Gå til innhold

Vektnedgang - er dette et OK kosthold?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette kommer jo an på genetikk. Er derfor vi mennesker er ulike.

For noen kan det være helt normalt å være 170 høy og 55 kg. Jeg kan ta meg selv som eksempel da, har alltid veid lite men mine foreldre er også svært slanke. Uten å gjøre noe for det.  Mine barn også, selv om de spiser mye. Hadde jeg veid 70 kg hadde jeg sett overvektig ut. Men pga kroppsbygning vil ikke nødvendigvis du eller andre gjøre det. 

Anonymkode: 425e8...2c1

Ja det er det som er så rart, at det er så store forskjeller. Jeg kommer også fra en slank familie, der mange er opptatt av trening og sunt kosthold. Jeg har alltid vært slank selv. Men vet jeg veier mer nå enn jeg gjorde for noen år siden. Før fikk jeg alltid høre at jeg var så tynn, måtte spise mer osv. Nå kjenner jeg meg litt mer robust. Tror hovedsaklig det kommer av en del aktiv styrketrening + medisiner (antidepressiva). Med en gang jeg går ned noen kilo (f eks ved sykdom eller stress) stikker ribbeina ut og folk kommenterer at jeg ser skrapa ut. Jeg kjenner et par stk som er svært aktive i crossfit-miljøet samt en fotballspiller, alle disse er definert som overvektige på BMI-skalaen, den ene kommer faktisk under fedme😅😂  Men ingen ville tenkt at de er tjukk liksom. Min bror også har vist høy BMI, han er ikke spesielt høy men veldig trent. Men ja vi er jo forskjellige! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har man overflødig fett på kroppen ved bmi på 21,5, så trener man fremfor å sulte kroppen. 
Det er mange ting som avgjør om man er sunn, og litt kroppsfett er forøvrig bedre enn for lite fett.

Stress, søvn, om vi får i oss nok og riktige næringsstoffer, avgjør også om vi er sunne eller ikke. Du kan finne slanke
mennesker som drikker 1,5 liter lettbrus hver dag, som røyker, aldri trener,  som mangler flere viktige mineraler og vitaminer, osv. Jeg veier heller 70 kilo og spiser variert og riktig, enn nevnte eksempel. 

Anonymkode: 261d7...0bf

Enig i det😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Er 400-500 kalorier for stor frokost?

Anonymkode: 6add8...836

Ikke meg du spør. Jeg spiser kun skyr eller havregrøt til frokost. Da har jeg syklet en mil før det. Jeg er ikke spesielt tynn, heller motsatt. Men så klart, spiser mer enn det ts har på planen resten av dagen.

Anonymkode: f33f1...a6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hensatt skrev (1 time siden):

Du kan steke mat i ovnen også. Da kan du gjøre alt du er opptatt med mens maten lager seg selv. Eller skaffe deg en airfryer.

Å tørke av en stekepanne tar forøvrig ca 5 sekunder. 2 sekunder om du henger tørkepapiret ved komfyren.

På jobb har vi dessverre verken stekeovn, airfryer eller stekepanne. 

Anonymkode: 6add8...836

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

På jobb har vi dessverre verken stekeovn, airfryer eller stekepanne. 

Anonymkode: 6add8...836

Er du på jobb fra 6-22 hver dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hensatt skrev (1 time siden):

Er du på jobb fra 6-22 hver dag?

I disse dager er jeg på ulike kontoret i den tidsperioden, ja.

Anonymkode: 6add8...836

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Har du en spiseforstyrrelse?

Anonymkode: 52802...86e

Nei, hvordan det?

Anonymkode: 6add8...836

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...