Gå til innhold

Veninne som stjal jakke på byen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min venninne og jeg var ute nå i kveld. Da vi dro ondodtette hun på at hun ikke skulle ha ytterjakke og at en strikkejakke holdt i massevis.

På siste puben vi var glemte noen en Stormberg jakke til en verdi av 799 kroner på XXL. Jeg googlet). 

Jeg ble sint og prøvde å si til min venninne i dokøen på det neste stedet vi var at jeg syns skulle dra på tilbake til den puben å levere jakka så eier kunne få den igjen....

Da sa hun at jeg bare kunne gå og dra til h som ikke brydde meg om henne frøs. Jeg prøvde å si flere ganger at du kan ikke bare finne jakker å stjele fordi du selv ikke tok med jakke. Da sa hun bare at hun hadde aldri hatt noen andre venner som var sånn "jakke-politi" som meg..... Hun gadd ikke levere den tilbake fordi den kunne vi bare kaste i søpla..... Jeg sa at du ville vel satt pris på om noen leverte en jakke tilbake der du hadde glemt den..... Nei det dreit hu i... Denne dama er 42 år

 

Flere i dokø overhørte samtalen vår og støttet meg selfølgelig og ble sjokkert over henne.....

Jeg overnatter hos henne desverre for jeg har bilen min her....

Men jeg tok jakka etter hun sovnet å la i bagen min. Håper hun ikke våkner før jeg blir edru til å kjøre i morgen. Jeg skal levere jakka på puben der til uka siden jeg kjører forbi der til jobb hver dag.

Skjønner ikke at det går an......

Anonymkode: bc9d2...621

  • Liker 28
  • Hjerte 9
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja jeg ble helt sjokkert. Det var jo hun som innsisterte på at hu absolutt ikke trengte noe annet enn strikkejakke. Og da bare stjeler vi en annens..... Hun spurte først om noen rundt bordet vi satt på eide den men ingen meldte seg og da kunne hun ta den. De som eier jakka har nok vært å spurt etter den.

 

De åpner ikke før 17.00  men jeg får levere den i morgen kveld etter jobb når det er gratis parkering og lite trafikk i byen siden jeg jobber til ni om kvelden. Så håper jeg at eieren får jakken sin.

 

Anonymkode: bc9d2...621

  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en søster som er sånn. Tar andres klær. Stjal en truse fra en på helsesenter en gang fordi hun hadde glemt å ta med selv. Det er en av de små tingene av masse annet. Hun har fått meg til å mislike sånne type mennesker.

Du er god. Sånne som deg som redder andres hverdag. For det betyr mye for vedkommende som har glemt å få det igjen. 

Anonymkode: ae68a...5fb

  • Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har en søster som er sånn. Tar andres klær. Stjal en truse fra en på helsesenter en gang fordi hun hadde glemt å ta med selv. Det er en av de små tingene av masse annet. Hun har fått meg til å mislike sånne type mennesker.

Du er god. Sånne som deg som redder andres hverdag. For det betyr mye for vedkommende som har glemt å få det igjen. 

Anonymkode: ae68a...5fb

Åsså truser......🙈 Da er man både feekk og ekkel på samme tid....

Ja enig med deg. Jeg får håpe veninna mi skjønner dette når hun er edru. Hun er jo vanligvis en samvittighetsfull person. 

Men på det hun sa i går om at ingen andre av hennes venner var sånn jakke-politi så høres det ut som hun pleier å ta klær hu finner og at ingen andre enn meg har brydd seg da...... 

Hu mente den jakka ikke kunne koste stort men jeg søkte opp på google og den koster faktisk 800 kr 

Anonymkode: bc9d2...621

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Er venninnen din i jobb eller har rusproblemer?

Anonymkode: 953b0...65c

Nei hun driver ikke med rus. Aldri gjort. Men noen er bare sånn i fylla. 

Anonymkode: bc9d2...621

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Min venninne og jeg var ute nå i kveld. Da vi dro ondodtette hun på at hun ikke skulle ha ytterjakke og at en strikkejakke holdt i massevis.

På siste puben vi var glemte noen en Stormberg jakke til en verdi av 799 kroner på XXL. Jeg googlet). 

Jeg ble sint og prøvde å si til min venninne i dokøen på det neste stedet vi var at jeg syns skulle dra på tilbake til den puben å levere jakka så eier kunne få den igjen....

Da sa hun at jeg bare kunne gå og dra til h som ikke brydde meg om henne frøs. Jeg prøvde å si flere ganger at du kan ikke bare finne jakker å stjele fordi du selv ikke tok med jakke. Da sa hun bare at hun hadde aldri hatt noen andre venner som var sånn "jakke-politi" som meg..... Hun gadd ikke levere den tilbake fordi den kunne vi bare kaste i søpla..... Jeg sa at du ville vel satt pris på om noen leverte en jakke tilbake der du hadde glemt den..... Nei det dreit hu i... Denne dama er 42 år

 

Flere i dokø overhørte samtalen vår og støttet meg selfølgelig og ble sjokkert over henne.....

Jeg overnatter hos henne desverre for jeg har bilen min her....

Men jeg tok jakka etter hun sovnet å la i bagen min. Håper hun ikke våkner før jeg blir edru til å kjøre i morgen. Jeg skal levere jakka på puben der til uka siden jeg kjører forbi der til jobb hver dag.

Skjønner ikke at det går an......

Anonymkode: bc9d2...621

Snill du er. Jeg tør aldri henge fra meg mine jakker og kåper da jeg kjøper ullkåpe til flere tusen kr.. Alltid noen som ikke ordner sånt selv som ser en mulighet. Takk og lov for fine folk som deg. 

