Gå til innhold

Invitert i bursdag - men vi har planer

Fremhevede innlegg

Skrevet

Såfremt det ikke dreier seg om jubileum, trumfer barnebursdag familiebursdag. Dere tre andre reiser, mens gutten går i barnebursdag. Avtal med foreldrene til en kompis eller guttens mor om at de ordner at han kommer til og fra og at han ikke er alene lenge.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde prøvd å flytte familiefesten, jeg. Mormor kan kanskje ha den dagen før? Evt litt senere på ettermiddagen?

Anonymkode: c8612...fc7

• Liker 1
Skrevet

1-4 klasse er det vannvittig mye bursdager da.. har selv 3 barn. Så vet dette av erfaring 🤣

Vi streker oss langt for ungene skal få gå i bursdag, både for sin egen del men også for bursdagsbarnet. 

Med det sagt, i blant passer det ikke. Hadde det vært planlagt familieselskap for bursdaginvitasjon kom. Hadde vi holdt oss til opprinnelig pla . Vi har takket ja til noe annet, barn eller ei. Sånn blir det.

Jeg er enig med deg.

Anonymkode: 72093...836

Skrevet (endret)

Du burde skamme deg!!! Maken til egoistisk oppførsel av ett voksent menneske!! Hadde jeg vært samboeren din her så hadde jeg sterkt vurdert å forlate deg umiddelbart ved en sånn oppførsel!! Se lengere en din egen nesetipp ditt egoistiske kvinnemenneske!

Endret av Tobias001
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg tenker i hovedsak at andre invitasjoner utgår for en allerede planlagt bursdag man har sagt ja til.

Men det er muligens enda viktigere for barnet å faktisk få feire med venner. Det er ikke sånn at barnet ikke kommer i det hele tatt, det kommer når barnebursdagen er over. Det bør være ok. Barnet først, barnets beste og så videre.
Det som derimot ikke er like ok, er at BEGGE BARNA OG FAR er fraværende den første delen av bursdagen. Det yngste barnet og far bør faktisk være til stede i bursdagen til din familie, og så må det andre barnet kjøres til og fra bursdag utenom. Det kommer selvfølgelig an på avstand og kjøretid, men det yngste barnet bør uansett delta fra første stund.

Anonymkode: 0a5aa...4e9

En ting er hva som er viktigst for barnet. Det er egentlig ikke så nøye. Etter min mening skal barnebursdag prioriteres på grunn av bursdagsbarnet. Kjipt om få kommer. 

• Liker 1
Skrevet

Hvordan kan man ha fint lite å gjøre med oppdragelsen når man bor sammen? 

Hadde latt barnet dra i barnebursdagen. Kommer jo etterpå. Ikke noe problem.

Anonymkode: 0a39d...87b

Skrevet

Syns de bør få dra i bursdagen til vennene. Voksenbursdager er gørr kjedelige for barn. 

Anonymkode: 7071e...7d7

Skrevet
Brunello skrev (7 timer siden):

En ting er hva som er viktigst for barnet. Det er egentlig ikke så nøye. Etter min mening skal barnebursdag prioriteres på grunn av bursdagsbarnet. Kjipt om få kommer. 

Har man lagt andre planer så har man lagt andre planer 

Anonymkode: b1936...297

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Har man lagt andre planer så har man lagt andre planer 

Noen planer er absolutte, mens andre kan endres. På alle foreldremøter jeg har vært på opp gjennom tidene, har det vært bred enighet om at bursdager skal prioriteres foran avtaler som ikke er nødvendige. Dette for at barnet som har bursdag skal få en god opplevelse.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Brunello skrev (6 timer siden):

Noen planer er absolutte, mens andre kan endres. På alle foreldremøter jeg har vært på opp gjennom tidene, har det vært bred enighet om at bursdager skal prioriteres foran avtaler som ikke er nødvendige. Dette for at barnet som har bursdag skal få en god opplevelse.

Hjelpes. Heldigvis aldri vært borti sånt. Vi går om vi ikke har lagt andre planer selvsagt men vi endrer ikke de første planene nei

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hjelpes. Heldigvis aldri vært borti sånt. Vi går om vi ikke har lagt andre planer selvsagt men vi endrer ikke de første planene nei

Nei, de nedre sosiale lagene i samfunnet befatter seg ikke med slikt. Så bare kjør på du.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...