AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #21 Skrevet 5. desember 2023 Hos oss er det førstemann til mølla. Har vi lagt andre planer, kommer de først. I en periode kan det være evig mange barnebursdager, det må være mulig å velge andre ting også. Så hadde det vært mitt barn, hadde vi valgt bort barnebursdag denne gangen. Anonymkode: 00aec...b1f 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #22 Skrevet 5. desember 2023 ti10 skrev (1 minutt siden): Synes du er vrang og vanskelig her, spesielt med tanke på at det ikke er dine unger. Bra du inkluderer og ser på dere som en familie, men det får da være måte på ..!? Du sier at du ikke har noe med oppdragelsen deres å gjøre, så da oppfatter jeg det som at din samboer og moren til barna har delt omsorg. Hvorfor er det så utrolig viktig at ungene til samboeren din kommer samtidig som deg til dette selskapet? Med mindre det er noe du ikke har fortalt, virker dette bare veldig rart. Ja jeg er kanskje vrang og vanskelig, det syns samboeren min og. Han syns reaksjonen min var veldig rar 😅 Jeg er veldig sta og når jeg har en plan i hodet er det vanskelig for meg å omstille meg. Det viser seg at det er det mye av når det er barn i bildet, så jeg øver. Mye derfor jeg kom hit for råd også. Vet at jeg ikke alltid kan stole på meg selv når jeg reagerer slik. Veldig glad for at jeg gjorde det da, føler meg mye bedre allerede. Anonymkode: 4c75b...69f 1 9
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #23 Skrevet 5. desember 2023 Du kan også nyyyte to timer med dine nærmeste alene, så kommer dine andre nærmeste etterpå, og tenk så godt humør han som har vært i bursdag vil være, enn å sitte å surmule hele deres feiring for at han går glipp av kompisene sin feiring. Ut fra svarene dine på andres innlegg syns jeg du virker som en oppegående og rimelig dame som tar til deg gode råd. Ha en fin feiring 🥳 Anonymkode: ebacf...d7a 7 1 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #24 Skrevet 5. desember 2023 Eva-Lena skrev (3 minutter siden): Er set bedre at samboeren dik syr puter under armene dine fordi du ikke tåler et nei en gang i blant? Han høres ut akkurat sånn en far skal være mot sine barn. Nei det er jo ikke det. Men når jeg vokste opp så fikk man liksom ikke velge familiebursdag eller barnebursdag dersom begge var på samme dag. Selvfølgelig skulle man i familiebursdag. Men ser jo nå viktigheten av at han får gått i den bursdagen, og at jeg var litt tullete som reagerte som jeg gjorde. Heldigvis ingen skade skjedd:) Anonymkode: 4c75b...69f 3
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #25 Skrevet 5. desember 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Nei det er jo ikke det. Men når jeg vokste opp så fikk man liksom ikke velge familiebursdag eller barnebursdag dersom begge var på samme dag. Selvfølgelig skulle man i familiebursdag. Men ser jo nå viktigheten av at han får gått i den bursdagen, og at jeg var litt tullete som reagerte som jeg gjorde. Heldigvis ingen skade skjedd:) Anonymkode: 4c75b...69f Men da glemmer du at dette ikke er familiebursdag med barnas familie. Dette er en ganske stressende anledning der de skal møte masse ukjente voksne mennesker. Det er ikke snakk om barnas onkler og bestemor. Anonymkode: ecdd7...525 5
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #26 Skrevet 5. desember 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Du kan også nyyyte to timer med dine nærmeste alene, så kommer dine andre nærmeste etterpå, og tenk så godt humør han som har vært i bursdag vil være, enn å sitte å surmule hele deres feiring for at han går glipp av kompisene sin feiring. Ut fra svarene dine på andres innlegg syns jeg du virker som en oppegående og rimelig dame som tar til deg gode råd. Ha en fin feiring 🥳 Anonymkode: ebacf...d7a Takk for et fint svar. Det var et fint perspektiv å ha på det! 🥰 Anonymkode: 4c75b...69f 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #27 Skrevet 5. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men da glemmer du at dette ikke er familiebursdag med barnas familie. Dette er en ganske stressende anledning der de skal møte masse ukjente voksne mennesker. Det er ikke snakk om barnas onkler og bestemor. Anonymkode: ecdd7...525 Det er helt sant, men vi håper jo etterhvert at de skal bli litt som familie da. Samboers familie bor på andre siden av landet så de ser de ikke så ofte, så kjekt med litt "familie" her og. Men "problemet" er heldigvis løst nå 😊 Anonymkode: 4c75b...69f 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #28 Skrevet 5. desember 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Takk for et godt svar. Du ordla deg på en måte som gjorde at jeg fikk hodet litt ut av ræva. Du har selvfølgelig helt rett! Har snakket med samboer og gutten skal selvfølgelig gå i barnebursdagen ❤️ Anonymkode: 4c75b...69f Da høres det ut som om dere har funnet en fin løsning. Ha en fin feiring! Anonymkode: 8cdb6...bb5 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #29 Skrevet 5. desember 2023 Jeg er nok mer enig med ts enn med barnefar i denne saken. Dette er en planlagt familiesamling. Jeg ville ha prioritert den, siden den kom først. Men nå har vi 4 barn og hvis barnebursdag alltid skulle komme først, så hadde vi aldri vært på noe samlet som familie. Derfor må vi prioritere litt annerledes. Anonymkode: 05376...857 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #30 Skrevet 5. desember 2023 Selvfølgelig skal barnet få på barnebursdagen. Anonymkode: 1f145...91e 3