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg er helt i mot å stjele.

Men jeg lo litt også av at dere kranglet om dette, og at hun kalte deg jakke-politi. Jeg ser det for meg. Høres ut som fyllerør, kan jo hende hun angrer når hun blir edru.

Anonymkode: 3554b...630

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Hva sier hun om det i edru tilstand da? 

Anonymkode: 3fac5...347

Tror hun har glemt det. Hu sier hu ikke husker noe særlig. Hu fikk bare litt mye i går så jeg tilgir henne men tar bare jakka å øwberer på puben :)

Anonymkode: bc9d2...621

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Altså, jeg er helt i mot å stjele.

Men jeg lo litt også av at dere kranglet om dette, og at hun kalte deg jakke-politi. Jeg ser det for meg. Høres ut som fyllerør, kan jo hende hun angrer når hun blir edru.

Anonymkode: 3554b...630

Ja nå sitter vi bare her å ler. Hun pleier aldri å bli sånn liksom. det er jeg som pleier å bli den mest fulle når vi er ute. 

Anonymkode: bc9d2...621

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok revurdert det vennskapet. Ikke kun fordi hun stjal men også på grunn av sånn hun snakket til deg. 

Så flott av deg å ta jakken og levere den tilbake til utestedet så eier kan få den igjen ❤️🌷

Anonymkode: c300a...1b2

  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hva betyr odonterte?

Anonymkode: c8e69...98e

Det skulle stå "insisterte". Mobilen min er helt på trynet. Skriver feil like mye enten jeg er edru eller full. Lei denne tlf 

Anonymkode: bc9d2...621

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg hadde nok revurdert det vennskapet. Ikke kun fordi hun stjal men også på grunn av sånn hun snakket til deg. 

Så flott av deg å ta jakken og levere den tilbake til utestedet så eier kan få den igjen ❤️🌷

Anonymkode: c300a...1b2

Ja hu sier nå at hu skal ordne jakka selv og skal ringe puben å gi tlf nr sitt sånn at eier kan komme hjem til hu å hente den da. For hu mener at den som eier jskkd liksom skal komme å hente den å takke for at hu liksom har tatt den med å passa pån...... Herregud liksom..... Jeg var visst smålig da som diskuterte det i fylla og ikke venta til i dag.....

 

Hedda-78 skrev (På 1.12.2023 den 18.57):

Det stemmer. Dette må jo derfor utleier ta høyde for når han bestemmer at det skal være felles måler og når leieprisen blir satt

 

Anonymkode: bc9d2...621

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg hadde ringt utestedet selv og fortalt hvem som har jakken, hadde også kuttet kontakten med denne vennen for kriminelle kjeltringer gidder jeg ikke ha i livet mitt.

Anonymkode: 37440...b11

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg hadde ringt utestedet selv og fortalt hvem som har jakken, hadde også kuttet kontakten med denne vennen for kriminelle kjeltringer gidder jeg ikke ha i livet mitt.

Anonymkode: 37440...b11

Ja hvis ikke hu leverer den tilbake kommer jeg til å ha minimal kontakt. Vi har ikke sånn mye kontakt heller. Men det er vanskelig fordi jeg synes hu er en god venn for meg. Men jeg synes absolutt ikke det er greit. 

 

Hu mente jeg var bitch som snakka hardt til hu ute på byen og at jeg heller kunne tatt det opp med henne i dag når vi er edru. Men jeg syntes jo hu burde lwbdrt jakka før vi gikk hjem i går kveld . 

Hu kunne lånt min jakke litt på veien hjem. Vi kunne bytte på den litt. 

Men ja jeg skal sende melding. Hu mente jeg ikke skulle bry meg om den jakka og la det være hennes ansvar. Men jeg tror hu ikke kommer til å gjøre en dritt. Hun vil vel beholde den.

 

Anonymkode: bc9d2...621

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja hvis ikke hu leverer den tilbake kommer jeg til å ha minimal kontakt. Vi har ikke sånn mye kontakt heller. Men det er vanskelig fordi jeg synes hu er en god venn for meg. Men jeg synes absolutt ikke det er greit. 

 

Hu mente jeg var bitch som snakka hardt til hu ute på byen og at jeg heller kunne tatt det opp med henne i dag når vi er edru. Men jeg syntes jo hu burde lwbdrt jakka før vi gikk hjem i går kveld . 

Hu kunne lånt min jakke litt på veien hjem. Vi kunne bytte på den litt. 

Men ja jeg skal sende melding. Hu mente jeg ikke skulle bry meg om den jakka og la det være hennes ansvar. Men jeg tror hu ikke kommer til å gjøre en dritt. Hun vil vel beholde den.

 

Anonymkode: bc9d2...621

Levert*

Anonymkode: bc9d2...621

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. Hun sier at hun selfølgelig skal levere den tilbake. Jeg håper bare hun mener det og gjør det. Uff. Men jeg satser på det. Hu er jo ikke slem eller kriminell egentlig men tenkte vel ikke helt rasjonelt i går. Fikk litt for mye drikke. 

Men jeg reagerte på det hun sa. Og at eiern liksom må komme hjem til hu å hente den og takke henne for at hu tok den med hjem enn å levere den til de som jobber på puben 😏🙄 

Virker absurd. At hu skal ha ære og oppmerksomhet for å ha "passet på" den. Er jo mye enklere for eier å hente den der den var først...... hun gjør det så knotete 

Anonymkode: bc9d2...621

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...