Gå til innhold

Veninne som stjal jakke på byen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hun stjal en jakke som noen hadde glemt igjen på ett utested og jeg reagerte og prøvde å få henne til å levere den tilbake. hun nektet og var frekk mot meg. Jeg overnattet hos henne. 

 

Dagen etter når vi var edru så kom hun med uttalelser om at det kunne hende jeg har en hjerneskade jeg ikke er klar over siden jeg hang meg så oppi dette med at hun stjal en jakke. 

 

Litt senere i samtalen sa hun at hvis jeg fortalte dette til flere av våre felles venner er det jeg som kommer til å bli sett på som rar og da vil flere ha mange historier om meg, siden hun hadde at mange hadde mange historier om meg.

 

Jeg syntes det virket som hun prøvde å gaslighte meg. Veldig manipulerende å få meg til å tro at det er jeg som er gal fordi jeg blir sint når hun stjeler...

 

I tillegg lyver hun til både taxi sjåfører og folk som står i kø foran bardisken for å prøve å smiske til seg ting gratis. Hun vet hun er pen og bruker det. Leker deilig for å få masse oppmerksomhet og flørter med alt og alle.

 

Jeg har nå kuttet henne ut av livet men har ikke tenkt over hvor stygg hun har vært mot meg før i går når jeg tenkte gjennom alt.

Det er noen uker siden jeg brøt kontakten. Og skjønner ikke hvorfor jeg fant meg i å la meg bli dratt ned og trodd at det er jeg som var hjerneskada.

Anonymkode: cedca...365

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

har du ikke alt minst en annen tråd om dette temaet? Kan du ikke la det ligge? 

Anonymkode: 5f302...b10

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men i alle dager, la det nå ligge.

Du har ikke lenger kontakt med henne ifølge deg selv, så la det ligge??? 

Anonymkode: 67913...063

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men i alle dager, la det nå ligge.

Du har ikke lenger kontakt med henne ifølge deg selv, så la det ligge??? 

Anonymkode: 67913...063

Jeg bare lurer på om det hun driver med er psykisk vold eller om det er jeg som er den gale 

Anonymkode: cedca...365

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har kuttet henne ut. Da kan du også slutte å gruble over dette, det er jo også en stund siden det skjedde. Gå videre i livet og slutt å gnage på dette.

Anonymkode: c613b...e33

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du har kuttet henne ut. Da kan du også slutte å gruble over dette, det er jo også en stund siden det skjedde. Gå videre i livet og slutt å gnage på dette.

Anonymkode: c613b...e33

Nei sant. er jo hun som er manipulerende. Jeg må slutte å tro at jeg fortjener alt mulig og at det er min feil 

Anonymkode: cedca...365

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hun stjal en jakke som noen hadde glemt igjen på ett utested og jeg reagerte og prøvde å få henne til å levere den tilbake. hun nektet og var frekk mot meg. Jeg overnattet hos henne. 

 

Dagen etter når vi var edru så kom hun med uttalelser om at det kunne hende jeg har en hjerneskade jeg ikke er klar over siden jeg hang meg så oppi dette med at hun stjal en jakke. 

 

Litt senere i samtalen sa hun at hvis jeg fortalte dette til flere av våre felles venner er det jeg som kommer til å bli sett på som rar og da vil flere ha mange historier om meg, siden hun hadde at mange hadde mange historier om meg.

 

Jeg syntes det virket som hun prøvde å gaslighte meg. Veldig manipulerende å få meg til å tro at det er jeg som er gal fordi jeg blir sint når hun stjeler...

 

I tillegg lyver hun til både taxi sjåfører og folk som står i kø foran bardisken for å prøve å smiske til seg ting gratis. Hun vet hun er pen og bruker det. Leker deilig for å få masse oppmerksomhet og flørter med alt og alle.

 

Jeg har nå kuttet henne ut av livet men har ikke tenkt over hvor stygg hun har vært mot meg før i går når jeg tenkte gjennom alt.

Det er noen uker siden jeg brøt kontakten. Og skjønner ikke hvorfor jeg fant meg i å la meg bli dratt ned og trodd at det er jeg som var hjerneskada.

Anonymkode: cedca...365

Du begynner heretter å tenke at det er ikke mitt liv, ikke mine valg og ikke mitt problem så fort andre gjør ting du ikke er enig i. 

Gjennom livet kommer du til å oppleve at folk tar andre valg enn hva du hadde ønsket selv. Det betyr ikke at du skal dømme de for det, bare godta at du ville valgt annerledes enn de. Det hjelper ikke å mase om at du ønsker at de skal ta andre valg heller. Skal alle forandre seg for at du skal godta de? Folk syns sikkert det er slitsomt når du pålegger de en tankegang og væremåte som ikke er naturlig for de. 

 

Anonymkode: 654c6...920

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du begynner heretter å tenke at det er ikke mitt liv, ikke mine valg og ikke mitt problem så fort andre gjør ting du ikke er enig i. 

Gjennom livet kommer du til å oppleve at folk tar andre valg enn hva du hadde ønsket selv. Det betyr ikke at du skal dømme de for det, bare godta at du ville valgt annerledes enn de. Det hjelper ikke å mase om at du ønsker at de skal ta andre valg heller. Skal alle forandre seg for at du skal godta de? Folk syns sikkert det er slitsomt når du pålegger de en tankegang og væremåte som ikke er naturlig for de. 

 

Anonymkode: 654c6...920

Omg! Hadde noen stjålet hennes jakke hadde nok pipa fått en annen låt tenker jeg...... Men hun kan gjøre som hun vil mot andre....... 

Anonymkode: cedca...365

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ikke hjerneskadet, så i hvert fall kanskje litt besatt av dette temaet? Holdt det ikke med den forrige tråden? Du skrev jo at du har kuttet henne ut og blokkert over alt, så hvorfor gnage videre på dette?

Anonymkode: 31bea...329

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stjeler hun en jakke i måneden.

Eller er du bare tom for ideer, og resirkulerer? 

Anonymkode: 37faa...c05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Omg! Hadde noen stjålet hennes jakke hadde nok pipa fått en annen låt tenker jeg...... Men hun kan gjøre som hun vil mot andre....... 

Anonymkode: cedca...365

Ja, den dagen det skjer så får hun erfare hvordan det er. Tro på karma fremfor å prøve å endre vennene dine. Først når andre spør om meningen din så deler du den. Du er jo ikke den som skal oppdra henne? Du skal liksom være venninne, men du har ikke et positivt ord å si om henne. Like greit at du lar henne være så får du finne deg venninner som er som deg selv. 

Dette er absolutt ikke vondt ment, det er faktiske råd som vil gjøre livet ditt litt lettere. Skal du ha venner som er ulik deg selv så må du kunne godta veldig mye mer. 

Jeg har ei venninne på 35 med barn som flyr på fylla så fort hun har barnefri. Hun fester som man gjorde som 18 åring, ennå. Det byr meg helt i mot, det er flaut å se på. Men hvorfor skal hun måtte gjøre som jeg gjør? Er min måte den eneste riktige? Må hun endre seg for at jeg skal like henne mer? 

Nei. Jeg godtar at dette er slik hun er også har hun andre gode kvaliteter. Vi har kanskje ikke så mye til felles i hverdagen, men hunner en god lytter og vi har samme humor. 

Anonymkode: 654c6...920

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hun stjal en jakke som noen hadde glemt igjen på ett utested og jeg reagerte og prøvde å få henne til å levere den tilbake. hun nektet og var frekk mot meg. Jeg overnattet hos henne. 

 

Dagen etter når vi var edru så kom hun med uttalelser om at det kunne hende jeg har en hjerneskade jeg ikke er klar over siden jeg hang meg så oppi dette med at hun stjal en jakke. 

 

Litt senere i samtalen sa hun at hvis jeg fortalte dette til flere av våre felles venner er det jeg som kommer til å bli sett på som rar og da vil flere ha mange historier om meg, siden hun hadde at mange hadde mange historier om meg.

 

Jeg syntes det virket som hun prøvde å gaslighte meg. Veldig manipulerende å få meg til å tro at det er jeg som er gal fordi jeg blir sint når hun stjeler...

 

I tillegg lyver hun til både taxi sjåfører og folk som står i kø foran bardisken for å prøve å smiske til seg ting gratis. Hun vet hun er pen og bruker det. Leker deilig for å få masse oppmerksomhet og flørter med alt og alle.

 

Jeg har nå kuttet henne ut av livet men har ikke tenkt over hvor stygg hun har vært mot meg før i går når jeg tenkte gjennom alt.

Det er noen uker siden jeg brøt kontakten. Og skjønner ikke hvorfor jeg fant meg i å la meg bli dratt ned og trodd at det er jeg som var hjerneskada.

Anonymkode: cedca...365

Slutter aldri å bli overrasket over hvor stygge kvinner er mot hverandre, dere er mestre på å dra hverandre ned psykisk. Kvinner er kvinner verst 

Anonymkode: 5ed40...721

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må dere slutte med denne påsketrollingen, påsken er over!

Anonymkode: fb024...535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26 minutter siden, AnonymBruker said:

Nå må dere slutte med denne påsketrollingen, påsken er over!

Anonymkode: fb024...535

Hun har holdt på med dette siden før jul...

Anonymkode: 31bea...329

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hun har holdt på med dette siden før jul...

Anonymkode: 31bea...329

Hva så? Går det utover deg?

Anonymkode: 654c6...920

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva så? Går det utover deg?

Anonymkode: 654c6...920

Det er grei tå slippe at tråder postes på nytt og på nytt på dette forumet og går i reprise stadig vekk. Skulle alle gjøre det, hadde det blitt ganske folketomt her etterhvert.

Anonymkode: 5c60b...4d0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er på tide å legge dette fra deg nå, det gjør deg ingenting godt å fortsette å tenke så mye på dette.

Anonymkode: e734e...ba2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Slutter aldri å bli overrasket over hvor stygge kvinner er mot hverandre, dere er mestre på å dra hverandre ned psykisk. Kvinner er kvinner verst 

Anonymkode: 5ed40...721

Kvinner er ikke spesielt stygge mit hverandre. Det som står her inne er ikke representativt. 

Anonymkode: 07ccf...817

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Det er grei tå slippe at tråder postes på nytt og på nytt på dette forumet og går i reprise stadig vekk. Skulle alle gjøre det, hadde det blitt ganske folketomt her etterhvert.

Anonymkode: 5c60b...4d0

Okei, vet ikke hva det har med mitt svar å gjøre  

Anonymkode: 654c6...920

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg bare lurer på om det hun driver med er psykisk vold eller om det er jeg som er den gale 

Anonymkode: cedca...365

Det er vel kanskje  psykisk vold om hun nå aktivt oppsøker deg eller sprer dritt om deg til andre, selv om du har kuttet henne ut i flere uker.

Dersom det derimot har gått greit de siste ukene, bare at du ikke klarer å legge dette bak deg men fortsetter å dra det opp som et problem, så er det nok heller du som bør jobbe med det selv.

 

Også finnes det jo en rekke kombinasjoner eller alternativer til scenarioene jeg har skissert som kan gi andre utfall i om det er psykisk vold eller du som er gal... Så konklusjonen må vel bli at det er litt vanskelig å svare på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...