjønne at dette ikke er nytt. Kjønnsforvirring er noe helt annet ,og ikke sammenlignbart. Det er fysisk umulig å skifte kjønn. Det går ikke med moderne legevitenskap heller, det er kun inngrep og hormoner. Det går fint an å fjerne blindtarmen og sette inn nytt hjerte med moderne legevitenskap, men skifte biologisk kjønn er umulig.

Anonymkode: a3764...370

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

venus24 skrev (14 timer siden):

- De går med de klærne de er komfortable i, uavhengig av avdeling

- De definerer seksualiteten sin akkurat som alle andre. Noen liker jenter, noen liker gutter, noen liker alle kjønn

- Alle navigerer det på ulike måter. De har det kjønnsuttrykket de føler seg komfortabel med

Det holder altså ikke. Damer velger som regel dameklær fordi de føler seg som damer, ikke sant? Det finnes kun to kjønn i det meste av samfunnet. Derfor må man velge hvilket kjønn man skal tilhører i en bestemt situasjon. Det samme med seksualitet. 

Anonymkode: 31054...662

Lenke til kommentar
Del på andre sider

venus24 skrev (14 timer siden):

- De går med de klærne de er komfortable i, uavhengig av avdeling

- De definerer seksualiteten sin akkurat som alle andre. Noen liker jenter, noen liker gutter, noen liker alle kjønn

- Alle navigerer det på ulike måter. De har det kjønnsuttrykket de føler seg komfortabel med

En annen ting - hvordan skal de presentere seg i medisinsk sammenheng, når de er ikke-binære?

Anonymkode: 31054...662

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Det holder altså ikke. Damer velger som regel dameklær fordi de føler seg som damer, ikke sant? Det finnes kun to kjønn i det meste av samfunnet. Derfor må man velge hvilket kjønn man skal tilhører i en bestemt situasjon. Det samme med seksualitet. 

Anonymkode: 31054...662

Man må ikke velge noe som helst. At du ønsker å leve innenfor det binære er helt greit, men andre menneskers kjønn og kjønnsuttrykk er ikke din sak.

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

En annen ting - hvordan skal de presentere seg i medisinsk sammenheng, når de er ikke-binære?

Anonymkode: 31054...662

Helsepersonell har tilgang til pasientens journal, og behandler dem deretter. Det er forskjell på sosialt og biologisk kjønn. En lege kan bruke pasientens foretrukne pronomen (f.eks. "hen") og samtidig behandle pasienten korrekt utifra dens biologiske kjønn. Det er ingen motsetning her, og helsepersonell greier å navigere dette helt fint.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

venus24 skrev (1 time siden):

Man må ikke velge noe som helst. At du ønsker å leve innenfor det binære er helt greit, men andre menneskers kjønn og kjønnsuttrykk er ikke din sak.

Helsepersonell har tilgang til pasientens journal, og behandler dem deretter. Det er forskjell på sosialt og biologisk kjønn. En lege kan bruke pasientens foretrukne pronomen (f.eks. "hen") og samtidig behandle pasienten korrekt utifra dens biologiske kjønn. Det er ingen motsetning her, og helsepersonell greier å navigere dette helt fint.

Men samfunnet ER lagt opp etter to kjønn. Vi har kvinne- og herregarderober, kvinne- og herreavdelinger i klesbutikker, man blander som regel ikke kjønn på samme rom på sykehus og så videre. En person kan ikke gå gjennom hele livet uten å definere seg innenfor disse to kjønnskategoriene.

Anonymkode: 31054...662

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg som en mann når jeg betaler regninger og som en kvinne når jeg vasker huset og klær?

Er jeg da ikkebinær?

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Men samfunnet ER lagt opp etter to kjønn. Vi har kvinne- og herregarderober, kvinne- og herreavdelinger i klesbutikker, man blander som regel ikke kjønn på samme rom på sykehus og så videre. En person kan ikke gå gjennom hele livet uten å definere seg innenfor disse to kjønnskategoriene.

Anonymkode: 31054...662

Igjen: Det er forskjell på sosialt og biologisk kjønn.

Hvorfor plager det deg så mye at en liten gruppe mennesker ønsker å leve livene sine utenfor de binære kjønnsnormene?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...