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #31 Skrevet 5. desember 2023 Mange fine svar her. Er det for sent (innviklet/upraktisk) å flytte litt på den siste feiringen så den starter litt senere? Vi har mange i familien med ulike behov. Voksenbursdager blir ofte flyttet noen timer frem eller tilbake pga fritidsaktiviteter, barnebursdager, småbarn som skal sove osv 😅 eller så miste barna kommer i seg innen rimelig tid. Jeg har forøvrig også vokst opp med en ganske streng regel om at man holder seg til første avtale man har takket ja til. Men, denne levereglen var slik jeg forstår det ikke ment helt for denne typen sammenheng hvor det er voksne som kan være mer fleksible, - mer om man for eksempel sa ja til å leke med noen og så ville avlyse fordi en mer fristende lekekamerat ble tilgjengelig. Anonymkode: 72dd6...9d1 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #32 Skrevet 6. desember 2023 5 hours ago, AnonymBruker said: Jeg er nok mer enig med ts enn med barnefar i denne saken. Dette er en planlagt familiesamling. Jeg ville ha prioritert den, siden den kom først. Men nå har vi 4 barn og hvis barnebursdag alltid skulle komme først, så hadde vi aldri vært på noe samlet som familie. Derfor må vi prioritere litt annerledes. Anonymkode: 05376...857 Vi har også 4 barn og prioriterer fortsatt bursdag høyt. Anonymkode: b528f...20b 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #33 Skrevet 6. desember 2023 For en flott pappa som prioriterte helt riktig! Og viktig lærdom for deg ts, barna kommer ALLTID først. Så det å lage planer kan til tider være litt krevende, for kommer barna med nye planer (som er mer enn «besøke nabogutten), så vil deres planer triumfer dine Kos deg med «familien» Anonymkode: 0560d...14c 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #34 Skrevet 6. desember 2023 Men i alle dager… ! Dere får det til å høres ut som barnebursdag er det viktigste i verden. Barnebursdager er det jo i perioder hele tiden, mens familiebursdag er sjeldnere hos oss i hvertfall. Her hadde jeg hørt med barnet og hvis det virket som det var veldig viktig, hadde den fått dra dit. Men her hadde de planlagt familiebursdagen lenge, og den burde være førstepri spør du meg. Tipper mormor hadde blitt lei seg hvis barnebarnene ikke kom også. Mulig det er annerledes med bonusbarn da. Anonymkode: 23b8c...14e 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #35 Skrevet 6. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men i alle dager… ! Dere får det til å høres ut som barnebursdag er det viktigste i verden. Barnebursdager er det jo i perioder hele tiden, mens familiebursdag er sjeldnere hos oss i hvertfall. Her hadde jeg hørt med barnet og hvis det virket som det var veldig viktig, hadde den fått dra dit. Men her hadde de planlagt familiebursdagen lenge, og den burde være førstepri spør du meg. Tipper mormor hadde blitt lei seg hvis barnebarnene ikke kom også. Mulig det er annerledes med bonusbarn da. Anonymkode: 23b8c...14e Klart det er annerledes med et stebarn Anonymkode: 0560d...14c 1
AndreaJohan Skrevet 6. desember 2023 #36 Skrevet 6. desember 2023 (endret) 8 hours ago, AnonymBruker said: Endret 6. desember 2023 av AndreaJohan
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #37 Skrevet 6. desember 2023 Jeg er enig med deg, dere hadde planer dor dagen og de var lagt før nye invitasjoner kom. Anonymkode: b1936...297
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #38 Skrevet 6. desember 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg er nok mer enig med ts enn med barnefar i denne saken. Dette er en planlagt familiesamling. Jeg ville ha prioritert den, siden den kom først. Men nå har vi 4 barn og hvis barnebursdag alltid skulle komme først, så hadde vi aldri vært på noe samlet som familie. Derfor må vi prioritere litt annerledes. Anonymkode: 05376...857 Enig Anonymkode: b1936...297
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #39 Skrevet 6. desember 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Men da glemmer du at dette ikke er familiebursdag med barnas familie. Dette er en ganske stressende anledning der de skal møte masse ukjente voksne mennesker. Det er ikke snakk om barnas onkler og bestemor. Anonymkode: ecdd7...525 Herlighet så fordi hun hun er bonusmor så skal man bare drite i alle planer som er lagt om det kommer andre invitasjoner? Anonymkode: b1936...297 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #40 Skrevet 6. desember 2023 Hadde du ikke skrevet bonusmor , så hadde du fått helt andre svar. Kun på kg bonusforeldre alltid får masse negative svsr Anonymkode: b1936...297 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå